GMM 2024 (no clutter)

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Ik probeer echt te wennen aan het idee van twee topics voor Graspop, maar als we dit soort lijstjes ook al in het no clutter deel gaan plaatsen kunnen we er beter weer 1 topic van gaan maken toch?
Groot voorstander van het weer samen voegen. Wellicht misschien dat het al zou helpen voor een ieder die enkel aankondigingen en zekerheden wilt lezen dat we deze in bold opschrijven. Dan is het makkelijker te scrollen in het grote snelle topic. Zo is het leuk en overzichtelijk en kun je de clutter voor je zelf makkelijker negeren of wanneer je er wel zin in hebt lekker dom mee lullen

Het is maar een idee maar het valt wel op
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Ik probeer echt te wennen aan het idee van twee topics voor Graspop, maar als we dit soort lijstjes ook al in het no clutter deel gaan plaatsen kunnen we er beter weer 1 topic van gaan maken toch?
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat je dan nog steeds een verkeerd beeld hebt van de intenties van dit topic:
Zeer welkom:
  • speculaties over of wishlists van realistische aan te kondigen bands (liefst met enige onderbouwing);
  • nieuwe aankondigingen, informatie, nieuws over GMM of andere relevante festivals (bv. een poster);
  • leuke/interessante relevante discussies (onderbouwd);
  • (directe) reacties op of persoonlijke meningen over aankondigingen en ander nieuws (juichend dan wel balend);
  • luistertips, playlists, links naar bandintroducties van aangekondigde bands;
Dit past volgens de richtlijnen dus juist uitstekend in dit topic, en is dus geen clutter.
Ik heb al meerdere keren gezegd dat dit topic allerminst een kille, zakelijke, klinische, saaie bedoening hoort te zijn.
Integendeel, ik hoop juist dat het uiteindelijk qua sfeer net zo levendig als het andere topic wordt, maar dan met zo weinig mogelijk (echte, niets-toevoegende) clutter.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Groot voorstander van het weer samen voegen. Wellicht misschien dat het al zou helpen voor een ieder die enkel aankondigingen en zekerheden wilt lezen dat we deze in bold opschrijven. Dan is het makkelijker te scrollen in het grote snelle topic. Zo is het leuk en overzichtelijk en kun je de clutter voor je zelf makkelijker negeren of wanneer je er wel zin in hebt lekker dom mee lullen

Het is maar een idee maar het valt wel op
Sorry, maar daar voel ik persoonlijk weinig voor.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat je dan nog steeds een verkeerd beeld hebt van de intenties van dit topic:

Dit past volgens de richtlijnen dus juist uitstekend in dit topic, en is dus geen clutter.
Ik heb al meerdere keren gezegd dat dit topic allerminst een kille, zakelijke, klinische, saaie bedoening hoort te zijn.
Integendeel, ik hoop juist dat het uiteindelijk qua sfeer net zo levendig als het andere topic wordt, maar dan met zo weinig mogelijk (echte, niets-toevoegende) clutter.
Maar dan heb je dus 2 chats die het zelfde zijn alleen waar de een mis een paar keer vandaag is de dag word gezegd en de ander niet wat is dan de toegevoegde waarde? Als het juist een echte aankondigingschat was dan is het handig omdat je door de activiteit in graspopforum je soms dingen mist en hier dan wel makkelijk terug kan lezen maar zo'n lijstje is echt niks toevoegend
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ben het er inderdaad wel mee eens dat dit soort lijstjes beter passen in het andere topic
Het blijezen wordt zo zelfs in dit topic een hele klus denk ik
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: knalboon

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Ok, duidelijk.
Maar dit was vanaf het begin hoe ik dit topic voor ogen zag, wat dan ook duidelijk op de eerste pagina (nu vastgepind) vermeld staat.

Daar staat vanzelfsprekend ook dat 'suggesties/tips om dit topic of forum beter/efficiënter te maken' welkom zijn.
Dus dank voor de feedback, en als een merendeel er zo over denkt, dan wil ik daar best in meegaan.

Alleen is het voor mij geen optie (meer) om het main topic nog bij te houden/lezen, daar is het simpelweg te groot voor geworden (er is véél meer clutter dan alleen maar 'vandaag is de dag').
Een leuke, inhoudelijke discussie is in mijn ogen dan ook nauwelijks meer echt te voeren daar.

Voor mij zou het inperken van dit topic, of terug samenvoegen, in ieder geval weer een stap terug betekenen.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Ben het er inderdaad wel mee eens dat dit soort lijstjes beter passen in het andere topic
Het blijezen wordt zo zelfs in dit topic een hele klus denk ik
Niet per se, als de reacties zich uiteindelijk op natuurlijke wijze gaan verdelen over beide topics (wat ik hoop/verwacht), dan neemt het totale aantal niet toe.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Maar dan heb je dus 2 chats die het zelfde zijn alleen waar de een mis een paar keer vandaag is de dag word gezegd en de ander niet wat is dan de toegevoegde waarde? Als het juist een echte aankondigingschat was dan is het handig omdat je door de activiteit in graspopforum je soms dingen mist en hier dan wel makkelijk terug kan lezen maar zo'n lijstje is echt niks toevoegend
Ik vind juist het delen van meningen over de line-up wel degelijk toevoegend, en een wezenlijk deel van een forum.
Mijn bedoeling was nooit om van dit topic puur en alleen een aankondigingschat te maken, maar, zoals de naam al zegt, een GMM-topic zonder clutter.
'Clutter' (ik weet niet meer wie met het woord kwam, maar ik vind 'm leuk, dus blijf het gebruiken ;) ) is natuurlijk subjectief en multi-interpretabel, maar in mijn ogen zijn dat dus meer de volgende:
Te vermijden/beperken:
  • "vandaag is de dag!"
  • uitingen van ongeduld, onbegrip, verveling, loze hoop, frustratie;
  • wilde, niet-onderbouwde speculaties over mogelijke aankondigingen (band, dag, tijdstip);
  • vragen, discussies of klachten over organisatorische of logistieke zaken (graag in een ander topic, eventueel met links/tags);
  • te lang najuichen/nabalen over aankondigingen;
  • nodeloos of overdreven negatieve reacties;
  • etc.
En geloof me, dat zijn er een heleboel (ik schat >50%).
Als die er al eens uit gefilterd zouden zijn, zou het topic naar mijn mening vele malen leesbaarder zijn, en zou dit nieuwe topic ook niet nodig zijn geweest, wat het voor mij nu wel is.
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
  1. Avenged Sevenfold
  2. Scorpions
  3. BMTH
  4. FFDP
  5. Tool
  6. Judas Priest
  7. Machine Head
  8. Alice Cooper
1: Nog nooit live gezien, hoop alleen dat ze niet teveel van hun nieuwste album spelen, geen spek voor mijn bek. Al hun ouder werk is wel gewoon top.
2: Ik zag ze in 2019 in de arena van Verona, geen verwachtingen ervoor maar topshow eerlijk waar. Oké, ze worden oud (ook weer 5j verder), maar wel benieuwd naar wat dit gaat geven.
3: Moet eerlijk bekennen dat ik ze nooit echt heb geluisterd, maar sinds de aankondiging in verdiept en hebben echt wel leuke nummers. Jonge band, veel energy, kan leuk worden in de pit.
4. FFDP luister ik al langer en die hebben wel wat goede nummers, maar omdat iedereen zo negatief is over hun live optredens ben ik wel heel benieuwd. Ik ga zowizo kijken.
5. Zie 3, ook pas onlangs in verdiept (buiten de bekendste nummers vicarious ed.) Ze worden beter bij elke luisterbeurt. Zou ook speciale ervaring zijn met de zanger die op het achterplan staat of zit te zingen. Wel benieuwd naar die show.
6. Lekker stevig gitaarwerk ben ik altijd wel voor te vinden. Nog nooit gezien dus we gaan het zien (pun intended).
7. Vorig jaar gemist omdat we al vertrokken waren (2 dagtickets), ook onlangs beginnen luisteren, leuke nummers, variatie ook tussen stevig en wat melodieuzer, lijkt me interessant om live te kijken.
8. Ken ik dus alleen van Poison, zou blijkbaar gekke show opvoeren, dus kan nog wel lachen worden.

Samenvattend kan ik dus alleen maar tevreden zijn met de headliners, nu is het afwachten wat de undercard brengt en zien hoe ik alles kan combineren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
403746164_894744578950165_7310591829889364682_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Mooie namen!
Eerste indruk, blij met (buiten headliners):
Babymetal
Polyphia
Kvelertak (!)
Bury Tomorrow
Brothers Of Metal
Night Verses
Electric Callboy
Bruce Dickinson
Tarja
Borknagar
Kamelot (!)
Steel Panther
Blind Guardian
Rotting Christ (!)
Vola
Emperor
Extreme
Ereb Altor
Karnivool
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Het is heel jammer, maar ik vrees dat dit topic niet gaat werken zoals iedereen het voor ogen heeft..
Blijkbaar zijn er toch (te) grote verschillen in visie en behoefte, zelfs onder degenen die een meerwaarde zien in dit nieuwe topic.

Voor mij heeft een puur aankondigingstopic nauwelijks waarde, aangezien ik dan net zo goed op de website of op Facebook kan kijken.
Juist de interactie en wisseling van gedachten en meningen over de line-up van GMM is wat mij in dit forum aantrekt.
Maar dan zonder iedere keer door tientallen pagina's heen te hoeven ploeteren, en continu uren, soms dagen, achter de actuele feiten en discussies aan te lopen..

Ik ben nu eenmaal een slowreader én -writer (+ druk werk & privé), en dat maakt het main topic in de huidige vorm, door de explosieve groei van de afgelopen jaren, voor mij gewoon praktisch niet meer bij te houden, hoe graag ik ook altijd heb meegelezen en gereageerd, en hoe mooi ik de community ook vind.

Maar als er geen draagvlak is voor wat ik met dit nieuwe topic in gedachten heb, dan moet ik dat maar accepteren, en me aanpassen aan de wens van de meerderheid. In dat geval laat ik het lot van dit nieuwe topic dan ook in jullie handen, en zal ik me grotendeels eruit terugtrekken.

Alle feedback is welkom!
Wellicht is een poll ook gewenst?
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
wellicht is een aankondigingentopic, maar dan voor alle festivals en alle gerelateerde concerten , wel een idee.
maar dan ook echt waar enkel feiten gemeld worden, geen meningen of verlangens
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
187
267
Ik weet zelf gewoon niet zo goed wat ik in welk topic moet plaatsen. Wil je in dit topic bijvoorbeeld lijstjes bands waar we naar uitkijken? Of clashfinders bespreken? Of bands die we nog missen van de lineup? Want dat zijn toch eigenlijk allemaal dingen waarvoor ik in het andere topic kijk
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Het is heel jammer, maar ik vrees dat dit topic niet gaat werken zoals iedereen het voor ogen heeft..
Blijkbaar zijn er toch (te) grote verschillen in visie en behoefte, zelfs onder degenen die een meerwaarde zien in dit nieuwe topic.

Voor mij heeft een puur aankondigingstopic nauwelijks waarde, aangezien ik dan net zo goed op de website of op Facebook kan kijken.
Juist de interactie en wisseling van gedachten en meningen over de line-up van GMM is wat mij in dit forum aantrekt.
Maar dan zonder iedere keer door tientallen pagina's heen te hoeven ploeteren, en continu uren, soms dagen, achter de actuele feiten en discussies aan te lopen..

Ik ben nu eenmaal een slowreader én -writer (+ druk werk & privé), en dat maakt het main topic in de huidige vorm, door de explosieve groei van de afgelopen jaren, voor mij gewoon praktisch niet meer bij te houden, hoe graag ik ook altijd heb meegelezen en gereageerd, en hoe mooi ik de community ook vind.

Maar als er geen draagvlak is voor wat ik met dit nieuwe topic in gedachten heb, dan moet ik dat maar accepteren, en me aanpassen aan de wens van de meerderheid. In dat geval laat ik het lot van dit nieuwe topic dan ook in jullie handen, en zal ik me grotendeels eruit terugtrekken.

Alle feedback is welkom!
Wellicht is een poll ook gewenst?
Ik weet zelf gewoon niet zo goed wat ik in welk topic moet plaatsen. Wil je in dit topic bijvoorbeeld lijstjes bands waar we naar uitkijken? Of clashfinders bespreken? Of bands die we nog missen van de lineup? Want dat zijn toch eigenlijk allemaal dingen waarvoor ik in het andere topic kijk
Exact wat @charlottekos zegt eigenlijk. De bedoeling is dan eigenlijk dat de leden die in het andere topic ook relevante dingen plaatsen, dat gaan dubbelposten hier zodat je hier eenzelfde topic hebt, maar zonder de "vandaag is de dag"-posts en de "om 10u aankondiging" "nee, om 16u" "nee, om...". Stond in de sterren geschreven dat dat niet snel ging pakken.

Je wil geen clutter, maar je begon dan zelf met je lijstje van de headliners, wat in mijn ogen dan ook weer pagina-opvulling is (en dus in principe veel beter paste in het andere topic, waar het ook is naar overgedragen).

Ik snap dat je soms op iets wil reageren dat eigenlijk al een paar pagina's achter de rug is. Ik zou me daar niet van aantrekken. Gewoon citeren en zeggen "hier wil ik toch nog iets over kwijt", indien je daar de behoefte voor hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Ingelke

Playlistbediener
20 nov 2014
42
7
Ik post zelden tot nooit maar lees al jaren mee. Persoonlijk vind ik dit topic heel fijn. Het andere topic zal ik ook blijven volgen maar ik heb moeite om dat bij te houden met hoe snel dat gaat tegenwoordig. Dus voor mij juist ideaal om hier toch een beetje bij te kunnen blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Ik weet zelf gewoon niet zo goed wat ik in welk topic moet plaatsen. Wil je in dit topic bijvoorbeeld lijstjes bands waar we naar uitkijken? Of clashfinders bespreken? Of bands die we nog missen van de lineup? Want dat zijn toch eigenlijk allemaal dingen waarvoor ik in het andere topic kijk
Er is geen scherpe grens, maar het gaat er vooral om of iets enigszins relevant is voor de line-up of niet op dat moment.
Zo kan bv. praten over Metallica relevant zijn, als er een mogelijkheid bestaat dat ze op GMM staan, tot het moment dat het uitgesloten wordt dat ze komen, waarna het dus niet meer relevant is.

Gerichte voorspellingen over de line-up, bv. door het plaatsen van posters van andere festivals, is relevant, wilde speculaties over onrealistische bands zijn dat niet.

Wishlists (mits realistisch) zijn ook welkom, aangezien ze niet alleen sfeerverhogend zijn, maar ook anderen kunnen aansporen om bands te ontdekken, net zoals bv. luistertips, playlists of bandintroducties.
Ik zie hier vaak gebeuren dat mensen bands ontdekken, alleen door een naam door anderen genoemd te zien worden, en daardoor zelf op onderzoek uitgaan.
Uiteindelijk lijkt me dat toch de essentie van dit forum, onze liefde voor muziek delen en verspreiden, om zo elkaars festivalbeleving te vergroten.

Dat wordt echter steeds lastiger als een topic op een gegeven moment niet meer bij te houden/lezen is, vandaar de voorgestelde opsplitsing in:
  • een topic met relevante zaken over muziek line-up (zoals dit nieuwe topic in eerste instantie bedoeld was);
  • een topic met minder/niet-relevante en off-topic zaken;
  • een topic voor randzaken (organisatorisch, logistiek, etc.).
Ik schat dat deze drie soorten reacties ieder voor ongeveer een derde deel het huidige, vaste topic opmaken.
Een opsplitsing zou in mijn ogen ieder van deze topics een stuk leesbaarder en behapbaarder maken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Exact wat @charlottekos zegt eigenlijk. De bedoeling is dan eigenlijk dat de leden die in het andere topic ook relevante dingen plaatsen, dat gaan dubbelposten hier zodat je hier eenzelfde topic hebt, maar zonder de "vandaag is de dag"-posts en de "om 10u aankondiging" "nee, om 16u" "nee, om...". Stond in de sterren geschreven dat dat niet snel ging pakken.
Nou nee, mijn ideaalbeeld zou juist zijn dat er niet/nauwelijks wordt dubbelgepost, maar dat de relevante dingen enkel in het relevante topic worden gepost, en de irrelevante dingen in het andere topic (wat dan meer een soort algemene gezelligheidschat zou worden, waar mensen o.a. hun voorpret/frustraties kunnen delen, off-topic discussies kunnen aangaan, wild kunnen speculeren, etc.). Ik weet dat dat niet zomaar overnacht bereikt zal kunnen worden, maar met de nodige tijd lijkt me dat prima mogelijk.
Je wil geen clutter, maar je begon dan zelf met je lijstje van de headliners, wat in mijn ogen dan ook weer pagina-opvulling is (en dus in principe veel beter paste in het andere topic, waar het ook is naar overgedragen).
Zoals ik in mijn vorige reactie al zei, zijn die lijstjes in mijn ogen geen clutter, al snap ik dat dat een zeer subjectief begrip is. Ik ben juist van mening dat die prima in een relevant topic passen, en meer inzicht in de line-up kunnen verschaffen.
Ik snap dat je soms op iets wil reageren dat eigenlijk al een paar pagina's achter de rug is. Ik zou me daar niet van aantrekken. Gewoon citeren en zeggen "hier wil ik toch nog iets over kwijt", indien je daar de behoefte voor hebt.
Dat is niet zozeer het probleem, want dat doe ik allang.
Het gaat er juist om dat het (voor mij althans) haast onmogelijk wordt om nog alles bij te kunnen lezen, en je dus eigenlijk continu 'achter de feiten holt', tenzij je natuurlijk steeds een pagina of 10 overslaat (wat ik normaal gesproken nooit deed).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken