We gaan even up tempo door met een goede portie rock. Een nieuwe naam en net zoals de heren hier boven ons, gaan ook wij niet verder met het aankondigen van headliners. We nemen het zelfs een stapje hogerop door ook niet eens een sub aan te kondigen, maar gewoon terug naar het oude vertrouwde concept van het vroeg beginnen met het aankondigen van persoonlijke favorieten van in dit geval niet de organisator zoals in eerdere drafts, maar van één van de organisatoren, klein verschil.
Wederom een act uit het verre Amerika, die overigens ook nog nooit op Baspop of het Live Forever Festival heeft gespeeld. Een hele mond vol, maar onze volgende act is:
Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators
Inmiddels heeft deze helft van de organisatie Slash al drie keer live gezien, waarvan twee keer onder de bovenstaande lange naam. Tijd voor een leuke anekdote uit het leven van een van de organisatoren:
Via twitter heeft mijn broer ooit een periode meegeholpen aan het onderhouden van een Nederlandse fanpage voor Slash tot op het niveau dat hij via daar een gratis aftershow meet and greet heeft kunnen regelen met Slash. Dit speelde zich inmiddels al een ruim aantal jaren geleden af. Op een later moment, relatief kort voor de reünie van Guns N Roses, was er weer een show in Nederland van Slash, en via de connecties met de fanpage werd duidelijk dat Slash heel weinig meer in ging op verzoeken rondom meet and greets. Doordat er op dat moment al geruchten speelden rondom een mogelijke reünie met Axl Rose en Guns N Roses, hadden verschillende fanpages het idee dat hij de boot afhield, zodat hij niet in hoefde te gaan op vragen rondom dit onderwerp. Na de meet and greet die mijn broer dus heeft gehad, zat dat er voor mij niet meer in helaas. Het leek niet verstandig om te vragen aan Slash gezien de info van andere fanpages, maar ik had op dat moment zelf verder ook geen ticket voor de al uitverkochte show en een "gewone, simpelere vraag" of er misschien iets van een vrijkaart geregeld kon worden, wilden we nog wel proberen. En zo waar kwam daar dus wél reactie op van mr. Slash himself en ben ik dankzij die vrijkaart toch naar een concert van Slash geweest in het jaar 2014, de eerste keer dat ik hem live heb gezien. Een geweldige show voor iemand die in zijn leven op dat moment nog zeer weinig concerten had meegemaakt. Een ruim jaar later werd inderdaad bevestigd dat Slash terug zou gaan keren in Guns N Roses met een headlining show op Coachella.
Verwacht een mooie setlist met inmiddels door de reünie nog maar één GNR nummer in de vorm van Nightrain, daarnaast natuurlijk het bekende nummer Anastasia, verschillende nummers van Slash's Snakepit en het onderstaande You're A Lie:
@Timmetje en
@Rikkie
Edit: Zo te zien was het concert in 2014 een half jaar na mijn eerste concert/festival ooit.