Down The Rabbit Hole 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.527
2.036
Die zondagavondheadliner heeft het traditiegetrouw moeilijk om het veld vol te trekken. Enkel bij Nick Cave was dat het geval. Bij bijvoorbeeld Janelle Monae, War on drugs en Paolo Nutini was het best leeg. Toch veel mensen die bijtijds willen vertrekken.

Maar goed, de hoogtepunten:

Kneecap / LCD Soundsystem / The National / Vaccines / Eefje de Visser / Yusuf Dayes / Yard Act / Deadletter / Sho Madjozi

Helaas gemist: Islandman en Action Bronson.

Grootste tegenvallers vond ik Last Dinner Party, pakte me echt niet. En van dat geklets tussendoor van Raye werd ik ook niet vrolijk van.

Al met al: prima DTRH24 wat mij betreft. Ontspannen publiek nog steeds, lekker gegeten en gedronken. Wat mis ik nog? Iets meer hiphop en grotere elektronische namen om de Teddy af te sluiten, zoals voorgaande jaren.
 

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
833
868
Ik was er dit jaar niet, vorig jaar wel op DTRH. Ik dacht dat ik de techno karaoke vorig jaar het meest cringe vond, maar een circle pit tijdens The National is echt next level cringe/triest gewoon, wat een publiek..

Hopelijk is het voor de rest een mooi weekend geweest :)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Als je de beelden van The National ziet zou je er haast voor pleiten om het festival van donderdag tot en met zaterdag te organiseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en yannickd

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.548
1.786
Ik was er dit jaar niet, vorig jaar wel op DTRH. Ik dacht dat ik de techno karaoke vorig jaar het meest cringe vond, maar een circle pit tijdens The National is echt next level cringe/triest gewoon, wat een publiek..

Hopelijk is het voor de rest een mooi weekend geweest :)
Ik deel dit absoluut niet trouwens. Dit zijn gewoon de common things op een festival als DTRH/LL en maakt het daardoor zo toegankelijk en leuk voor de niet-muzieksnob. Heb wel eens een circlepit meegemaakt in een los concert van Ben Howard; het is echt niet 'de schuld' van een festival. Die dingen ontstaan. Kijk naar NNO op Lowlands. Ook was trouwens ook een kleine pit in het midden van de tent tijdens Day I Die op LL.

Wat moet DTRH in godsnaam neerzetten om (havermelk)publiek vast te blijven vasthouden op zondag? Dat zou dan toch iets van Fred, Peggy, Rufus du Sol, Overmono oid moeten zijn he.
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
461
733
Ik deel dit absoluut niet trouwens. Dit zijn gewoon de common things op een festival als DTRH/LL en maakt het daardoor zo toegankelijk en leuk voor de niet-muzieksnob. Heb wel eens een circlepit meegemaakt in een los concert van Ben Howard; het is echt niet 'de schuld' van een festival. Die dingen ontstaan. Kijk naar NNO op Lowlands. Ook was trouwens ook een kleine pit in het midden van de tent tijdens Day I Die op LL.

Wat moet DTRH in godsnaam neerzetten om (havermelk)publiek vast te blijven vasthouden op zondag? Dat zou dan toch iets van Fred, Peggy, Rufus du Sol, Overmono oid moeten zijn he.
Van dat lijstje zijn Fred again en Rufus wel headliner waardig (LL22 waren ze beide mijn favoriet). Een Bicep zou op termijn naar die rol kunnen groeien. Jamie xx zie ik het ook nog wel doen
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
833
868
Ik deel dit absoluut niet trouwens. Dit zijn gewoon de common things op een festival als DTRH/LL en maakt het daardoor zo toegankelijk en leuk voor de niet-muzieksnob. Heb wel eens een circlepit meegemaakt in een los concert van Ben Howard; het is echt niet 'de schuld' van een festival. Die dingen ontstaan. Kijk naar NNO op Lowlands. Ook was trouwens ook een kleine pit in het midden van de tent tijdens Day I Die op LL.

Laat die 'common things' lekker achterwege. Als mensen geen interesse hebben in The National is dat prima, maar ga dan lekker naar een andere tent ipv een circle pit starten tijdens The National, kom op zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd, elo en Timmetje

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.548
1.786
Laat die 'common things' lekker achterwege. Als mensen geen interesse hebben in The National is dat prima, maar ga dan lekker naar een andere tent ipv een circle pit starten tijdens The National, kom op zeg.
Als achterin zo iets ontstaat, is dat prima toch. Met een drankje erin, beetje jolig zijn en de rest van de groep aansteken, kan ik best voorstellen dat je er plezier van hebt.

Edit: Sterker nog, op LL kwam Matt zelf in het feestgedruis staan, tussen de dronken britten. Heb er nog een filmpje van. Gebeurde letterlijk naast mij.
 

izzycant

Nieuw lid
8 jul 2024
3
0
ik was dus iets te brak op zondag om de “paard emoji” surprise act te zien… kan iemand mij vertellen wie dat was!! ik dacht een dj setje van horsegiirl maar ik heb er niks over gehoord :(
 

izzycant

Nieuw lid
8 jul 2024
3
0
als iemand een filmpje heeft van the line dancing sessie bij khruangbin zou ik hem heel heel heel graag willen hebben ❤️‍🔥
 

senec

Playlistbediener
30 jan 2019
9
8
ik was dus iets te brak op zondag om de “paard emoji” surprise act te zien… kan iemand mij vertellen wie dat was!! ik dacht een dj setje van horsegiirl maar ik heb er niks over gehoord :(
Stokpaardjes race. Complete deceptie. Hahaha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Edit: Sterker nog, op LL kwam Matt zelf in het feestgedruis staan, tussen de dronken britten. Heb er nog een filmpje van. Gebeurde letterlijk naast mij.
Nu deed hij ook iets soortgelijks. Op een bepaald moment stond hij zelfs aan dat meer tussen een hossende menigte. Kan me voorstellen dat de meningen verdeeld zijn, maar ik vind Matt de laatste 2 jaar echt een heerlijke frontman geworden op die manier. Want de kleine momentjes zijn er ook nog gewoon.

Maar goed, los daarvan: in het festival ben ik zelf wel teleurgesteld. Dit is niet meer dat geweldige festival dat ik kende van 2019. Volledig verslagje later, ben nu echt heel moe.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en NiekBBQ

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
364
486
Paar persoonlijke hoogtepunten:

The beaches
Wat een heerlijke vrouwen, veel energie, en super leuke interactie met het publiek.

IJsland
Sef en Abel waren in topvorm, weet niet of er nog veel mensen buiten de tent stonden, maar de tent zelf was nokkievol.

Olivia Dean
Heerlijke cover van millionaire, symphatieke vrouw met een prachtige stem.

Boris Pupul
Zelden een artiest zo zien genieten van zijn eigen set. Verrasssend en energiek.

Bombay bicycle club
Deed precies wat het moest doen, lekker zonnetje erbij, prima.


Festival beleving
Wachttijden bij de wc’s heel goed te doen. Zeker als ik het vergelijk met de laatste keer lowlands. Stank was wel heel heftig soms.

Lekker gezwommen in het meertje. Ze hebben goed gehandeld qua snippers strooien op het terrein, voorkwam veel modder gedoe.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

dblauw

Randprogramma
28 nov 2023
142
171
Zo, weer lekker uitgerust thuis! Wij zijn gistermiddag al naar huis gereden, dus de zondag niet meer meegemaakt. Desalniettemin een heerlijk weekend gehad!

De donderdag begonnen met de Festileaks meet-up, gekeken naar een meegedaan aan het Flunkyball toernooi, erg leuk! Daarna wat vlees op de BBQ gegooid, om vervolgens het terrein alvast te verkennen. Daar hebben we om 22:00 uur het Clean Pete Journaal gezien, dat was een heerlijk begin van DTRH! Daarna lekker vroeg naar bed gegaan.

Op vrijdag een deel van Kingfishr gezien, goed, maar veel van hetzelfde. Daarna richting Hotot voor de openingsshow van Sef. Vooral het einde was lekker, 2x De Machine met Abel. The Gaslight Anthem viel eigenlijk best tegen, vind ik op plaat interessanter klinken. Nia Archives daarentegen was heerlijk, ze doet er live nog een tandje bij, en alles met een big smile. Had wel later op de avond gemogen, bijvoorbeeld tijdens het slot van Action Bronson. Daarna naar RAYE, wat een stem, maar zoals al gezegd hier; ze praatte echt teveel, waardoor ze het einde van de set haar beste nummers moest proppen.

Vervolgens even snel wat gegeten in de tent, om weer terug te gaan voor Eefje de Visser. Dat was geweldig, heerlijk jeugdsentiment. Ik luisterde haar album De Koek altijd op de fiets naar de middelbare school, dus om haar eindelijk eens live te zien was top. Ook superblij met m'n kaartje voor Paradiso in november.

Vervolgens wat eten gehaald en een stukje van Action Bronson geluisterd, maar dat vonden we niet super bijzonder, en wilden wel op tijd terug zijn voor LCD Soundsystem. Vooraf had ik hier niet zoveel mee, had m'n top-10 niet eens gehaald. Dat was namelijk:
1. Bombay Bicycle Club
2. Eefje de Visser
3. KAYTRANADA
4. Nia Archives
5. RAYE
6. Jungle
7. Michael Kiwanuka
8. Blondshell
9. The Beaches
10. AURORA


Maar WAUW, jullie hadden gelijk. LCD Soundsystem live is gewoon een compleet andere ervaring. Hoogtepunt van DTRH!!! Alles klopte gewoon. Na dit geweldige optreden nog heerlijk gedanst bij TLM Airlines en DJ Heartstring.

Dan de zaterdag. Begonnen bij Bombay Bicycle Club. Heerlijk begin van de dag! De wind mocht wel een tandje minder, dat olifantengrasstrooisel in je ogen is geen pretje. Vervolgens bij AURORA gezeten en daarna n.a.v. het programmalijstje van Jan van de aftelkalender richting de Bossa Nova voor het optreden van frytz. Daarvoor nog nooit gehoord, maar wat er tegenover stond op het blokkenschema trok me ook niet echt. Wat was dat een verrassing! Heerlijk intiem optreden, ook leuk om zo óp het podium te mogen staan.

Na een pauze op de camping terug voor Michael Kiwanuka. Wat een topshow! Heerlijke visuals, topstem, klasse! Tja en daarna.. Echt zo balen dat KAYTRANADA er niet bij kon zijn. Fatima Yamaha heeft zijn plekje super ingevuld, maar niet hetzelfde natuurlijk. Tot slot afgesloten met Jungle. Goed, maar veel van hetzelfde. "Gelukkig" veel topnummers al aan het begin van de set, dus we konden wat eerder weg.

Al met al is dit de uiteindelijke top 10 geworden:
1. LCD Soundsystem
2. Eefje de Visser
3. Michael Kiwanuka
4. Bombay Bicycle Club
5. Nia Archives
6. RAYE
7. frytz
8. Sef
9. Fatima Yamaha
10. Clean Pete
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken