Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

Radiohead is toch dé favoriet van het forum? Iedere keer als Brian zo'n Tijdloze of beste band lijstje in elkaar bokst, komen ze wel altijd op het podium terecht dus. :p
Dit kunnen we natuurlijk dit najaar ook wel weer een keertje doen...

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Voordat we onze eerst naam met jullie delen, willen we eerst onze naam met jullie delen. Met veel vreugde en trots kunnen we namelijk bekend maken dat er in 2022 een bijzondere samenwerking gaat plaats vinden tussen de festivals Supersonic Lake Ijssel en With Open Wings! Festivalhosten @wenteldave en @Brian voegen de connecties en krachten samen om tot een mooi programma te komen, Komt dat zien op:

Supersonic Wings!

Dan de eerste act die bij ons op het podium gaat spelen. Het gerucht gaat dat nieuwe muziek al af is en dit najaar uitkomt. Wij hopen dat dit waar is, want we hebben al te lang gewacht. Het wordt tijd om weer te dansen en je formidabel te voelen. Dat is precies wat deze fantastische Belg voor elkaar kan krijgen. Blij zijn wij dat vrijdag de mainstage gaat afsluiten:

Supersonic-Wings-Stromae.png

Take it away @HollandiaFCB en @Martijn !

Mooi man! Weer typisch het draftgevoel. Bruce Springsteen was onze 2e headliner en Stromae stond ook hoog!

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en Brian
Damn, ik dacht dat we toch iets meer tijd gingen hebben voor Stromae ? Pijnlijk, maar mooie keuze!

• Leuk
Waarderingen: Brian
De tijdloze lijst is die van WesleyNoH aan het eind van het jaar toch?

En oef Stromae inderdaad, waarschijnlijk op ieders lijst aanwezig?
Yes, die doet WesleyNoH altijd. Ik doe wel album en song van het jaar. Ik denk dat Yannick hier doelt op de contracties van favoriete artiest ooit op het forum die ik hier wel eens heb gedaan.

De tijdloze lijst is die van WesleyNoH aan het eind van het jaar toch?

En oef Stromae inderdaad, waarschijnlijk op ieders lijst aanwezig?
Bij ons lijstje stond hij er op maar niet in de top 10. De kans dat wij hem hadden was dus redelijk klein.

De naam van ons festival laat nog even op zich wachten, maar @HollandiaFCB en ik kondigen trots met onze eerste headliner aan: Rammstein! Deze grootheden van de industriële metal staan al sinds hun oprichting in 1994 garant voor zinderende liveshows, en kwamen in 2019 sterk terug met hun zevende studioalbum. Tijdens de lockdown hebben de heren een nieuw album opgenomen, waar we tijdens ons festival al meer van hopen te horen.

@RubenFrusciante en @Yannick de beurt is aan jullie!

Tja als je nu een andere naam had gekozen, had ik nu kunnen aankondigen. Nu is het wachten op mijn teamgenoot spijtig genoeg.

De eerste naam is meteen een absolute topper. Al kan dat ook niet anders op ons festival. New-wave van de plank boven de bovenste plank met The Cure. De eerste hit was Boys don't cry in 1979, maar zeker niet de laatste, want in 1980 kwamen ze met hun bekendste hit A Forest. Daarna vielen ze niet stil met albumklassiekers Kiss me, kiss me, kiss me en Disintegration. The Cure zal hun vele hits over de wei doen klinken.

De tweede naam speelde in 2017 de wei van Rock Werchter plat en hebben ons beloofd om het bij ons nog eens dubbel zo hard over te doen. Metal met duidelijke invloeden van Armeense folk. Daarbij klagen ze in hun muziek ook nog eens bepaalde kwesties aan zoals de Armeense genocide en de Irakoorlog. Toxicity, Chop Suey, B.Y.O.B., Lonely Day en zo veel meer. Meer woorden moet ik er niet aan vuil maken. Welkom System Of A Down!

@Yannick en @RubenFrusciante

Die dubbele picks achter elkaar gaan natuurlijk erg snel. Wij zaten ook op the Strokes te azen, dus @HollandiaFCB en ik zijn nog even in conclaaf over onze tweede keuze.

Het beste wat Canada te bieden heeft. muzikaal gezien tenminste, is onze tweede headliner.
Net als Rammstein staan ze bekend om hun uitmuntende live reputatie. De energie en het plezier dat de band uitstraalt is ongeëvenaard, de bandleden spelen afwisselend op verschillende instrumenten en met een discografie waar je u tegen zegt is elk optreden een ware belevenis. Deze belevenis meeblêrend afsluiten met Wake Up als absoluut hoogtepunt, dat wil je niet missen. Een warm welkom voor Arcade Fire!

img5780.jpg

Users who are viewing this thread