Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Ik zou kijken naar de acts die hebben getourd vanaf 2016 door Europa. Festival is geen pré en nieuw werk ook niet. Anders zou Doe Maar ook niet kunnen ;).
Maar Céline Dion bijvoorbeeld heeft meerdere keren door Europa getourd zonder op festivals te staan. Die zou wel mogen (als ze Europees was geweest (nee, haar deelname aan het Eurovisie Songfestival maakt haar niet Europees))
Ook moet de act nog steeds actief zijn. The good, The Bad & The Queen stond in 2019 nog op Werchter en Lowlands, maar op dat laatste festival maakten ze bekend dat ze stopten. Nu Tony Allen is overleden (RIP) kunnen we deze band als niet meer actief beschouwen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.837
3.828
Oke als allerlaatste, moet toch iemand zijn he.. wel positief dat ik dan meteen 2 kan pakken. Ik noteer nog alvast geen namen dan hoef ik ook niet te strepen!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.736
2.415
Goed ingedeeld Brian, zeer blij met de middelste positie. Al weet ik nu al dat ik bij de 2 beurten voor mij steeds zenuwachtig ga rondlopen uit schrik voor de mooie namen die weer gestolen gaan worden vlak voor het aan mij is. ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.698
6.431
Even voor de zekerheid...
1. De gekozen acts komen uit Europa. We doen niet aan uitzonderingen van artiesten die als woon- en werkadres in Europa zitten, maar als nationaliteit iets anders hebben. Nick Cave is bijvoorbeeld een Australische act en daarom uitgesloten ondanks dat hij in Brighton woont/werkt.
Geldt dit ook andersom? Een act/band die oorspronkelijk uit Europa komt maar nu buiten Europa vertoefd, mag je die kiezen of valt die af?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.252
4.410
Als derde aan de beurt. Betekent dat ik van mijn drie beoogde headliners er in ieder geval 1 heb! ??
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Even voor de zekerheid...

Geldt dit ook andersom? Een act/band die oorspronkelijk uit Europa komt maar nu buiten Europa vertoefd, mag je die kiezen of valt die af?
Nee. Europese acts blijven Europese acts. Deze regel is meer bedoeld voor de mensen die op deze manier creatief gaan denken
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.989
8.057
Ik ben heel benieuwd, ik ga mijn eerste keuze lijst in ieder geval vast iets uitbreiden. Denk dat 5 namen voor de eerste keuze nog krap gaat zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.769
11.970
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd welke grootte jullie gaan aanhouden voor headliners...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken