Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Na het afzeggen van Ellie Goulding wegens verplichtingen elders, is de organisatie binnen eigen land op zoek gegaan naar passende vervanging, en heeft die dubbel en dwars gevonden in Ilse DeLange, die bij fans van onze headliner vast ook in de smaak valt.

Ilse_DeLange_BrunoPress.jpg


@Oasiss > @Koekdoos
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
Als laatste naam voor de headliner bekend wordt gemaakt, hebben wij nog een, zeker ook emotionele, klapper paraat.
Net als bij veel bepalende momenten in de geschiedenis weten velen ongetwijfeld nog waar ze waren toen ze dit bericht lazen:


Helaas is Mientje niet meer gevonden, waardoor deze dag alleen maar als gitzwart bestempeld kan worden. Evenwel is dit bericht ook een bericht met een positieve toon. We kunnen hierbij eigenlijk alleen maar Suzan citeren:

"Ik denk niet dat het litteken dat Freek die dag veroorzaakte ooit zal verdwijnen. Het leven is sindsdien niet meer hetzelfde. Tegelijkertijd hebben zo veel fans mij in deze barre tijden bijgestaan. We willen deze mensen dan ook niet helemaal in de kou laten staan. Een duurzame comeback zit er waarschijnlijk niet meer in, daarvoor is te veel gebeurd. Maar we willen onze trouwe fans toch nog één keer de dag van hun leven bezorgen"

Suzan & Freek


@Koekdoos
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Als laatste naam voor de headliner bekend wordt gemaakt, hebben wij nog een, zeker ook emotionele, klapper paraat.
Net als bij veel bepalende momenten in de geschiedenis weten velen ongetwijfeld nog waar ze waren toen ze dit bericht lazen:


Helaas is Mientje niet meer gevonden, waardoor deze dag alleen maar als gitzwart bestempeld kan worden. Evenwel is dit bericht ook een bericht met een positieve toon. We kunnen hierbij eigenlijk alleen maar Suzan citeren:

"Ik denk niet dat het litteken dat Freek die dag veroorzaakte ooit zal verdwijnen. Het leven is sindsdien niet meer hetzelfde. Tegelijkertijd hebben zo veel fans mij in deze barre tijden bijgestaan. We willen deze mensen dan ook niet helemaal in de kou laten staan. Een duurzame comeback zit er waarschijnlijk niet meer in, daarvoor is te veel gebeurd. Maar we willen onze trouwe fans toch nog één keer de dag van hun leven bezorgen"

Suzan & Freek


@Koekdoos
Potver die had ik als headliner van de wildcard 🤣
 
  • Haha
Waarderingen: InsaniTiny en Brian

nitotheno

Support act
29 jan 2018
900
748
Nog een laatste naam voordat we onze headliner delen.

Afgelopen weekend heeft de organisatie van het Amour festival een bezoek gebracht aan onze collega's van Sniester festival, om te scouten voor ons eigen festival (lees: om vooral flink te zuipen en af en toe een bandje te ontdekken).

Hier hebben wij veel mooie bands gezien, maar er was een Belgische band die we per se ook op ons eigen festival wilde, klaar om de tent helemaal af te breken.
Dit jaar op het Amour festival: SONS


Up next:
@theblackmadness -> @Lion
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
Lome, trage gitaren; uitstekende vocalen; satanistische rituelen... Een beetje cliché misschien, maar clichés werken. Zeker bij deze band, die alles gewoon uitermate perfect voor de dag brengt. Gecheckt en goedgekeurd: Wolvennest!
received_753531396433719.jpeg
Bij deze zijn alle namen bekend voor Rock Blomberghen behalve onze headliner.
Main Stage:
Sleep Token - The Mars Volta - Opeth - TBA
Tent:
Lingua Ignota - Wolvennest - Lorna Shore - Paradise Lost - A Perfect Circle
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Zou dit onze eerste artiest met een PhD op haar naam zijn? Precies weten doen we het niet, maar ik sluit het niet uit. Ze was het voorprogramma van Radiohead op hun 2016 tour en wordt gezien als een invloedrijke naam binnen de elektronische muziek en visuele kunst. Daarnaast geeft ze lezingen en workshops over nieuwe technologieën (zoals AI) binnen de kunsten.


@WesleyNoH @ThijsDB
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Bij deze deel ik ook graag al meteen de uitslag van de Minidraft Minigame!
In totaal hebben er 16 forumleden meegedaan aan de minigame.
En de winnaar is... tromgeroffel... @nitotheno!
Proficiat, hopelijk heeft jouw goede inschatting je kunnen helpen doorheen de draft.

Nitotheno slaagde erin 9 van de 18 headliners juist te raden (20 deelnemers, min zichzelf en een kandidaat waarvan hij de naam al wist). Hij verzamelde ook een bonuspunt door correct te raden wie de wildcard had. Heel indrukwekkend op basis van slechts twee namen per deelnemer.
De tweede plek wordt ingenomen door @Timmetje met 8 punten (7+1 bonus), de derde plek wordt gedeeld door @teunajax (6+1 bonus) en @InsaniTiny (7) die als enige zelf niet deelnam aan het spel. Proficiat!

Hieronder de volledige uitslag:
DeelnemerScore
Nitotheno9+1
Timmetje7+1
InsaniTiny7
teunajax6+1
Oasiss5+1
theblackmadness5+1
Lion5+1
Koekdoos5
Yannick5
warriorandweirdo4+1
HollandiaFCB4+1
team-04
Dr. Hannibal3+1
RubenJS2+1
Brian2
royke2

Statistiekjes:
  • 10 van de 16 mensen konden raden dat RubenJS de Wildcard had, maar niemand wist welke naam het juist was. Benieuwd naar zijn poster!
  • Lion zijn headliner werd het meest geraden (9). Ook royke (8) en Martijn (7) waren blijkbaar niet zo goed in het verbergen van hun headliner.
  • Zoals ik al zei, kon niemand RubenJS zijn headliner raden, maar ook Timmetje zijn naam had niemand goed (behalve 2 mensen met voorkennis)! Dat wordt dus een verrassing voor velen hier. Nitotheno en Yannick hun headliner werd ook slechts 1 keer goed geraden.
  • 11 mensen dachten dat Porcupine Tree in het spel zat (waarvan 10 bij Sjaak Wit) maar dat was niet het geval, fout gegokt dus! Ook Rosalía en Imagine Dragons waren populaire keuzes die niemand toebedeeld heeft gekregen.
  • Ondanks hun matige score wisten Koekdoos en Yannick wel de beste selectie uit de headlinerpoule te maken. Allebei selecteerden ze 16 van de 20 headliners in het spel, alleen dus blijkbaar gelinkt aan de verkeerde persoon...
  • Grappigste voorspelling: na twee rondes dacht Koekdoes dat Brian Nine Inch Nails als headliner had. He's in for a surprise!
Morgen maak ik de timing bekend voor de voorstellingen en stemming. Jullie kunnen alvast aan de slag met de posters!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Bij deze deel ik ook graag al meteen de uitslag van de Minidraft Minigame!
In totaal hebben er 16 forumleden meegedaan aan de minigame.
En de winnaar is... tromgeroffel... @nitotheno!
Proficiat, hopelijk heeft jouw goede inschatting je kunnen helpen doorheen de draft.

Nitotheno slaagde erin 9 van de 18 headliners juist te raden (20 deelnemers, min zichzelf en een kandidaat waarvan hij de naam al wist). Hij verzamelde ook een bonuspunt door correct te raden wie de wildcard had. Heel indrukwekkend op basis van slechts twee namen per deelnemer.
De tweede plek wordt ingenomen door @Timmetje met 8 punten (7+1 bonus), de derde plek wordt gedeeld door @teunajax (6+1 bonus) en @InsaniTiny (7) die als enige zelf niet deelnam aan het spel. Proficiat!

Hieronder de volledige uitslag:
DeelnemerScore
Nitotheno9+1
Timmetje7+1
InsaniTiny7
teunajax6+1
Oasiss5+1
theblackmadness5+1
Lion5+1
Koekdoos5
Yannick5
warriorandweirdo4+1
HollandiaFCB4+1
team-04
Dr. Hannibal3+1
RubenJS2+1
Brian2
royke2

Statistiekjes:
  • 10 van de 16 mensen konden raden dat RubenJS de Wildcard had, maar niemand wist welke naam het juist was. Benieuwd naar zijn poster!
  • Lion zijn headliner werd het meest geraden (9). Ook royke (8) en Martijn (7) waren blijkbaar niet zo goed in het verbergen van hun headliner.
  • Zoals ik al zei, kon niemand RubenJS zijn headliner raden, maar ook Timmetje zijn naam had niemand goed (behalve 2 mensen met voorkennis)! Dat wordt dus een verrassing voor velen hier. Nitotheno en Yannick hun headliner werd ook slechts 1 keer goed geraden.
  • 11 mensen dachten dat Porcupine Tree in het spel zat (waarvan 10 bij Sjaak Wit) maar dat was niet het geval, fout gegokt dus! Ook Rosalía en Imagine Dragons waren populaire keuzes die niemand toebedeeld heeft gekregen.
  • Ondanks hun matige score wisten Koekdoos en Yannick wel de beste selectie uit de headlinerpoule te maken. Allebei selecteerden ze 16 van de 20 headliners in het spel, alleen dus blijkbaar gelinkt aan de verkeerde persoon...
  • Grappigste voorspelling: na twee rondes dacht Koekdoes dat Brian Nine Inch Nails als headliner had. He's in for a surprise!
Morgen maak ik de timing bekend voor de voorstellingen en stemming. Jullie kunnen alvast aan de slag met de posters!
Lol, ik kwam er gaandeweg al steeds meer achter dat ik weinig goede keuzes had gemaakt inderdaad. Hulde aan de mensen met een stukken beter inschattingsvermogen!

Ik had ook Porcupine Tree in mijn lijstje staan, maar bij @theblackmadness haha, kon niet missen met Opeth en de Steven Wilson - Michael Akerfeld connectie. Maar nee, ook daar ben ik de mist in gegaan, besefte ik mij al steeds meer gedurende de draft…
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Gebruikers die dit onderwerp bekijken