Zo, weer lekker uitgerust thuis! Wij zijn gistermiddag al naar huis gereden, dus de zondag niet meer meegemaakt. Desalniettemin een heerlijk weekend gehad!
De donderdag begonnen met de Festileaks meet-up, gekeken naar een meegedaan aan het Flunkyball toernooi, erg leuk! Daarna wat vlees op de BBQ gegooid, om vervolgens het terrein alvast te verkennen. Daar hebben we om 22:00 uur het Clean Pete Journaal gezien, dat was een heerlijk begin van DTRH! Daarna lekker vroeg naar bed gegaan.
Op vrijdag een deel van Kingfishr gezien, goed, maar veel van hetzelfde. Daarna richting Hotot voor de openingsshow van Sef. Vooral het einde was lekker, 2x De Machine met Abel. The Gaslight Anthem viel eigenlijk best tegen, vind ik op plaat interessanter klinken. Nia Archives daarentegen was heerlijk, ze doet er live nog een tandje bij, en alles met een big smile. Had wel later op de avond gemogen, bijvoorbeeld tijdens het slot van Action Bronson. Daarna naar RAYE, wat een stem, maar zoals al gezegd hier; ze praatte echt teveel, waardoor ze het einde van de set haar beste nummers moest proppen.
Vervolgens even snel wat gegeten in de tent, om weer terug te gaan voor Eefje de Visser. Dat was geweldig, heerlijk jeugdsentiment. Ik luisterde haar album De Koek altijd op de fiets naar de middelbare school, dus om haar eindelijk eens live te zien was top. Ook superblij met m'n kaartje voor Paradiso in november.
Vervolgens wat eten gehaald en een stukje van Action Bronson geluisterd, maar dat vonden we niet super bijzonder, en wilden wel op tijd terug zijn voor LCD Soundsystem. Vooraf had ik hier niet zoveel mee, had m'n top-10 niet eens gehaald. Dat was namelijk:
1. Bombay Bicycle Club
2. Eefje de Visser
3. KAYTRANADA
4. Nia Archives
5. RAYE
6. Jungle
7. Michael Kiwanuka
8. Blondshell
9. The Beaches
10. AURORA
Maar WAUW, jullie hadden gelijk. LCD Soundsystem live is gewoon een compleet andere ervaring. Hoogtepunt van DTRH!!! Alles klopte gewoon. Na dit geweldige optreden nog heerlijk gedanst bij TLM Airlines en DJ Heartstring.
Dan de zaterdag. Begonnen bij Bombay Bicycle Club. Heerlijk begin van de dag! De wind mocht wel een tandje minder, dat olifantengrasstrooisel in je ogen is geen pretje. Vervolgens bij AURORA gezeten en daarna n.a.v. het programmalijstje van Jan van de aftelkalender richting de Bossa Nova voor het optreden van frytz. Daarvoor nog nooit gehoord, maar wat er tegenover stond op het blokkenschema trok me ook niet echt. Wat was dat een verrassing! Heerlijk intiem optreden, ook leuk om zo óp het podium te mogen staan.
Na een pauze op de camping terug voor Michael Kiwanuka. Wat een topshow! Heerlijke visuals, topstem, klasse! Tja en daarna.. Echt zo balen dat KAYTRANADA er niet bij kon zijn. Fatima Yamaha heeft zijn plekje super ingevuld, maar niet hetzelfde natuurlijk. Tot slot afgesloten met Jungle. Goed, maar veel van hetzelfde. "Gelukkig" veel topnummers al aan het begin van de set, dus we konden wat eerder weg.
Al met al is dit de uiteindelijke top 10 geworden:
1. LCD Soundsystem
2. Eefje de Visser
3. Michael Kiwanuka
4. Bombay Bicycle Club
5. Nia Archives
6. RAYE
7. frytz
8. Sef
9. Fatima Yamaha
10. Clean Pete