Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Misschien is het lastig om een moment af te spreken trouwens, aangezien iedereen waarschijnlijk een druk programma heeft. We kunnen wellicht ook proberen op de camping een beetje bij elkaar in de buurt te gaan staan? Festileaks tentenkamp bouwen?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Qua garderobe: heb shirts van Iron Maiden, Ghost en Fleshgod Apocalypse, had ook een GnR Welcome to the Jungle shirt maar die ben ik helaas kwijt. Misschien dat ik nog iets bestel of donderdag op de metal market koop. En ik heb sowieso een combat vest vol met patches haha :)

75_ABFE3_C_18_B7_4_B4_B_86_B4_A050_A1_C4_E8_A5.jpg

DB054_E53_1_A79_422_E_8_B4_A_B6489_B9_CBF22.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Misschien is het lastig om een moment af te spreken trouwens, aangezien iedereen waarschijnlijk een druk programma heeft. We kunnen wellicht ook proberen op de camping een beetje bij elkaar in de buurt te gaan staan? Festileaks tentenkamp bouwen?

Tussen 14.00 uur (einde Batushka) en 16.15 uur (begin Amaranthe) heb ik even niets, dus 15.00 uur is ook prima wat mij betreft.

Ik verblijf dan weer in het Metal Park, dus tentenkamp ik voor mij helaas weer geen optie.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Dr. Hannibal wrote:
Misschien is het lastig om een moment af te spreken trouwens, aangezien iedereen waarschijnlijk een druk programma heeft. We kunnen wellicht ook proberen op de camping een beetje bij elkaar in de buurt te gaan staan? Festileaks tentenkamp bouwen?

Tussen 14.00 uur (einde Batushka) en 16.15 uur (begin Amaranthe) heb ik even niets, dus 15.00 uur is ook prima wat mij betreft.

Ik verblijf dan weer in het Metal Park, dus tentenkamp ik voor mij helaas weer geen optie.

Laten we dan om 15.00 op zaterdag afspreken, bij de Jupiler stand op metal plaza!

map.jpg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Qua garderobe: heb shirts van Iron Maiden, Ghost en Fleshgod Apocalypse, had ook een GnR Welcome to the Jungle shirt maar die ben ik helaas kwijt. Misschien dat ik nog iets bestel of donderdag op de metal market koop. En ik heb sowieso een combat vest vol met patches haha
1f642.svg
Nice battle vest!
Wil er zelf ook al een tijdje een maken, maar is er nog niet echt van gekomen. Misschien wel toch alvast op patchjacht gaan op de Metal Market volgende week. :)

Ik zie dat je ook een heel brede metal-smaak hebt, van heavy, thrash, death, doom, viking, power, prog, NDH, nu/rap/alt. metal tot gewoon classic rock. Kan mezelf ook wel in bijna alle (sub)genres vinden. :)
Laatste tijd luister ik best veel doom (met name Draconian) en viking (met name Månegarm). Beide bandjes vrij recent ontdekt, en kan er maar geen genoeg van krijgen!
Beiden nog nooit op Graspop geweest, dus hopelijk volgend jaar...?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Uitstekend plan! Ik ben erbij.

Nog meer liefhebbers voor de meeting?

Dan is wel Boston Manor bezig daar maar overal speelt wat. Lijkt mij wel een herkenbaar meeting punt!
Mogelijk kom ik ook even langs, hoewel ik niets durf te beloven.
Overvol programma inderdaad, hoewel ik dat uurtje ook niet echt iets perse wil zien. Maar de kans is groot dat we die tijd dankbaar gaan gebruiken om wat energie/krachten te sparen of wat te eten ofzo.

En ook ik verblijf niet op de Boneyard, maar in Metal Town (met aangewezen plekken, dus moeilijk om een tentenkamp te vormen..).
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
Zie dat ook wel zitten! Ik kan ook wel niks beloven. Zal een beetje afhangen van hoe erg mijn kater is van de dag ervoor! ;)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Ik stel ook een meeting voor, voor tijdens de nachtprogrammering, voor wie dan nog geen slaap heeft! Ik ben zelf door de dag heen alleen maar bij optredens, want ik heb letterlijk maar 1 tot 2 rustmomentjes per dag.
En tijdens de nachtprogramma's ben ik ook altijd wel in de Metal Dome te vinden.
Iemand zin om met een groep naar evt Goe Vur In Den Otto te gaan? Mijn vrienden zijn meer van de camping namelijk, maar ik dus echt niet, ik zie ze meestal in de ochtend pas, en zijn ze van mij gewend.

Oh en qua kleding, mij zul je herkennen aan lang haar een een zwart band shirt!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Pim wrote:
Oh en qua kleding, mij zul je herkennen aan lang haar een een zwart band shirt!

Ik denk dat je op Graspop nog iets specifieker moet zijn.
1f606.svg
Hahah, daar ging mijn grap ook heen. Ik moet even kijken wat ik echt per dag aan doe
Ik weet sws dat op vrijdag een groenish Tremonti shirt aan gaat
Zaterdag waarschijnlijk mijn Arch Enemy ( My Apocalypse) shirt of mijn Volbeat (2017 Tour) shirt
Zondag weet ik nog niet, laat ik destijds wel horen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Leuk! Tijdens de nacht programmering ben ik ook vaak nog op het terrein ja, maar dan bij de coverbandjes vrijdag en zaterdag. Zo'n DJ heb ik niet zoveel mee, zie liever live muziek. Dus misschien vrijdag of zaterdag een nacht momentje plannen Pim? Vrijdag na Parkway bijvoorbeeld, en dan ff naar de Metallica coverband?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Mogelijk kom ik ook even langs, hoewel ik niets durf te beloven.
Overvol programma inderdaad, hoewel ik dat uurtje ook niet echt iets perse wil zien. Maar de kans is groot dat we die tijd dankbaar gaan gebruiken om wat energie/krachten te sparen of wat te eten ofzo.

Kan natuurlijk prima gecombineerd worden, beetje rondhangen en een hapje eten met zijn allen. Denk dat het daar bij mij ook op neer zal komen die zaterdag. Rustmomentje tussendoor is zeker geen overbodige luxe!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Set Abominae wrote:
Mogelijk kom ik ook even langs, hoewel ik niets durf te beloven.
Overvol programma inderdaad, hoewel ik dat uurtje ook niet echt iets perse wil zien. Maar de kans is groot dat we die tijd dankbaar gaan gebruiken om wat energie/krachten te sparen of wat te eten ofzo.


Kan natuurlijk prima gecombineerd worden, beetje rondhangen en een hapje eten met zijn allen. Denk dat het daar bij mij ook op neer zal komen die zaterdag. Rustmomentje tussendoor is zeker geen overbodige luxe!
Dat kan ook uiteraard. Denk alleen dat mijn vriendin dan liever naar de wijnbar op het VIP-dek gaat.. :wink:
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Gewoon even een vraagje voor de toekomst van Graspop: Wie zien jullie de komende jaren voor het eerst de headlinersstatus aannemen op festivals als Graspop? Want binnen dit en een kleine 10 jaar vrees ik dat de meeste headliners van de afgelopen jaren niet meer op een podium gaan kunnen staan
1f642.svg

Ik denk dat Parkway Drive wel kans maakt om snel op die eerste lijn te staan. Wat zeggen jullie glazen bollen?

Parkway Drive zeker. Ik heb deze band nu pas ontdekt evenals Killswitch Engage ook een topper voor de toekomst. Stone Sour en Shinedown zullen waarschijnlijk ook tot de betere bands gaan behoren. Seether en Blackstone Cherry is dan wel weer een ander gerne maar kan mij wel bekoren en verwacht er nog veel van. Tevens hoop ik nog veel te horen van In Flames.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Tool
Avenged Sevenfold
5fdp
Volbeat
Amon Amarth
Nightwish
Babymetal
Ghost
En de hierboven genoemde namen shinedown, Stonesour en parkway drive.
Een disturbed jammer genoeg ook.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Tool
Avenged Sevenfold
5fdp
Volbeat
Amon Amarth
Nightwish
Babymetal
Ghost
En de hierboven genoemde namen shinedown, Stonesour en parkway drive.
Een disturbed jammer genoeg ook.
Tool had ik al niet eens meer meegerekend, denk dat die al lang en breed headliner zijn overal waar ze op de affiche staan. :)

Babymetal als headliner? Hm, daar heb ik m'n twijfels over.
Heb ze vorige week woensdag gezien in TivoliVredenburg, en vond het een hele vermakelijke show (alleen met 60 minuten wel behoorlijk kort voor een zaalshow). M'n vriendin is in ieder geval al mega-fan intussen.. :)
Maar gezien hun nationaliteit en vooral de leeftijd van die meiden betwijfel ik of ze wel echt de status van headliner aankunnen of zelfs ambiëren (met name buiten Japan). Nu is er al een van de 3 oorspronkelijke meiden om mysterieuze redenen afwezig tijdens deze tour (en vervangen door 2 nieuwe meiden).
Ook hebben ze een zeer energieke, en dus zware show, dus langer dan 1,5 uur zie ik ze eigenlijk sowieso niet in staat om te spelen.

Dat neemt echter niet weg dat ik ze best ooit ergens bovenaan een affiche zou willen zien prijken, en ik dan met alle plezier een kaartje koop. :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
De artiesten die ik als headliner in de maak zie zijn
- Sabaton | Als je bijvoorbeeld beelden ziet van hun show op Woodstock Poland, dan zie je dat ze wel echt een flinke show kunnen geven waar veel mensen zich vermaken. Als gewoon meer mensen zich open zetten voor deze band, zouden ze dat nu al kunnen doen.
- Parkway Drive | Deze jongens hebben zich afgelopen jaren echt flink bewezen, spelen heel strak en geven echt vlammende shows, letterlijk. Een waardige headliner in mijn ogen.
- Avenged Sevenfold | Hebben GMM in 2014 al geheadlined, dus ze zijn ertoe in staat. Vond ze eigenlijk deze tour nog meer headline waardig, vooral als je ziet wat voor productie ze meenemen.
- Ghost | Ze hebben een snel groeiende fanbase, maar dat komt ook door makkelijk toegankelijke muziek, ze geven wel vermakelijke shows.
- Amon Amarth | Ze headlinen al op een paar kleinere festivals, maar met de shows die ze geven en toch wel pakkende muziek, vind ik dat ze de grotere podia mogen afsluiten
- Gojira | Nog een snel groeiende band. Ze spelen het dak eraf bij vrijwel elk podium waar ze staan. Afgelopen jaar stonden ze halverwege de dag op de mainstage, volgende keer wat meer richting de avonden?

Verder heb ik hier nog Disturbed voorbij zien komen, als deze geen lange hiatus hadden gehad, hadden ze deze positie wel kunnen krijgen. Nu zie ik ze niet meer als headline potentie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken