Festileaks Festival Draft VIII

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
782
1.305
Zoals jullie inmiddels wel weten vind RoykesFestival plaats


Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de mensen onbewust
Zin in mosselfeesten krijgen
En van eten slechts nog zwijgen
Als ze zat zijn en voldaan
Dan weer rustig slapen gaan

Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar eenieder onbewust
In het Duits wordt aangesproken
Waar de ketting is gebroken
En alle schepen zijn verbrand
Maar er is niets aan de hand


Normaal organiseren deze mannen hun eigen festival namelijk Concert at Sea maar dit keer staan ze exclusief op RoykesFestival. Ze bestaan al ontzettend lang en daarom zijn we extra enthousiast om hun te mogen aankondigen, BLØF! Verder maken wij nog even niet bekend welke exacte locatie we gekozen hebben, de datum en overige artiesten er zullen staan. Echter zal dit zeer spoedig bekendgemaakt worden. Stay tuned!




Vrijdag
Stormzy - Lost Frequencies
Royal Blood - S10 - Cage The Elephant - Denzel Curry - Twenty One Pilots - Bring Me The Horizon - Frank Carter & The Rattlesnakes - Prins S. En De Geit

Zaterdag:
Arctic Monkeys - Armin van Buuren
Bastille - BLØF - Bazart - Halestorm - Nothing But Thieves - Nova Twins - Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father - Donnie

Zondag:
Metallica - Major Lazer
Danny Vera - Zwangere Guy - Slowthai - Rag'n'Bone Man - Volbeat - Lewis Capaldi - Gotu Jim - Smash Into Pieces


@Lion
@wenteldave
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
803
1.686
Chais-Missing-_0014-W kopie.jpg

Wire is de laatste exclusieve naam van From The Lions Mouth.

Wire stond centraal in de ontwikkeling van postpunk. Hun debuut 'Pink Flag' uit 1977 kreeg niet alleen bijna universele bijval, het zou ook worden aangehaald als een grote invloed van een groot aantal artiesten, waaronder My Bloody Valentine, Blur, Joy Division en R.E.M. Ze worden beschouwd als een definitieve artpunkband, vanwege hun rijk gedetailleerde en atmosferische geluid en obscure lyrische thema's.

Up Next:
@wenteldave@HollandiaFCB

John Fogerty
Fleet Foxes - Deerhunter - Jamie xx - The Flaming Lips
Wire - Tropical Fuck Storm - Guided by Voices - Alex G - Gilla Band

Queens Of The Stone Age
Kraftwerk - Grizzly Bear - Slowdive - Stereolab
Descendents - Steve Reich - The Microphones - Weyes Blood - Protomartyr

Foo Fighters
Deep Purple - PJ Harvey - Justice - Tamino
Refused - Pharoah Sanders - Weezer - Iceage - The Chats
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.851
2.514
Bekijk bijlage 2685

Wire is de laatste exclusieve naam van From The Lions Mouth.

Wire stond centraal in de ontwikkeling van postpunk. Hun debuut 'Pink Flag' uit 1977 kreeg niet alleen bijna universele bijval, het zou ook worden aangehaald als een grote invloed van een groot aantal artiesten, waaronder My Bloody Valentine, Blur, Joy Division en R.E.M. Ze worden beschouwd als een definitieve artpunkband, vanwege hun rijk gedetailleerde en atmosferische geluid en obscure lyrische thema's.

Up Next:
@wenteldave@HollandiaFCB

John Fogerty
Fleet Foxes - Deerhunter - Jamie xx - The Flaming Lips
Wire - Tropical Fuck Storm - Guided by Voices - Alex G - Gilla Band

Queens Of The Stone Age
Kraftwerk - Grizzly Bear - Slowdive - Stereolab
Descendents - Steve Reich - The Microphones - Weyes Blood - Protomartyr

Foo Fighters
Deep Purple - PJ Harvey - Justice - Tamino
Refused - Pharoah Sanders - Weezer - Iceage - The Chats
Ik was al bang voor je laatste naam maar ik wist niet dat ik zo bang moest zijn... Waarschijnlijk mijn favoriete band van de namen die ik nog niet aangekondigd had. En maar naïef denken dat niemand die zou pakken 😥
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Aankondiging Naam Zaterdag + Curator
Hier is dan eindelijk de reden dat ik pleitte om Luxemburg ook mee te laten tellen in deze draft: de laatste exclusieve naam! Misschien voelden jullie 'm al een beetje aankomen... Met deze naam wordt ook gelijk onze tweede curator naast Arooj Aftab bekend. Naast deze twee namen komt er trouwens ook nog wat anders dat wat artiesten zal presenteren. Meer daarover bij de aankondiging van de volledige line-up, maar er is van elke nog geen enkele naam aangekondigd, dus dat blijft voorlopig nog een verrassing.

In ieder geval, deze artiest, al ken ik 'm eigenlijk nog niet zolang, heeft een speciaal plekje in mijn muzikale wereld veroverd. Deze Canadese post-rockband (en zoveel meer) is eigenlijk ontstaan uit het eveneens Canadese Your Favorite Enemies. De zanger, ene meneer Foster, vond het tijd om ook eens een solocarrière te starten, evenals een ander lid van de band, Sef Lemelin. Vrijwel alle leden van Your Favorite Enemies zitten nu ook in de begeleidingsband van Foster.

Ook mogen we bekendmaken dat gedurende het festivals er drie clinics/talks per dag zullen zijn over verschillende onderwerpen. De zanger van deze band zal bijvoorbeeld een uur lang praten en in discussie gaan met het publiek over mensenrechten. Foster zet zich namelijk al jarenlang in voor Amnesty International en heeft al verschillende acties opgezet met, als meest recente, een actie voor de oorlog in Oekraïne.

Ze staan bekend als een band dat emotionele liveshows verzorgd met een randje waar je u tegen zegt. Je kan niet helemaal de vinger erop leggen wat ze nou precies maken, maar als je er eenmaal in zit, pakt het je wel. Ondanks dat er eigenlijk pas één officieel studioalbum is uitgebracht (Windows in the Sky), is de band wel druk bezig. Zo is er een live-album uitgebracht (zie de concertfilm hieronder) en afgelopen mei is er een prachtige vertolking uitgebracht van Lou Reeds The Power of the Heart. Daarnaast zijn er wat losse nummers (The Son of Hannah) maar ook albums opgenomen, zoals All Violence in the World, waarvan alle opbrengsten naar zijn fonds voor Oekraïne gingen. Momenteel zitten ze hevig te hinten naar nieuwe muziek, dus maak je op voor een spektakel. We zijn trots om deze Canadezen als laatste exclusieve namen op Supersonic Lake IJssel Festival te zetten en met een settijd van maarliefst drie uur, gaat dat uiteraard genieten geblazen worden. Onder een mooie Lavender Sky welteverstaan, Alex Henry Foster & the Long Shadows!


Supersonic Lake IJssel Festival 2023 - Tot Nu Toe Aangekondigd
Vrijdag

Björk
Sharon van Etten | Mogwai | Perfume Genius
Sun Kil Moon | Sun Ra Arkestra | Black Midi | Preoccupations
Zaterdag
Usher & the Roots
Maxwell | Mac Miller | BadBadNotGood | Turnstile | Lianne La Havas | Yussef Dayes | DIIV | Explosions in the Sky | Katatonia | Arooj Aftab (Curator) | Alex Henry Foster & the Long Shadows (Curator)
Zondag
Nine Inch Nails
Max Richter | A$AP Rocky | Nathy Peluso | The Roots & Friends (ft. Gary Clark Jr., Cory Henry & Bilal) | Charlotte Gainsbourg
Vendredi sur Mer | Nduduzo Makhathini | Yves Tumor | Liturgy

@HollandiaFCB > @theblackmadness
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.851
2.514
Aankondiging Naam Zaterdag + Curator
Hier is dan eindelijk de reden dat ik pleitte om Luxemburg ook mee te laten tellen in deze draft: de laatste exclusieve naam! Misschien voelden jullie 'm al een beetje aankomen... Met deze naam wordt ook gelijk onze tweede curator naast Arooj Aftab bekend. Naast deze twee namen komt er trouwens ook nog wat anders dat wat artiesten zal presenteren. Meer daarover bij de aankondiging van de volledige line-up, maar er is van elke nog geen enkele naam aangekondigd, dus dat blijft voorlopig nog een verrassing.

In ieder geval, deze artiest, al ken ik 'm eigenlijk nog niet zolang, heeft een speciaal plekje in mijn muzikale wereld veroverd. Deze Canadese post-rockband (en zoveel meer) is eigenlijk ontstaan uit het eveneens Canadese Your Favorite Enemies. De zanger, ene meneer Foster, vond het tijd om ook eens een solocarrière te starten, evenals een ander lid van de band, Sef Lemelin. Vrijwel alle leden van Your Favorite Enemies zitten nu ook in de begeleidingsband van Foster.

Ook mogen we bekendmaken dat gedurende het festivals er drie clinics/talks per dag zullen zijn over verschillende onderwerpen. De zanger van deze band zal bijvoorbeeld een uur lang praten en in discussie gaan met het publiek over mensenrechten. Foster zet zich namelijk al jarenlang in voor Amnesty International en heeft al verschillende acties opgezet met, als meest recente, een actie voor de oorlog in Oekraïne.

Ze staan bekend als een band dat emotionele liveshows verzorgd met een randje waar je u tegen zegt. Je kan niet helemaal de vinger erop leggen wat ze nou precies maken, maar als je er eenmaal in zit, pakt het je wel. Ondanks dat er eigenlijk pas één officieel studioalbum is uitgebracht (Windows in the Sky), is de band wel druk bezig. Zo is er een live-album uitgebracht (zie de concertfilm hieronder) en afgelopen mei is er een prachtige vertolking uitgebracht van Lou Reeds The Power of the Heart. Daarnaast zijn er wat losse nummers (The Son of Hannah) maar ook albums opgenomen, zoals All Violence in the World, waarvan alle opbrengsten naar zijn fonds voor Oekraïne gingen. Momenteel zitten ze hevig te hinten naar nieuwe muziek, dus maak je op voor een spektakel. We zijn trots om deze Canadezen als laatste exclusieve namen op Supersonic Lake IJssel Festival te zetten en met een settijd van maarliefst drie uur, gaat dat uiteraard genieten geblazen worden. Onder een mooie Lavender Sky welteverstaan, Alex Henry Foster & the Long Shadows!


Supersonic Lake IJssel Festival 2023 - Tot Nu Toe Aangekondigd
Vrijdag

Björk
Sharon van Etten | Mogwai | Perfume Genius
Sun Kil Moon | Sun Ra Arkestra | Black Midi | Preoccupations
Zaterdag
Usher & the Roots
Maxwell | Mac Miller | BadBadNotGood | Turnstile | Lianne La Havas | Yussef Dayes | DIIV | Explosions in the Sky | Katatonia | Arooj Aftab (Curator) | Alex Henry Foster & the Long Shadows (Curator)
Zondag
Nine Inch Nails
Max Richter | A$AP Rocky | Nathy Peluso | The Roots & Friends (ft. Gary Clark Jr., Cory Henry & Bilal) | Charlotte Gainsbourg
Vendredi sur Mer | Nduduzo Makhathini | Yves Tumor | Liturgy

@HollandiaFCB > @theblackmadness
Ik kende dit dus helemaal niet maar nu ben ik wel geïntrigeerd
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Lion

Support act
7 mrt 2017
803
1.686
Ik was al bang voor je laatste naam maar ik wist niet dat ik zo bang moest zijn... Waarschijnlijk mijn favoriete band van de namen die ik nog niet aangekondigd had. En maar naïef denken dat niemand die zou pakken 😥
Kwam er pas heel laat achter dat ze überhaupt een optie waren. Voel me bijna schuldig :)
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en wenteldave

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.752
4.822
"Told me, "Go back to my own country"
Said, since we arrived
This place has got so ugly
But this is my fuckin' country
And it's never been fuckin' lovely"
Deze rebellen strijden als gladiatoren in een amfitheater tegen het onrecht dat nog steeds in onze maatschappij zit verscholen. Wij geven ze graag een stem! Bob Vylan!
@Oasiss @Rikkie
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
782
1.305
Die had ik al met potlood opgeschreven voor de vrije keuze. Shit. :(
Sorry not sorry :). Als Zeeuw kon ik deze natuurlijk niet laten schieten. En wij willen graag op elke dag 1 Zeeuwse artiest. Dus er moet er nog 1 bij komen in de vrije keuze 😄
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
884
907
Tijd voor de laatste exclusieve naam. Clairo!


Enkele feitjes.

In de voorgaande edities is de focus gelegd op Indie terwijl er dit jaar Hip Hop en Metal prominent aanwezig zijn.

Met deze aankondiging zijn 30 van de in totaal 54 artiesten aangekondigd.

Alle main stage act betreffen exclusieve namen en zijn alleen op Once Upon A Time te zien.

@Joslittel daarna @ThijsDB
@Oasiss mag ook nog een naam bekend maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.522
Tijd voor de laatste exclusieve naam. Clairo!

Tenzij ik festivals waar ze heeft gespeeld over het hoofd heb gezien kan Clairo helaas niet. Pukkelpop en Lowlands 2019 en DTRH en Werchter 22 zei ze af.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.396
Het is tijd voor de laatste exclusieve boeking van JozzFest. De tijd is voorbij gevlogen voor de organisatie. We kwamen erachter dat één van onze favoriete bands nog steeds beschikbaar is. En aangezien we deze editie ons eigen hart volgen, leggen we deze IJslandse formatie met het veel plezier vast. Afgelopen Alcatraz midden in de nacht bewezen ze wederom uniek te zijn in het neerzetten van een bezwerende progressieve rockshow. Wat een sfeer en beleving. Voor de zaterdag komt niemand minder dan Solstafir erbij! Dit betekent dat u rustig in de Marque kun blijven staan en achtereen Primus - Solstafir - Devin Townsend en A Perfect Circle te zien krijgt. Ik zou het wel weten :)


@ThijsDB voor de allerlaatste naam!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken