Down the Rabbit Hole 2025

Waarom is de kans op Underworld nihil?

...Maar ongeacht dat, denk ik dat de kans heel klein is omdat er al een ruime bezetting is aan oudere namen aan de bovenkant van het affiche....

Ik denk hier hetzelfde als @MarkD.

Underworld sloot in '23 de Alpha af op Lowlands en zouden dus bij DTRH ook op een vergelijkbare (headliner-)spot staan. Die plek op het affiche is vermoedelijk al ingevuld door Massive Attack (oudgedienden in de elektronische/dans wereld). Het zou een beetje veel worden, zeker als er met namen als Iggy Pop en Patti Smith al genoeg namen van de oude garde staan. Dat heeft overigens niks te maken met of ik het wil of niet, maar gewoon dat ik het niet zie gebeuren.

Hoewel ik ook zeker voorstander zou zijn van een wat jongere, frissere naam, is Underworld natuurlijk wel wat anders dan Massive Attack. Zo goed als iedereen van het jongere publiek is wel bekend met tenminste 1 nummer van Underworld + ze hebben recentelijk nog een nieuw (sterk) album uitgebracht

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Ik hoor veel mensen hier Massive Attack dance noemen, of soortgelijk als Underworld. Is Massive Attack live een stuk dansbaarder, of mis ik de overeenkomst volledig?

• Leuk
Waarderingen: Mimi en jaigalaar
Ik hoor veel mensen hier Massive Attack dance noemen, of soortgelijk als Underworld. Is Massive Attack live een stuk dansbaarder, of mis ik de overeenkomst volledig?
Nope, ben het met je eens. Bij een Unfinished Sympathy zullen er wat hoofden heen er weer worden geschud maar verder zou ik het zeker niet onder dance plaatsen

Massive Attack is niet dansbaar, en het is ook niet volledig elektronisch (ze treden met band op). De enige overeenkomst met Underworld die ik zie is dat ze van dezelfde generatie zijn: eind jaren '80 begonnen en in de jaren '90 doorgebroken. EDIT: en allebei Brits.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Wilde dit inderdaad ook al opmerkingen, snapte die vergelijking ook al niet.

Massive Attack is niet dansbaar, en het is ook niet volledig elektronisch (ze treden met band op). De enige overeenkomst met Underworld die ik zie is dat ze van dezelfde generatie zijn: eind jaren '80 begonnen en in de jaren '90 doorgebroken. EDIT: en allebei Brits.
Precies dit. De enige reden waarom ik niet denk dat ze komen is dat ze geen twee headliners uit dezelfde generatie zullen pakken. Lijkt me, vooral ook omdat het oudere bands zijn.

Het is inderdaad wat kort door de bocht om de acts rechtstreeks met elkaar te vergelijken en dat was ook niet mijn insteek. Het punt was meer dat zowel Underworld als Massive Attack m.i. het type boeking is waarvan ik niet verwacht dat DTRH er twee headlinerplekken mee gaat vullen. Het zijn beide oudgedienden die hun (terechte!) status als hedendaagse headliner kregen door hun vroegere successen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze twee van dit soort acts als headliners van hetzelfde weekend gaan boeken.

Ik snap bovenstaande overwegingen wel. Echter met Underworld in de buurt lijken ze mij gewoon een grote kanshebber, ook al is het niet die frisse popnaam.

Dit is ook niet het punt wat we maken.
Het ging over of het dansbaar is. Het is triphop, dus niet persé dansbaar. Dat is mijn punt. Die discussie over of er een jonge ultracommerciële popact bij moet komen, laat ik over aan de DTRH fans hier.

What about Benjamin Ingrosso? :) Zou hij nog kunnen komen als headliner? Hij heeft onlangs zijn nieuwe album gereleased "pink velvet theater" met het bekende nummer "Honey Boy". Zeker pop en dansbaar in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Out of the box denkend: Empire of the Sun heeft een usa tour aangekondigd die tot eind mei loopt. Oversteek naar de Europese festivals daarna? Als 3e headliner?

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
What about Benjamin Ingrosso? :) Zou hij nog kunnen komen als headliner? Hij heeft onlangs zijn nieuwe album gereleased "pink velvet theater" met het bekende nummer "Honey Boy". Zeker pop en dansbaar in ieder geval.
Dit past naar mijn inziens totaal niet mee DTRH. Meer een naam voor Dance Valley/Mysteryland

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Zaterdag in London, dus de kans is wel erg klein. Ik ken geen enkel nummer van haar hoor, maar zou het echt een hele leuke frisse boeking vinden. Toch veel leuker dan keer op keer dezelfde headliners he? Dit jaar lijkt wel echt het jaar te zijn van de pop-acts op grote festivals.= (Edit: Het valt mij in ieder geval meer op dit jaar, zegt niet of het zo is haha)

Underworld zou ik persoonlijk wel echt een zwakte bod vinden qua originaliteit. Ze hebben in 2023 op Lowlands gestaan en in 2019 op DTRH, naast talloze andere optredens in Nederland. Het zou me echter niet verbazen het zijn net als de Jeugd lievelingetjes van Mojo.

Users who are viewing this thread