Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.899
5.439
Nu doe ik 't niet express ofzo, maar ze krijgt wel eventjes voorrang op nog enkele andere kleintjes die ik wil kiezen voor m'n undercard.

6zEKmVV.jpg


Charlotte Adigéry.

@Timmetje > @warriorandweirdo
Nee, waarom?!
Nee, waarom?!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.719
Nadat we hem de voorbije edities al een paar keer hebben misgelopen, zijn we heel blij om hem nu dan toch op ons festival te mogen verwelkomen: Sam Fender!

Met Sam Fender erbij staat de teller nu op 21 acts. Voor vrijdag 27 augustus zijn dit: Björk, Einstürzende Neubauten, Susanne Sundfør, Intergalactic Lovers en Fenne Lily, voor zaterdag 28 augustus: Hans Zimmer, Kings Of Convenience, Girl In Red, Wardruna, Ghostpoet, Anna Von Hausswolff en Flo Morrissey en voor zondag 29 augustus: Robyn, Ben Howard, James Blake, Sam Fender, God Is An Astronaut, Selah Sue, Frank Turner & The Sleeping Souls, Laura Marling en Black Country, New Road.


@Brian
@Oasiss
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Fun fact. Op zowel de eerste als de laatste dag zal i follow rivers te horen zijn. Over de tweede dag lopen nog onderhandelingen met het metropole orkest.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
No way, was nog aan het twijfelen tussen Charlotte en hun.. Ze vliegen hier in hoopjes van m'n lijstje nu jemig.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
Tijd voor een geweldige frontvrouw! Al decennialang. De organisatie zag deze band op Werchter in de kleine tent en was diep onder de indruk. Wat een toffe rock en roll show en wat is ze nog goed bij stem. Enorm veel klassiekers in de setlist, een feestje gegarandeerd. Wij vinden dat deze band thuis hoort op een mainstage en The Pretenders passen perfect voor Eric Clapton. Chrissie Hynde en co gaan vlammen!


@wenteldave
@koekdoos
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.743
Kijkend naar de concurrentie op dit vlak, doe ik 'm nu wel. Ik heb deze Britse band mogen zien in het voorprogramma van Alter Bridge en daar bliezen ze me steil achterover. Met hun melodische metal weten ze ook niet-metalfans te boeien. Ze bestaan pas sinds 2009, maar hebben bijvoorbeeld al in het voorprogramma van Anthrax, Tremonti, Iron Maiden en Killswitch Engage gestaan. Dat van Iron Maiden is overigens logisch, maar de zoon van Iron Maiden-bassist Steve Harris speelt ook in deze band, dus hij heeft dat fantastische gitaarspel niet van een vreemde. The Raven Age!

@koekdoos @RubenFrusciante
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.040
Nu langzaamaan ik ook mijn vrije keuzes een heel eind heb ingevuld even kijken welke namen toch handig zijn om exclusief vast te leggen. En dan kom ik toch ook uit bij een Benelux naam. Was nog even aan het rondzoeken voor wat van deze namen, omdat ik er nog een enkele in mijn vrije keuze bij moest verzinnen.

Diablo Blvd

Omver geblazen met het onderstaande nummer. Lekker om dus vast te leggen.


Laat het nummertje even staan, omdat het toch wel lekker is. Even een nieuwe naam zoeken. @RubenFrusciante kies maar gewoon als je er bent. Ga er niet vanuit dat je een naam van mijn lijstje pakt :p

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.040
Nieuwe naam, nieuwe kansen. Ditmaal geen Benelux naam, die hypetrain laat ik toch maar even aan me voorbij gaan. Heb uiteraard al genoeg Beneluxnamen (lees vooral niet de mislukte aankondiging van hierboven).

Toch blij met de volgende naam. Na ze in 1989 gemist te hebben, nu toch nog voor het eerst op Baspop.
Ik was al wel een beetje van ze, maar na hun geweldige show op Graspop in 2019 was ik helemaal verkocht.
Het gaat misschien ten koste van de ticketverkoop bij menig metalliefhebber, maar dat maakt het niet minder geweldig!

Def Leppard

Mooi passende naam op de dag van Queen + Adam Lambert!


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
Kijkend naar de concurrentie op dit vlak, doe ik 'm nu wel. Ik heb deze Britse band mogen zien in het voorprogramma van Alter Bridge en daar bliezen ze me steil achterover. Met hun melodische metal weten ze ook niet-metalfans te boeien. Ze bestaan pas sinds 2009, maar hebben bijvoorbeeld al in het voorprogramma van Anthrax, Tremonti, Iron Maiden en Killswitch Engage gestaan. Dat van Iron Maiden is overigens logisch, maar de zoon van Iron Maiden-bassist Steve Harris speelt ook in deze band, dus hij heeft dat fantastische gitaarspel niet van een vreemde. The Raven Age!

@koekdoos @RubenFrusciante
Goede keuze! Dat was een hele fijne show in het voorprogramma ja. Hebben ze mij ook echt overtuigd. Eigenlijk raar dat ze nog niet groter zijn doorgebroken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken