Down the Rabbit Hole 2025

Geen idee hoe ik het moet interpreteren, maar het is ook weer niks nieuws, die tent. Wat ze omschrijven is precies wat de Alpha al jaren is. En voor de onwetenden, de mainstage van dtrh is een korte variant van de Alpha van Lowlands.
Met het verschil dat er in de Alpha 15.000 mensen passen, niet 25.000.

Met het verschil dat er in de Alpha 15.000 mensen passen, niet 25.000.
Oke, maar ze doen in het artikel wel alsof het een godsgeschenk is dat er geen palen meer hinderlijk in de tent staan. Daar zijn de we al jaren vanaf. Ik laat me overigens graag verrassen indien er ineens wel een tent staat.

Geen idee hoe ik het moet interpreteren, maar het is ook weer niks nieuws, die tent. Wat ze omschrijven is precies wat de Alpha al jaren is. En voor de onwetenden, de mainstage van dtrh is een korte variant van de Alpha van Lowlands.
Als ik dit lees gaat het toch om een heel nieuwe/andere tent die op DTRH gaat staan. Wellicht een nieuwe tent voor de Teddy?

Oke, maar ze doen in het artikel wel alsof het een godsgeschenk is dat er geen palen meer hinderlijk in de tent staan. Daar zijn de we al jaren vanaf. Ik laat me overigens graag verrassen indien er ineens wel een tent staat.
Het is mijn neef op de foto van het artikel dus ik zal het wel eens aan 'm vragen of er een nieuwe constructie op DTRH komt. :)

Geen kennis van tenten bouwen, maar lijkt me dat het bijzondere er in zit dat ze een nog grotere tent zonder palen vanbinnen dan eerst hebben gemaakt. Zelf vind ik het geen verbetering tov de hotot qua sfeer (wel qua bescherming tegen zon of regen), dus hoop dat dit Teddy vervangt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een tent op de plek van de hotot komt. Het is namelijk leuk dat als je in de tent staat er dan geen belemmering van het zicht is, maar als je op de heuvel verder weg staat is die belemmering er natuurlijk wel. Tenzij de tent over het gehele hotot veld gespannen wordt haha.

• Leuk
Het lijkt dus wel echt een andere tent te gaan worden als je naar de afmetingen en totale capaciteit kijkt.
de oude Hotot tent was (zoals eerder al gezegd) een verkorte versie van de Alpha op LL. Die tent was een flink stuk kleiner dat de tent die in het artikel wordt omschreven.
1741944558960.png

70 meter vs 55 meter breed is inderdaad wel een aanzienlijk verschil ja, dus het lijkt er inderdaad op dat het een nieuwe stage/tent is? Ik kan mij het alleen bijna niet voorstellen dat het gaat om de hotot, die volgens mij niet echt een aanpassing nodig heeft. Die staat prima daar.

Door het ophogen van bezoekers en de aankondiging dat het terrein wat groter gaat worden, zou het dan misschien een hele nieuwe tent worden?

Edit: ook de Teddy en de Rex zijn vrij nieuw. Dan blijft er nog maar 1 stage over die aan vervanging toe is...?

• Leuk
Ik kan me wel voorstellen dat de teddy een upgrade krijgt. Denk dat FIA twigs wat beter tot haar recht komt als afsluiter in de teddy dan in de schemering als sub op de hotot. Maar denk tegelijkertijd dat zij 1 van de drukst bezochte acts gaat zijn.

70m is alleen gevoelsmatig wat breed voor de teddy. Dat past niet lijkt me.

• Leuk
70 meter vs 55 meter breed is inderdaad wel een aanzienlijk verschil ja, dus het lijkt er inderdaad op dat het een nieuwe stage/tent is? Ik kan mij het alleen bijna niet voorstellen dat het gaat om de hotot, die volgens mij niet echt een aanpassing nodig heeft. Die staat prima daar.

Door het ophogen van bezoekers en de aankondiging dat het terrein wat groter gaat worden, zou het dan misschien een hele nieuwe tent worden?

Edit: ook de Teddy en de Rex zijn vrij nieuw. Dan blijft er nog maar 1 stage over die aan vervanging toe is...?
Ik ben het met je eens. De Hotot was/is helemaal prima zoals hij is. Ik kan me allen niet voorstellen dat een podium van 25meter hoog en 70 meter (en tot 130 meter lang!) breed ergens anders gaat passen dan op het Hotot terrein.
Dit nieuwsbericht maakt mij alleen maar nieuwsgieriger naar de terreinveranderingen die aangekondigd waren!

Misschien dat het artikel gewoon niet klopt (of dat we we het verkeerd interpreteren). De tent zou bijvoorbeeld wel de Alpha kunnen vervangen op Lowlands qua formaat.

Edit: Of we krijgen hem in dezelfde constructie als de huidige Hotot. Puur voor het podium. En dat de Alpha op Lowlands wel de volle tent hebben.

Er zit wel een flink verschil in draagkracht. Misschien dat ik dit verkeert zie, maar 7000kg spantlast en 200.000kg draagvermogen dak is wel echt wat anders. Misschien is dit de reden dat alleen naar DTRH wordt genoemd. Ik kan mijn voorstellen dat er op DTRH minder zware producties staan dan op LL. Overigens vind ik een verschil van 193.000kg wel een hoop. kan het mij haast niet voorstellen.
1741950933805.png
1741950964842.png

Er zit wel een flink verschil in draagkracht. Misschien dat ik dit verkeert zie, maar 7000kg spantlast en 200.000kg draagvermogen dak is wel echt wat anders. Misschien is dit de reden dat alleen naar DTRH wordt genoemd. Ik kan mijn voorstellen dat er op DTRH minder zware producties staan dan op LL. Overigens vind ik een verschil van 193.000kg wel een hoop. kan het mij haast niet voorstellen.
Bekijk bijlage 13259
Bekijk bijlage 13260
Spantlast is toch per spant, neem ik aan? Dus als je een hele rits (28~) spanten hebt die elk 7000kg dragen, kom je alsnog aan een totale draaglast van 200.000. Of is dat niet wat je bedoelt.

Misschien dat het artikel gewoon niet klopt (of dat we we het verkeerd interpreteren). De tent zou bijvoorbeeld wel de Alpha kunnen vervangen op Lowlands qua formaat.

Edit: Of we krijgen hem in dezelfde constructie als de huidige Hotot. Puur voor het podium. En dat de Alpha op Lowlands wel de volle tent hebben.
Dat er wordt verwezen naar DTRH en Mysteryland als gebruikers van de tent lijkt me wel een aanwijzing dat lowlands er niet ook gebruik van gaat maken. Lowlands zit een beetje te dicht op Mysteryland. Dat maakt het overigens sowieso best bijzonder, want volgens mij zijn alle drie de 'hoofdpodia' van DTRH in een bepaalde vorm ook op Lowlands te vinden.

Dat er wordt verwezen naar DTRH en Mysteryland als gebruikers van de tent lijkt me wel een aanwijzing dat lowlands er niet ook gebruik van gaat maken. Lowlands zit een beetje te dicht op Mysteryland. Dat maakt het overigens sowieso best bijzonder, want volgens mij zijn alle drie de 'hoofdpodia' van DTRH in een bepaalde vorm ook op Lowlands te vinden.
ja idd, en de enige logische plek voor zo'n gigantische tent is ipv de huidige Alpha, lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: KeukenS
Het is sowieso een andere tent, de constructie is veel minder robust en deze nieuwe loopt in een boogvorm, waar de Alpha vanuit de boog naar een rechte punt loopt.

Ik meende dat er voor de Alpha wel fundering aanwezig moest zijn (In ieder geval voor de hele lengte zoals bij Lowlands wordt gebruikt), dus dat zou -in combinatie met het veel robuustere ontwerp- de draagkracht kunnen opvangen wat wordt aangegeven.

Lijkt mij echt sterk dat ze de hotot overdekt maken, dus misschien wordt het wel gewoon zoals op de afbeelding van de proefopstelling. Zal financieel wel aantrekkelijker zijn om zo iets te huren en zonder fundering neer te zetten. Ik kan geen andere reden bedenken eigenlijk.

Users who are viewing this thread