Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Moby en The XX echt geweldig zijn, maar om de verwachtingen een beetje te temperen; heeft DTRH ooit eerder 2 headliners gedeeld met Werchter? Volgens mij vrijwel nooit eigenlijk...
Ik heb teruggekeken tot 2018 en elk jaar sindsdien waren 2 van de DTRH-headliners gedeeld met Werchter. Voor 2024 moet je dan wel Jungle en Kiwanuka allebei als headliner tellen.

En dat waren dus DTRH-headliners, geen Werchter-headliners, maar Moby is op Werchter dit jaar ook geen headliner natuurlijk.

Moby en The XX echt geweldig zijn, maar om de verwachtingen een beetje te temperen; heeft DTRH ooit eerder 2 headliners gedeeld met Werchter? Volgens mij vrijwel nooit eigenlijk...
Kiwanuka en Jungle vorig jaar (Kiwanuka geen afsluiter, maar wel duidelijk als headliner gedeeld)
Nick Cave en QOTSA in 2018

Hoop dat we Moby in Beuningen zien.. Maar hij speelt dan wel drie dagen op rij: Luxemburg > Beuningen > Werchter. In zijn tourschema kan ik niet zien of dat een probleem is. Fingers crossed dus...

S10 en Froukje lijkt me niet op DTRH toch? Vorig jaar genoeg van hun beide gezien, gezien S10 toen special guest was.

Kiwanuka en Jungle vorig jaar (Kiwanuka geen afsluiter, maar wel duidelijk als headliner gedeeld)
Nick Cave en QOTSA in 2018
Niet heel vaak dus idd. We gaan het zien morgen. Lijken mij sowieso ideale DTRH headliners hoor, maar je kan Moby overal wel kwijt eigenlijk - behalve Pinkpop.

Niet heel vaak dus idd. We gaan het zien morgen. Lijken mij sowieso ideale DTRH headliners hoor, maar je kan Moby overal wel kwijt eigenlijk - behalve Pinkpop.
Nouja dit was uit m'n hoofd. Als ik terugkijk naar 2023 werden ook Stromae, Fred Again en Paolo Nutini gedeeld

• Geweldig
Waarderingen: MarkD
Is het een raar dat ik mij afvraag hoe dit forum altijd de meest random acts als headliner verwacht? Zoals Moby, nog nooit eerder van gehoord maar wordt wel neergezet als nobrainer voor een headline op DTRH. Totaal niet stom bedoeld, maar ik verbaas mij er toch over. Misschien mijn leeftijd of iets anders. Ik hoor graag :)

• Wow
Waarderingen: Christiaan en NiekBBQ
Is het een raar dat ik mij afvraag hoe dit forum altijd de meest random acts als headliner verwacht? Zoals Moby, nog nooit eerder van gehoord maar wordt wel neergezet als nobrainer voor een headline op DTRH. Totaal niet stom bedoeld, maar ik verbaas mij er toch over. Misschien mijn leeftijd of iets anders. Ik hoor graag :)
Is jouw leeftijd, met zijn album Play was Moby 25 jaar geleden alomtegenwoordig.

EDIT: blijkbaar al 26 jaar geleden intussen :P

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Is wel een headliner, ja. Verkoopt in België het Sportpaleis uit, zou in Nederland dat ook met de Ziggo Dome doen. Tel daarbij op de hoeveelheid redelijk bekende nummers die hij heeft gemaakt en voilà.

Zei in een ander topic dat het toch een beetje een niche-act was, maar daar sta ik nog wel achter. Heb niet het gevoel dat ontzettend veel mensen inderdaad weten wie het is (en dat dat niet per se een leeftijdgerelateerd iets is, eerder genregerelateerd), maar desondanks wel grote zalen uitverkoopt.

• Leuk
Waarderingen: LuukvdDobbel
De exclusiviteit speelt ook wel mee. Sommige acts blijven maar touren, maar komen daardoor steeds lager op een affiche of kleinere festivals te staan.

Eens! My Bloody Valentine als no-brainer (headliner of niet) voor Best Kept Secret verbaas ik me ook nog over! (Overdreven gezegd.)

Eens! My Bloody Valentine als no-brainer (headliner of niet) voor Best Kept Secret verbaas ik me ook nog over! (Overdreven gezegd.)
Dit komt dan vooral om dat My Bloody Valentine een cult/legend act is binnen een niche die BKS goed ligt. Is geen grote publiekstrekker, maar eerder categorietje Aphex Twin voor shoegaze

Geen idee of er een topic komt voor North Sea Jazz maar op Love Supreme Jazz Festival begin juli zijn deze namen net aangekondigd.
Loyle Carner zelfde weekend op Love Supreme. Kanshebbertje?

Users who are viewing this thread

• Josy