Oke, ik ben zelf wel best een grote Nickelback fan, en ik moet zeggen, de meeste mensen kennen werkelijk alleen de softere nummers van ze. Als je bijvoorbeeld de titelsong van hun laatste album “Feed The Machine” hoort, dan zou je kunnen zeggen dat ze wel op Graspop zouden kunnen passen.
Het probleem is inderdaad wel dat ze festivals zoveel mogelijk proberen te vermijden, en als ze ergens staan is het Headliner of Sub. Daar komen ze op GMM toch echt niet te staan.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/qKgfcd6lqp4" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Ik vind al die haat jegens Nickelback ook maar zwaar overtrokken, en weet ook niet goed waar die vandaan komt. Ik denk dat het vooral een soort van elkaar napraten en kuddegedrag is, zoals dat ook met Justin Bieber gebeurt (hoewel die natuurlijk ook écht heel erg slecht is.. :wink: ).
Ik zie niet goed hoe Nickelback qua muziek niet op Graspop zou passen, aangezien er ieder jaar weer vele bands staan die zich ook binnen dat vage schemergebied tussen hardrock en metal bevinden. Neem dit jaar alleen al Guns N' Roses, Black Stone Cherry, L7, Shinedown, Tremonti, Marilyn Manson, Planet Of Zeus, Seether, Sons Of Apollo, Stone Broken, A Perfect Circle, Hollywood Vampires, en nog wel wat bands waar je over zou kunnen discussiëren. Ook zul je denk ik niemand horen klagen als bands als AC/DC of Nine Inch Nails ooit zouden worden aangekondigd.
En wat te denken van Foreigner, die hun grootste successen behaalden met mierzoete power ballads, maar in 2011 en 2016 vriend en vijand verbaasden met een vrij stevige set?
Ik zou me niet perse een Nickelback-fan willen noemen, maar ik kan hun nummers best pruimen.
Voor mij hoeven ze niet naar Graspop te komen, maar als ze er zouden zijn, zou ik waarschijnlijk best wel een kijkje gaan nemen (vermoedelijk vanaf het VIP-deck, maar toch.. :wink: ).