Festileaks de hardste lijst

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Een paar hadden het al door, maar de onbetwiste nummer 1 is geworden:

Lorna Shore met Pain Remains!

Voor mij een verrassing, maar voor velen hier niet. Het nummer kreeg 673 punten van 8 verschillende personen. Twee daarvan gaven het nummer ook de volle 100. Een afgetekende winnaar dus met 57 punten voorsprong op de nummer 2.

Lorna Shore is een Amerikaanse deathcoreband uit Warren County, New Jersey. De groep werd opgericht in 2010 en bestaat sinds eind 2021 uit leadgitarist Adam De Micco, drummer Austin Archey, slaggitarist Andrew O'Connor, bassist Michael Yager en zanger Will Ramos.

Pain Remains is een trilogie van het gelijknamige album uit 2022 en bestaat uit:
- Pain Remains I: Dancing Like Flames (5:52)
- Pain Remains II: After All I've Done, I'll Disappear (5:36)
- Pain Remains III: In a Sea of Fire (9:11)

“The Pain Trilogy is a three-part tale focusing on the stages of grief and vulnerability and exemplifying it through a love story. “

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Prachtige nummer 1!

@Paddy ontzettend bedankt voor alle moeite die je erin hebt gestopt. Elke keer weer genieten van je tekstjes bij de muziek. Super!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.867
Hulde voor deze hardste lijst en de vele moeite die je erin gestoken hebt Paddy.
Echt heel fijn gedaan. Op Graspop maar even een goeie pint op drinken!!🥳🤘🍻
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ook van mij de complimenten @Paddy ! Heb het echt met heel veel plezier gevolgd.

En een compliment aan ons alle voor het samenstellen van deze gevarieerde en verrassende lijst! Toen het startte verwachtte ik een lijst met de obligate AC/DC, Metallica en Rammstein nummers bovenaan maar nee hoor. Lorna Shore, Nightwish, The Ocean, Blackbird. Heerlijk.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
298
613
Zowaar een nummer in de top 10 dat ik eigenlijk nauwelijks ken.

Maar gelukkig eens geen cliché-lijst.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Mij zegt de nummer 1 niet zoveel,maar zal wel terecht op zijn plaats staan.

Wil @Paddy bedanken voor zijn initiatief en de tijd die hij erin heeft gestoken.
Ook de toelichting bij de nummers waren leuk om te lezen.
Hopelijk komen er nog meerdere edities van.

Dit gezegd zijnde heb ik de volledige lijst samengebundeld in een spotify play-list in order of appereance.
Dit heb ik gedaan om de nummers die ik niet ken toch te leren kennen en er zullen zeker en vast track bij zijn die ik ook leuk ga vinden.
Kortom het gaat voor mij een grote ontdekkingsreis zijn vermoed ik.



Helaas heb ik een aantal nummers niet kunnen vinden op spotify en ontbreken dus in de lijst:
Devil Doll – The Sacrilege of Fatal Arms
Inanna - Sea Of The Dead
Sadictic Intent - Asphyxiatio
Peste Noire - J'avais Rêvé du Nord
Ceremonium - Delusions of Grandeur
Verdunkeln - Im Zwiespalt
Meadow - Met het Weekend voor de Deur!
BRUIT ≤ - Industry
Kingdom - Rivers Rage

Normaal heb ik alle lijstjes verwerkt,als er toch iemand een vermoeden heeft van hé mij lijstje ontbreekt,mag me altijd erop terechtwijzen.
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Bedankt @Paddy ! Zeer genoten van alle korte stukjes tekst bij de lijst. 🙏🏻

En wat een winnaar!

Pain remains heeft de standaard verlegd in het melodische deathcore genre.

Het is een episch werk, waarin de emoties van verlies hevig voelbaar worden. Prachtige symfonische melodielijnen aangevuld met dikke blatsbeats, virtuose gitaarsolo’s van DeMicco en grensverleggend gruntwerk van Ramos.

Ik was zelf geen deathcore-luisteraar maar om deze plaat kon ik niet heen. Live gezien in Den Bosch op het Rock circus en daar totaal omvergeblazen. ❤️‍🩹🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
BRUIT ≤ - Industry

Normaal heb ik alle lijstjes verwerkt,als er toch iemand een vermoeden heeft van hé mij lijstje ontbreekt,mag me altijd erop terechtwijzen.
Wat? Wie heeft op BRUIT ≤ gestemd? Goed bezig! Die doen niet aan Spotify. Of ja, ze hebben er één nummer opgezet wat een aanklacht is over de exploitatie van Spotify (die komend jaar dus nog relevanter gaat worden).
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.528
Mij zegt de nummer 1 niet zoveel,maar zal wel terecht op zijn plaats staan.

Wil @Paddy bedanken voor zijn initiatief en de tijd die hij erin heeft gestoken.
Ook de toelichting bij de nummers waren leuk om te lezen.
Hopelijk komen er nog meerdere edities van.

Dit gezegd zijnde heb ik de volledige lijst samengebundeld in een spotify play-list in order of appereance.
Dit heb ik gedaan om de nummers die ik niet ken toch te leren kennen en er zullen zeker en vast track bij zijn die ik ook leuk ga vinden.
Kortom het gaat voor mij een grote ontdekkingsreis zijn vermoed ik.



Helaas heb ik een aantal nummers niet kunnen vinden op spotify en ontbreken dus in de lijst:
Devil Doll – The Sacrilege of Fatal Arms
Inanna - Sea Of The Dead
Sadictic Intent - Asphyxiatio
Peste Noire - J'avais Rêvé du Nord
Ceremonium - Delusions of Grandeur
Verdunkeln - Im Zwiespalt
Meadow - Met het Weekend voor de Deur!
BRUIT ≤ - Industry
Kingdom - Rivers Rage

Normaal heb ik alle lijstjes verwerkt,als er toch iemand een vermoeden heeft van hé mij lijstje ontbreekt,mag me altijd erop terechtwijzen.
Inanna staat er (weer) op:

De licenties verlopen soms en dan verdwijnt het weer van Spotify, zoals met meer nummers uit mijn lijst het geval blijkt te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

Gebruikers die dit onderwerp bekijken