limboluus wrote:
Tijd misschien weer voor een polltje om de tijd te doden?
Naar welke acts kijken jullie uit op Graspop 2018?
Ofwel, waar ga je zeker naar toe (als het blokkenschema het toelaat…)?
http://www.easypolls.net/poll.html?p=5a985763e4b0cf4bc11d4784
(vul er gerust zoveel in als je zelf wil)
Nice! Zie momenteel 288 votes van 12 voters. Iedereen wil veel zien volgens mij haha.
Gemiddeld 24 p.p. (nu 381 van 16, dus 23,8 p.p.). Dat zijn zo'n 6 bands per dag (hoewel er ook dagjesmensen tussen zullen zitten).
Had er zelf 41, dus zo'n 10 per dag. :-D
Mijn lijstje van absolute must-sees is wel iets korter overigens:
- Iced Earth (soms ontdek je zo'n band waarvan je denkt: "hoe kan het dat ik dit nog nooit eerder heb gehoord??", nu alle albums aan het doorspitten, nog geen slecht nummer kunnen ontdekken)
- Ayreon (idem)
- Eisbrecher (Rammstein wie?; in 2016 tot onze grote teleurstelling afgezegd, nu dus alsnog)
- Powerwolf (kitsch, maar probeer je hoofd maar eens stil te houden, wat een feest!)
- Amaranthe (zonder gitaren en grunts had dit niet misstaan in een willekeurige discotheek in de 90s, maar wat ben ik blij dat ze een andere weg hebben gekozen)
- Týr (oud-Noorse epische volksliederen?, yes please!: "De kommer vel over den Heeeedeee!!")
- Volbeat (gewoon lekker feesten met rockabilly metal doorspekt met Deense teksten)
- Seether (heerlijk tussendoortje, met de ogen dicht hoor je soms Nirvana of Foo Fighters, maar daar doen ze zeker niet voor onder)
- Ghost (vrouwtje is er idolaat van, zelf ook steeds enthousiaster)
- Arkona (Russische folk metal, da!)
- Avenged Sevenfold (pas ontdekt op Pinkpop 2014, maar zou gewoon de nieuwe Metallica kunnen worden)
- Iron Maiden (hoop deze keer wat fitter te zijn dan 2016)
- Hollywood Vampires (niet echt voor de muziek, maar dit hoor je toch gewoon gezien te hebben eigenlijk..)
- Batushka (Ghost wie?; letterlijk pas enkele dagen geleden hun eerste en enige album geluisterd: compleet verrast en overdonderd!; gaat mijn eerste blackmetal-optreden ooit worden, nooit zo'n fan geweest van het genre, maar deze mix van black en doom met orthodoxe kerkgezangen raakte wel de goeie snaar!)
- Pist.On (lekkere nostalgie naar tienerjaren/90s)
- Lacuna Coil (moet het gemis van Nightwish en andere symphonic/gothic metal bands maar doen vergeten)
- Ozzy (No More Tears, nuff said)
- Megadeth (jeugdsentiment)
- Arch Enemy (aanvankelijk geen fan van al dat grunten, maar begint toch steeds meer op me te groeien, en gewoon steengoeie muziek verder; zou me niets verbazen als het uiteindelijk een van mijn hoogtepunten gaat worden)
- Tremonti (alleen al voor het schitterende 'Dust')
- Sons Of Apollo (je hebt supergroups, en dan heb je supergroups..)
- A Perfect Circle (natuurlijk ook even lekker de metalsnob uithangen :wink: )
- Guns N' Roses (want Guns N' Roses)
Verder ga ik zeker nog wel de nodige stoner, sludge en doom meepikken (Dool, Kadavar, Baroness, The Vintage Caravan, Planet Of Zeus, Corrosion Of Conformity en/of Ego Kill Talent), wat klassiekers (Accept, Judas Priest, Kreator), enkele punkmomentjes (Anti-Flag, Less Than Jake, Rise Against), paar 'oude wijven' (Doro, Vixen, L7) en natuurlijk ook het rariteitenkabinet (The Darkness, In This Moment, Galactic Empire). En ach, over de christelijke boodschap van het het aanstekelijke Skillet kijken we ook maar even heen.. :wink: