Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.105
5.470
Musgraves en Hooverphonic zo vroeg vind ik ook een reach. Musgraves stond op RW een pak later in de Barn. Zou misschien wat switchen bij Epica/Weezer ofzo?

Edit: derde in de Barn oeps, dacht dat ze later stond. Naar m'n gevoel is Epica wel wel een kleinere band, niet?

Vind Korn wel een dubbele, want ik zie die gewoon geen namiddagspot accepteren op een major ofzo, net zoals ze op een metalfestival waarschijnlijk enkel maar afkomen als ze headliner zijn.
Ja ik vond Porcupine Tree - Korn - Tool de meest logische volgorde. Headliners van Bospop zouden op Pinkpop wel wat vroeger staan.
Musgraves stond vroeg in de barn, daarom vind ik een namiddagspot op de main niet heel ver gezocht.
Epica staat als Nederlandse band, ongeveer dezelfde spot als ze op Graspop kregen.
Is Hooverphonic nog een grote band? Die spelen in België gewoon in de culturele centra. Ik dacht dat opener van een Main wel goed moest zijn. Ze speelden in Nederland in 2024 op een festivalletje in een zaal met capaciteit van 650. Lijkt me opener main dus niet heel onlogisch.
Er komen nog wat namen bij ook overal he, enkel de zaterdag North is compleet nu.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.105
5.470
Ik denk dat Altin Gün - x - x - Porcupine Tree - Korn - Tool
Go_A - x - St. Vincent - HAIM - LCD Soundsystem
Tegenover Greta - Limp Bizkit - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran veel realistischer is.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.871
4.832
Ja ik vond Porcupine Tree - Korn - Tool de meest logische volgorde. Headliners van Bospop zouden op Pinkpop wel wat vroeger staan.
Musgraves stond vroeg in de barn, daarom vind ik een namiddagspot op de main niet heel ver gezocht.
Epica staat als Nederlandse band, ongeveer dezelfde spot als ze op Graspop kregen.
Is Hooverphonic nog een grote band? Die spelen in België gewoon in de culturele centra. Ik dacht dat opener van een Main wel goed moest zijn.
Er komen nog wat namen bij ook overal he, enkel de zaterdag North is compleet nu.
Voor Pinkpop is dit een prima reach.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.346
7.330
Ik denk dat Altin Gün - x - x - Porcupine Tree - Korn - Tool
Go_A - x - St. Vincent - HAIM - LCD Soundsystem
Tegenover Greta - Limp Bizkit - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran veel realistischer is.
Persoonlijk vind ik Porcupine Tree, Korn, Tool én LCD Soundsystem vrij stevig tbh. Zonder LCD kan het nog wel imo maar dat is een vrij forse Noordafsluiter.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.105
5.470
Voor Pinkpop is dit een prima reach.
Ja het lijkt me dat sommigen hier door enkel indiefestivals te doen, die namen allemaal ook schatten naar waar ze daar zouden staan ipv nog een pinkpop line-up te maken.
Dat een naam als Porcupine Tree in het echte leven dan liever Bospop zou headlinen ipv deze spot op Pinkpop, moeten we in dit spel toch even buiten rekening houden
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.105
5.470
Persoonlijk vind ik Porcupine Tree, Korn, Tool én LCD Soundsystem vrij stevig tbh. Zonder LCD kan het nog wel imo maar dat is een vrij forse Noordafsluiter.
Greta > Porcupine Tree
Limp Bizkit > HAIM
Hozier > Korn
Sam Smith >>> LCD Soundsystem
Ed Sheeran >>> TOOL
(En dan heb ik het over populariteit natuurlijk, niet over kwaliteit)
Maar toch zou mijn line-up niet realistisch zijn

Nogmaals LCD Soundsystem speelde op DTRH voor een lege wei en zouden een Ziggo allesbehalve doen vollopen (hoe fijn de band zelf ook is).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.346
7.330
Nogmaals LCD Soundsystem speelde op DTRH voor een lege wei
Dat had meer met de mismatch met het festival dan met de grootte van de band te maken volgens mij.

Maar fair enough. Gevoelsmatig vind ik het wat stacked maar ik heb dat met meer lineups deze draft. Als je het zo naast elkaar legt heb je gelijk.

Misschien heb ik het zelf gewoon wat te klein ingeschoten (die kans lijkt me heel aanwezig haha).
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.105
5.470
Dat had meer met de mismatch met het festival dan met de grootte van de band te maken volgens mij.

Maar fair enough. Gevoelsmatig vind ik het wat stacked maar ik heb dat met meer lineups deze draft. Misschien heb ik het zelf gewoon wat te klein ingeschoten (die kans lijkt me heel aanwezig haha).
Make Pinkpop great. Een festival met capaciteit van wat is het? 70000?
Lijkt me of een klepper met wat kleinere namen (ACDCdag)
Of (meer toekomstbestendig) wat breder boeken en iets meer grotere namen op een dag zoals deze vrijdag en mijn zaterdag met Florence - Jack White - Stormzy
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken