Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ik lees zo best wel veel medestanders voor de 50 acts toevoegen na de sluiting en 5 stemmen voor een Benelux quota op 20%. Als er daar nog meer mensen mee eens zijn zet ik ze in het overzicht van de regels. Morgenavond maak ik de volgorde bekend en dan beginnen we dinsdag om 12:00! 12 deelnemers dus de keus wordt inderdaad krap. Dit heeft als voordeel dat er kleinere headliners komen en dat is ook helemaal niet erg (lees, in corona tijden). Ik wil nog wel de kans geven aan @mattman en @Oasiss om zich aan te melden. Ik zou het voor hun zonde vinden dat de streak van deelnames aan drafts zou eindigen door een dagje niet op het forum te zitten. Voor de rest lijkt het me handig om de inschrijving bij deze te eindigen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.588
11.182
Ook nog dat je een bepaald aantal Beneluxacts binnen de dertig acts van de draft moet kiezen of gaat dat te ver?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Dat hoeft van mij niet, vind het al veel om de 20% in het algemeen te moeten halen :p
Luister een beetje naar de Afrekening van StuBru, de verukkelijke 15 van radio 2 of de outlaw 41 van Kink en je ontdekt genoeg leuke kleine Nederlandse en Belgische bandjes ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.459
Dat zeg je gewoon omdat er niet zo gigantisch veel metal acts in de Benelux te vinden zijn, ja. ?

Edit: Jos was me voor.

Dat ook, ik ben waarschijnlijk zeer voorspelbaar. Maar vind het niet erg om die uitdaging aan te gaan verder dan. Gezien het feit dat iedereen die 20% een goed idee vindt, sluit ik mij daar dan ook bij aan. Maar binnen de 30 draftnamen ook een minimum is toch iets te uitdagend.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
@Brian Ik wil ook wel eens proberen hieraan mee te doen. Ik hoop dat ik voldoende snel kan reageren telkens

Trouwens, de 20% regel vind ik zelf geen enkel probleem
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.588
11.182
Denk dat er voortaan een ander concept moet komen als iedereen mee wil doen... Geen idee wat alleen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.162
Waarom? Zolang iedereen actief mee doet, is het toch prima? Zit op een ander forum waar ik 't idee vandaan haalde en daar zijn drafts minimaal met 20 mensen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.521
Waarom? Zolang iedereen actief mee doet, is het toch prima? Zit op een ander forum waar ik 't idee vandaan haalde en daar zijn drafts minimaal met 20 mensen.
20? Joh. Lijkt mij een beetje veel, wel erg lang wachten en kan je dan nog wel acceptabele line-ups neerzetten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.178
Denk dat er voortaan een ander concept moet komen als iedereen mee wil doen... Geen idee wat alleen.
Lijkt me ook weleens leuk om te zien wat er gebeurt als de draft in teamverband gaat. 20 mensen en dan met 10 willekeurig samengestelde groepjes van 2. Dan krijg je de kans dat ineens twee mensen die van totaal andere genres houden oid samen een festival moeten laten samenstellen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Lijkt me ook weleens leuk om te zien wat er gebeurt als de draft in teamverband gaat. 20 mensen en dan met 10 willekeurig samengestelde groepjes van 2. Dan krijg je de kans dat ineens twee mensen die van totaal andere genres houden oid samen een festival moeten laten samenstellen.
Ik zie iemand die de volgende draft organiseert ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.162
20? Joh. Lijkt mij een beetje veel, wel erg lang wachten en kan je dan nog wel acceptabele line-ups neerzetten.
Valt wel mee hoor! En dat lukt zeker, maar misschien niet in dit format (het allereerste en tweede format zeker wel).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.162
Yes, je kunt nog instappen. Dan hebben we er 14. De inschrijvingen zijn dan nu echt gesloten.
Vanavond volgt de bekendmaking van de speel volgorde
Psst, heb je m'n tientje al ontvangen voor eerste plaats te mogen kiezen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.459
Psst, heb je m'n tientje al ontvangen voor eerste plaats te mogen kiezen?
Ik weet nog niet wat ik fijner vind, als (een van de) eerste mogen kiezen of juist iets later om aan de hand van de eerste namen nog te kunnen bepalen welke naam voor mij de eerste wordt. Beide kunnen heel fijn zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken