Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
pieterschipper wrote:
Persoonlijk heb ik helemaal niets met Nickelback maar ze treden donderdag 21 juni op in Oostenrijk en maandag 25 juni in Amsterdam. Misschien iets voor de zaterdag?

Nee sorry, Nickelback is veel te groot om er nog bij te komen. Daarnaast past de band totaal niet op graspop, alle elitaire metalheads hebben er een hekel aan. Ik zou het zelf best leuk vinden, maar voor graspop is het toch echt te poppy

Klopt zeker daarom heb ik er ook niets mee. Maar waarom heeft men dan zo'n hoge pet op van Babymetal qua muziek stelt het niet een moer voor en zeker geen metalhead muziek. De act zal wel in trek zijn neem ik aan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.916
Matthijs wrote:

pieterschipper wrote:
Persoonlijk heb ik helemaal niets met Nickelback maar ze treden donderdag 21 juni op in Oostenrijk en maandag 25 juni in Amsterdam. Misschien iets voor de zaterdag?


Nee sorry, Nickelback is veel te groot om er nog bij te komen. Daarnaast past de band totaal niet op graspop, alle elitaire metalheads hebben er een hekel aan. Ik zou het zelf best leuk vinden, maar voor graspop is het toch echt te poppy

Klopt zeker daarom heb ik er ook niets mee. Maar waarom heeft men dan zo’n hoge pet op van Babymetal qua muziek stelt het niet een moer voor en zeker geen metalhead muziek. De act zal wel in trek zijn neem ik aan.

Of Volbeat...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Volbeat uiteraard 1000 keer beter en meer passend dan die andere 2 bovengenoemde.

Die Babymetal kan wel effe grappig zijn maar langer dan 10 minuten trek ik dat toch ook niet denk ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.916
Volbeat uiteraard 1000 keer beter en meer passend dan die andere 2 bovengenoemde.

Dat zeg jij wel zo, maar puur op muziek gelet zie ik echt geen verschil. Behalve dat Nickelback een soort rock/grunge sound heeft en Volbeat hillbilly-metal, vind ik ze muzikaal ongeveer net zo inspiratieloos. Er zitten bij beide heus wel leuke nummertjes tussen om een keer te horen, maar het wordt al snel saai. Er mist gewoon wat creativiteit en authenticiteit.

Dat iedereen vervolgens Volbeat verwelkomt en Nickelback verafschuwt is in mijn ogen niets anders dan kuddegedrag.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Babymetal is metal, sorry iets anders valt er niet van te maken. Natuurlijk ook een gimmick, maar was op Fortarock een prima optreden. “Gimme chocolate!” past wel op een Belgisch metalfestival. ?
https://www.youtube.com/watch?v=WIKqgE4BwAY

Volbeat vind ik nou net een band, die zijn eigen stijl heeft gevonden. Dus juist authentiek. Metallica meets Cash. Een van de weinige nieuwe metalbands die headlinerstatus heeft. Maar Volbeat is wel zo’n band die je haat of leuk vindt.

Nickelback is softe grunge. De haat tegen Nickelback is ook wel een beetje overtrokken. Maar los van het feit dat ze er muzikaal niet thuis horen (beetje alsof Bieber op Pinkpop speelt ?), zullen ze door het metalpubliek echt niet gepruimd worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Joe wrote:
Volbeat uiteraard 1000 keer beter en meer passend dan die andere 2 bovengenoemde.

Dat zeg jij wel zo, maar puur op muziek gelet zie ik echt geen verschil. Behalve dat Nickelback een soort rock/grunge sound heeft en Volbeat hillbilly-metal, vind ik ze muzikaal ongeveer net zo inspiratieloos. Er zitten bij beide heus wel leuke nummertjes tussen om een keer te horen, maar het wordt al snel saai. Er mist gewoon wat creativiteit en authenticiteit.

Dat iedereen vervolgens Volbeat verwelkomt en Nickelback verafschuwt is in mijn ogen niets anders dan kuddegedrag.
Ik verafschuw ze niet hoor, mochten ze bv. op Werchter staan zou ik ze wel gaan zien.
Maar voor Graspop zou ik het een rare boeking vinden. Al zou dat niet de eerste keer zijn dat Graspop een rare boeking doet.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
pieterschipper wrote:
Persoonlijk heb ik helemaal niets met Nickelback maar ze treden donderdag 21 juni op in Oostenrijk en maandag 25 juni in Amsterdam. Misschien iets voor de zaterdag?

Nee sorry, Nickelback is veel te groot om er nog bij te komen. Daarnaast past de band totaal niet op graspop, alle elitaire metalheads hebben er een hekel aan. Ik zou het zelf best leuk vinden, maar voor graspop is het toch echt te poppy
Volgens mij bestaat het grootste deel van de Graspop-bezoekers niet uit 'elitaire' metalheads, maar uit 'mainstream' metalfans (zoals ik) die bands als Guns N' Roses en Volbeat behoorlijk gaaf vinden en Nickelback (en Babymetal) best interessant zouden vinden om een keer te zien. De zwijgende massa, zeg maar, die op internetfora en facebook in de minderheid of in elk geval minder luidruchtig zijn, maar op de grote festivals de meerderheid vormen.

Maar zoals Dr. Hannibal zegt, Nickelback doet geen festivals en is sowieso veel te groot om nu nog toegevoegd te worden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Oke, ik ben zelf wel best een grote Nickelback fan, en ik moet zeggen, de meeste mensen kennen werkelijk alleen de softere nummers van ze. Als je bijvoorbeeld de titelsong van hun laatste album "Feed The Machine" hoort, dan zou je kunnen zeggen dat ze wel op Graspop zouden kunnen passen.
Het probleem is inderdaad wel dat ze festivals zoveel mogelijk proberen te vermijden, en als ze ergens staan is het Headliner of Sub. Daar komen ze op GMM toch echt niet te staan.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=qKgfcd6lqp4[/video]
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.109
Oke, ik ben zelf wel best een grote Nickelback fan, en ik moet zeggen, de meeste mensen kennen werkelijk alleen de softere nummers van ze. Als je bijvoorbeeld de titelsong van hun laatste album “Feed The Machine” hoort, dan zou je kunnen zeggen dat ze wel op Graspop zouden kunnen passen.
Het probleem is inderdaad wel dat ze festivals zoveel mogelijk proberen te vermijden, en als ze ergens staan is het Headliner of Sub. Daar komen ze op GMM toch echt niet te staan.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/qKgfcd6lqp4" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Ik vind al die haat jegens Nickelback ook maar zwaar overtrokken, en weet ook niet goed waar die vandaan komt. Ik denk dat het vooral een soort van elkaar napraten en kuddegedrag is, zoals dat ook met Justin Bieber gebeurt (hoewel die natuurlijk ook écht heel erg slecht is.. :wink: ).

Ik zie niet goed hoe Nickelback qua muziek niet op Graspop zou passen, aangezien er ieder jaar weer vele bands staan die zich ook binnen dat vage schemergebied tussen hardrock en metal bevinden. Neem dit jaar alleen al Guns N' Roses, Black Stone Cherry, L7, Shinedown, Tremonti, Marilyn Manson, Planet Of Zeus, Seether, Sons Of Apollo, Stone Broken, A Perfect Circle, Hollywood Vampires, en nog wel wat bands waar je over zou kunnen discussiëren. Ook zul je denk ik niemand horen klagen als bands als AC/DC of Nine Inch Nails ooit zouden worden aangekondigd.
En wat te denken van Foreigner, die hun grootste successen behaalden met mierzoete power ballads, maar in 2011 en 2016 vriend en vijand verbaasden met een vrij stevige set?

Ik zou me niet perse een Nickelback-fan willen noemen, maar ik kan hun nummers best pruimen.
Voor mij hoeven ze niet naar Graspop te komen, maar als ze er zouden zijn, zou ik waarschijnlijk best wel een kijkje gaan nemen (vermoedelijk vanaf het VIP-deck, maar toch.. :wink: ).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik vind al die haat jegens Nickelback ook maar zwaar overtrokken, en weet ook niet goed waar die vandaan komt. Ik denk dat het vooral een soort van elkaar napraten en kuddegedrag is,
https://www.rollingstone.com/music/pictures/readers-poll-the-ten-worst-bands-of-the-nineties-20130509/2-nickelback-0196964
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
DennisvdBr wrote:

limboluus wrote:
Ik vind al die haat jegens Nickelback ook maar zwaar overtrokken, en weet ook niet goed waar die vandaan komt. Ik denk dat het vooral een soort van elkaar napraten en kuddegedrag is,


https://www.rollingstone.com/music/pictures/readers-poll-the-ten-worst-bands-of-the-nineties-20130509/2-nickelback-0196964

Precies, dat dus.
Vergelijkbaar dus ook met Creed (stukje eronder).

Ja, dat is er nog zo eentje. Vervang de frontman en je hebt opeens een geliefde band in de vorm van Alter Bridge (en soloproject met Tremonti).

Moest eerst zelf ook niet zoveel hebben van Nickelback, liep lekker mee met de kudde. Tot mijn vrouw mij er meer van liet horen en er zaten gewoon steengoede nummers tussen. Nummers die aan kwaliteit niets onderdoen voor Shinedown waar we wel allemaal los op gaan. Om de genoemde redenen zal Nickelback nooit op GMM komen maar de muziek kan er prima.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.109
Goed nieuws voor de mensen die graag de Boneyard willen ontvluchten, maar naast een plekje op de al lang stijf uitverkochte Metal Town of Metal Park grepen:
https://www.graspop.be/nl/info/overnachten/camping-skullotel/

"Skullotel is een nieuwe camping gelegen op 1,5 km wandelen van het festivalterrein. Ben je op zoek naar rust en wat meer luxe weg van het festivalgedruis? Dan kan je op Skullotel een Flexotel huren. Een Flexotel is een kamer voor 2 personen met luxe boxspringbedden, inclusief beddengoed en bovendien voorzien van alle nodige faciliteiten (elektriciteit, licht, een tafel, twee stoelen en opbergruimte). Een ticket geeft toegang tot een Flexotel voor 2 personen, inclusief ontbijt en beddengoed. De kostprijs is exclusief waarborg (€ 100). Toegang tot het festivalterrein is niet inbegrepen in dit ticket. Meer info: www.graspop.be/nl/skullotel."

Prijs: een luttele € 810 :-o
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Goed nieuws voor de mensen die graag de Boneyard willen ontvluchten, maar naast een plekje op de al lang stijf uitverkochte Metal Town of Metal Park grepen:
https://www.graspop.be/nl/info/overnachten/camping-skullotel/

“Skullotel is een nieuwe camping gelegen op 1,5 km wandelen van het festivalterrein. Ben je op zoek naar rust en wat meer luxe weg van het festivalgedruis? Dan kan je op Skullotel een Flexotel huren. Een Flexotel is een kamer voor 2 personen met luxe boxspringbedden, inclusief beddengoed en bovendien voorzien van alle nodige faciliteiten (elektriciteit, licht, een tafel, twee stoelen en opbergruimte). Een ticket geeft toegang tot een Flexotel voor 2 personen, inclusief ontbijt en beddengoed. De kostprijs is exclusief waarborg (€ 100). Toegang tot het festivalterrein is niet inbegrepen in dit ticket. Meer info: http://www.graspop.be/nl/skullotel.”

Prijs: een luttele € 810
1f62e.svg

Klinkt erg interessant tot je de prijs leest..
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.916
Vandeberg’s Moonkings en Present Danger erbij!
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/kABjaOjgqwQ?feature=oembed" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;" height="392" frameborder="0" width="100%"></iframe>

Oh ja? Waar staat dat?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Deze kwam opeens tevoorschijn in mijn aanbevolen video's op YouTube, en gezien de Nickelback discussie van vanmiddag plaats ik hem ook even hier.
Er worden wel wat redenen opgenoemd waarom ze zoveel haat krijgen, en nu snap ik het eigenlijk ook wel, hoewel meeste haters gewoon schapen zijn.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=wsj9uRojIfw[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken