UK Download Festivals 2022 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Download UK naar 10-12 juni 2022
https://downloadfestival.co.uk/news-features/download-festival-2021-update/

Following the announcement of the Government’s roadmap and despite the extraordinary efforts the NHS have put in to roll out the vaccine, we can sadly now confirm that Download Festival will no longer be taking place this year, but we have exciting news for 2022.

We never gave up hope of bringing the festival back to Donington this June and had been working so hard behind the scenes to make that happen, but sadly, we now know it’s not possible. We’re heartbroken for everyone in the Download family, from artists to suppliers and of course our passionate Download fans.

We’ll be back on June 10th-12th 2022, as strong as ever, with an amazing set of headliners – KISS, IRON MAIDEN AND BIFFY CLYRO.

We’d like to take this opportunity to thank the NHS for their extraordinary efforts in rolling out the vaccine, as well as thanking all of you for your patience and for keeping the spirit of Download alive until we can be together again.

You are very welcome to retain your ticket and carry it over to next year. Alternatively, you will be able to receive a refund from your ticket agent. Look out for an e-mail from them very soon and please only contact them if you have not been contacted after 5 days as they are very busy at this time.

Please read our refund FAQ’s before emailing with any questions – it’s likely you’ll find your answer there!

Horns up. We’ll see you in 2022.

Team Download


 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Joslittel wrote:

wenteldave wrote:
WAAR IS SOAD!!??


Dit neigt wel naar geen tour voor SOAD in 2022 ?

Of weer hun oorspronkelijk tour. Toch…? ?

Hm.. het wordt er niet makkelijker op dat speculeren zo na de tweede ronde verplaatsingen. Stond SOAD ook op Download 2020? Volgens mij wel, toen waren ze een stuk langer in Europa dan in 2021.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
KISS in het Sportpaleis zal dan ook wel verschuiven naar juni 2022 dan.

De ticketverkoop voor Iron Maiden in het Sportpaleis in juni 2021 was nog niet begonnen (i.t.t. die van KISS). Iron Maiden: Sportpaleis of Graspop voor 2022?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
KISS in het Sportpaleis zal dan ook wel verschuiven naar juni 2022 dan.

De ticketverkoop voor Iron Maiden in het Sportpaleis in juni 2021 was nog niet begonnen (i.t.t. die van KISS). Iron Maiden: Sportpaleis of Graspop voor 2022?

Ik zet al mijn geld op GRaspop. Dat slaan ze nooit over tenzij het praktisch niet mogelijk was zoals dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Image
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ja, "Grüne Hölle Rock" was dat. Verplaatste nog voor de start van racecircuit Nürburgring naar de Schalke 04/Veltins-Arena. Moest toen ook nog de naam veranderen omdat Grüne Hölle als naam vast ligt voor racecircuit Nürburgring. Werd het Rock im Revier met het zusterfestival Rockavaria in Munchen.
Is als een nachtkaars uit gegaan.

Alleen kwamen die uit de DEAG koker.
Download Germany zal even als de andere Download's vanuit LiveNation komen.
Wat geen garantie is... er zijn al enkele andere Europese Download's gesneuveld, Spanje en Frankrijk zie ik zomaar niet terug opstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hockenheimring 24 juni 2022

Download Germany

(Metallica tour past als een bus fyi)
☝️
dit zou overigens best goed verklaren waarom Metallica niet op RaR/RiP te vinden is tijdens een festival tour. Het is misschien doordat RaR/RiP te vroeg was voor de EU tour van Metallica, of het aanbod zorgde er voor dat LiveNation in Duitsland dacht aan dit alternatief?
Ik vind het overigens wel een aardige oplossing. Zit wel aardig bij het tweede Hellfest weekend, waardoor er best wat kruisbestuiving kan zijn denk ik...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Aan de lineup lag het toen iig niet. Als je ziet hoe laag Testament en Meshuggah bijvoorbeeld staan. Maar goodwill van de bezoeker is dus ook nogal belangrijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Download Duitsland heeft gisteren een teaser geplaatst naar de lineup release. Zou dus niet al te lang meer duren.

(wellicht valt het wel samen met aankomende releases van Metallica ? )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken