Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

Ik heb toch nog even tussen de verschillende overleggen ruimte gevonden om de volgende naam van ons festival te presenteren. Zowel @HollandiaFCB als ik vinden het belangrijk dat onze affiche een evenwichtige man/vrouw verdeling kent. Eén van de meest unieke performers van onze tijd en indie powervrouw Florence + the Machine mag daarom niet ontbreken op ons festival. Samen met the XX vormt zij het headlineduo van onze vrijdag.

@RubenFrusciante en @Yannick

Ik heb toch nog even tussen de verschillende overleggen ruimte gevonden om de volgende naam van ons festival te presenteren. Zowel @HollandiaFCB als ik vinden het belangrijk dat onze affiche een evenwichtige man/vrouw verdeling kent. Eén van de meest unieke performers van onze tijd en indie powervrouw Florence + the Machine mag daarom niet ontbreken op ons festival. Samen met the XX vormt zij het headlineduo van onze vrijdag.

@RubenFrusciante en @Yannick
Daar heb ik nou helemaal niks mee..

• Haha
Waarderingen: Timmetje
j6YEe2g.png

Voor velen onder ons toch wel dé show van Rock Werchter 2018 (en voor zij die er toen bij waren op DTRH waarschijnlijk ook); David Byrne!

The Strokes - Frank Ocean - Björk - Nine Inch Nails
David Byrne​

@ThijsDB & @theblackmadness, dan wij weer.

Onze volgende headliner is al decennia een vaste waarde op de festivals en een publieksfavoriet met tot gevolg een hoop legendarische optredens: Pearl Jam

Tweede aankondiging, in de realiteit niet te boeken voor een niet-headlinespot, maar gelukkig is dat geen probleem voor ons fictief festival. Niemand minder dan Tyler, the Creator zal Kendrick vergezellen op een van onze festivaldagen.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar in teamverband voel ik toch iets meer de pijn van de meerderheid van de keuzes. Namen die normaal niet op de lijst staan, vliegen er met bosjes uit.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Het gaat ook echt als een tierelier man haha.

Acteren, rappen, zingen, wat kan dit multitalent niet. In 2018 de doorbraak met het album van het jaar (van oor) en daarna spetterende optredens op onder andere Glastonbury.

Hierbij de bevestiging dat Janelle Monae ons affiche komt verrijken!

Vooralsnog blijft onze donderdag even leeg om bepaalde acts veilig te stellen en ook om sommige posities te verzekeren. Zo willen we nu deze act niet uit onze handen laten glippen, want samen met Gorillaz is dit een magistrale afsluiting van de zaterdagavond. Met een ondergaande zon op de achtergrond weet de intensiteit van deze band je nog meer bij de keel te grijpen. Als de muziek dat al niet doet, dan doet de zanger het wel. Met een karrevracht aan albums onder de arm en een live presentatie om u tegen te zeggen is het geen wonder dat deze in 2019 nog tot festivalact van het jaar werden uitgeroepen door de fantastische site Festileaks https://festileaks.com/2019/09/the-national-verkozen-tot-festivalact-van-het-jaar-2019/ ;)

Supersonic-Wings-The-National.png

Bevestigd: Do (-) Vr (Stromae - Lorde) Za (Gorillaz - The National) Zo (Tool - Faith No More)

Kom maar @Oasiss & @koekdoos

Vooralsnog blijft onze donderdag even leeg om bepaalde acts veilig te stellen en ook om sommige posities te verzekeren.
Dapper. Koekdoos lijkt 't zich al een beetje te beklagen van wat ie gisteren postte bij Slash & Myles Kennedy. :LOL:

(maar sowieso is co-headline constructie met The National retevet)

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Brian
Ondanks het wegvallen van een paar van de hoger geplaatste namen, hebben de organisatoren er vertrouwen in nog een mooie bovenkant van het affiche te kunnen samen stellen. Zojuist nog in een heuse vergadering met het hele team besproken wat allemaal mogelijk is en er vliegen namen om je oren, je wilt het niet weten! De keuze is nog reuze.

En dat betekent maar één ding. Headliners, subheadliners, co-constructies? Nee, die laten we wederom even liggen. Want met Radiohead en Metallica als headliners en Tame Impala als co-headliner hebben we al drie prachtige namen bovenaan het affiche staan. De resterende headliner, co-headliner en drie subs zullen variërend van binnenkort tot nog lang niet bekend gemaakt worden.

Met Portishead hebben we al één afsluiter van een van de twee tenten binnen en vandaag voegen we daar (dus toch nog wel hoog op het affiche) een tentafsluiter van de andere tent aan toe. In de eerste draft verrassend snel gekozen vanuit onverwachtse hoek, terwijl de meer metal georiënteerde festivals hadden verwacht dat deze naam misschien zelfs tot in de vrije keuze zou overblijven, was niets minder waar en ging With Open Wings ermee vandoor. Later, tijdens het corona-tijdperk, werden de festivals weer langzaam opgezet en kwamen er alleen maar Europese bands op visite. Toen heeft Baspop mis gegrepen en ging deze act naar JozzFest, die niet nóg eens mis wilde grijpen.

Vandaag is de dag dat wij niet misgrijpen.

Om de woorden van de organisatie van JozzFest te gebruiken en wat aan te sterken: de beste metalact uit Nederland zal spelen op ons festival.

Ayreon

Binnenkort nog meer verrassende aankondigingen! It will knock your socks off, dus doe ze nu zelf maar vast uit. Scheelt dat bij de volgende aankondiging weer.

@Timmetje en @Rikkie

Mag ik je bedanken met het eindigen van vele discussies tussen Dave en mijzelf? Wauw wat een naam. Zoals je zegt had ik hem vroeg in de eerste draft en dat komt vooral omdat ik dit zelf zo'n ontzettend goede band vind. Dus voor mij persoonlijk, wauw!

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en wenteldave
Mag ik je bedanken met het eindigen van vele discussies tussen Dave en mijzelf? Wauw wat een naam. Zoals je zegt had ik hem vroeg in de eerste draft en dat komt vooral omdat ik dit zelf zo'n ontzettend goede band vind. Dus voor mij persoonlijk, wauw!

Ben benieuwd, waren het discussies in de vorm van "wanneer nemen we Ayreon?", of wilde een van jullie Ayreon wel, en de ander niet?
Of is dat classified info? :p

De volgende teksten zijn weer afkomstig van Rikkie! Ik post ze want hij kan vanavond even niet posten.

Normaal gesproken zouden we twee belangrijke mededelingen hebben. Dit keer doen we er drie!

Wat is het meest belangrijke onderdeel van elk festival? Juist ja: Bier! Ons festival (naam wordt later bekend gemaakt) zal gedurende de vier dagen Brand schenken.

Er zijn slechts een paar zaken 100% zeker in het leven: 1. Je gaat ooit dood. 2. Je moet belasting betalen. 3. Je maakt grammaticale fouten. Vandaar deze korte opfriscursus met London Grammar.

Er zijn bands waar veel op het podium gebeurt: confettikanonnen, vuurwerk, lasershows of achtergronddanseressen. Niets van dat alles bij onze volgende act. Dit hebben ze trouwens helemaal niet nodig. Op de vrijdag van ons festival gaat de volgende band een uurtje hartstikke strak spelen zoals weinig andere dit kunnen. Met trots presenteren wij Interpol!

Tot nu toe bekend:
do : Nick Cave & the Bad seeds, Londen Grammar
Vr : Dua Lipa, Interpol
Za : Billie Eilish, Lana Del Rey
Zo: Bruce Springsteen & The E-street band.

@koekdoos @Oasiss

Ach nee joh. Neem Interpol en Londen grammer ook maar. Ik was nog niet hersteld van het verlies van Ayreon

• Haha
Waarderingen: Yannick

Users who are viewing this thread