UK Glastonbury 2025

Het ligt, net als andere majors, toch ook wel aan de headliners. Maar wat een heerlijk affiche verder.
Natuurlijk, en ik denk dat bepaalde bands wel uitpakken met collabs of dikke show elementen. Een The 1975 Glasto headline show zal er anders zien dan een show op BKS of Lowlands met alle respect. En dan hebben we het nog niet over de Britse belevenis gehad.

Ferme line-up hoor. Zal er voor het eerst in drie jaar niet bij zijn en het piekt toch wat. 'Gelukkig' staat Pulp er niet, want dan was ik echt triest geweest :) .

De headliners zijn ok, niet wow. Maar die undercard is echt ferm, zowat alles dat tourt staat er. Ik zou zeker aanraden een aantal typisch Britse groepen mee te pikken genre Supergrass of Libertines, pyro en sfeer verzekerd!

Ferme line-up hoor. Zal er voor het eerst in drie jaar niet bij zijn en het piekt toch wat. 'Gelukkig' staat Pulp er niet, want dan was ik echt triest geweest :) .

De headliners zijn ok, niet wow. Maar die undercard is echt ferm, zowat alles dat tourt staat er. Ik zou zeker aanraden een aantal typisch Britse groepen mee te pikken genre Supergrass of Libertines, pyro en sfeer verzekerd!
Dat ben ik inderdaad zeker van plan! Grootste voorbeeld voor mij wordt Biffy Clyro daar van. Ik zie die graag met een grootse show want die muziek verdiend dat gewoon.

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
(Maar ik verwacht eigenlijk oprecht wel een secret set van Pulp)
Die verwachten we daar elk jaar, tevergeefs voorlopig.

Hebben de lat zodanig hoog gelegd met hun secret set in 2011 (nog steeds beschouwd als één van de beste ooit), dat het me straf zou lijken als ze nu nog eens een secret set komen doen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Die verwachten we daar elk jaar, tevergeefs voorlopig.

Hebben de lat zodanig hoog gelegd met hun secret set in 2011 (nog steeds beschouwd als één van de beste ooit), dat het me straf zou lijken als ze nu nog eens een secret set komen doen.
Ja maar ik was er niet in 2011 ;)

Ze zijn nu wel heel erg in de buurt qua data. Al heb je een sterk punt ofc

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
De headliners zijn ok, niet wow. Maar die undercard is echt ferm, zowat alles dat tourt staat er.
Inderdaad! En we kunnen natuurlijk niet álles krijgen, maar wat ik nog mis/hoopte te zien (want op tour) in de undercard zijn Cypress Hill, Joey Valence & Brae, Stereophonics, High Vis, MJ Lenderman, Thee Sacred Souls en Wine Lips.

Bij band 2 voor de playlist en nu al een fijne ontdekking. Vieux Farka Touré. Nog nooit van gehoord. Maar een Afrikaanse gitarist met een fijne bluesy jazz stijl.

De sterkte van een Glastonbury is imo toch wel dat ze steeds een aantal legendes weten te strikken, die de affiche in balans brengen.
Vind je Olivia Rodrigo of Noah Kahan niet oké? Geen probleem, je kan op diezelfde dag bijvoorbeeld ook naar Rod Stewart of Nile Rodgers. Straf.
Idem voor de undercard die eigenlijk zeer gevarieerd is.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
(Maar ik verwacht eigenlijk oprecht wel een secret set van Pulp)

Eigenlijk moet je zo’n secret set (als dat een standaard ding is) gewoon altijd mee pakken daar, of niet? Uniek iets om mee te maken…

Maar je hebt in ieder geval geluk dat Rod Stewart als must see ergens lekker midden op de dag is

• Leuk
Waarderingen: Brian en Joslittel
Eigenlijk moet je zo’n secret set (als dat een standaard ding is) gewoon altijd mee pakken daar, of niet? Uniek iets om mee te maken…

Maar je hebt in ieder geval geluk dat Rod Stewart als must see ergens lekker midden op de dag is
Is wel mijn idee om alle hints van secret sets te gaan achtervolgen daar ja! In het verleden hebben grote namen dat al gedaan zoals de Foo's.

Maar ook vaak kleine namen of namen die er al staan. Ik hou Efests wat in de gaten (als het internet werkt lol) maar ga verder niet teveel over de secret sets nadenken. Als het écht grote namen zijn lekt dat van tevoren wel uit.

Rod Stewart ga ik niet heen maar wat wel lekker aan de legend spot is is dat het bij de andere podia dan vaak wat rustiger is. Lekker op een mooie plek bij een podium naar een act kijken is ook wat waard. :)

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: mattman en Joslittel
Maar ook vaak kleine namen of namen die er al staan. Ik hou Efests wat in de gaten (als het internet werkt lol) maar ga verder niet teveel over de secret sets nadenken. Als het écht grote namen zijn lekt dat van tevoren wel uit.

Rod Stewart ga ik niet heen maar wat wel lekker aan de legend spot is is dat het bij de andere podia dan vaak wat rustiger is. Lekker op een mooie plek bij een podium naar een act kijken is ook wat waard. :)
Rod Stewart skippen? Schande! Of nou ja, misschien kan je de misses dan mee op sleeptouw nemen want die wil eigenlijk ook niet haha.

• Haha
Waarderingen: Brian
Ik moet het toch even kwijt hoor. Pas als je artiest voor artiest zo'n dag doorloopt merk je pas hoe enorm veel vette artiesten er staan. Nu de zaterdag door te akkeren maar hier staan stiekem de vedettes Gary Numan, Nick Lowe en Brandi Carlile verstopt. Greentea Peng echt nog nooit van gehoord maar klinkt geweldig. De mooie indie van Lucy Dacus. Pioniers Leftfield. Meezingers Kaiser Chiefs en Weezer. Indierockers TV on the Radio.

Dit wordt nog een uitdaging om per dag een rustig schema te maken met genoeg ruimte voor ontdekking.

• Leuk
Waarderingen: Jamel, Joris en Dante

Users who are viewing this thread