Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Ik fiets (niet elektrisch) al jaren op en neer vanuit Nijmegen-Centrum. Ik vind het prima te doen.

Edit: De pendelbus reed vorig jaar overigens voor het eerst tot 02:00 en daarmee voor het eerst een prima alternatief om op en neer te gaan.
Ja die pendelbussen zijn ook prima te doen. Hebben we afgelopen jaar ook een keer gedaan.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Het nummer ‘Ring the Alarm’ van Tomora is terug te vinden op YouTube in een recente set van The Chemical Brothers!
Hoe weet je dat dit een nr van tomora is en niet gewoon een plaat van Chemical Brothers met een vrouwenstem erover?

Edit; wel een lekkere banger

Laatst bewerkt:
Tips welkom voor eerste keer dtrh.
Als geroutineerde BKS ganger willen we dit jaar ook en voor het eerst naar dtrh. The XX is de grootste reden hiervoor.
Ons plan is met de fiets vanaf een hotel in de buurt dagelijks pendelen.
Alle tips zijn welkom. Kan ik de fiets goed wegzetten? Zijn er genoeg kluisjes? Welk hotel is aan te bevelen?
Mijn schoonouders fietsen vanaf een camping in de buurt en dat bevalt ze goed. Het is wel even lopen naar de ingang nog, je loopt dan langs de kluisjes. Hotels ben ik niet bekend mee. Kluisjes zijn wel goed geregeld! Wij huren altijd een weekend kluisje. We kiezen er eentje die je met pincode kan openen zodat je die met vrienden kan delen. We doen er naast truien en regenjassen ook eten in, MOJO festivals zijn duurder dan BKS helaas.

Verder is DTRH net als BKS een heerlijk ontdek festival maar duidelijk een maatje groter, en soms ook drukker. Het programma is voller, waardoor ik meer wil zien. Check zeker overdag dingen als de dansworkshops en stages zoals Idyllisch Veldje, de Croque Madame, de Bizarre, de Rex, Porto Party's, Radiate V, Bermuda Air en de Speakers Corner. Vergelijkbaar met BKS's stages The Floor, Kilo Kilo en het Bos (al is de Floor wel echt iconisch, daar kan geen enkele stage aan tippen). Je hebt ook nog Bossa Nova en Holding, die zijn vergelijkbaar met de Muziekgieterij en de Cashbah. Maar 10 kleine stages met ieder een eigen profiel om te ontdekken dus, naast de reguliere line-up op de drie grote (Hottot, Teddy, Fuzzy). Heerlijk! Om deze reden vinden wij DTRH wel minder relaxt dan BKS, met zo'n programma gaan wij nauwelijks nog even uitgebreid eten of in een hangmat liggen. Gelukkig is het sfeervoller, groener en alternatiever dan Lowlands, dus hopelijk in jullie straatje!

Qua drukte: als je een beetje plant valt het echt wel mee. Vroeg het terrein op, bij een act net even eerder weg of later aankomen, beetje buiten piektijden om eten, wij vinden het goed te doen. Houdt er wel rekening mee dat je bij populaire acts echt eerder bij de tent moet zijn dan bij BKS. Bij BKS konden wij vrij makkelijk 10 minuten van te voren nog voorin aansluiten bij een headliner, reken bij DTRH eerder op 30 min (en meer plannen = minder relaxed). En vooraan staan is met de praters achterin soms wel een luxe. Daarnaast is Teddy -> Hottot net zo ver als Secret -> One, dus beschouw twee acts back to back op die stages als een mini clash

Veel plezier sws!

Het nummer ‘Ring the Alarm’ van Tomora is terug te vinden op YouTube in een recente set van The Chemical Brothers!
Vette track, zal wel Teddy afsluiter worden. Teddy afsluiters zijn de afgelopen jaren elke keer dansbare subs geweest, dus zou dan kunnen dat Overmono en TOMORA deze plekken hebben.

Twijfel nog over Apparat, misschien wel, maar is toch wat minder dansbaar dan een Maribou State of FKA twigs (ook een pak kleiner heb ik het idee). Denk dat we dan misschien nog wel een dergelijke naam kunne verwachten in de tweede drop. Daar zat vorig jaar ook een laatste Teddy headliner in (Floating Points).

Chic is bevestigd voor Royal Park (Soestdijk) op 8 juli. Lijkt me een long shot, maar een mens mag hopen. Het zou perfect passen als legacy act.

• Leuk
Waarderingen: VanillaBoy
Chic is bevestigd voor Royal Park (Soestdijk) op 8 juli. Lijkt me een long shot, maar een mens mag hopen. Het zou perfect passen als legacy act.
Meh, ik vind dit enigszins een mismatch. Niet ergens op gebaseerd ofzo, maar kan bij voorbaat dezelfde verhaaltjes van Nile Rodgers al niet uitstaan. Doe maar Kasabian, of Interpol ofzo.

Overigens zijn we al eerder tot de conclusie gekomen dat we waarschijnlijk nog drie subs, dan wel Teddy heads, missen. Zou De Staat niet één van de drie zijn, net zoals in 2019? En zouden jullie hen als sub anno 2025 gerechtvaardigd vinden?

Laatst bewerkt:
Overigens zijn we al eerder tot de conclusie gekomen dat we waarschijnlijk nog drie subs, dan wel Teddy heads, missen. Zou De Staat niet één van de drie zijn, net zoals in 2019? En zouden jullie hen als sub anno 2025 gerechtvaardigd vinden?
Witch doctor hype lijkt wel een beetje over, maar met een nieuw album en nieuwe show zie ik ze wel weer als sub verschijnen.

• Leuk
Waarderingen: Bob105
Zouden Apparat, Oklou en Overmono niet in aanmerking kunnen komen voor die drie spots? Oklou een beetje in de FKA Twigs rol. Al kan ik me Overmono ook nog wel vooraan in de nacht voorstellen, zoals de laatste keer dat ze er stonden.

• Leuk
Waarderingen: Bob105
Ik denk dat omdat De Staat op de poster staat als "De Staat Becomes De Staat" ze wel met een speciale show komen. Sinds 2019 niet op DTRH geweest, 2 nieuwe albums... Ik denk dat ze niet om 14:00 in de Fuzzy komen iniedergeval. Zeker gezien de speciale show niet.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Bob105
Ik denk dat omdat De Staat op de poster staat als "De Staat Becomes De Staat" ze wel met een speciale show komen. Sinds 2019 niet op DTRH geweest, 2 nieuwe albums... Ik denk dat ze niet om 14:00 in de Fuzzy komen iniedergeval. Zeker gezien de speciale show niet.
Ik denk sub headliner op Hotot, met gast optreden van Sticks.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
'In 2026 keren Torre Florim en zijn kompanen terug met De Staat Becomes De Staat, een groots nieuw project rond een verse plaat, liveshow en een gigantische kunstinstallatie die de lat weer hoger zal leggen.'

Ben wel heel benieuwd hoe de Staat een gast optreden van Sticks in de show zou verwerken. Ik verwacht zelf wel meer een eigen show rondom de nieuwe muziek, ook op de hotot.

Ik heb het eerlijk gezegd na Machinery nooit echt meer gevoeld voor De Staat. Op enkele nummer na (Input Star Select) vind ik verder alles maar wat karikatuur.

Vinticious Versions vond ik wel weer heel erg de moeite.

Users who are viewing this thread