Festileaks Festival Draft IV: European Edition

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Prima als er zo besloten wordt. Wel een beetje krap als de post gisteren is open gegaan. Misschien daar de volgende keer wat meer tijd voor geven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.448
6.858
Prima als er zo besloten wordt. Wel een beetje krap als de post gisteren is open gegaan. Misschien daar de volgende keer wat meer tijd voor geven.
Ik vind zelf 15 een goed getal, ik ben benieuwd wat de rest vind. Ik wou rond half 9 de namenslang posten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.175
Ander puntje voor de zekerheid nog:

Regel 2 is als volgt:
2. Een act is legitiem als deze nu nog actief is. Dus een gekozen acts moet de laatste jaren actief zijn geweest op de festivals en/of nieuw werk hebben uitgebracht. Daft Punk is gestopt en daarom niet beschikbaar voor dit spel. Pink Floyd is officieel nooit gestopt, maar hun laatste album dateerde van 2014 zonder dat er een tour kwam. Ook dit geldt niet als actief. Bij twijfel gevallen kunnen we die bespreken in deze thread.

Dit keer betekent dat dus, dat een act niet per se op een Nederlands/Belgisch festival heeft hoeven te staan? Maar dus eigenlijk puur actief geweest op festivals en/of (een van beide zou dus ook goed zijn?) nieuw werk hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.396
Ander puntje voor de zekerheid nog:

Regel 2 is als volgt:
2. Een act is legitiem als deze nu nog actief is. Dus een gekozen acts moet de laatste jaren actief zijn geweest op de festivals en/of nieuw werk hebben uitgebracht. Daft Punk is gestopt en daarom niet beschikbaar voor dit spel. Pink Floyd is officieel nooit gestopt, maar hun laatste album dateerde van 2014 zonder dat er een tour kwam. Ook dit geldt niet als actief. Bij twijfel gevallen kunnen we die bespreken in deze thread.

Dit keer betekent dat dus, dat een act niet per se op een Nederlands/Belgisch festival heeft hoeven te staan? Maar dus eigenlijk puur actief geweest op festivals en/of (een van beide zou dus ook goed zijn?) nieuw werk hebben.
Zolang dat nieuwe werk gekoppeld is aan touren (of touren zonder nieuw werk) is het goed. Ik heb het zo opgevat dat het dus niet perse op een festival hoeft te zijn die shows.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ander puntje voor de zekerheid nog:

Regel 2 is als volgt:
2. Een act is legitiem als deze nu nog actief is. Dus een gekozen acts moet de laatste jaren actief zijn geweest op de festivals en/of nieuw werk hebben uitgebracht. Daft Punk is gestopt en daarom niet beschikbaar voor dit spel. Pink Floyd is officieel nooit gestopt, maar hun laatste album dateerde van 2014 zonder dat er een tour kwam. Ook dit geldt niet als actief. Bij twijfel gevallen kunnen we die bespreken in deze thread.

Dit keer betekent dat dus, dat een act niet per se op een Nederlands/Belgisch festival heeft hoeven te staan? Maar dus eigenlijk puur actief geweest op festivals en/of (een van beide zou dus ook goed zijn?) nieuw werk hebben.
In de allereerste draft legde ik de cut-off op 'heeft op een festival gespeeld in de periode 2016-2020', lijkt me hier ook wel belangrijk omdat af te bakenen. Dan heb je geen gezooi met wat is nu wel of niet 'actief'.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Prima als er zo besloten wordt. Wel een beetje krap als de post gisteren is open gegaan. Misschien daar de volgende keer wat meer tijd voor geven.
Snap ik wel. Voor de teamsdraft die we (blijkbaar) de volgende keer gaan doen, vind ik dat ook zeker logisch! Voor deze echter niet, omdat het het blijkbaar best krap kan worden qua namen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.396
In de allereerste draft legde ik de cut-off op 'heeft op een festival gespeeld in de periode 2016-2020', lijkt me hier ook wel belangrijk omdat af te bakenen. Dan heb je geen gezooi met wat is nu wel of niet 'actief'.
Inderdaad wel goed om hier duidelijk over te zijn. Mijn interpretatie was namelijk breder, ook alleen losse concerten zijn goed om actief te zijn. Een wat bredere opvatting is wat mij betreft wel leuk voor deze editie, we vissen met 15 man in de kleinere Europese vijver en op deze manier kunnen we toch ook wat andere namen kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.175
Inderdaad wel goed om hier duidelijk over te zijn. Mijn interpretatie was namelijk breder, ook alleen losse concerten zijn goed om actief te zijn. Een wat bredere opvatting is wat mij betreft wel leuk voor deze editie, we vissen met 15 man in de kleinere Europese vijver en op deze manier kunnen we toch ook wat andere namen kiezen.

Ja, breder is geen probleem voor mij ook. Maar het gaat me dan ook nog vooral op het punt dat volgens mij bij de eerste draft het specifiek ging om Nederlandse en Belgische festivallen. Of ook dat stukje wegvalt, en het dus eigenlijk erop neerkomt dat het dan recente concerten, optredens, festivallen waar ook ter wereld kunnen zijn.

Misschien wel goed om inderdaad een jaartal te zeggen, zoals in de eerste draft van 2016 tot aan heden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.396
Ja, breder is geen probleem voor mij ook. Maar het gaat me dan ook nog vooral op het punt dat volgens mij bij de eerste draft het specifiek ging om Nederlandse en Belgische festivallen. Of ook dat stukje wegvalt, en het dus eigenlijk erop neerkomt dat het dan recente concerten, optredens, festivallen waar ook ter wereld kunnen zijn.

Misschien wel goed om inderdaad een jaartal te zeggen, zoals in de eerste draft van 2016 tot aan heden.
Ja 2016 lijkt me een goede ondergrens. Het is wel weer een vertrouwde zoektocht langs alle sites op deze manier?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
ik zou het eigenlijk laten zo, door die ondergrens ga je het echt zeer hard beperken, terwijl de poel toch al zeer klein is
Ik vind toch dat je dan echt beter mag gaan zoeken. Er heeft sinds toen echt zat op onze festivals gestaan om een mooi affiche mee te maken.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.448
6.858
Het is tijd voor de lijst!
  1. kobloodflames
  2. mattman
  3. Paddy
  4. theblackmadness
  5. bas2204
  6. yannick
  7. timmetje
  8. warriorandweirdo
  9. Brian
  10. oasiss
  11. joslittel
  12. wenteldave
  13. koekdoos
  14. rubenfrusciante
  15. hollandiaFCB
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Meh... Ben benieuwd welke elf namen er als eerst uitgaan. Morgen 6.00 beginnen dus?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.448
6.858
Morgen om 12:00 begint @kobloodflames dus met de eerste naam (eerder mag van mij). Vergeet niet de volgende 2 te taggen onderaan je post!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken