Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Krijgt iedere koper van vorig jaar automatisch een pre-sale link? Kan de mijne niet vinden? Ben wel blij met de line up. Behalve Son Mieux, echt wtf komen die doen. Maar goed, genoeg anders te zien.

• Leuk
Waarderingen: Veer en Flojo
Krijgt iedere koper van vorig jaar automatisch een pre-sale link? Kan de mijne niet vinden? Ben wel blij met de line up. Behalve Son Mieux, echt wtf komen die doen. Maar goed, genoeg anders te zien.
Yes! Even goed checken met welk mailadres je vorig jaar hebt besteld? En je spamfolder kijken? Ik had mijn link heel snel binnen :)

Blij met de eerste worp. Vooral ook Kevin Morby en Folk Bitch Trio (check dat album!).
Headliners in mijn straatje, kan niet wachten the xx weer te zien en wilde al heel graag naar Little Simz. Florence kan mij nog het minst bekoren.
Wordt ook een soort reünie daar ik kaartjes heb voor de concerten van David Byrne, CMAT en Matt.

• Leuk
Waarderingen: nitotheno en Raskolnikov
Voor Dtrh's doen vind ik dit best wel aardig. Met name de artiesten aan de bovenkant kunnen me goed bekoren. Maar toch blijf ik bij dit festival me afvragen of er niet wat meer budget mag naar de line-up. Het voelt toch een beetje alsof je voor Dtrh bijna hetzelfde betaalt als voor Lowlands maar met 50% van de line-up. Al maakt de sfeer alles goed.
Interessant, ik heb hier nooit zo over nagedacht. Denk je dat al die investeringen in de aankleding/randprogrammering ook cruciaal zijn voor sfeer die jou zo aanspreekt?

Hoe denken we trouwens dat het werkt nu met 6 headliners? 3 die Hotot afsluiten en 3 die Teddy afsluiten? Of zouden dit telkens het een na laatste en het laatste optreden op Hotot zijn, zoals ook met Michael Kiwanuka en Jungle twee jaar geleden? Of nog andere suggesties? Ik denk zelf 3 Hotot en 3 Teddy nu de Teddy zo veel groter is geworden.

Kan hier iemand mij vertelen wie wat of waarom Tomora is?
Ze staan blijkbaar ook op Coachella en NOS live. Tom Morrel treedt nog op, maar Rage Against The Machine niet meer. Is het niet een stiekeme terugkeer van Rage Againt The Machine met Tom Morrel? Of is dit te ver gezocht?

Hoe denken we trouwens dat het werkt nu met 6 headliners? 3 die Hotot afsluiten en 3 die Teddy afsluiten? Of zouden dit telkens het een na laatste en het laatste optreden op Hotot zijn, zoals ook met Michael Kiwanuka en Jungle twee jaar geleden? Of nog andere suggesties? Ik denk zelf 3 Hotot en 3 Teddy nu de Teddy zo veel groter is geworden.
Ik ga er vanuit dat David Byrne wel op de Hotot speelt. Daarvan uitgaande lijkt het me inderdaad dat het steeds het laatste en een na laatste optreden is.

Ze staan blijkbaar ook op Coachella en NOS live. Tom Morrel treedt nog op, maar Rage Against The Machine niet meer. Is het niet een stiekeme terugkeer van Rage Againt The Machine met Tom Morrel? Of is dit te ver gezocht?
TO (Tom) MO (Morrel) RA (Rage); TOMORA

Op zich kan ik me wel vinden in die vraag over het vrijmaken van budget voor de line-up.
Aan de andere kant vind ik dat binnen het gebruikte budget, ze altijd wel sterke en gevarieerde line-ups neer weten te zetten, zowel qua genres, overdag als 's nachts en aan de boven- en onderkant. Ze kiezen er in veel gevallen voor om in te zetten op upcoming artiesten die wel al een redelijke reputatie hebben opgebouwd, maar nog geen enorme legacy en dus prijskaartje hebben. Althans, dat is hoe ik het als leek zonder al te veel kennis van gages zie. BKS doet (en moet) dat nog meer natuurlijk.

Als je de line-up van 2018 bijvoorbeeld er nog eens bijpakt (toen ze nog een stuk kleiner waren), staan op de mid- en undercard namen als Yungblud, Parcels, Jungle, Idles, Tom Misch en Jorja Smith. Qua grootte zouden die allen headliner, sub of nét daaronder zijn nu.
Van andere jaren, inclusief recente, kun je nu of over een paar jaar waarschijnlijk vergelijkbare lijstjes opstellen. Ofwel: de huidige grootte van de acts is misschien minder dan bij andere festivals, maar ze weten uit ieder genre en verspreid over elk podium altijd wel kwalitatief goede en gerespecteerde acts neer te zetten.
Voor mij persoonlijk wint de line-up ondanks een kleiner budget het overigens ook vaak gewoon van die van Lowlands of Pinkpop. Lowlands heeft bijv. in de nacht ook vaak grotere/duurdere namen, maar zeker niet altijd interessantere. De echt grote bands zoals op Pinkpop (hopelijk) te zien, zijn natuurlijk wel gewoon vet.

Daarnaast ervaar ik het belang van een sterk randprogramma en leuk aangekleed terrein ook juist als positief voor de muziekbeleving. Ondanks dat er echt wel zat 'feestpubliek' of 'volk dat alleen voor het festival i.p.v. de muziek komt' rondloopt, vind ik de aandacht voor de artiesten bij DTRH eigenlijk heel vaak vrij goed. Juist doordat mensen erg makkelijk een alternatief (of dat nu een stage of creatief hoekje is) kunnen vinden als ze een act niet interessant/te moeilijk of wat dan ook vinden, sta je bij een optreden voor een groot deel met geïnteresseerden. Dat is ook wat waard in mijn ogen.
Vaak lees je dat mensen Pinkpop prefereren omdat het daar puur om de muziek draait, daar ben ik het in principe mee eens. Alleen juist door een gebrek aan alternatieven in zowel acts als randprogramma krijg je dan meer praters bij optredens als het mensen niet pakt/kan boeien denk ik.

Op de programmapagina van DTRH staan altijd meer artiesten aangeduid met brede blokken dan alleen de headliners. Eerst staan de headliners op alfabetische volgorde en dan een tweede set op alfabetische volgorde. Bij David Byrne begint het alfabet opnieuw, dus FATM, Little Simz en The XX zijn wel echt de headliners. Na volgende drops zal het stuk dat nu loopt van David Byrne t/m Loyle Carner groter worden.

Van Loyle Carner weet ik het niet zeker, maar Byrne en EOTS verwacht ik sowieso als een na laatste op de Hotot.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Ze hebben wel vaker jaren gehad met meerdere namen in grote lettertypen. Zei weinig over de podiumindeling. Wie de subs en Teddy heads zijn valt nu nog niet te zeggen. Gevoelsmatig heb je inderdaad 3 Teddy headliners en mis je de subs, maar artiesten kunnen als eis hebben om op het hoofdpodium te staan. Dus het blijft koffiedik kijken....

Ze hebben wel vaker jaren gehad met meerdere namen in grote lettertypen. Zei weinig over de podiumindeling. Wie de subs en Teddy heads zijn valt nu nog niet te zeggen. Gevoelsmatig heb je inderdaad 3 Teddy headliners en mis je de subs, maar artiesten kunnen als eis hebben om op het hoofdpodium te staan. Dus het blijft koffiedik kijken....
Teddy headliners staan soms ook in het grootste lettertype. Zoals FKA Twigs vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: Bob105
Maar de suggestie die hier is gegeven kan ik ook niet geloven. SoundCloud artiestje met laatste plaat 3 jaar geleden, 900 volgers, zonder contactgegevens iets.

Ze weten dondersgoed wat ze doen, en die zetten niet zomaar een niet bestaande artiest, met een zwart plaatje en zonder tekst op hun line up. Ik krijg een beetje “Hello tempest road” vibes hiervan. Ratm zou heeeeeeeeeel vet zijn, maar dat is misschien wel een té grote act voor dit festival, alhoewel, als ze ook op coachella staan…

Valt me op dat All Them Witches door vrijwel niemand genoemd wordt. Heb ze nu twee maal gezien in Nederland en beide keren staan in mijn top drie beste concerten die ik live heb gezien. Als je ook maar iets van affiniteit met muziek hebt, mag je die absoluut niet missen!
Tomora lijkt mij ook Tom Morrel. Helaas hebben de mannen van RATM het nog een keer opnieuw geprobeerd samen, maar dat liep weer op ruzie uit als ik het me goed herinner. Verder leuke drop, twijfel om dit jaar toch maar eens DTRH aan te doen ipv LL.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Bob105
Goh, het is vooraf erg lastig inschatten hoe jullie vier/vijf maanden later 'in de wedstrijd' zitten; of je hoofd er wel of niet naar staat. Het is tegen die tijd enerzijds voor veel jonge ouders fijn om weer even iets voor jezelf/samen te doen, maar of je dan ook echt die tijd wil besteden aan een drukke omgeving i.p.v. even rust? Dat is vooraf amper in te schatten. Als je vriendin dan borstvoeding geeft, is dat ook nog wel een dingetje (qua kolven - wat op zich wel gewoon kan bij de EHBO - en eventueel rekening houden met wat je op zo'n dag inneemt).

Als ik jullie was, zou ik kijken of oppas beschikbaar is en als je er inderdaad tegen die tijd aan toe bent, de week vooraf op Ticketswap wat regelen.
Ik wilde ook reageren op @Marin, deze reactie is eigenlijk precies wat ik ook wilde gaan zeggen.
Op voorhand denk je misschien leuk, maar een heel weekend zou ik zelf in die situatie niet getrokken hebben.
Afgelopen zomer zijn wij een dag naar Pukkelpop geweest, ouders op de kleine(toen 2 maanden oud) laten passen. Ik was helemaal kapot die dag, om van mijn vriendin(die borstvoeding geeft) nog maar te zwijgen.
Ik zou volledig het advies van Matthijs volgen, gewoon last minute beslissen op basis van jullie gevoel op dat moment.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Het blijft leuk dat je op dit forum een band die twee achtereenvolgende dagen Ziggo Dome speelt af kunt doen als "een soort braderie act".
Eens, is ook niet helemaal mijn smaak. Maar kwaliteit is het zeker. Denk dat het anders zou worden ervaren wanneer ze niet uit Nederland zouden komen. De vergelijking met Kensington gaat wat mij betreft zeker niet op.

Users who are viewing this thread