Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Deze kwam opeens tevoorschijn in mijn aanbevolen video’s op YouTube, en gezien de Nickelback discussie van vanmiddag plaats ik hem ook even hier.
Er worden wel wat redenen opgenoemd waarom ze zoveel haat krijgen, en nu snap ik het eigenlijk ook wel, hoewel meeste haters gewoon schapen zijn.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/wsj9uRojIfw" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" allowfullscreen="" height="286" frameborder="0" width="100%"></iframe>

Ik haal er vooral uit dat Chad Kroeger nogal een klootzak is. Dat is ook waar ik de meeste moeite mee heb bij die band. Heb ze ooit live gezien in de Ziggo dome en daarna was ik ze aardig zat, met name door die irritante frontman. Maar muzikaal doen ze weinig onder voor de gemiddelde mainstream rockband. De internet-hype van het Nickelback-haten die op het einde wordt genoemd lijkt mij inderdaad de oorzaak van 90% van de haat, terwijl slechts 10% daadwerkelijk op de hoogte is van die andere feitjes.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik ben positief verrast over het feit dat op dit forum zoveel mensen Nickelback kunnen waarderen. Ik vind ze zelf ook erg goed (vooral de minder bekende nummers inderdaad), en ik denk inderdaad dat de haat vooral komt van mensen die maar 3 nummers kennen en met anderen meelullen.
Maaar oke, ze komen toch niet op graspop, dus is eigenlijk niet zo relevant meer om hier te bespreken :p
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Ik ben positief verrast over het feit dat op dit forum zoveel mensen Nickelback kunnen waarderen. Ik vind ze zelf ook erg goed (vooral de minder bekende nummers inderdaad), en ik denk inderdaad dat de haat vooral komt van mensen die maar 3 nummers kennen en met anderen meelullen.
Maaar oke, ze komen toch niet op graspop, dus is eigenlijk niet zo relevant meer om hier te bespreken :p
Tot er nieuwe namen komen, moeten we toch ergens over discussiëren?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Greg is hier nog verdacht stil dus ik verwacht voorlopig nog weinig nieuws uit Graspop kamp helaas :(
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Tijd misschien weer voor een polltje om de tijd te doden? :)

Naar welke acts kijken jullie uit op Graspop 2018?
Ofwel, waar ga je zeker naar toe (als het blokkenschema het toelaat...)?
http://www.easypolls.net/poll.html?p=5a985763e4b0cf4bc11d4784
(vul er gerust zoveel in als je zelf wil)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Tijd misschien weer voor een polltje om de tijd te doden?
1f642.svg


Naar welke acts kijken jullie uit op Graspop 2018?
Ofwel, waar ga je zeker naar toe (als het blokkenschema het toelaat…)?
http://www.easypolls.net/poll.html?p=5a985763e4b0cf4bc11d4784
(vul er gerust zoveel in als je zelf wil)

Nice! Zie momenteel 288 votes van 12 voters. Iedereen wil veel zien volgens mij haha.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
limboluus wrote:
Tijd misschien weer voor een polltje om de tijd te doden?
1f642.svg


Naar welke acts kijken jullie uit op Graspop 2018?
Ofwel, waar ga je zeker naar toe (als het blokkenschema het toelaat…)?
http://www.easypolls.net/poll.html?p=5a985763e4b0cf4bc11d4784
(vul er gerust zoveel in als je zelf wil)

Nice! Zie momenteel 288 votes van 12 voters. Iedereen wil veel zien volgens mij haha.
Gemiddeld 24 p.p. (nu 381 van 16, dus 23,8 p.p.). Dat zijn zo'n 6 bands per dag (hoewel er ook dagjesmensen tussen zullen zitten).
Had er zelf 41, dus zo'n 10 per dag. :-D

Mijn lijstje van absolute must-sees is wel iets korter overigens:
- Iced Earth (soms ontdek je zo'n band waarvan je denkt: "hoe kan het dat ik dit nog nooit eerder heb gehoord??", nu alle albums aan het doorspitten, nog geen slecht nummer kunnen ontdekken)
- Ayreon (idem)
- Eisbrecher (Rammstein wie?; in 2016 tot onze grote teleurstelling afgezegd, nu dus alsnog)
- Powerwolf (kitsch, maar probeer je hoofd maar eens stil te houden, wat een feest!)
- Amaranthe (zonder gitaren en grunts had dit niet misstaan in een willekeurige discotheek in de 90s, maar wat ben ik blij dat ze een andere weg hebben gekozen)
- Týr (oud-Noorse epische volksliederen?, yes please!: "De kommer vel over den Heeeedeee!!")
- Volbeat (gewoon lekker feesten met rockabilly metal doorspekt met Deense teksten)
- Seether (heerlijk tussendoortje, met de ogen dicht hoor je soms Nirvana of Foo Fighters, maar daar doen ze zeker niet voor onder)
- Ghost (vrouwtje is er idolaat van, zelf ook steeds enthousiaster)
- Arkona (Russische folk metal, da!)
- Avenged Sevenfold (pas ontdekt op Pinkpop 2014, maar zou gewoon de nieuwe Metallica kunnen worden)
- Iron Maiden (hoop deze keer wat fitter te zijn dan 2016)
- Hollywood Vampires (niet echt voor de muziek, maar dit hoor je toch gewoon gezien te hebben eigenlijk..)
- Batushka (Ghost wie?; letterlijk pas enkele dagen geleden hun eerste en enige album geluisterd: compleet verrast en overdonderd!; gaat mijn eerste blackmetal-optreden ooit worden, nooit zo'n fan geweest van het genre, maar deze mix van black en doom met orthodoxe kerkgezangen raakte wel de goeie snaar!)
- Pist.On (lekkere nostalgie naar tienerjaren/90s)
- Lacuna Coil (moet het gemis van Nightwish en andere symphonic/gothic metal bands maar doen vergeten)
- Ozzy (No More Tears, nuff said)
- Megadeth (jeugdsentiment)
- Arch Enemy (aanvankelijk geen fan van al dat grunten, maar begint toch steeds meer op me te groeien, en gewoon steengoeie muziek verder; zou me niets verbazen als het uiteindelijk een van mijn hoogtepunten gaat worden)
- Tremonti (alleen al voor het schitterende 'Dust')
- Sons Of Apollo (je hebt supergroups, en dan heb je supergroups..)
- A Perfect Circle (natuurlijk ook even lekker de metalsnob uithangen :wink: )
- Guns N' Roses (want Guns N' Roses)

Verder ga ik zeker nog wel de nodige stoner, sludge en doom meepikken (Dool, Kadavar, Baroness, The Vintage Caravan, Planet Of Zeus, Corrosion Of Conformity en/of Ego Kill Talent), wat klassiekers (Accept, Judas Priest, Kreator), enkele punkmomentjes (Anti-Flag, Less Than Jake, Rise Against), paar 'oude wijven' (Doro, Vixen, L7) en natuurlijk ook het rariteitenkabinet (The Darkness, In This Moment, Galactic Empire). En ach, over de christelijke boodschap van het het aanstekelijke Skillet kijken we ook maar even heen.. :wink:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Leuk idee; ook mijn ding gedaan. En hoe meer je die lijst in vult hoe meer je beseft hoeveel clashes er zullen zijn.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Ik heb er zelf 42 ingevuld. Dit gaat echt klote worden met plannen. Waarschijnlijk heb ik voor Graspop al een heel schema uitgestippeld, maar zodra het begint, houd ik me nog maar voor 80% daaraan en mis ik weer een groot deel van wat ik wil zien doordat ik bij bepaalde bands verder vooraan wil komen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Ik heb er zelf 42 ingevuld. Dit gaat echt klote worden met plannen. Waarschijnlijk heb ik voor Graspop al een heel schema uitgestippeld, maar zodra het begint, houd ik me nog maar voor 80% daaraan en mis ik weer een groot deel van wat ik wil zien doordat ik bij bepaalde bands verder vooraan wil komen
Zo zal het bij mij ook wel gaan, ja.
Maar nog meer vrees ik voor een gebrek aan energie om alles te gaan zien, met name laat op de avond, en zeker de laatste dag(en).
Te weinig rustmomenten maken zo'n festival gewoon een ware uitputtingsslag. Mijn vriendin stond in 2016 gewoon rechtop te slapen bij Nightwish (die ze ook heel graag wilde zien).
Mede daarom ditmaal ook gekozen voor Metal Town i.p.v. de Boneyard, in de hoop dat dat een betere nachtrust oplevert (iemand ervaring daarmee?).
Maar ik ben al blij dat het zwaartepunt van mijn wishlist al op donderdag en vrijdag lijkt te liggen, en de zondag relatief de minst interessante dag voor mij is. Dat wordt dus veel luieren waarschijnlijk.. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Een Festival bezoeken is dan ook een topsport. Als eerste op het terrein en als laatste moeten ze me wegvegen waarschijnlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Metal town is heerlijk. Een lekker bed en een rustig park. Verstandige keuze om daarheen te gaan, zorgt zeker voor de brrodnodige energie.

Ik ben op een festival eigenlijk altijd vh openen vd poorten tot en met de laatste act op het terrein, maximale eruit halen. Om dit vol te houden doe ik in de namiddag altijd een korte middagdut op het matje. Anders trek ik de avond niet in volle bewustzijn. Betekent ook dat er daarom altijd een boeiende act is die ik half slapend meekrijg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Helaas geen lekker bed, maar tent + luchtbed. Maar zelf slaap ik eigenlijk sowieso wel bijna overal doorheen, probleem licht vooral bij mijn vriendin, die geen oog dichtdoet bij ook maar een beetje geluids- en lichtoverlast.

Ik las laatst een weinig bemoedigende recensie op de Facebook-pagina van Graspop:

"... Los daarvan zou ik graag feedback geven over Metaltown wat ons dit jaar tegen viel door krapuul als buren (die het onder meer nodig vonden om
a) ons een volledige nacht wakker te houden (tot 7.30)
b) voor onze tent te komen kakken.. volwassen mensen...stel je voor..
Kunnen jullie niets aan doen natuurlijk en we werden uitstekend geholpen door de medewerkers door ons een nieuwe plaats te geven (waardoor ik jammergenoeg Avatar mistte :'( ) Wel een dikke merci aan die medewerkers! echter...
Mensen komen naar metaltown voor de rust. Mensen die gerust meer willen betalen voor wat meer comfort (neem mijn geld, it's ok, laat mij een super festival hebben zonder gedoe, ik heb er een jaar naar uitgekeken).
en vooral , nachtrust. Een festival is zwaar, vanaf dat de zon er is kan je in je tent niet meer liggen. Dus snachts moet je toch proberen een 6-tal uurtjes effectief kunnen slapen. De dagen zijn fysisch zwaar, ik stapte per dag rond de 18km af meette ik dit jaar.
Idealiter zou metaltown voor ons (en ik denk voor vlotjes 90% van de andere metaltowners ook) een 'gedwongen' stille camping zijn. Praten voor de tent is geen probleem, maar toch niet volle bak muziek zitten maken..
Of als dat niet kan op zijn minst zou je bij het bestellen van het ticket ergens moeten kunnen aanvinken dat je graag stilte verkiest zodat jullie die mensen min of meer samen kunnen zetten. Ik weet dat het allemaal niet simpel is, maar weet dat de vraag echt wel bestaat (zo ook bleek uit dialoog met mede metaltowners).
Dit soort 'gedoe' is echt een schaduw op je festival. Ik wil mij een weekend ontspannen, metal luisteren en pinten drinken met mijn maten. Als je je op de wei zorgen moet maken over de staat waarin je je tent 's nachts gaat terugvinden door een bende marginalen... "

Maar ik mag hopen dat dit een zeer uitzonderlijk geval is... 8-O
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Hm. Die mensen hebben echt pech gehad. Was bij ons heerlijk rustig. Heel soms loopt er een groepje langs die geluid maakt maar dan ben je wel een kniesoor als je je daaraan stoort.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Mede daarom ditmaal ook gekozen voor Metal Town i.p.v. de Boneyard, in de hoop dat dat een betere nachtrust oplevert (iemand ervaring daarmee?).
Maar ik ben al blij dat het zwaartepunt van mijn wishlist al op donderdag en vrijdag lijkt te liggen, en de zondag relatief de minst interessante dag voor mij is. Dat wordt dus veel luieren waarschijnlijk..
1f642.svg
Ik heb vorig jaar op de Metal Town gelegen in een tentje. Heel fijn daar. Je hebt gelijk je eigen plaatsje, dus niet wachten achter een lint tot je verder mag wat al fijn is. Je hebt stroom, al moet je wel eventueel wat verlengkabels en stekkerdozen meenemen.
Ik had zelf weinig meegekregen eigenlijk van de avond. Want ik ga altijd pas na het nachtprogramma terug. Ook het douchen is fijn. Je bent eigenlijk binnen 2 minuten ofzo aan de beurt, de douches zijn best fijn, lekkere straal en goed warm.
En het ontbijten, het is jammer dat de rij altijd zo lang is, maar als je eenmaal ontbijt hebt, is het dit echt waard. Want ik heb eigenlijk zelden zo'n goed ontbijt gehad op festivals.
Ik vind het het helemaal waard, maar je moet idd net diegene zijn die pech heeft met de verkeerde buren.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Toch wel een dunne streep door Billy Talent na het aankondigen van een show op 20 juni in Zwitserland.

Dit zou het moeten worden:
19 juni: Oostenrijk
20 juni: Zwitserland
21 juni: Graspop
22-24 juni: Duitsland (Southside)
22-24 juni: Duitsland (Hurricane)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
limboluus wrote:
Mede daarom ditmaal ook gekozen voor Metal Town i.p.v. de Boneyard, in de hoop dat dat een betere nachtrust oplevert (iemand ervaring daarmee?).
Maar ik ben al blij dat het zwaartepunt van mijn wishlist al op donderdag en vrijdag lijkt te liggen, en de zondag relatief de minst interessante dag voor mij is. Dat wordt dus veel luieren waarschijnlijk..
1f642.svg


Ik heb vorig jaar op de Metal Town gelegen in een tentje. Heel fijn daar. Je hebt gelijk je eigen plaatsje, dus niet wachten achter een lint tot je verder mag wat al fijn is. Je hebt stroom, al moet je wel eventueel wat verlengkabels en stekkerdozen meenemen.
Ik had zelf weinig meegekregen eigenlijk van de avond. Want ik ga altijd pas na het nachtprogramma terug. Ook het douchen is fijn. Je bent eigenlijk binnen 2 minuten ofzo aan de beurt, de douches zijn best fijn, lekkere straal en goed warm.
En het ontbijten, het is jammer dat de rij altijd zo lang is, maar als je eenmaal ontbijt hebt, is het dit echt waard. Want ik heb eigenlijk zelden zo’n goed ontbijt gehad op festivals.
Ik vind het het helemaal waard, maar je moet idd net diegene zijn die pech heeft met de verkeerde buren.
Dat klinkt inderdaad prima.
Ik weet dat de standplaatsen daar zijn verdeeld in vakken, i.p.v. in het wilde weg zoals op de Boneyard.
Maar zijn die plaatsen al vantevoren aangewezen, of mag je zelf een willekeurige plek kiezen? Of gaat het rij voor rij, en moet je aansluiten?
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Aangezien ik niet verwacht dat we in t weekend nog info krijgen, ga ik t wagen op volgende week:

Ik heb zo t gevoel dat komende week (donderdag) we het tijdschema krijgen :p
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Aangezien ik niet verwacht dat we in t weekend nog info krijgen, ga ik t wagen op volgende week:

Ik heb zo t gevoel dat komende week (donderdag) we het tijdschema krijgen :p
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Toch wel een dunne streep door Billy Talent na het aankondigen van een show op 20 juni in Zwitserland.

Dit zou het moeten worden:
19 juni: Oostenrijk
20 juni: Zwitserland
21 juni: Graspop
22-24 juni: Duitsland (Southside)
22-24 juni: Duitsland (Hurricane)

Jammer! Maar thanks voor de info.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken