Een nieuw forum

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Bij mij werken die blauwe knopjes niet waarmee je verder kon lezen waarbij je de laatste keer was gestopt (alle nieuwe berichten zeg maar), is dit nog resultaat van de storing?
Staan nu weer blauwe puntjes achter ieder ongelezen topictitel.

Hier hetzelfde nog. Onlangs ook al die scamdingen. Vervelend dit, vooral voor de medewerkers. Ik neem aan dat iedereen hier (zo goed als?) vrijwillig werkt en dan al deze shit steeds moeten oplossen. Petje af!
giphy.gif
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik heb gisteren en eergisteren het volgende meegemaakt. Eergisteren had ik een plaatje gepost van de Pinkpop plattegrond, die ik een beetje aangepast had. In eerste instantie had ik een tag niet goed afgesloten, en stond er [ img ]plaatje[ img ] (uiteraard zonder spaties. Toen heb ik een edit willen voeren om dat aan te passen om de / bij die laatste tag toe te voegen. Toen ik dat gedaan had was plots mijn hele post weg. Daarna heb ik hem opnieuw geplaatst en ging het weer wel. Toen dacht ik eerst dat ik zelf misschien ergens een foutje had gemaakt en liet het maar gaan. Dit was vanaf een PC.


Maar gister avond las ik een bericht dat dEUS een nieuwe gitarist had weten te strikken. En wilde ik via mijn Iphone plaatsen dat die best eens naar BKS zou mogen komen. En die post stond er en was daarna weer weg, toen probeerde ik hem opnieuw te plaatsen en kwam het bericht er al helemaal niet bij te staan. Uiteindelijk heb ik het maar in Werchter topic geplaatst, waar hij hem wel pakt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
En dit is dan ook weer raar.. in mijn bovenstaande post heb ik duidelijk een Enter staan achter "Dit was vanaf een PC" en "Maar Gister avond" dus alinea's pakt hij ook niet goed?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Dank voor het doorgeven inderdaad. Het probleem met enters is opgelost.

Het probleem betreft posts die verdwijnen vind ik erg moeilijk te reproduceren dus heb ik nog geen oplossing voor... Ik heb recentelijk ons spam filter wat agressiever moeten maken omdat er veel fake accounts werden gemaakt en veel spam werd gepost. Ik vermoed dat die nu iets te streng is en af en toe ook normale posts onderschept. Ik ga er naar kijken, wordt vervolgd.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Bij mij werken die blauwe knopjes niet waarmee je verder kon lezen waarbij je de laatste keer was gestopt (alle nieuwe berichten zeg maar), is dit nog resultaat van de storing?

Na meer dan 2 jaar actief te zijn op dit forum deze functie ontdekken was toch even een 'OOOOH...'-moment, bedankt!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Hey dat is vreemd.
ik krijg geen E-mail meldingen meer van Festileaks.

Normaal kreeg ik een mail als er iets gepost was op deze en andere forums die ik volg.
Maar ik krijg vanaf het eerste bericht op de 7e al geen melding meer.

Nog iemand die dat probleem heeft?

Beste Stefan ( @kinderkooriscoel )
ik geloof dat de functie is verwijderd doordat er meer mensen zich er aan stoorde, in tegenstelling tot de daadwerkelijke gebruikers.

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
De nieuwe, agressieve, manier van advertenties zorgt er regelmatig voor dat ik niet meer kan navigeren door de website op mijn telefoon. De enige oplossing is dan de website opnieuw laten inladen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
De nieuwe, agressieve, manier van advertenties zorgt er regelmatig voor dat ik niet meer kan navigeren door de website op mijn telefoon. De enige oplossing is dan de website opnieuw laten inladen.
welke heb je het over?

misschien moet je nakijken of het niet spam is ipv een advertentie?
Advertenties komen hier om de site bovenaan of onderaan de topics, of tussen enkele posts door halverwege een pagina.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Rockbeer wrote:
De nieuwe, agressieve, manier van advertenties zorgt er regelmatig voor dat ik niet meer kan navigeren door de website op mijn telefoon. De enige oplossing is dan de website opnieuw laten inladen.

welke heb je het over?

misschien moet je nakijken of het niet spam is ipv een advertentie?
Advertenties komen hier om de site bovenaan of onderaan de topics, of tussen enkele posts door halverwege een pagina.

Ik herken dit probleem. Met name als ik het forum open in de app loopt deze regelmatig vast op het moment dat de advertenties inladen, of wordt het hele scherm wit en is mijn enige opties de app opnieuw op te starten. Het is sowieso lastig het forum via de app te gebruiken, zelfs zo dat het vaak beter werkt als ik gewoon via mijn mobiele browser de site bezoek. En ik weet het, gratis app, ik moet niet klagen, maar het is toch jammer :)

Klein issue: als ik een link open in het forum binnen de app, lijkt er geen mogelijkheid te zijn om terug te keren naar het forum anders dan de app opnieuw op te starten. Mooie update vrder!

En over dit issue: volgens mij is dat nog niet gefixt? Een relatief eenvoudige oplossing zou zijn de HTML-code zo aan te passen dat links die door gebruikers geplaatst zijn automatisch in een nieuw tabblad te openen. Dat is sowieso ook fijner in op de PC, aangezien je dan nooit van het forum weg raakt, maar ook in de app lost dit het probleem op. In ieder geval op iOS, want dan wordt de link automatisch in Safari geopend. Als je dan die pagina weer sluit door op 'Done' te drukken kom je weer terug op het forum. Ik heb dit zelf gedaan bij het concert archief in mijn signature, door de tag target="_blank" toe te voegen.

Dus in plaats van:
<a_href="url">...
Wordt het:
<a_href="url" target="_blank">...

Als het goed is moet dat vrij eenvoudig aan te passen zijn, en het maakt het forum een stuk gebruiksvriendelijker naar mijn mening. Just a suggestion tho.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Ik weet niet hoe jullie website achter de schermen in elkaar steekt, maar ik zie dat het ook mogelijk is deze tag als base voor alle url's mee te geven, door <base> in <head> te specificeren.

Dat heeft waarschijnlijk tot gevolg dat interne links, zoals die van de homepage naar een specifiek forum, topic of reactie, ook in nieuwe tabbladen openen. Dat is natuurlijk niet wenselijk. Maar misschien staan die verschillende onderdelen onder verschillende heads, en kunnen die apart getarget worden? Of misschien is het mogelijk een uitzondering te maken voor alle url's naar een forum.festileaks.com adres? Ik ben ook geen professionele web developer maar ik probeer even mee te denken haha. Degene die jullie website gebouwd heeft weet er vast meer van :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
goeie suggestie Dr. Hannibal @dr-hannibal

wellicht kan er iemand tzt eens naar kijken ( Jos, wie kan er naar kijken @joszwa )
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Als er iemand dan toch bezig gaat. Kan er misschien eens gekeken worden naar een spoiler tag optie voor het forum? (Hier valt het vast meer op dan in het RW forum)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Als er iemand dan toch bezig gaat. Kan er misschien eens gekeken worden naar een spoiler tag optie voor het forum? (Hier valt het vast meer op dan in het RW forum)
ik had de [image] optie onlangs ook nog eens aangekaart.
mogelijk is er nog geen tijd om er in te duiken geweest...

een spoiler tag is ook wel een aardige toevoeging idd
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Wat betreft de spoiler tag: code die ik hier heb gevonden:

.spoiler, .spoiler2{
color: black;
background-color:black;
}
.spoiler:hover{
color: white;
}

.spoiler2:hover {
background-color:white;
}
_____________________________________________
Zwarte achtergrond: <span class="spoiler" >test</span>

Of:

Witte achtergrond: <span class="spoiler2"> other test </span>

Edit: ok werkt zo natuurlijk niet, maar waarschijnlijk als het bovenste stukje code achter de schermen wordt geïmplementeerd wel.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Is een oplossing ja. Maar met afbeeldingen wordt het dan een lastiger verhaal. Het zou mooier zijn als je gewoon iets uit kan klappen.
Wellicht dat er al een bbpress/wordpress plugin voor is.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Wellicht werkt dit ook gewoon als je de HTML code die de afbeelding weergeeft binnen die tags plaatst? Nou ja geen idee ook verder. Het idee ligt er, mijn kennis is verder uitgeput haha
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Sinds het zo vaak lijkt voor te komen in het RW topic toch maar even de vraag stellen of er wat kan gedaan worden aan de spam settings/regels die worden gebruikt om zaken weg te filteren. Misschien iets soepeler inzetten? Ik snap ook wel dat spam accounts af en toe is voorkomen maar dat er vrij onschuldige berichten niet doorkomen is een beetje vervelend. Heb natuurlijk geen idee/weet hoe je zoiets kan oplossen, ik laat 't gewoon even weten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Sinds het zo vaak lijkt voor te komen in het RW topic toch maar even de vraag stellen of er wat kan gedaan worden aan de spam settings/regels die worden gebruikt om zaken weg te filteren. Misschien iets soepeler inzetten? Ik snap ook wel dat spam accounts af en toe is voorkomen maar dat er vrij onschuldige berichten niet doorkomen is een beetje vervelend. Heb natuurlijk geen idee/weet hoe je zoiets kan oplossen, ik laat ’t gewoon even weten.
Misschien niet te vaak lange berichten editen?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Staff announcement!

Zo vlak voor het altijd drukke Pinkpop-weekend voegen we twee nieuwe moderators toe aan het forumteam. @visdave34 en @mattman kun je voortaan (naast @dennisvdbr) aanschieten voor al je vragen en opmerkingen. Ze zijn het schakelpunt tussen de Festileaks redactie en het Festival Forum en daarnaast festival experts bij uitstek, dus schiet ze vooral aan als je iets wilt weten. Ze zullen er ook voor zorgen dat er in alle redelijkheid wordt gediscussieerd dit mooie forum :)

Ook gaan de komende tijd @dr-hannibal en @pwoperfish mij uit de brand helpen betreft de techniek. Mocht je binnenkort wat nieuwe of vernieuwde features zien, dan weet je welke knallers je kunt bedanken.

Tot zover. En door! Mooie festivalweekenden gewenst allemaal!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken