Festileaks Festival Draft VIII

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Are You Ready Mma GIF by BRAVE Combat Federation
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Verspreid over de hele dag ga ik de lijst bekend maken. 20 deelnemers worden in koppeltjes van 2.

20. @RubenFrusciante
200.gif

Iemand moet de laatste zijn en helaas is deze keer de eer aan @RubenFrusciante. Helaas geen presentatie voorbij zien komen na wel zijn harde uitzoekwerk en mee denk werk in de draft zelf. Want klappers met The cure, Dua Lipa en Massiva Attack waren er wel. Plus genoeg pareltjes als Steve Vai, Dinosaur Jr., Deadmau5 en nog genoeg meer.

19. Rock Werchter - 6 punten
sleeping powder 2d dancing GIF by Gorillaz

Afwisselen tussen de 2 podia waarop de meeste herinneringen worden gecreëerd op Rock Werchter lukt bij @HollandiaFCB. En met een affiche waarop Angele na Iron Maiden afsluit, een ijzersterke Barn is met namen als Band of Horses en Elbow plus Gorillaz en Stromae op de main, wordt het zeker een memorabel Rock Werchter editie. 1 weekendkaart, 1 vrijdag (Iron Maiden) en 2 zondag (Stromae) kaarten verkocht.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tevens mijn stem voorbij gekomen. Een dagje naar Werchter van @HollandiaFCB met continu een show die ik wil zien. Als er dan ook nog een eetmoment is tijdens Kings of Leon, de meest geschikte band om lang in een rij te staan voor een voedsel kraampje met heerlijke achtergrond muziek terwijl je niet naar het podium hoef te kijken, daar ben ik bij. Verder enkel shows waar ik bij wil zijn, dus ik had een zondag kaartje voor vooral The Raconteurs, Stromae, Elbow en Joe Bonamassa.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
18. Once Upon a Time - 7 punten
Kendrick Lamar Element GIF by Interscope Records

Op de 18de plek vinden we @Rikkie met een duidelijke hiphop mainstage (Kendrick, Russ, Macklemore, Little Simz, Anderson. Paak etc.), Metal podium (Body Count, Holywood Undead, etc.) en tussen podium die alle kanten opsringt (Froukje, nena, Faye Webster). De zondag is een van de twee dagen (van de hele draft) met de meest verkochte dagkaarten, namelijk 4. daarnaast werd er ook 1 weekendticket verkocht.

17. Roykesfestival - 9 punten
Carpool Karaoke Metallica GIF by Carpool Karaoke: The Series on Apple Music

Dan gaan we door naar Zeeland bij @royke. In Goes waar alle podia zijn vernoemd naar Zeeuwse plekken zijn niet alleen Zeeuwse helden als Blof te zien, maar ook grootheden als Metallica, Stormzy en Arctic Monkeys. Aangevuld met muziek van eigen bodem (Maan, Armin van Buuren) en internationale toppers (Volbeat, Twenty One Pilots) heeft dit festival voor elke dag 1 ticket verkocht. daarnaast gingen er ook 2 weekend tickets over de toonbank.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
15. Rock Blomberhen (traveling into the past) - 10 punten
christoph doom schneider drums GIF

Een gelijkspel op plek 15 (de enige van deze draft). We beginnen met een Metal georiënteerd festival van @theblackmadness die een concept heeft om u tegen te zeggen. Van de prehistorie via de Grieken naar de oorlog, alles wordt behandeld. Een ware reis door de tijd, vergezeld met de beste harde muziek van Rammstein, Korn, Slayer, Wardruna, Jinjer en ga zo maar door. 3 weekendtickets plus een zondag (rammstein) kaart werden verkocht.

15. Timpop - 10 punten
Rock Band Black Summer GIF by Red Hot Chili Peppers

Zelfde score voor @Timmetje. Bij gelijk punten aantal geldt het aantal verkochte unieke tickets (dus 3 dag wint van een weekend), maar ook Timpop verkocht 3 weekendkaarten en een kaart voor de zondag (RHCP). Gewapend met Engels ontbijt en genietend van de eerste optredens onderweg naar het festival (van bijv. Meau) trekt Timpop de festivalgangers naar de VK. Met RHCP, Beach House en Tyler, the Creator staan er grote vissen, maar pareltjes genoeg op de poster met namen als Gabriels, Golden Earring, Dool etc.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
@Rikkie ik verwacht wel een rondleiding en momenten met artiesten na afloop aangezien ik de enigste ben met een weekendticket 😉. Krijg ik ook gratis bier? 🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
@Rikkie ik verwacht wel een rondleiding en momenten met artiesten na afloop aangezien ik de enigste ben met een weekendticket 😉. Krijg ik ook gratis bier? 🤪
Tuurlijk en ik vergeef je het kiezen van Stormzy bij deze ook. Had trouwens ook een weekend kaart bij jou.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
14. Jozzfest - 13 punten
200.gif

Hetzelfde punten aantal als de nummer 13, maar hier waren meer weekends verkocht. 2 Marque's, een knalharde line-up in de pit en de grootste namen op de main. Van alle soorten metal kun je vinden bij @Joslittel, van Tool tot Emperor, Van Ayreon tot Heaven Shall Burn, van Nightwish tot Mastodon, van ... ga zo maar door. 3 weekendtickets verkocht en 1 zondag (Tool) kaart.

13. Rock Randy - 13 punten
welcome to the jungle GIF by Guns N' Roses

Een zeer breed festival met alle soorten muziek, harde en zachte, nieuwe en oude. Bij @randyrw is alles. Voor alle dagen kaartjes gekocht plus 3 weekend tickets erbij. Voor de vrijdag (Guns N' Roses) zelfs 2. Lekker vroeg beginnen op de dag met Gestapo of Rival Sons en tot laat doorgaan met Fleetwood Mac of Goose.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Heinig an. Zat in het stadion, we hebben weer 3 puntjes erbij. dus met een lach op mijn gezicht zal ik vandaag de rest doen :)
Ik ga hier toch op terug komen. Ik kom erachter dat mij nog veel werk te doen valt. Rest volgt dinsdag. Sorry, blijf op uw spanning zitten :S
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en Oasiss

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ik ga hier toch op terug komen. Ik kom erachter dat mij nog veel werk te doen valt. Rest volgt dinsdag. Sorry, blijf op uw spanning zitten :S

Jozzfest heeft dan 4 combi tickets verkocht denk ik, om op 13 punten te komen?

In ieder geval hier weer een van mijn weekendtickets (@Joslittel ) en een dagticket van @randyrw met GNR.

Leuk zo met de bijbehorende artiesten als gifs! Dagje langer in de waan van een hoge positie, altijd goed! Let's go Top12.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Jozzfest heeft dan 4 combi tickets verkocht denk ik, om op 13 punten te komen?

In ieder geval hier weer een van mijn weekendtickets (@Joslittel ) en een dagticket van @randyrw met GNR.

Leuk zo met de bijbehorende artiesten als gifs! Dagje langer in de waan van een hoge positie, altijd goed! Let's go Top12.
klopt!

Dank :)
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Nu al de helft van de festivals waar ik voor gekozen heb buiten de top 10. Eerst Royke (Weekend) en nu jozzfest (dagkaart) en Randy (Weekend).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken