Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Voor mijn administratie: wanneer zien we iets als EP? Aanduiding op de streamingsdiensten, het aantal nummers?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Voor mijn administratie: wanneer zien we iets als EP? Aanduiding op de streamingsdiensten, het aantal nummers?

Ik weet niet of het een specifiek aantal nummers altijd is, maar dat is vooral zodat het niet als actief wordt gezien wanneer een artiest één nieuw nummer heeft uitgebracht en verder niks doet. Bij grotere / bekendere artiesten is het in ieder geval vaak wel te vinden via nieuwsberichten of de discography pagina op wikipedia. Geen idee hoe streamingdiensten dat aangeven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik weet niet of het een specifiek aantal nummers altijd is, maar dat is vooral zodat het niet als actief wordt gezien wanneer een artiest één nieuw nummer heeft uitgebracht en verder niks doet. Bij grotere / bekendere artiesten is het in ieder geval vaak wel te vinden via nieuwsberichten of de discography pagina op wikipedia. Geen idee hoe streamingdiensten dat aangeven.
Zoals bijv. Pink Floyd die 1 nummer heeft uitgebracht ivm de oorlog wordt niet als actief gezien?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Zoals bijv. Pink Floyd die 1 nummer heeft uitgebracht ivm de oorlog wordt niet als actief gezien?

Als ze verder niet hebben opgetreden of meer nieuwe muziek hebben uitgebracht, dan niet. Maar als de meerderheid dat gewoon als actief ziet, dan is dat voor mij ook prima
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik vind 1 nummer uitbrengen ook niet actief, daarnaast de 8u gedurende de hele draft wel een goed idee nog verder.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Wat dachten we van:

Morgen om 12:00 de volgorde;

Officieel startmoment dat de tijd gaat lopen op woensdag 1 februari?

@Brian overleef je dat met de tentamens?

8 uur keuzetijd voor de gehele draft is mij betreft ook prima. Was hier de vorige draft dan dus al over gestemd, of hebben we nu 3 stemmen voor?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en MadMandra27

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wat dachten we van:

Morgen om 12:00 de volgorde;

Officieel startmoment dat de tijd gaat lopen op woensdag 1 februari?

@Brian overleef je dat met de tentamens?

8 uur keuzetijd voor de gehele draft is mij betreft ook prima. Was hier de vorige draft dan dus al over gestemd, of hebben we nu 3 stemmen voor?
Eeuhm, ja. Denk ik. Anders schakel ik gewoon stiekem @wenteldave in ;)

Ik vind 1 nummer uitbrengen ook niet actief, daarnaast de 8u gedurende de hele draft wel een goed idee nog verder.
Ik ben ook voor 8u vanaf het begin. Ik was trouwens ook van mening dat Pink Floyd niet als actief geld. Ik vond het een goed voorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik kan echt pas vanaf woensdag dus als ik vrij hoog in de volgorde uitkom weten jullie bij deze dat het waarschijnlijk even wachten gaat worden.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Ik gooi het even in de groep: bij solo-artiesten met een dubbele nationaliteit, mag je dan zomaar kiezen onder welke nationaliteit je hem/haar rekent? Of kijken we naar land van geboorte? Of land waar de persoon nu woont? Of …

PS: 5 uur non-stop mee bezig geweest na al enkele uurtjes eraan gespendeerd te hebben, maar ik ben helemaal ready nu 😎
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zijn er veel artiesten die de dubbele nationaliteit hebben uit twee verschillende werelddelen?
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Per land mogen we toch ook maar 2 namen hebben? Dus dat ben ik wel een paar keer tegengekomen. Frans-Afrikaans ook wel soms, dus toch soms over 2 werelddelen heen effectief.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Ik denk dat vaak de eerste zin op wikipedia wel uitkomst biedt: <persoon> is een <land A> zanger van <land B> herkomst, is dan vaak land A als waar ie vandaan komt, denk ik
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
En hoe gaan we om met bands die bestaan uit verschillende nationaliteiten?
Soms zal het land van oprichting de doorslag geven, maar niet altijd.

Bv Van Halen. Opgericht door de Nederlandse broers, maar Amerikaanse band.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Had de tag niet gezien maar ik doe mee als ik nog op tijd ben. Zal er wel iets minder tijd in kunnen stoppen dan de vorige keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
En hoe gaan we om met bands die bestaan uit verschillende nationaliteiten?
Soms zal het land van oprichting de doorslag geven, maar niet altijd.

Bv Van Halen. Opgericht door de Nederlandse broers, maar Amerikaanse band.

Dan is het een Amerikaanse band, de eerste zin op wikipedia is:

Van Halen (/væn ˈheɪlɛn/ van HAY-len) was an American rock band formed in Pasadena, California, in 1972”

Dus dan is telt het als de VS.

System of a Down (also known as SoaD or simply System) is an Armenian-Americanheavy metal band formed in Glendale, California

Telt dus ook als de VS.

En verder is het ook een beetje op goed vertrouwen natuurlijk, want alles voor iedereen bijhouden is best extreem
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
En hoe gaan we om met bands die bestaan uit verschillende nationaliteiten?
Soms zal het land van oprichting de doorslag geven, maar niet altijd.

Bv Van Halen. Opgericht door de Nederlandse broers, maar Amerikaanse band.
Maar opgericht in de VS dus Amerikaans lijkt me
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Maar opgericht in de VS dus Amerikaans lijkt me

Exact. Als bands of artiesten een engelse wikipedia pagina hebben, dan gebruiken we die als leidraad om verwarring te voorkomen.

“<bandnaam> is a <land> band” is vaak waar het om gaat, of “<persoon> is a <land> singer/musician”.
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Gebruikers die dit onderwerp bekijken