Festileaks Festival Draft VIII

We gaan hem doen
Wat een leven
Hey tijger!

Bekijk bijlage 2676

De laatste naam voor het 🍀Paddy Powerfestival🍀 zullen niet veel hebben zien aankomen: Mart Hoogkamer!
Van Lamb of God tot deze Leidse volkszanger. Het kan allemaal op het 🍀Paddy Powerfestival🍀! 👊

Lekker laat in de nacht meebrullen met zijn Hazes medley of natuurlijk aan de Bacardi lemon!

@Yannick
Gisteren nog uitgeroepen tot beste liveact van het jaar, ergens bij een of andere awardshow. Kun je in je zak steken

Voor de laatste aankondiging nog één extra exclusieve naam voor de Rollator Stage:

Uriah Heep

En dat betekent de onderstaande unieke namen, even snel in elkaar getypt, dus kan zijn dat er wat onlogische plaatsing is:

System of a Down
Powerwolf - Parkway Drive - Disturbed
Amon Amarth - Rob Zombie - Dimmu Borgir

Slash - Gojira - Shinedown - Alice In Chains
Electric Callboy - Soen - Haken - King Buffalo

Amorphis - Alcest - Motionless in White
The Hu - Alien Weaponry - Diablo Hippotraktor
Decapitated - Beyond the Black - Diablo Blvd

Rollator Stage
Def Leppard - Europe - Alice Cooper

Uriah Heep - Steel Panther - The Darkness
En dan alvast een vooruitzicht naar de nog 100 exclusieve namen die toegevoegd gaan worden. Een eerste melding hierover is dat het er geen 100 zullen zijn, maar maar 99 namen, zodat er een mooi aantal van 43 namen per dag zal spelen.

De headliners. Zoals wel vaker heeft Baspop ook deze draft weer een speciale aankondigingsstrategie gebruikt. Waar bij eerdere edities er vreemde tactieken werden gebruikt, is dat deze editie niet anders. Even een korte terugblik naar wat opmerkelijke momenten. Zo was er de Return to the 80s draft waar de grote namen voor het oprapen lagen en waar komt Baspop mee als eerste naam? Geen Pink Floyd, Eric Clapton of Talking Heads, maar gewoon simpel beginnen vanaf eigen bodem met Vandenberg. Of wat dachten jullie van de verrassende wending van Whitney Houston als allereerste naam in de ABC-editie, dat was geen metal... vreemd. En misschien nog wel de mooiste keuze ooit was André Rieu tijdens de laatste ronde van de Europese editie.

Leuke terugblik, maar nu de strategie van deze editie. In de eerste ronde hadden we de mogelijkheid om System of a Down te boeken, die konden we niet laten liggen. Daarna volgden Powerwolf, Parkway Drive en Disturbed als subs, maar de headliners bleven uit. En ook nu zijn er nog geen tweede en derde headliner bekend. Maar wees niet bang, Baspop pakt bij deze de primeur om niet één, maar meteen twee headliners bekend te maken tijdens de vrije keuze. Welke namen dit precies dan zijn, dat volgt later...

Verder volgen er uiteraard nog een negental namen voor de Rollator Stage en genoeg grof geweld op de tegenhanger van deze stage, zoals ook te zien is bij Jozzfest met een dubbele Marquee stage.

De aankondiging van al deze overige 99 namen zal spoedig volgen, inclusief de twee headliners, negen rollators en vrijwel oneindig gitaargeweld.

@RubenFrusciante en daarna @warriorandweirdo

Voor de laatste aankondiging nog één extra exclusieve naam voor de Rollator Stage:

Uriah Heep

En dat betekent de onderstaande unieke namen, even snel in elkaar getypt, dus kan zijn dat er wat onlogische plaatsing is:

System of a Down
Powerwolf - Parkway Drive - Disturbed
Amon Amarth - Rob Zombie - Dimmu Borgir

Slash - Gojira - Shinedown - Alice In Chains
Electric Callboy - Soen - Haken - King Buffalo

Amorphis - Alcest - Motionless in White
The Hu - Alien Weaponry - Diablo Hippotraktor
Decapitated - Beyond the Black - Diablo Blvd

Rollator Stage
Def Leppard - Europe - Alice Cooper

Uriah Heep - Steel Panther - The Darkness
En dan alvast een vooruitzicht naar de nog 100 exclusieve namen die toegevoegd gaan worden. Een eerste melding hierover is dat het er geen 100 zullen zijn, maar maar 99 namen, zodat er een mooi aantal van 43 namen per dag zal spelen.

De headliners. Zoals wel vaker heeft Baspop ook deze draft weer een speciale aankondigingsstrategie gebruikt. Waar bij eerdere edities er vreemde tactieken werden gebruikt, is dat deze editie niet anders. Even een korte terugblik naar wat opmerkelijke momenten. Zo was er de Return to the 80s draft waar de grote namen voor het oprapen lagen en waar komt Baspop mee als eerste naam? Geen Pink Floyd, Eric Clapton of Talking Heads, maar gewoon simpel beginnen vanaf eigen bodem met Vandenberg. Of wat dachten jullie van de verrassende wending van Whitney Houston als allereerste naam in de ABC-editie, dat was geen metal... vreemd. En misschien nog wel de mooiste keuze ooit was André Rieu tijdens de laatste ronde van de Europese editie.

Leuke terugblik, maar nu de strategie van deze editie. In de eerste ronde hadden we de mogelijkheid om System of a Down te boeken, die konden we niet laten liggen. Daarna volgden Powerwolf, Parkway Drive en Disturbed als subs, maar de headliners bleven uit. En ook nu zijn er nog geen tweede en derde headliner bekend. Maar wees niet bang, Baspop pakt bij deze de primeur om niet één, maar meteen twee headliners bekend te maken tijdens de vrije keuze. Welke namen dit precies dan zijn, dat volgt later...

Verder volgen er uiteraard nog een negental namen voor de Rollator Stage en genoeg grof geweld op de tegenhanger van deze stage, zoals ook te zien is bij Jozzfest met een dubbele Marquee stage.

De aankondiging van al deze overige 99 namen zal spoedig volgen, inclusief de twee headliners, negen rollators en vrijwel oneindig gitaargeweld.

@RubenFrusciante en daarna @warriorandweirdo
Was één van mijn opties voor de laatste naam!

Ik durf in ieder geval één headliner al met stift in te vullen :)

Ook is het tijd voor een dagindeling.

Vrijdag

Aurora / Lorde
Alt-J / Maggie Rogers / Manic Street Preachers / Daniel Norgren / Myrkur / Avalon Emerson / Sløtface / Rats On Rafts

Zaterdag

London Grammar / Janelle Monáe
Kylie Minogue / Soulwax / St. Vincent / Sons Of Kemet / Colin Benders / Feist / Birdy / Rostam

Zondag

Bruno Mars / Zara Larsson
Eels / Agnes Obel / Lubomyr Melnyk / Arno / Flight Facilities / Haim / STUFF. / Lucy Dacus​

Laatst bewerkt:
Mijn laatste naam is er eentje voor in de laatste nacht. The Blaze

Dan nu mijn dagindeling. Er werd mij al gevraagd waar mijn headliners waren. Nou, gewoon in de eerste 3 rondes gekozen. 3 headliners die niet alleen perfect in mijn concept passen, maar die ik ook nog eens geweldig vind. Alledrie zullen ze op een prachtige locatie spelen die mijn festivalconcept heeft beïnvloed of beter gezegd waarop mijn hele festival is vormgegeven. Hierover en over de bijzondere settingen voor sommige concerten later meer bij de presentatie. Voor nu de dagindeling:

Donderdag 10 november
Phoebe Bridgers
Chvrches - Mavis Staples
Spinvis - FKJ - Jehnny Beth - Dadi Freyr
Noord Nederlands Orkest - Romy - Julien Baker - Parquet Courts

Vrijdag 11 november

Michael Kiwanuka
Black Pumas - Giorgio Moroder
Eefje de Visser - Ólafur Arnalds - Courtney Barnett - Georgia
George Fitzgerald - Nana Adjoa

Zaterdag 12 november

Vampire Weekend