Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Omdat de verwachtingen overal nogal verschillen heb ik chat de huidige modelruns (ECMWF, GFS, ICON e.d.) laten annalyseren:

DTRH Weerupdate – 25 juni​

Na de extreme hitte eind juni volgt waarschijnlijk een vrij stevige afkoeling. De meeste modellen laten voor het eerste weekend van juli een westelijke stroming zien met temperaturen die dicht bij normaal liggen voor de tijd van het jaar.

Huidige verwachting voor Bergharen​

DagTemperatuurKans op regen
Donderdag 2 juli20-23°C30%
Vrijdag 3 juli21-24°C20%
Zaterdag 4 juli20-24°C25%
Zondag 5 juli19-23°C40%
Maandag 6 juli19-22°C35%

Verwachting per dagdeel​

Donderdag
  • Ochtend: droog, fris (14-16°C)
  • Middag: wolken en zon
  • Avond: prima festivalweer
  • Nacht: 13-15°C
Vrijdag
  • Ochtend: zonnige perioden
  • Middag: 22-24°C
  • Avond: droog en aangenaam
  • Nacht: vest/truiweer
Zaterdag
  • Ochtend: droog
  • Middag: mogelijk warmste festivaldag
  • Avond: goede kans op droog weer
  • Nacht: 14-15°C
Zondag
  • Ochtend: nog droog
  • Middag/avond: grootste kans op buien
  • Nacht: fris

🌡️ Overdag: 20-24°C
🌙 Nachten: 13-15°C
☀️ Vrijdag en zaterdag lijken momenteel het best
☔ Zondag heeft de grootste buienkans
🥾 Vooralsnog geen serieus modderfestival in zicht
🧥 Neem wel een trui of vest mee voor de nachten

Huidige festivalscore: 8/10

Mijn gevoel op basis van de huidige kaarten: de kans op een compleet verregend DTRH is klein. De kans op een overwegend droog festival met af en toe een bui is op dit moment duidelijk het grootste scenario. Dat is eigenlijk bijna ideaal festivalweer: niet 35-40°C zoals eind juni, maar ook niet koud of langdurig nat.

4 jaar geleden ben ik het laatst naar dtrh geweest. Dit jaar waarschijnlijk weer 🥳. Kan bij een vriendengroep aansluiten die ook een groepsplek heeft, alleen gaan zij pas vrijdag. Nu alleen nog even bepalen of ik dan zelf al donderdag ga en meteen vrienden maak met mn buren (of andere mensen van het forum!).

Vorige keer dtrh was een van de hoogtepunten The Swamp, met o.a. the cuckadoodle County coral (oid). Wat is de vervanger van deze tent? Is dat de croque Madame?

Users who are viewing this thread