Festileaks Festival Draft

Ghent Indoor Metal Fest lijkt me niet echt een zomer festival.

Die nuance stond nog niet in de regels vermeld (omdat ik er niet had bij nagedacht had dat 't zou voorvallen), maar ik vind persoonlijk dat we die wel mogen implementeren. Wat vinden jullie?

Die nuance stond nog niet in de regels vermeld (omdat ik er niet had bij nagedacht had dat ’t zou voorvallen), maar ik vind persoonlijk dat we die wel mogen implementeren. Wat vinden jullie?
Dan moeten we even kijken welke specifieke festivals er eventueel uitgesloten zullen worden. Dat zullen toch voornamelijk kleinere festivals zijn. Ik vind het lastig om hier gelijk een beslissing over te maken, omdat het natuurlijk wel festivals zijn.

Yannick wrote:

Die nuance stond nog niet in de regels vermeld (omdat ik er niet had bij nagedacht had dat ’t zou voorvallen), maar ik vind persoonlijk dat we die wel mogen implementeren. Wat vinden jullie?

Dan moeten we even kijken welke specifieke festivals er eventueel uitgesloten zullen worden. Dat zullen toch voornamelijk kleinere festivals zijn. Ik vind het lastig om hier gelijk een beslissing over te maken, omdat het natuurlijk wel festivals zijn.
De vereiste dat 't gewoon 'outdoor' plaatsvindt, is toch voldoende? Of zijn er festivals in de zomer die indoor plaatsvinden en zijn er niche-festival in het off-seizoen die outdoor plaatsvinden?

Ik zie het probleem niet echt. Wat mij betreft mogen alle festivals die doorgang hebben gevonden tussen 2016 en 2020 plus alles wat gepland stond voor 2020 gewoon worden meegeteld. Ik vind die onverwachte acts van minder bekende festivals wel leuk eigenlijk. Zolang het festivals zijn en geen losse concerten is het imo best. Maar als anderen oneens zijn dan snap ik het wel.

North Sea Jazz is ook indoor toch? Want dan zou ik Alicia Keys ook moeten vervangen....

Ik zie het probleem niet echt. Wat mij betreft mogen alle festivals die doorgang hebben gevonden tussen 2016 en 2020 plus alles wat gepland stond voor 2020 gewoon worden meegeteld. Ik vind die onverwachte acts van minder bekende festivals wel leuk eigenlijk. Zolang het festivals zijn en geen losse concerten is het imo best.

North Sea Jazz is ook indoor toch?
Kan ik me eigenlijk wel in vinden, ja. Het hoeven inderdaad niet heel grote festivals te zijn, als ze dat label maar opgestempeld hebben gekregen. De discussie moet meer gaan of het een los concert was of dat het echt een wezenlijk onderdeel van het festival is.

Als je wil dat ik Alicia Keys vervang dan laat je het maar weten. Dan doe ik dat wel even als ik aan de beurt ben om het eerlijk te houden.

Als je wil dat ik Alicia Keys vervang dan laat je het maar weten. Dan doe ik dat wel even als ik aan de beurt ben om het eerlijk te houden.
Nee, joh! Het is maar een voorstel hè. Volgens de regels mag Dream Theater gewoon.

Maar de set-up van North Sea Jazz is toch totaal anders dan Ghent Metal Fest? North Sea Jazz lijkt meerdere stages te hebben terwijl Ghent slechts 1 stage met 1 band had.

Voor mij lag Dream Theater ook gewoon tellen hoor. Als het zichzelf als festival afficheert, is het goed voor mij.

Anyways, jullie favoriete boyband speelt op m'n festival.

Brockhampton.

@oasiss 2x > ik weer > @joslittel

Maar de set-up van North Sea Jazz is toch totaal anders dan Ghent Metal Fest? North Sea Jazz lijkt meerdere stages te hebben terwijl Ghent slechts 1 stage met 1 band had.

Voor mij lag Dream Theater ook gewoon tellen hoor. Als het zichzelf als festival afficheert, is het goed voor mij.
Dat wel. NSJ is ook meerdere dagen lang en een stuk groter natuurlijk (al zou dat niet hoeven uitmaken) dan GMF dat één dag duurt.

werchter12 wrote:

Dat wel. NSJ is ook meerdere dagen lang en een stuk groter natuurlijk (al zou dat niet hoeven uitmaken) dan GMF dat één dag duurt.

maar werchter classic en boutique is ook een dag en concentreert zich ook voornamelijk om 1 artiest. Is dan wel weer outdoor.

Stonden er meer namen op GMF? ik kan daar maar weinig info over vinden online

Ik vindt Dream theater trouwens net zo op het randje als Björk met een dj-set op een indoor festival in november (?). Dus van mij mag het gewoon.

Ik vindt Dream theater trouwens net zo op het randje als Björk met een dj-set op een indoor festival in november (?). Dus van mij mag het gewoon.
Dat is uiteindelijk goedgekeurd omwille van Gent Jazz denk ik.

Ik twijfelde ook hoor, zag deze discussie wel aankomen. Mijn overweging om het wel te doen, naast het feit dat het een fantastische band is, is dat het een festival in juni is dat als eerste editie van een festival is aangekondigd. Concurrentie aangaan met Graspop lijkt het. Dat het nooit echt van de grond is gekomen is wat anders.

Regeling van stemmen etc. op het einde moet ik nog wat uitdokteren.

Waarschijijk had je al aan zoiets gedacht;
10 stemmen voor combi; 1, 2, 3, 4 punten etc. Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen, songfestival idee.
En zelfde voor dagkaarten.

Allemaal via pm om niet de boel te beflikkeren ;)

Jeetje, wat gaat dit snel! Goed teken wel.

Anyway, twee nieuwe prachtnamen. De eerste act betreft een groep mannen uit Chicago die al pak 'm beet 25 jaar in het vak zitten: WILCO!!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=nffe0hVnD5o[/video]

Daarnaast kan muziek van eigen bodem natuurlijk niet ontbreken. Welke parel is daar nou meer geschikt voor dan Erik de Jong, aka Spinvis.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=grPYZj9WxFU[/video]

Next: @shotgvn en daarna @joslittel

Ik had nog een headliner nodig, zeker?

Rihanna.

@joslittel > @werchter12

Users who are viewing this thread