Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Na het missen van A Day To Remember een heuse 180 flip naar een niet-metal naam.
We breiden ons Eagles spoorboekje uit met een band met verschillende grote hits. Onder andere Ventura Highway, Sister Golden Hair en A Horse With No Name. Bereid je voor op een geweldig mooi optreden op de openingsdag van INSANE Bastonbury
(en als je er geen zin in hebt, ga je toch gewoon lekker naar Amenra en/of Greg Puciato kijken of de nog aan te kondigen Rollatorstage-act: voor ieder wat wils)

America


@wenteldave en daarna @nitotheno
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Speciaal voor @RubenJS nog voordat ik naar bed ga mijn aankondiging:

Passend bij het thema van INSANE Bastonbury wissel ik bij de aankondigingen de hardere metal af met de zachtere rock. Dit betekent dat het weer tijd is voor een rock-naam! Eentje uit 1969 alweer, wat betekent dat we ons op rollator-gebied begeven.

Hoewel misschien niet iedereen de band meteen herkent, zal iedereen wel minstens één nummer van hen kennen: Some Kind Of Wonderful. Een heel mooi liefdeslied met een vrolijke vibe, perfect voor midden op de dag, lekker in het zonnetje bij de mainstage.

Even lekker meedansen op:

Grand Funk Railroad


@nitotheno --> @wenteldave
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
941
826
Daarbij presenteer ik ook onze line up tot nu:

ROSALÍA // Miley Cyrus

Boygenius // Carly Rae Jepsen // Carole King // Dolly Parton // Gwen Stefani // Jorja Smith // Lily Allen // Lianne La Havas // Norah Jones // Portishead // Sugababes

Arlo Parks // Beabadoobee // Celeste // Charli XCX // Froukje // Grimes // Little Simz // Lizzy McAlpine // Men I Trust // Mitski // NewJeans // Regina Spektor // RAYE // Riya Sawamaya // S10 // Shygirl // Sigrid // Wende // Weyes Blood // WILLOW

And many more to come..
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
De volgende naam heeft even wat onderzoek nodig gehad. Want vaak gebeurt het niet dat er een onbekende stoner-/doommetal band op een festival als INSANE Bastonbury wordt geboekt, maar dat moment is nu dan wel eindelijk gekomen. Na een uitgebreide korte zoektocht op google kwamen we de volgende band tegen en net als Caligula's Horse, vonden we dit wel een interessante naam.

Even het voorgestelde nummer aangezet en dat klonk ook hier weer prima. Vervolgens een zoektocht op het forum gemaakt om te kijken of het ooit wel eens vermeld is hier en wat blijkt: de volledige discography van twee albums is terug te vinden in de album van het jaar lijst van @wenteldave van zowel 2020 als 2021.

Waar het eerste album nog op plek 270 van de 912 eindigde, kwam het tweede album binnen op plek 27 van de 1300. Een zeer knappe prestatie.

Acid Mammoth

Hieronder nog even een quote van eerder in 2021 over dat tweede album van de band, de recensenten waren lyrisch:
Door met het Griekse Acid Mammoth, die op Caravan aardig stoner/-doommetal later horen. Voor mij is dat voor dit jaar voorlopig de parel die het genre heeft weten voort te brengen. Vorig jaar brachten ze Under Acid Hoof uit, wat uiteindelijk best ver is weggezakt in m'n lijst (294), maar dat was ook al een allerbest album. Caravan doet er nog eens een schepje boven op!

Volledige line up tot nu toe*:
Aerosmith - Eagles

Ghost - Nightwish
Ayreon - Dream Theater - ZZ Top - Pantera
Alice Cooper - Rob Zombie - In Flames - Journey - Amon Amarth
Devin Townsend - Apocalyptica - Lorna Shore - Kamelot - Amenra
The Hu - Wind Rose - Ice Nine Kills - Gary Clark Jr. - Greg Puciato - America - Grand Funk Railroad
Antimatter - Babymetal - Beast in Black - Sonata Arctica - Nanowar of Steel
Draconian - Danny Vera - Caligula's Horse - Acid Mammoth


*aan de posities kunnen geen rechten ontleend worden



@RubenJS en daarna @Brian
 
Laatst bewerkt:

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595

Schwarzwalder Metal Fest​

De volgende aankondiging is er een die de afgelopen jaren hard heeft gewerkt om naam te maken. De eerste single kwam uit in 2018, een week geleden kwam inmiddels het tweede album uit: A Feast On Sorrow. De opmars bleek niet onopgemerkt, het grote Gojira leek gecharmeerd. Zo gecharmeerd zelfs dat Joe Duplantier, de frontman, de band vroeg of hij het nieuwe album kon producen, en zo geschiedde. Het grotere publiek kent ze misschien al als het voorprogramma van Gojira afgelopen EU tour. Het gaat uiteraard over URNE!

1692961369328.png

Muzikaal kan de band bestempeld worden als thrash/stoner/sludge, en zal de band dus goed passen in de tot nog toe aangekondigde acts!


@Brian > @Nikfestilover
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
De volgende naam heeft even wat onderzoek nodig gehad. Want vaak gebeurt het niet dat er een onbekende stoner-/doommetal band op een festival als INSANE Bastonbury wordt geboekt, maar dat moment is nu dan wel eindelijk gekomen. Na een uitgebreide korte zoektocht op google kwamen we de volgende band tegen en net als Caligula's Horse, vonden we dit wel een interessante naam.

Even het voorgestelde nummer aangezet en dat klonk ook hier weer prima. Vervolgens een zoektocht op het forum gemaakt om te kijken of het ooit wel eens vermeld is hier en wat blijkt: de volledige discography van twee albums is terug te vinden in de album van het jaar lijst van @wenteldave van zowel 2020 als 2021.

Waar het eerste album nog op plek 270 van de 912 eindigde, kwam het tweede album binnen op plek 27 van de 1300. Een zeer knappe prestatie.

Acid Mammoth

Hieronder nog even een quote van eerder in 2021 over dat tweede album van de band, de recensenten waren lyrisch:


Volledige line up tot nu toe*:
Aerosmith - Eagles

Ghost - Nightwish
Ayreon - Dream Theater - ZZ Top - Pantera
Alice Cooper - Rob Zombie - In Flames - Journey - Amon Amarth
Devin Townsend - Apocalyptica - Lorna Shore - Kamelot - Amenra
The Hu - Wind Rose - Ice Nine Kills - Gary Clark Jr. - Greg Puciato - America - Grand Funk Railroad
Antimatter - Babymetal - Beast in Black - Sonata Arctica - Nanowar of Steel
Draconian - Danny Vera - Caligula's Horse - Acid Mammoth


*aan de posities kunnen geen rechten ontleend worden



@RubenJS en daarna @Brian
Kolere, die vent heeft er verstand van!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.156
6.625
Daarbij presenteer ik ook onze line up tot nu:

ROSALÍA // Miley Cyrus

Boygenius // Carly Rae Jepsen // Carole King // Dolly Parton // Gwen Stefani // Jorja Smith // Lily Allen // Lianne La Havas // Norah Jones // Portishead // Sugababes

Arlo Parks // Beabadoobee // Celeste // Charli XCX // Froukje // Grimes // Little Simz // Lizzy McAlpine // Men I Trust // Mitski // NewJeans // Regina Spektor // RAYE // Riya Sawamaya // S10 // Shygirl // Sigrid // Wende // Weyes Blood // WILLOW

And many more to come..
Grimes, NewJeans, Charli, Mitski en Simz horen wel echt een groepje hoger imo. CRJ en Lily Allen lager.


... En nu adem inhouden want oei oei, ik stel een vraag over iemands line-up.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Koekdoos

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
Grimes, NewJeans, Charli, Mitski en Simz horen wel echt een groepje hoger imo. CRJ en Lily Allen lager.


... En nu adem inhouden want oei oei, ik stel een vraag over iemands line-up.
Charli, Simz en CRJ, Lily Allen omdraaien zou ik zelf ook doen. Rest lijk mij prima.

En vragen is iets anders dan dit hoort zo en dat hoort zo Yannick ;)
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Grimes, NewJeans, Charli, Mitski en Simz horen wel echt een groepje hoger imo. CRJ en Lily Allen lager.


... En nu adem inhouden want oei oei, ik stel een vraag over iemands line-up.
Een echte vraag zou zijn: "horen deze niet wat hoger/lager op het affiche?". Staat meteen iets vriendelijker vind ik zelf altijd ;) Ik vind de lineup er overigens prima uit zien als leek, zeker Lily Allen die al heel lang een bekende naam is (zelfs ik ken haar, moet je nagaan!)

Ik neem aan dat de meeste lineups / posities nog in ontwikkeling zijn ook verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken