Festileaks Draft XVI: Recente Lente Draft

Nieuwe regel: na hoeveel opeenvolgende beurten missen mag een persoon overgeslagen worden?

• Na 2x beurt missen

Stemmen: 3 25,0%
  • Na 3x beurt missen

Stemmen: 7 58,3%
  • Ach, geen voorstander van deze regel

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal aantal stemmers
    12
  • Opiniepeiling gesloten .
Update vanuit onze festivaldirecteur
Het is gelukt om de eerste artiesten te boeken! We zijn druk bezig met alle vergunningen. Het gaat écht lukken en we zien jullie graag op ons eiland. Boek alvast jouw Ultra Premium Platinum Tier voor jouw helicoptertransfer naar het eiland!

- Billy McFarland

5900120870034221

Er worden geen terugbetalingen verleend voor wijzigingen in de datum, tijd, locatie of line-up van het evenement of annuleringen door artiesten.

Laatst bewerkt:
Niet zo zeer een one hit wonder, maar wel geweldig.
Dan wel weer vooral groot fan van het nummer Señorita (kan je chachacha op dansen), maar verschillende andere nummers zijn ook zeer goed (natuurlijk Havana, maar ook iets als Liar en ongetwijfeld nog meer, dus vooruit een three hits wonder dan?).

Camila Cabello

Bastonbury 2025
Sabrina Carpenter - Olivia Rodrigo
Camila Cabello - Nothing But Thieves

@warriorandweirdo en daarna @Novis95

"Ze is tegen wil en dank een icoon van de moderne R&B geworden". Met deze woorden sloot OOR de review af van de twee uitverkochte Ziggo Dome shows in 2023. Nu, twee jaar later, is deze uitspraak een voltreffer gebleken. Met een uitgebreide deluxe-versie van haar laatste album op zak en een gastoptreden bij de superbowl, vertrekt ze aankomende zomer op een wereldwijde stadiontournee met mede-headliner en ex-labelgenoot Kendrick Lamar.

Reden genoeg voor ons om haar het grootste podium te bieden, voordat ze de festivalstages ontgroeit. Dames en heren: SZA.

@Wanorix @BlackwaterPark

En daar gaat degene die ik nu als 3e headliner had staan...

Ik mis de metalheads deze draft!

Ik moet ook nog eens goed gaan nadenken hoe ik mijn andere twee dagen ga laten afsluiten.
Ik had niet echt een concept heel scherp, maar Fontaines D.C. en Chappel Roan heb ik nu denk ik wel als headliners staan. Nog eentje te gaan!

Het probleem met metal bands boeken is dat er maar enkele zijn die als headliner kunnen passen als je een groot festival wil samenstellen 😯
Geen enkele die aan de eis eerste album na 2010 voldoet als je het criteria hanteert dat ze daadwerkelijk een groot festival in de Benelux (Graspop, Pinkpop of RockWerchter) hebben geheadlined.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Even twee praktische vragen nog:

- Hoe kijken we aan tegen artiesten/bands die definitief gestopt of zelfs overleden zijn (maar verder wel aan de eisen voldoen)?

- Is het toegestaan om bij de aankondiging aan te geven dat een artiest bijvoorbeeld een album integraal speelt? (Denk: AIR met Moon Safari).

- Hoe kijken we aan tegen artiesten/bands die definitief gestopt of zelfs overleden zijn (maar verder wel aan de eisen voldoen)?

- Is het toegestaan om bij de aankondiging aan te geven dat een artiest bijvoorbeeld een album integraal speelt? (Denk: AIR met Moon Safari).
Speciale setlists zoals integrale albums of een band met orkest lijkt me wel nice om het wat unieker te maken!

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Volgens mij mocht jouw eerste punt gewoon.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Novis95

Is volgens mij allebei toegestaan. Tenminste, daar ging ik vanuit :)

En daar gaat degene die ik nu als 3e headliner had staan...

Ik mis de metalheads deze draft!

Zoals de rest zegt, echt grote namen in de metal zijn er niet en maar een paar gewoon grote namen in totaal denk ik ook. Maar vrees niet, ook deze editie gaan we metal boeken, al is de hamvraag dan nog wel hoe de rollatorstage tot uitvoering gebracht kan worden...

Het eerste punt staat ergens in de regels dat dat mag!

Tevens mogen acts die voldoen aan de 2011-regel en die inmiddels niet meer bestaan door uiteengaan of overlijden ook geboekt worden.

Users who are viewing this thread