Filmtopic

douwegeluk

Playlistbediener
18 okt 2018
6
0
Ik heb 'man of tai chi' gekeken, de film 'drunken master' en 'monkey kungfu'. Vind martial arts en karate films altijd erg leuk.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Moonage daydream van Bowie uiteraard. Iemand anders die ook gezien? Ik vond het een trip. Beetje langdradig en veel beeldmateriaal wat herhaald werd. Grotendeels wel geïnteresseerd zitten kijken. Heel artistiek, moeilijke film wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Iets te lang (en een maffe bios die halverwege Space Oddity de pauze inzette!) maar wel erg tof.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Door het filmprogramma van Lowlands werd ik getriggered of er op Festileaks eigenlijk een film topic is. Die is er dus, alleen zo te zien is hier weinig activiteit. Ben zelf een filmliefhebber en probeer elke week met mijn Cinneville pas naar de lokale bios te gaan (Kino in Rotterdam).

Ik denk dat naast muziek, films mijn favoriete entertainment zijn. Kan ook erg genieten van arthouse films, maar ik kijk dit jaar toch echt het meeste uit naar Oppenheimer en Napoleon. Twee films van twee goede regisseurs.

Voor de rest afgelopen week naar the Quiet Girl en Asteroid City geweest, waarbij qua verhaal de eerste eruit schoot van de twee. De laatste was typisch Wes Anderson, alleen de sterrencast werd eigenlijk te kort gedaan door een matig verhaal. Het draaide meer om de manier waarop het in beeld werd gebracht dan daadwerkelijk een boeiend verhaal vertellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en visdave34

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Door het filmprogramma van Lowlands werd ik getriggered of er op Festileaks eigenlijk een film topic is. Die is er dus, alleen zo te zien is hier weinig activiteit. Ben zelf een filmliefhebber en probeer elke week met mijn Cinneville pas naar de lokale bios te gaan (Kino in Rotterdam).

Ik denk dat naast muziek, films mijn favoriete entertainment zijn. Kan ook erg genieten van arthouse films, maar ik kijk dit jaar toch echt het meeste uit naar Oppenheimer en Napoleon. Twee films van twee goede regisseurs.

Voor de rest afgelopen week naar the Quiet Girl en Asteroid City geweest, waarbij qua verhaal de eerste eruit schoot van de twee. De laatste was typisch Wes Anderson, alleen de sterrencast werd eigenlijk te kort gedaan door een matig verhaal. Het draaide meer om de manier waarop het in beeld werd gebracht dan daadwerkelijk een boeiend verhaal vertellen.

Gisteren Knives Out gekeken. Volgens mij nooit een andere film dan James Bond gekeken waar Daniel Craig in speelt, dus was wel leuk dat er ineens een heel ander accent uit kwam. Uiteindelijk via de streamingdienst moeten kijken, omdat de bluray het geluid als Dolby Atmos had en dat werkte niet op onze tv:LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Door het filmprogramma van Lowlands werd ik getriggered of er op Festileaks eigenlijk een film topic is. Die is er dus, alleen zo te zien is hier weinig activiteit. Ben zelf een filmliefhebber en probeer elke week met mijn Cinneville pas naar de lokale bios te gaan (Kino in Rotterdam).

Ik denk dat naast muziek, films mijn favoriete entertainment zijn. Kan ook erg genieten van arthouse films, maar ik kijk dit jaar toch echt het meeste uit naar Oppenheimer en Napoleon. Twee films van twee goede regisseurs.

Voor de rest afgelopen week naar the Quiet Girl en Asteroid City geweest, waarbij qua verhaal de eerste eruit schoot van de twee. De laatste was typisch Wes Anderson, alleen de sterrencast werd eigenlijk te kort gedaan door een matig verhaal. Het draaide meer om de manier waarop het in beeld werd gebracht dan daadwerkelijk een boeiend verhaal vertellen.
Wat leuk dat dit topic ook weer eens opgepakt wordt! Ben zelf ook regelmatig in Kino te vinden, maar heb geen Cineville pas aangezien ik voor de grotere films (in IMAX of Dolby) toch liever naar Pathé ga. Maar voor de arthouse titels is het zeker mijn place to go. The Quiet Girl heb ik daar ook gezien, prachtige film.

Zijn er hier toevallig mensen met een Letterboxd account?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Neen, maar klinkt wel interessant. Vergelijkbaar met discogs qua verzameling/want-list? Zonder de hele marktplaats eromheen.
Ik ken discogs niet goed, maar je kunt het vergelijken met Goodreads, maar dan voor films.

"Letterboxd is a global social network for grass-roots film discussion and discovery. Use it as a diary to record and share your opinion about films as you watch them, or just to keep track of films you’ve seen in the past. Showcase your favorites on your profile page. Rate, review and tag films as you add them. Find and follow your friends to see what they’re enjoying. Keep a watchlist of films you’d like to see, and create lists/collections on any given topic."

Check hier voor een snelle guide:
 
Laatst bewerkt:

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Tickets voor Barbie deze zaterdag. Ik heb geen enkele trailer gezien, dus ik heb totaal geen idee waar ik me aan moet verwachten. Dat maakt het héél leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Wat leuk dat dit topic ook weer eens opgepakt wordt! Ben zelf ook regelmatig in Kino te vinden, maar heb geen Cineville pas aangezien ik voor de grotere films (in IMAX of Dolby) toch liever naar Pathé ga. Maar voor de arthouse titels is het zeker mijn place to go. The Quiet Girl heb ik daar ook gezien, prachtige film.
Leuk om te horen dat je ook regelmatig naar Kino gaat. Het beeld en geluid in Pathé is ook een stuk beter dan in Kino (zeker in de kleinere zalen). Alleen vind het qua sfeer, personeel en publiek altijd erg fijn in Kino. En ook het feit dat je lekker een speciaal biertje bij de bar kan bestellen en deze de zaal in kan meenemen. Ook die analoge 70mm vertoningen van bijvoorbeeld Oppenheimer, met presentatie vooraf vind ik leuk om bij te wonen. Geeft toch een extra laag aan het bezoeken van een film.
 
  • Geweldig
Waarderingen: visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Leuk om te horen dat je ook regelmatig naar Kino gaat. Het beeld en geluid in Pathé is ook een stuk beter dan in Kino (zeker in de kleinere zalen). Alleen vind het qua sfeer, personeel en publiek altijd erg fijn in Kino. En ook het feit dat je lekker een speciaal biertje bij de bar kan bestellen en deze de zaal in kan meenemen. Ook die analoge 70mm vertoningen van bijvoorbeeld Oppenheimer, met presentatie vooraf vind ik leuk om bij te wonen. Geeft toch een extra laag aan het bezoeken van een film.
Volledig met je eens hoor, eigenlijk is alles leuker aan Kino. Buiten IMAX films zou ik alles wel in Kino willen zien, maar er spelen nog wat meer elementen mee waardoor ik toch vaak voor Pathé kies. Parkeerkosten is er bv. één van (bij Pathé Schiedam € 1 en in Delft gratis vanwege mijn zakelijke parkeervergunning). Ook ben ik vaak gebonden aan doordeweekse ochtendvoorstellingen, dus dan is de keuze bij 5 Pathés binnen dezelfde reistijd als Kino toch wat groter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Pathe abbo, donderdag Oppenheimer!
Vriendin gaat morgen maar lekker alleen naar Barbie night
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik was afgelopen jaar lid van de Filmclub. Elke maand in de ochtend naar een voorpremière in Concordia, waar je moet zijn voor de filmhuis films. Geslaagde films gezien zoals Living (fantastisch geacteerd door Bill Nighy) en Salva (wel zwaar). Ga ik komend jaar weer doen want dat was wel geslaagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Beau Is Afraid is vooralsnog de mooiste film die ik dit jaar heb gezien. Een drie uur durende surrealistische angsttrip met een fenomenale Joaquin Phoenix.
 
  • Geweldig
Waarderingen: visdave34

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ik ken discogs niet goed, maar je kunt het vergelijken met Goodreads, maar dan voor films.

"Letterboxd is a global social network for grass-roots film discussion and discovery. Use it as a diary to record and share your opinion about films as you watch them, or just to keep track of films you’ve seen in the past. Showcase your favorites on your profile page. Rate, review and tag films as you add them. Find and follow your friends to see what they’re enjoying. Keep a watchlist of films you’d like to see, and create lists/collections on any given topic."

Check hier voor een snelle guide:

Ga ik mee aan de gang! Is het echt alleen films, of ook series?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Ben begonnen met een account, heb je een linkje naar jouw pagina?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024

Jeetje, 2159 films en ruim 16.000 volgers 😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken