Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

En dan ben je al weer toe aan nummero 4, het tempo zit er lekker in. Bij deze band zit dat er ook wel in, het is dansbaar doch ook vaak breekbaar maar vooral de chemie is alom te voelen. Met een dijk van een debuutalbum, gevolgd door twee ook hele goede platen wordt er een setlist gespeeld om je vingers bij af te likken. Het is nog even wachten op hun 'nummero 4' wegens solo-projecten, maar met deze ras artiesten weet je nu al dat dat ook goed gaat zijn.

The XX!

Ik denk dat @wenteldave en ik het gesprek afsloten met ja we doen die toch? Dus met het kleine risico op een gefrustreerde mede organisator kondig ik de volgende naam aan.

Voor we aan onze 4de headliner toe komen, willen we eerst onze vrijdag pop dag combi veilig stellen. Want voor dat Stromae de stage afsluit, komt er een show om U tegen te zeggen. Album 3 kwam 4 weken geleden uit. Hierdoor heeft de jonge zangeres haar catalogus enkel sterk uitgebreid met zwoele zomerse nummers. Graag worden deze bij een ondergaande zon en in het begin schemer voorgesteld, een beter moment op de dag kan niet. Waan je in Perfect Places met:

1631550858828.png

Bevestigd do (-) vr (Stromae - Lorde) zal (Gorillaz) zo (tool)

Bring it on @Oasiss & @koekdoos !

Laatst bewerkt:
Ik denk dat @wenteldave en ik het gesprek afsloten met ja we doen die toch? Dus met het kleine risico op een gefrustreerde mede organisator kondig ik de volgende naam aan.

Voor we aan onze 4de headliner toe komen, willen we eerst onze vrijdag pop dag combi veilig stellen. Want voor dat Stromae de stage afsluit, komt er een show om U tegen te zeggen. Album 3 kwam 4 weken geleden uit. Hierdoor heeft de jonge zangeres haar catalogus enkel sterk uitgebreid met zwoele zomerse nummers. Graag worden deze bij een ondergaande zon en in het begin schemer voorgesteld, een beter moment op de dag kan niet. Waan je in Perfect Places met:

Bekijk bijlage 547

Ik stop met vooruit denken.

We gaan even up tempo door met een goede portie rock. Een nieuwe naam en net zoals de heren hier boven ons, gaan ook wij niet verder met het aankondigen van headliners. We nemen het zelfs een stapje hogerop door ook niet eens een sub aan te kondigen, maar gewoon terug naar het oude vertrouwde concept van het vroeg beginnen met het aankondigen van persoonlijke favorieten van in dit geval niet de organisator zoals in eerdere drafts, maar van één van de organisatoren, klein verschil.

Wederom een act uit het verre Amerika, die overigens ook nog nooit op Baspop of het Live Forever Festival heeft gespeeld. Een hele mond vol, maar onze volgende act is:

Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators

Inmiddels heeft deze helft van de organisatie Slash al drie keer live gezien, waarvan twee keer onder de bovenstaande lange naam. Tijd voor een leuke anekdote uit het leven van een van de organisatoren:
Via twitter heeft mijn broer ooit een periode meegeholpen aan het onderhouden van een Nederlandse fanpage voor Slash tot op het niveau dat hij via daar een gratis aftershow meet and greet heeft kunnen regelen met Slash. Dit speelde zich inmiddels al een ruim aantal jaren geleden af. Op een later moment, relatief kort voor de reünie van Guns N Roses, was er weer een show in Nederland van Slash, en via de connecties met de fanpage werd duidelijk dat Slash heel weinig meer in ging op verzoeken rondom meet and greets. Doordat er op dat moment al geruchten speelden rondom een mogelijke reünie met Axl Rose en Guns N Roses, hadden verschillende fanpages het idee dat hij de boot afhield, zodat hij niet in hoefde te gaan op vragen rondom dit onderwerp. Na de meet and greet die mijn broer dus heeft gehad, zat dat er voor mij niet meer in helaas. Het leek niet verstandig om te vragen aan Slash gezien de info van andere fanpages, maar ik had op dat moment zelf verder ook geen ticket voor de al uitverkochte show en een "gewone, simpelere vraag" of er misschien iets van een vrijkaart geregeld kon worden, wilden we nog wel proberen. En zo waar kwam daar dus wél reactie op van mr. Slash himself en ben ik dankzij die vrijkaart toch naar een concert van Slash geweest in het jaar 2014, de eerste keer dat ik hem live heb gezien. Een geweldige show voor iemand die in zijn leven op dat moment nog zeer weinig concerten had meegemaakt. Een ruim jaar later werd inderdaad bevestigd dat Slash terug zou gaan keren in Guns N Roses met een headlining show op Coachella.

Verwacht een mooie setlist met inmiddels door de reünie nog maar één GNR nummer in de vorm van Nightrain, daarnaast natuurlijk het bekende nummer Anastasia, verschillende nummers van Slash's Snakepit en het onderstaande You're A Lie:

@Timmetje en @Rikkie

Edit: Zo te zien was het concert in 2014 een half jaar na mijn eerste concert/festival ooit.

Bekijk bijlage 547

Nice, had het er met Ruben over om haar te kiezen maar uiteindelijk toch voor Björk gekozen als headliner. Blijft een beetje steken.

We hadden Lorde vandaag bekend willen maken maar helaas. Dan komen dadelijk twee andere mooie namen.

Het is weer tijd voor de laatste twee headliners. Na het fantastische When We All Fall Asleep, Where Do We Go leverde Billie Eilish dit jaar haar langverwachte volgende album uit. En wat voor één!

Wij zijn Happier Than Ever, want samen met co-headliner Lana Del Rey sluit Billie bij ons de zaterdag af!

Wij adviseren jullie allemaal om verschillende spullen die normaal gesproken op de paklijst staan thuis te laten. Neem geen hoodie mee. Laat je lange broeken thuis. Asjeblieft geen geitenwollen sokken. Waarom mag je dit niet meenemen? Dat komt omdat het extreem warm gaat worden. Vooral op de vrijdagavond, dan wordt het hotter than hell met onze vijfde en laatste headliner Dua Lipa.

Tot nu toe bekend:
do : Nick Cave & the Bad seeds
Vr : Dua Lipa
Za : Billie Eilish, Lana Del Rey
Zo: Bruce Springsteen & The E-street band.

@Oasiss en @koekdoos jullie zijn aan de beurt.

We gaan de vaart er lekker even inhouden deze avond.

De samenwerking van Baspop en Live Forever Festival probeert een veelzijdig affiche van het beste uit vele werelden te combineren. Onze volgende naam is eentje uit een hoek waar weinig mee te vergelijken is. Tenzij de hoek beestachtig goede muziek en live performance heet.

We zijn trots om een legendarische Britse triphopformatie aan te mogen kondigen. Maar drie albums gemaakt, waarvan het laatste ruim een decennia geleden. Who cares als ze volgestouwd zijn met briljante muziek. Waarom zou je dan nog meer albums nodig hebben.

Van betoveringen bij het alom bekende Glory Box tot een ontploffende tent bij Machine Gun.

Nog niet eerder op beide festivals gestaan en daarom nóg trotser om bekend te maken:

PORTISHEAD

[MEDIA]
[/MEDIA]

@Brian en @wenteldave dan weer.

Laatst bewerkt:
Na intensief conclaaf zijn we eruit wat we gaan doen. Zo gaan we ons eerst focussen om deze combi ook compleet te maken. Want hoe kan je een festival beter afsluiten dan te knallen? Juist, niet. Daarom zijn we blij dat deze band voor Tool de mainstage betreedt. De muziek van deze Amerikanen laat zich niet in een term te vangen. Metal, Hiphop, Funk, Soul, Jazz, alles komt voorbij. Dit gaat dan ook Epic worden met:

1631563707125.png

Bevestigd Do (-) Vr (Stromae - Lorde) Za (Gorillaz) Zo (Tool - Faith No More)

Kom maar door @HollandiaFCB & @Martijn

Nice, had het er met Ruben over om haar te kiezen maar uiteindelijk toch voor Björk gekozen als headliner. Blijft een beetje steken.
Wij hadden ongeveer dezelfde keuze die jullie voor ons makkelijker hebben gemaakt ;) Maar aan de reacties van Oasis en Rikkie te zien waren we net op tijd :)

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Tijd voor een leuke anekdote uit het leven van een van de organisatoren:
Via twitter heeft mijn broer ooit een periode meegeholpen aan het onderhouden van een Nederlandse fanpage voor Slash tot op het niveau dat hij via daar een gratis aftershow meet and greet heeft kunnen regelen met Slash. Dit speelde zich inmiddels al een ruim aantal jaren geleden af. Op een later moment, relatief kort voor de reünie van Guns N Roses, was er weer een show in Nederland van Slash, en via de connecties met de fanpage werd duidelijk dat Slash heel weinig meer in ging op verzoeken rondom meet and greets. Doordat er op dat moment al geruchten speelden rondom een mogelijke reünie met Axl Rose en Guns N Roses, hadden verschillende fanpages het idee dat hij de boot afhield, zodat hij niet in hoefde te gaan op vragen rondom dit onderwerp. Na de meet and greet die mijn broer dus heeft gehad, zat dat er voor mij niet meer in helaas. Het leek niet verstandig om te vragen aan Slash gezien de info van andere fanpages, maar ik had op dat moment zelf verder ook geen ticket voor de al uitverkochte show en een "gewone, simpelere vraag" of er misschien iets van een vrijkaart geregeld kon worden, wilden we nog wel proberen. En zo waar kwam daar dus wél reactie op van mr. Slash himself en ben ik dankzij die vrijkaart toch naar een concert van Slash geweest in het jaar 2014, de eerste keer dat ik hem live heb gezien. Een geweldige show voor iemand die in zijn leven op dat moment nog zeer weinig concerten had meegemaakt. Een ruim jaar later werd inderdaad bevestigd dat Slash terug zou gaan keren in Guns N Roses met een headlining show op Coachella.

Edit: Zo te zien was het concert in 2014 een half jaar na mijn eerste concert/festival ooit.
Nice!

Hoogtepunten elke draft zijn toch weer de verhaaltjes van Koekdoos! ?

Wij hadden ongeveer dezelfde keuze die jullie voor ons makkelijker hebben gemaakt ;) Maar aan de reacties van Oasis en Rikkie te zien waren we net op tijd :)

Bij ons ging de vorige keuze tussen Lorde en Portishead idd.

Ja, ik bedoelde dat we die paar noodzakelijke uurtjes 's nachts niet echt mee mogen tellen...

Users who are viewing this thread