Festileaks Festival Draft VIII

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Ook bij mij idd al de helft weg waarop ik gestemd heb. Eerst Rikkie (weekend), daarna Timmetje (weekend) en nu ook Randy (zondag ticket)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Het was te overzien. Nog niet klaar, maar morgen weer een dag. Eventjes ontspannen. Dus ik zal de eerste helft van de lijst even afmaken en dan komt dinsdag de tweede helft.

12. Koeterdekoet - 14 punten
snl season 44 GIF by Saturday Night Live

@anderhalvemunt is helemaal niet onverdienstelijk gedebuteerd in ons spel. Achter de doik (wat dat dan ook mag zijn) vinden we indie grootheden als Tame Impala en The Strokes, Electronische acts als MGMT en Underworld, nieuwe bands als Fontaines D.C. en Go_A en nog zoveel meer. Het overtuigde 4 mensen voor een weekend ticket. Tame Impala zal er mede voor hebben gezorgd dat er ook nog 2 extra zondag tickets werden verkocht.

11. Baspop - 15 punten
rock and roll Serj GIF

De beste prestatie ooit volgens @Koekdoos. Ik ben te lui om het na te checken, dus ik geloof hem op zijn zwart geschminkte ogen. wie heeft een festival als Graspop nodig als je Baspop hebt? Niemand, want hier is System of a Down, Kiss, Parkway Drive, Bon Jovi en ... We kunnen er wel omheen lullen, maar we weten toch dat alle bezoekers vooral komen voor maar een ding. De Rollator stage! 5 weekendtickets zorgen voor moshpits hierzo!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
We gaan weer los!

10. Pukkelpop - 16 punten
Stephen Colbert GIF by The Late Show With Stephen Colbert

Hoe zou pukkelpop 2023 eruit zien? Heel interessant als de organisatie heeft opgelet wat @Yannick deze draft heeft gedaan. Billie Eilish, The War On Drugs en Jack White als headliners, met een zeer uitdagend programma als The Smile, Megan Thee Stallion en Bicep eronder, terwijl ook in de kleine lettertjes nog wordt gedacht aan namen als Cocaine Piss, Igorrr en Skee Mask. Ideaal augustus festival dus! 4 weekendtickets zijn er verkocht. Verder voor elke dag ook een kaartje, behalve de zondag (War on Drugs). Die zelfs 2.

9. Shake your Rump - 17 punten
Tonight Show Performance GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

Dansen zult u! Bij @mattman komen de heupjes los. Dansbare muziek van Robyn, The XX, N*E*R*D* en ga maar door, melancholische hoogtepunten als The Good, The Bad & The Queen, Bon Iver en Low plus losgaan op Squid, Thurston Moore en The Kills. Ook hier gebeurt het allemaal. 4 weekendkaarten en 1 dagkaart voor de zaterdag (The XX). Maar liefst 4 dagkaarten (samen met de Once Upon a Time het meeste!) voor de vrijdag. Maarja, boks ook maar tegen de combi Robyn - Bon Iver op.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Mijn eerste aangeschafte weekendticket kom ik nu inlossen. Graag waag ik een dansje bij jou @mattman. Zoveel indie darlings gecombineerd met goede ouwe rotten kon ik niet laten liggen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Lion

Support act
7 mrt 2017
760
1.570
We gaan weer los!

10. Pukkelpop - 16 punten
Stephen Colbert GIF by The Late Show With Stephen Colbert

Hoe zou pukkelpop 2023 eruit zien? Heel interessant als de organisatie heeft opgelet wat @Yannick deze draft heeft gedaan. Billie Eilish, The War On Drugs en Jack White als headliners, met een zeer uitdagend programma als The Smile, Megan Thee Stallion en Bicep eronder, terwijl ook in de kleine lettertjes nog wordt gedacht aan namen als Cocaine Piss, Igorrr en Skee Mask. Ideaal augustus festival dus! 4 weekendtickets zijn er verkocht. Verder voor elke dag ook een kaartje, behalve de zondag (War on Drugs). Die zelfs 2.

9. Shake your Rump - 17 punten
Tonight Show Performance GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

Dansen zult u! Bij @mattman komen de heupjes los. Dansbare muziek van Robyn, The XX, N*E*R*D* en ga maar door, melancholische hoogtepunten als The Good, The Bad & The Queen, Bon Iver en Low plus losgaan op Squid, Thurston Moore en The Kills. Ook hier gebeurt het allemaal. 4 weekendkaarten en 1 dagkaart voor de zaterdag (The XX). Maar liefst 4 dagkaarten (samen met de Once Upon a Time het meeste!) voor de vrijdag. Maarja, boks ook maar tegen de combi Robyn - Bon Iver op.
Dit waren allebei mijn dagkaartjes! Beide op de vrijdag.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
8. Flight to - 20 punten
thom yorke dancing GIF by Johanna Kenney

De hele wereld overvliegen is niet nodig, want @ThijsDB weet ze uit alle uithoeken naar België te halen. Noorwegen? Jenny Hval. Australië? King Gizzrd & The Lizard Wizard. Mexico? Rodrigo Y Gabriela. Zo gaan we de hele wereld rond. Voeg hier nog klappers als Radiohead (GB) en Solange (VS) bij en je hebt een vinger likkend goed affiche. 6 weekendkaarten, 1 donderdag (KG&TLW) en 1 zaterdag (Radiohead) ticket.

7. Live Forever - 24 punten
Nick Cave Concert GIF by MUBI

@Oasiss combineert de grootste indie darlings (The National, Nick Cave) met Nederlandse acts (Goldband, The Opposites) net zo makkelijk als metal (Meshuggah, Opeth) met electro (Jon Hopkins, Job Jobse). Daarnaast valt er nog van alles te ontdekken op dit festival. Dit is alles samengevat in een kleurrijk affiche! 7 verkochte weekendtickets, 2 vrijdagtickets (Nick Cave) en 1 zondagticket (The National).
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Nu ik beide affiches weer zie snap ik niet dat ik hier geen kaartjes voor heb gekocht. Beide vielen op het laatste moment af voor mij, maar wat had ik me hier vermaakt zeg.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Mijn derde gekochte weekendticket was voor @Oasiss
Gefeliciteerd met de mooie 7e plek en tot op Live Forever!

Partying Music Video GIF by Taylor Swift


Nu heb ik nog 1 dagticket en 1 weekendticket over. Benieuwd waar die 2 geëindigd zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
6. Supersonic Lake IJssel Festival - 25 punten
bj hidden place GIF

Ik ben dit aan het typen terwijl de trein me over de IJssel voert. Heerlijk toeval. @wenteldave heeft dit affiche samengewerkt met niet alleen fantastische muzikanten, maar ook met mensen naar waar je luistert als ze iets te vertellen hebt. Gelukkig kan dat tijdens de talks! We hebben het over Arooj Aftab Alex Henry Foster. Gooi hier nog namen als Björk, Usher & The Roots en Nine Inch Nails bij en je vermaakt je uitstekend. Daar dachten 7 weekendtickethouders, 1 zondag (Nine Inch Nails) en maar liefst 3 vrijdag (Björk) bezoekers net zo over.

5. Cabin in the Woods - 27 punten
Bbmas GIF by Billboard Music Awards

Dat het festival van @warriorandweirdo een puntentotaal heeft wat deelbaar is door 3, is geen verassing. Enkel weekendtickets werden er hier verkocht, ondanks een paar pogingen tot dagkaarten. In het schitterende Noorwegen zijn acts te zien als Aurora, Lorde, London Grammer, Alt-j, Yann Tiersen en ga zo maar door. De nadruk ligt voornamelijk op de gevoelige muziek, terwijl er ook kneiter van hits voorbij komen die je niet uit je hoofd krijgt! 9 weekendtickets.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
8. Flight to - 20 punten
thom yorke dancing GIF by Johanna Kenney

De hele wereld overvliegen is niet nodig, want @ThijsDB weet ze uit alle uithoeken naar België te halen. Noorwegen? Jenny Hval. Australië? King Gizzrd & The Lizard Wizard. Mexico? Rodrigo Y Gabriela. Zo gaan we de hele wereld rond. Voeg hier nog klappers als Radiohead (GB) en Solange (VS) bij en je hebt een vinger likkend goed affiche. 6 weekendkaarten, 1 donderdag (KG&TLW) en 1 zaterdag (Radiohead) ticket.

7. Live Forever - 24 punten
Nick Cave Concert GIF by MUBI

@Oasiss combineert de grootste indie darlings (The National, Nick Cave) met Nederlandse acts (Goldband, The Opposites) net zo makkelijk als metal (Meshuggah, Opeth) met electro (Jon Hopkins, Job Jobse). Daarnaast valt er nog van alles te ontdekken op dit festival. Dit is alles samengevat in een kleurrijk affiche! 7 verkochte weekendtickets, 2 vrijdagtickets (Nick Cave) en 1 zondagticket (The National).
En wat is er nou mooier dan gifs van Thom Yorke én Nick Cave in één post!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
4. From the Lions Mouth - 27 punten
Josh Homme Wink GIF by Queens of the Stone Age

Lekker debuut dacht ik zo voor @Lion. Een album van The Sound gaf inspiratie voor dit festival in h=midden Nederland waar grote namen als Foo Fighters, John Fogerty samen komen met Dirk. en Personal Trainer. Nieuwe Muziek van Jamie XX met goede ouden zoals Joa Jackson. Vuige riffs van Queens of the Stone Age tot de zachte klanken van Bejamin Clementine. Het overtuigde 8 weekendgangers, 1 zaterdag (QOTSA) en 2 vrijdag (John Fogerty) bezoeker.

3. Paddy Powerfestival - 28 punten
chester bennington GIF

Danoontje ...... Ik bedoel natuurlijk @Paddy Powerrrrrrr! Een festival plus reis naar Mexico is natuurlijk een ideale vakantie. Als je dan ook nog optredens te zien krijgt van Pearl Jam, the Editors, Ghost, Glen Hansard, Lamb of God en nog zoveel meer, dan is er geen twijfel meer. Vooral als je de vervelende dronken vrienden kan droppen bij Mart Hoogkamer, Snollebollekes en Band zonder Banaan. 9 weekendtickets en de zaterdag ((Linkin Park) wordt met nog 1 persoon drukker.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Vrijdag kaartje voor From the Lions Mouth hier. Zeer, zeer fijn dagje :)

Ik ga ondertussen de laatste schrijven en posten vlak voordat ik met de trein aankom in Amsterdam en me vanavond ga onderdompelen in IJslandse supermuziek.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Lion

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Zaterdagkaartje voor Paddy Powerfestival hier!

Veel wat ik wil zien die dag maar ook clashes. Scheelde niet veel of het was een weekendticket geworden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
2. City Wings - 30 punten
Kyoto Hello GIF by Phoebe Bridgers

Ik ga hier niet teveel over schrijven, behalve dat ik zou huilen van geluk als dit werkelijkheid was geweest. 10 weekendtickets zijn er verkocht en een paar dagbezoekers visten helaas achter het net.

1. Secret Baech Experience - 31 punten
Money Confetti GIF by Postcode Loterij

@teunajax Gefeliciteerd! De terechte winnaar. Wat een concept! Early Specials, Late Night Specials, The Garage, Artists in Residence, Album specials & Collaborations, Last additions. Overal een aparte aankondiging voor en bij elke viel mijn mond open. Samenwerkingen met Roadburn, Dekmantel, Rewire, The Industry en meer. Over elke artiest nagedacht. Ik vind het zonde om er sommige acts tussenuit te halen, want het is het complete plaatje wat klopt. 9 weekendkaarten, voor de vrijdag en zondag 1 en de zaterdag 2. Dames en heren, de winnaar!!!!!!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken