Festileaks Festival Draft VIII

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Proficiat teunajax, volledig terechte winnaar! Zelden zo'n uitgewerkt concept gezien met dan ook nog een lineup die volledig mijn smaak is (veel gevloekt tijdens de draft en redelijke overlap bij de vrije keuze).
Proficiat ook aan alle andere kandidaten met hun mooie affiches! Zelf ook weer tevreden met mijn plek in de bovenste helft.
En tot slot uiteraard nogmaals bedankt aan Brian voor de organisatie, was weer heel leuk :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Congrats @teunajax. Dik verdiende overwinning en ook van mij had je een weekendticket. Als Le Guess Who meekijkt, kun je binnenkort wel een belletje verwachten, lijkt me ;-).

Mijn weekendtickets zijn verder naar @Brian, smooth move door Eefje te boeken en dan alleen weekendtickets aan te bieden (geintje, de rest van het festival was ook geweldig, vandaar ook de dikverdiende tweede plek). Overige weekendkaarten naar @ThijsDB en @Timmetje.

Dagkaarten voor de dag met Kendrick Lamar van @Rikkie en de Tame Impala dag van @anderhalvemunt.

Zoals gebruikelijk aan het eind van een draft, speciale dank aan de organisatie van @Brian. Dit soort initiatieven, net als bijvoorbeeld de Festileaks Ten (gaat dat zien!!) maken het forum absoluut leuker!

Oh, en ook dank aan degenen die op mij stemden en het Live Forever Festival een keurige 7e plek bezorgden.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Congrats Teun, oververdiende winnaar!

Combi's voor:

1. Supersonic Lake Ijssel (Dave): Alles klopte! Van concept met curatoren en talks over de fantastische line-up (met geweldige namen als NIN, Björk, Mogwai, Max Richter, etc. en veel ontdekkingen) tot zelfs de podiumnamen. ;)
2. From The Lions Mouth (Lion): vooral de straffe undercard met namen als Tangerine Dream, Flaming Lips, Grizzly Bear, Wire, The Microphones en Steve Reich deed me hier watertanden! Zeker als dat is aangevuld met headliners als PJ Harvey en Kraftwerk.
3. City Wings (Brian): Heeft mijn goede raad om enkel weekendtickets te verkopen gevolgd, dus kon alleen maar een combi kopen. Ook wel best een toffe line-up btw. 😉
4. Shake Your Rump (Matt): Walhalla voor de indieliefhebber met namen als Robyn, Bon Iver, Thom, The XX, TG, TB & TQ, Jeff Tweedy, The Shins, Holly Humberstone, Young Fathers en Sampha!

Dagtickets voor:

1. Secret Beach (Teun): Lang nagedacht over een combi, maar uiteindelijk gegaan voor de heerlijke dag met o.a. GY!BE, Julia Holter, Faust, Swans, YLT, Einstürzende, Patti, Iggy en Jon, wat een geweld!
2. Flight To (Thijs): Was al verkocht door de combi van Alice, Solange en Radiohead. Maar dan nog eens afsluiten met Sophie en Arca?! 😍

Zelf had ik getekend voor een top 10, omdat ik had verwacht dat enkel weekendtickets me wel wat plekjes zou kosten, dus erg blij met mijn 5de plek. Bedankt aan alle ticketkopers en see you @ cabin in the woods!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Congrats aan Teun, heerlijk uitgewerkt concept waar heel wat werk was achter gestoken, zo leek 't wel. Work pays off!

Had voor een volgende keer wel graag gehad dat voor iedereen gewoon dezelfde regels gelden. Als énkel weekends dan toch zo goed werken, had ik misschien beter 't zelfde gedaan. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en teunajax

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Had je gewoon voor kunnen kiezen toch?

Congrats aan Teun! En eigenlijk aan iedereen die aan de draft meedeed want eigenlijk was elke lineup weer een parel. Ondanks mijn lage positie ( :p ) was het weer ontzettend leuk! :D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en Brian

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En een dikke vette dankjewel aan @Brian weer voor het hosten trouwens! Met zoveel deelnemers een flinke kluif lijkt me. De uitslag was ook weer enorm leuk gedaan! Supertof man.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en Brian

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
Van harte gefeliciteerd @teunajax ! Prachtig om te zien hoeveel tijd je hebt gestoken in het uitwerken van je draft!

Mijn dagtickets gingen naar:
@Paddy - Paddy Powerfestival- Zaterdag
@randyrw - Rock Randy - Zondag

Verder gingen mijn weekendtickets naar:
- Once Upon a Time van @Rikkie (hier was ik het snelste uit, man wat een line-up).
- Timpop van @Timmetje
- Live Forever Festival van @Oasiss
- With Open Wings van @Brian

Wat betreft de keuzes van Brian en Warriorandweirdo om alleen weekendtickets te verkopen, respect om dat aan te durven. Mijn intentie was eigenlijk om die festivals links te laten liggen. Maar de line-up van Brian was te goed om geen weekendticket te kopen 😂.

Dan nog even als allerlaatste, @Brian ontzettend bedankt voor het organiseren hiervan met zoveel deelnemers! Respect man!
En ook natuurlijk alle deelnemers bedankt voor het meedoen en voor het bloed onder mijn nagels vandaan halen als er weer een naam werd gekozen die ik eigenlijk al had ingevuld op mijn festival 😂. Hopelijk tot een volgende editie!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Bij mij waren er verder nog tickets voor @Paddy en @Oasiss

Zoals de rest al zei, super georganiseerd weer en super deelnemers weer. Vond het daarnaast ook een interessante en leuke ontwikkeling dat (vrijwel) alle (?) deelnemers ook wat metal op de verschillende festivals programmeerden, ook tijdens de exclusieve rondes!

edit: uit m'n hoofd @Rikkie met Beast in Black en @Oasiss met Black Label Society waren grote verrassingen voor mij
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie en Brian

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Ik wil dan ook graag eens mijn kans wagen om mee te doen, nu enkel intensief gevolgd om wat het principe mee te hebben 🤭
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken