Down The Rabbit Hole 2023

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Allereerste DTRH voor mij. Sinds 2006 steevast een gans weekend naar RW, maar dit jaar even behoefte aan wat anders.

Zeer blij dat ik DTRH een kans heb gegeven! Wat een gezellig festival! Overal wel wat te beleven, lekkere keuken, fijne ontdekkingen,... MAARRR... na jarenlang de lineups van RW gewend te zijn geweest ben ik wel wat op m'n honger gebleven wat dat betreft. Meteen ook het belangrijkste punt waarom ik beide festivals eigenlijk niet kan vergelijken. DTRH blinkt uit in z'n eigenheid, de gezelligheid en veelzijdigheid in muziek, eten, beleving,... . RW blinkt dan weer uit in line-up, in rust (hiermee bedoel ik dat je daar veel minder moet rondhossen om wat gezien te hebben),... .

Moesten ze niet hetzelfde weekend vallen, deed ik ze beide. Kiezen is verliezen.

Verder nog wat werkpuntjes voor DTRH:
- Meer toiletten zowel op de weide als op de camping. Wakker worden om 9u, dringend een toilet nodig hebben, bijna 10min wandelen, om daar dan 20min aan te schuiven, dan wordt het wel heel nipt 🫣
- meer douches op de camping, 45min aanschuiven om een douche te nemen is me net wat te gek.

Ahja...nog mijn lijstje van toppers:

1. Paolo Nutini
2. Phoenix
3. Joesef
4. Kids With Buns
5. Altin Gun
6. De Klaproos na zonsondergang 😅
7. Selah Sue
8. Burnaboy (Was absoluut niet gelukkig met hem als vervanging, maar moet toegeven dat het reuze meeviel!)
9. Sticky Fingers
10. IDLES/Ramkot

Wie weet tot volgend jaar! 🤘✌️
 
  • Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Zo! Laat ik ook maar eens wat opschrijven!

Donderdag rond 10:30 in de rij. Naar mijn idee gingen de deuren rond 11:30 open en om 12:30 stond de tent. Ideaal, nog net op camping Roze. Veel plekken daar waren al vergeven aan vrijwilligers, stonden ook naast een grote groep met blauwe Service shirtjes. Vlak na die tijd is volgens mij Roze snel als 'vol' betiteld. Gek genoeg waren er nog zat plekjes omdat de vrijwilligers best ruim hun tentjes hadden opgezet. Puntje van feedback wmb. Qua badhuizen leek het idd ook karig over het hele terrein na een rondje over de campings. Maar wij stonden als het ware tussen het badhuis en de ingang dus voor mij persoonlijk prima te doen. Even het strandje bekeken, maar daar lag nog best wat poep! Viel me echt op dat daar niet even opgeruimd was. Zwemmen heb ik dus even achterwege gelaten. Eerste act: de sychroonzwemmers van De Dolfijn was tof!
Aantal stappen op donderdag: 8.818.

Vrijdag! Froukje op de platte kar voorbij zien komen, Stukje Palace gezien, vond het niet heel indrukwekkend. Stukje gezien van Froukje op de Hotot, wel tof, maar ook niet super indrukwekkend. Snel door naar The Muder Capital waar ik vooraan wilde staan. Dat is gelukt, maar wat viel deze show enorm tegen. Had ze nog niet eerder gezien, maar had er oprecht meer van verwacht. Misschien nog een herkansing als ze een keer in NL weer optreden in een zaaltje. Ik denk dat ik daarin niet echt de enige was. Wel de plaat op de kop getikt later dit weekend. Gesigneerd en al. Confidence Man was daarna. Leuk, maar een beetje allemaal hetzelfde 13 in het dozijn muziek. Na een paar nummers weggegaan voor Jacob Banks. Vooraan gestaan. Wat een dijk van een stem heeft hij toch! Geweldig genoten. Tramhaus daarna gemist, want even bijkomen. Wel het hele optreden van The Whitest Boy Alive meegekregen vanaf de heuvel. Ondanks zoals hier besproken ook al, dezelfde setlist al 3 jaar lang, maar wel heel tof. De band had er ook ontzettend zin in had ik het idee en idd de toetsenist die zijn vrij gewichtige synth optilde voor zijn solo was echt een hoogtepunt. Fred Again, even kijken waar de hype voor was. Immers verkoop je niet zomaar 2x de Ziggo Dome uit. Wilde een paar nummers pakken, maar uiteindelijk het hele optreden gebleven. Hele vette set waar het hele veld op los ging! Afgesloten in het Bierlokaal en The Steamer Club ernaast. Heel toffe post-punk 80s Goth Disco: Gatorland. Daar in elk geval bijna elke avond geëindigd. Romy wel gemist, maar ik lees dat het heel prima tegenviel dus geen spijt nu achteraf.
Aantal stappen op vrijdag: 14.723

Zaterdag! Het weer bepaalde tot op zekere hoogte wel het programma. De buitjes die er waren, kwamen net k*t uit. ANYWAY! Op tijd in elk geval uit de veren voor Kids With Buns. Het is altijd mooi als de band er zin in heb! Volgens mij was het voor Kids With Buns wat onverwacht dat de tent zo vol stond. Toffe set en hier kom ik zeker nog een keer voor terug naar een zaaltje. Beetje Alt-J vibes. Vooral met 'Bad Grades'. Vanwege het weer Nick Mulvey gemist, dat vind ik dan wel weer jammer. Sticks een stukje gezien op het scherm, maar ook vanwege de regen geschuild ff. Ik wist niet wat ik van Spoon moest verwachten vooraf, maar al met al een heel vermakelijk optreden ondanks dat ik maar 1 nummer echt kende. Na Spoon heb ik echt even een ontzettende mentale dip gehad, dus vandaar ook de Festileaks meetup gemist. Ik moest even naar m'n tent en opladen. Volgende keer ga ik m'n best doen, maar het was echt even zo'n dip dat ik voor niemand leuk was geweest. Daarna een hoedje/kroon gemaakt bij Pretvormer! Daardoor wel Sticky Fingers, Selah Sue en 070 Shake gemist. Even weglaten blazen bij Death Grips dan maar. Voor en ander in de tent mosh pits dus helemaal top weer! IDLES zorgde er wel voor dat ik weer even werd weggeblazen, dat was de energie die ik nodig had om weer wat bij te komen! Super optreden en ik snap de hype helemaal. Overmono mezelf nog even in de tent gewurmd, maar vond het echt te druk. Buiten de tent leek het geluid echt bout, dus na een half uurtje hem weer gepeert. Bierlokaal > Gatorland > bedje!
Aantal stappen op zaterdag: 16.223.

Zondag! Weer op tijd uit de tent kruipen voor Elephant. Super om de dag zo chill en relaxt te beginnen. Kan me voor nu geen beter tijdslot bedenken voor ze. Als ze doorzetten kan dit over een tijdje een prachtige sunsetslot band worden! Daarna Larkin Poe, heel dikke set. Echt voor mij een ontdekking! Ga ik zeker nog even naluisteren deze week. Via Sofi Tukker, naar Shygirl, had alleen even een de app gekeken wat het zou zijn en achteraf blij met m'n keuze. Toffe chick met lekkere beats! Iets eerder weggegaan want wilde vooraan bij Ben Howard, dat is, op 3 rijen na, wel gelukt. Fijn optreden, maar ook wel een boel mensen gehoord die het 'jammer' vonden dat hij z'n hitjes niet speelde. Lijkt me dat je dat van te voren had kunnen weten, maar goed. Hij had er duidelijk zin in en de nieuwe muziek was heel fijn om op te dansen of in elk geval een beetje heen en weer te wiebelen. Voetjes waren een beetje overleden na 1,5 uur staan, dus King Princess gemist, maar even zitten en vanaf de friet/stoof kraam naar Phoenix kijken. WAUW! Wat was dat een super optreden! Echt mijn hoogtepunt van het weekend. Alleen maar hits naar mijn idee en vanaf moment 1 knallen. Geen enkel persoon gezien links (halverwege) voor die niet danste. Zoals gezegd, altijd fijn als de band er zelf ook zin in heeft en de crowdsurfende leadzanger was echt een hoogtepunt. Ook dat hij iedereen in de buurt persoonlijk een handje kwam geven was een kers op de taart. Na het laatste nummer terug op het podium leken ze oprecht ook allemaal vrij emotioneel (?) op positieve wijze natuurlijk. Zal wel iets Frans zijn. ;) Daarna Paolo Nutini vanaf de heuvel achter en nog even lekker gejankt op Candy en Shine A Light, twee nummers die me door een best kutte tijd begin dit jaar hebben getrokken. Hele leuke set in elk geval. Vanwege dat mijn BOB slecht geslapen had zijn we toch als skeer kantoorvolk (red. 3voor12 woorden) daarna naar huis gegaan. We lagen pal naast de Rex ook met de tentjes. :D Had graag nog de 3x Gatorland vol gemaakt, maar op zo'n moment ben je toch afhankelijk van je taxi naar huis.
Aantal stappen op zondag: 20.968.

Voor mijn eerste keer DTRH heb ik een prima ervaring verder gehad! Eten was top en van goede kwaliteit. Vega, vlees, vis, vegan, heb het allemaal gehad en oprecht niets vies te eten gehad. Vegan Spicy chicken (op een zwart bolletje) was denk ik het lekkerste naast natuurlijk Hans Worst! Taco's waren wat vettig, maar wel lekker als late night snack daardoor. Loopafstanden prima te doen en faciliteiten heb ik in het begin al genoemd. Als je niet vies bent van een stukje lopen is er altijd wel een vrij snelle en goede plee te vinden. In elk geval geen natte pleerollen (Persoonlijk Jera trauma) en maar 1x gehad dat er geen pleerol was. 1x gedoucht en dat was rustig en schoon. Dat was dan ook rond 7 uur, na 3 uur slaap, toch maar ff afspoelen. In het bos hadden wel wat meer damestoiletten kunnen zijn naar mijn idee. Lever een setje urinoirs in voor een paar dixies of spoeltoiletten en je kunt heel wat afvangen, maar heb ook het idee dat dat misschien niet past op het terrein. Zzz slaapmatje was ok, maar klonk een beetje alsof je op een vuilniszak sliep, ook gleed dat matje een beetje door m'n tent heen en elke nacht wel weer 1 of 2 luchtpockets leeg. Die feedback ook gedeeld met de mensen daar en ze waardeerden het wel, dus wellicht voor de toekomst nog wat! Al met al heb ik een vrij goede ervaring gehad en wellicht tot volgend jaar!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Ik lees dat Murder Capital tegenviel? Waar zat 'm dat in? Het nieuwe album dat live toch niet zo lekker overkomt?
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Ik lees dat Murder Capital tegenviel? Waar zat 'm dat in? Het nieuwe album dat live toch niet zo lekker overkomt?
Ja ik weet het niet precies. Het kwam gewoon niet zo van de grond. Leek ook alsof de band er zelf niet zo'n zin in had. Voelde vooral stroef en ze moesten zich echt er doorheen werken.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
686
623
Ik lees dat Murder Capital tegenviel? Waar zat 'm dat in? Het nieuwe album dat live toch niet zo lekker overkomt?

Ik vond het vorig jaar op Lowlands het beste optreden van het weekend, maar vond het bij DTRH ook wat tegenvallen. De nummers van het nieuwe album pakte mij niet en vond het daardoor ook gewoon wat minder dan de vorige keren dat ik ze zag
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
83
208
Hier ook mijn DTRH-debuut en ik heb het waanzinnig gehad! Voelde voor mij aan als een wat compacter en gemoedelijker Lowlands. Hoop niet dat ik daar een hoop mensen mee op de tenen trap.

De plusjes:
- Geweldig festivalterrein dat je relatief snel oversteekt.
- Sfeer was top met spontane feestjes in elk hoekje van het terrein. (Insmeerbarren en toiletgebouwen, ik zie je!)
- In vergelijking met andere festivals viel het me op hoe weinig telefoons er te zien zijn tijdens optredens. Natuurlijk wordt er hier en daar een foto of filmpje geschoten (guilty), maar het is me meermaals opgevallen dat de echte golf aan schermpjes uitblijft. Ook bij de grote hits van artiesten.
- Nét even wat ouder publiek dan ik gewend ben van Lowlands. Leuk!
- Het eten!
- De Bossa Nova.

De verbeterpuntjes:
- Toiletgebouwen mogen wel echt wat beter/meer/anders. Voor mij als man was het oké vanwege de extra urinoirs, maar mijn vriendin en andere aanhang heeft meer dan eens op ontploffen gestaan vanwege de rijen bij de toiletten.
- Een van mijn persoonlijke ergernissen op meerdaagse festivals is het kopen van een ticket van enkele honderden euro's om vervolgens alsnog extra muntjes af te tikken voor een douche. Als ik dan ook nog driekwartier moet wachten voor een hokje is mijn ergernis compleet. Dit is (helaas) absoluut niet uniek voor DTRH, maar wel enorm jammer.
- Ik vond de 'grote' biertjes wel erg karig. Of heb ik me dit verbeeld?

Mijn hoogtepuntjes (in geen speciale volgorde)
- Sticks
- Joey Bada$$
- TSHA
- Confidence Man
- The Blaze
- 070 Shake
- Fred Again
- Skin on Skin
- Antony Szmierek

Al met al een zeer geslaagd weekend. Helaas weinig optredens gezien die me écht enorm aangrepen, maar ook geen enkele performance gezien die me weggejaagd heeft. Ik ben er volgend jaar gewoon weer bij als het meezit.
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
83
208
0.35, super karig.

Overigens checkte ze helemaal niet bij de poort dit weekend, dus ik liep elke keer gewoon met 1,5 liter eigen bier het terrein op waardoor ik niet zo veel bier heb gehaald. Echt top.

Haha oké dus toch! 5 euro (en een beetje) voor de inhoud van een gemiddeld blikje pils vind ik wel wat enthousiast ja. Ik heb ook zoveel mogelijk eigen drank mee het terrein op genomen, maar halve liters in blik leggen het na een uurtje zon toch af tegen een verse koude. Jammer voor de portemonnee. Dat wel.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.792
Algeheel een heel fijn weekend gehad, maar toch wat dingen waardoor ik twijfel of ik volgend jaar niet een ander festival wil bezoeken, ondanks dat dit m'n 4e opeenvolgende editie was.

Vrijdag had ik moeite met d'r in komen, aangezien ik gewoon veel stress heb gehad de afgelopen dagen. Echt een gemis om er niet op donderdag al te zijn. Volgende keer in ieder geval donderdag al slapen op de camping, met elkaar wakker worden hoort er echt bij voor mij. Daardoor vond ik oa. The Whitest Boy Alive wel vet, maar na een half uur ook wel hetzelfde. Fred Again.. ben ik zelf heel erg fan van, maar wel echt minder voor mij tov Lowlands en AB vorig jaar. The Murder Capital was 't m inderdaad niet helemaal. Weval was ook wel lekker overigens, maar ze namen af en toe een afslag die niet had gehoeven wat mij betreft. Denk dat ik toch naar Confidence Man had moeten gaan, want een feestact had misschien geholpen om er in te komen. Vrijdagnacht niet meegepakt omdat ik helemaal dood was.

Zaterdag Kids with Buns meegepakt, was goed. Spoon was gewoon heel erg goed, zag hier voorbij komen dat ze beter op BKS kunnen staan. Dat is opzich ook al mijn probleem met de line-up dit jaar, te weinig van het soort bands dat op het raakvlak tussen BKS en DTRH zaten en te veel een 'eigen soort' acts, waar ik gewoon veel minder mee heb. Ethel Cain vond ik echt heel vet. IDLES was een feestje en The Blaze was mooi. Maar allemaal geen mega hoge uitschieters (bar Ethel Cain). Overmono was super druk en heb ik ook niet heel erg opgelet tbh. Die nacht eerst naar de Rex, maar m'n groep kon de muziek van Djrum niet echt waarderen, dus Carista en Skin on Skin gepakt. Was helemaal prima, buitje zorgte ervoor dat ik met genoeg ruimte buiten de tent kon dansen, was ook wel mooi.

Zondag het absolute dieptepunt van het festival meegemaakt. Sofi Tukker is echt de platste kutband die ik ooit heb gezien. Het maakt me echt niet uit dat zo veel mensen het een feestje vonden, die band mag echt ver wegblijven van de Majors in Nederland en lekker naar de Mysterylands/Tomorrowlands van deze wereld verbannen worden.
Daarna wel echt een toptijd gehad. Ben Howard helemaal vooraan gaan staan om geen praters mee te maken, helaas stond er een groep HET HELE CONCERT te lullen. Paar meter verderop gaan staan en daar was iedereen super aandachtig aan het luisteren. Paar hele fijne nummers. Ik was tevreden. Phoenix was echt gewoon heerlijk. Totaal niet druk, en dat maakte juist dat de mensen die er waren gewoon in waren om te dansen. Vond op zondag het publiek echt gewoon heerlijk, want namelijk ook bij Paolo Nutini was er echt een heel fijne sfeer. De collectieve vreugde bij New Shoes was echt heel mooi. De laatste 3 acts op de zondag hebben muzikaal gezien mijn festival echt gemaakt. Zonder die drie acts had ik het echt super karig gevonden, nu was het prima.

Al met al mogen er wat mij betreft iets meer acts komen voor muziekliefhebbers en iets minder van dat domme platte gefeest. Heel fijn festival, volgend jaar wel echt naar de line-up kijken of ik ga. Voor het eerst niet zeker of ik volgend jaar wil gaan omdat ik toch muzikaal gezien iets meer wil beleven. Alle feestjes zijn fijn in de nacht, maar hoeven van mij niet echt overdag. Zoals anderen al zeggen, bij Spoon even een dikke sleutel pep naar binnen schuiven is niet super sfeerverhogend en ook niet echt nodig.
 
Laatst bewerkt:

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.792
maar halve liters in blik leggen het na een uurtje zon toch af tegen een verse koude.
Op een of andere manier vind ik halve liters Schultenbrau veel beter te doen lauw dan andere biermerken. Nu al een paar jaar mijn vaste keuze voor bier. Af en toe een blik A-merk van een vriend en die vind ik veels te vaal smaak hebben als ze lauw zijn.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Zo. Ik kan ook weer praten...

Echt een fantastisch weekend gehad. Nog meer vermaakt dan vorig jaar zelfs. Muzikaal gezien, maar ook qua sfeer en organisatorisch zat het ook beter in elkaar. De nieuwe Rex en Bizarre zijn echt een enorme verbetering en zorgen voor goede spreiding in de nacht. Geen enkel moment moeten wachten voor mijn bier aan de bar, of een WC. Ook in onze groep waar de vrouwen vorig jaar vooral klaagden over de rijen voor de WC, hebben ze nu nauwelijks hoeven wachten. Qua drugsgebruik boeit het mij echt geen ene knars wat men gebruikt. De één drinkt alcohol.. sja. Heb mij meer gestoord aan irritante dronken mensen bij rustige optredens, dan als iemand even een puntje weg tikt.

Donderdag in de loop van de middag aangekomen, net voor de regen. Gelukkig hadden we een groepsplek dus de partytent stond al. Voortaan ga ik hier altijd gebruik van maken, wat een verademing om niet meer met je ellebogen breed een plek te claimen voor 20 man. Rustig tentje opgezet, paar pilsjes gehapt en het terrein eventjes op geweest. Beland in de Rex waar wat lui met instrumenten de sfeer behoorlijk konden oppompen. Na een half uur werd dat helaas onderbroken door de security, waardoor eigenlijk het terrein wel wat leeg liep en de camping op dook. Gezellig eerste nachtje gehad wel. Ik weet nog niet wat ik vind van het feit dat de camping al open gaat voor vrijwilligers en personeel om 09:30, en voor de betaalde bezoekers dus om 11:30. De mooiste plekken aan het water zijn dan al vergeven. Mja, vrijwilligers en personeel heb je natuurlijk ook nodig. (18.592 stappen)

Vrijdag toch stiekem met een kleine kater wakker geworden. De rest van de groep ontvangen en toen richting Froukje. Sfeertje zat er wel prima in, maar ik keek vooral uit naar Murder Capital. Erg sterk, maar ik snap wel dat hier werd gezegd dat het niet echt van de grond kwam. Mijn momentje was natuurlijk wel dat hij in het publiek specifiek mij vroeg om op af te steunen. Mooi. Daarna Warhaus. Ik ken het eigenlijk niet(net als Balthazar), maar vond het verassend goed! Na weer wat rondslenteren en heel even naar Confidence Men gekeken te hebben naar mijn hoogtepunt van het festival; The Whitest Boy Alive. Overtrof nog wel mijn verwachtingen en het was echt enorm dansbaar. Volgens mij was het hele veld ook wel lekker in beweging en deze sunset slot deed ze goed. Toen Fredje, wat een beetje tegenviel dus. Verassing was er al vanaf. De AFAS-show was echt een top-3 all time voor mij, en deze show haalt niet eens de top10 van het festival. TSCHA was daarna wel echt helemaal geweldig. Supergoede set met hele speelse nummers en goed gevoel voor wat het publiek wou. Romy dacht dat te kunnen doorzetten maar heb zelden een set zo slecht gezien als die van haar. Spotify mixt de nummers beter in elkaar dan wat zij deed. Drama. Wel gewoon keurig de Rex afgesloten. (35.382 stappen)

Zaterdag is een dag met pieken en dalen. De dag ervoor ervoor al flink gepiekt en heel weinig slaap waardoor ik al had verwacht dat de man met de hamer zou komen. Gelukkig bleef die redelijk lang uit. Na de regen zijn we het terrein op gegaan en eigenlijk een hele tijd staan dansen in de discobus. De halve liters Leffe en Salmari smaakjes weer als engelenpis en we zaten er weer lekker in. Bij de discobus is de groep gesplitst en ben zelf beland bij Sticky Fingers, wat wel prima klonk. Zonnetje had de band wel beter gemaakt moet ik zeggen. Jacob Collier daarna was wel echt een dieptepunt. Wat een onrustig mannetje is dat zeg. Muziek klonk ook echt helemaal nergens na, en toen hij die cover speelde van Elvis Presley ben ik weg gelopen. Wat een droevenis. Schijnbaar was ik één van de weinige want de hele tent stond vol. Dieptepunt van het festival. Snap achteraf ook niet waarom ik daar ben beland. Maar hey, je hebt ook niet alles in de hand. Death Grips daarna, vervolgd door IDLES. Man, wat heb ik mijzelf daar gegeven. En heb het ook geweten zeg. IDLES was echt vanaf seconde 1 AAN. Net als Death Grips, hoewel ik dat nog wel vrij agressief vond en niet perse mijn genre, maar toch het hele uur wel makkelijk vol kunnen maken.

En toen... ging het licht uit. Héél even een powernapje doen in de tent was het plan. Dat powernapje bleek 2 uur te duren waardoor ik Working Mens club (ja, wel tegelijk met Idles maar kon het niet opbrengen om er daarna heen te gaan) en Overmono heb moeten missen. Zonde, dat waren gelijk 2 van mijn must see's haha. Half 1 werd ik wakker en heb maar besloten om te blijven liggen, wat resulteerde in een nachtrust van 10,5 uur haha. Op een festival. Heerlijk. (29.843 stappen)

Zondag superfit wakker geworden natuurlijk. Ben nog nooit zo fris geweest op de laatste dag van een festival. De hele groep zelfs enthousiast kunnen krijgen voor Ambolley, en die stelde ook niet teleur. Heerlijke show met heel veel energie en goodwill vanuit de band, die dat terug kreeg van het publiek. Daarna ben ik beland in Bossa Nova bij Froukje akoestisch. Was eigenlijk bijzonder mooi! Samen met Pieteke en Julius gaven ze echt een hele intieme show met veel nummers die niet uitgebracht zijn. Tranen vloeiden rijkelijk. Over tranen gesproken; Ben Howard raakte mij echt heel diep. Door mijn serotine afbraak in de vrijdagnacht, werd ik hier wel aardig emotioneel bij Small Things en Time is Dancing achter elkaar. Vervolgens nog I Forget Where We Were en je kon mij opvegen. Eigenlijk tijdens het typen kan ik dit ook wel als #1 van het festival noemen, samen met The Whitest Boy Alive. Ook hier hielp het zonnetje ook wel. Na de tranentrekker tijd voor anders, via een uurtje discobus bij La Femme gestaan. Ook lekker en ook hier zat de energie goed in de tent. Leuke band veel interactie met het publiek, ze deden het goed. De moeilijkste beslissing werd toen gemaakt; Paolo of Nu Genea. Het werd Nu Genea met enige spijt. Hoevel die show ook fantastisch was, had ik graag Paolo óók gezien. Maarja, de Salmari zat er weer goed in dus dan is de keuze op voorhand al bepaald. Uiteindelijk ook weer de Fuzzy afgesloten met de beste set die ik dit weekend heb gezien met Antal, gevolgd door Kamma & Masalo. Laatste half uurtje in de Rex tot half 5 was niet geweldig, maar alsnog de laatste energie er nog wel uit kunnen gooien. Beste dag van het weekend. (35.256 stappen)

1. The Whitest Boy Alive
1. Ben Howard
3. Nu Genea
4. Gyedu-Blay Ambolly
5. Antal
6. The Murder Capital
7. IDLES
8. Warhaus
9. TSCHA
10. Froukje akoestisch

En nu horizontaal voor de komende dagen.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
503
327
Ook maar even een verslagje

Donderdag: fijn dat er al iets open was op het terrein met spontane optredens klassieke muziek en een kampvuurtje; fijne manier van inkomen.

Vrijdag: ik vind de platte kar echt een hele leuke toevoeging, leuk ook om van zo dichtbij te kunnen zien hoe getalenteerd Froukje is. Froukje dan ook het eerste optreden waar ik een stukje van heb gezien. The murder capital vond ik inderdaad ook tegenvallen en na een paar nummers vertrokken naar Dave Okumu. Confidence men was echt de perfecte kickstart van het weekend voor mij en een van de leukste optredens die ik in de teddy heb gezien. The Whitest Boy Alive was echt heel goed, mooie visuals en precies het soort band waarvoor ik naar down the rabbit hole ga. Vervolgens nog genoten van Joey badass (wat moet rolling loud hebben gebaald dat hij op etrh stond) en Fred Again.. heeft mij persoonlijk ook positief verrast. Niet perse het type elektronische muziek waar ik van houd maar ik vond zijn optreden heel sterk.

Zaterdag
In de ochtend bij Koens kring liga's gegeten, melk gedronken en existentiële vragen besproken, prima begin van de dag. Vervolgens ietwat misselijk van het eerste biertje en de melksmaak naar Mulatu Astatke, precies het type act dat je wil op dat tijdstip. Daarna Altin Gun; een van mijn meest favo optredens van het weekend en dat was voor een heel groot deel ook aan het publiek te danken. Geeft toch een bijzonder gevoel om met een vol veld mensen een uur te dansen in de regen. Ethel Cain een ander hoogtepunt, ik denk dat zij nog 1 of 2 albums verwijderd is van een echt grote doorbraak. Death grips kwam niet helemaal op me over en viel dus een beetje tegen, kan er ook aan liggen dat ik best ver achter aan in de tent stond. IDLES is misschien wel mijn meest favoriete band van de afgelopen jaren dus altijd een feestje om hun weer te zien. Vervolgens hadden we twee hangmatten weten te bemachtigen op de heuvel bij de teddy waardoor we konden bijkomen van de moshpit bij idles met the Blaze op de achtergornd. Burna boy daarna was gewoon erg goed, zowel muzikaal als in performance. Heel sterk optreden maar twijfel wel of een artiest van deze grote op dtrh past, voelde toch een beetje misplaatst. In de nacht genoten van DJrum en carista, helaas geen skin on skin doordat mijn vriendin aan het einde van de dag ziek werd.

Zondag
De dag begonnen met gyedu blay, hele fijne muziek op een heel fijn tijdstip. Daarna naar Florence Adooni en in het water gechilled tijdens Naaz. Later op de middag was Shygirl misschien wel het hoogtepunt van mijn weekend. Je moet er van houden I guess maar ik heb echt heel erg genoten van haar eigenheid en de nummers die ze speelt zijn ook stuk voor stuk heel sterk. Daarna was het voor mij muzikaal een perfecte afsluiting van het weekend met Ben Howard, Phoenix en Paolo Nutini met als highlight het moment dat iedereen zijn schoenen uittrok tijdens New Shoes; dat zijn echt de momenten waardoor ik liever naar een festival ga ipv naar een concert. Na Paolo Nutini nog een tijdje onder de poort gechilled bij solstice, vond dit echt een hele sterke toevoeging aan het festival. Gaf toch steeds weer een andere dimensie wanneer je snachts door de poorten liep. Overall vond ik het op de zondag toch jammer dat slowthai weg was gevallen, had nog best wel behoefte aan een iets hardere/spannendere act om de singer songwriters van de dag een beetje tegenwicht te geven. Zondag ook de dag waar ik veruit de meeste stappen heb gezet (60.470 volgens mijn Garmin watch).

Nu mentaal en fysiek uitgeput en tegelijkertijd ook weer veel zin in volgend jaar, met hopelijk muzikaal een iets spannender programma. (Gooi dat 2024 topic maar open🤪)
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Voor mij heeft de zondagavond het festival ook muzikaal gered. Heerlijk weekend gehad maar overall weinig must-sees en parels in het programma. Ben Howard - Phoenix - Paolo Nutini was echt een gouden zet. Phoenix erg goed en een feest der herkenning. En krijg opnieuw kippenvel bij het a capella inzetten van Iron Sky, was echt heel mooi.

1. Paolo Nutini
2. Working Mens Club
3. Phoenix
4. The Whitest Boy Alive
5. Heartworms

Wederom erg druk in de nacht, vooral de fuzzy ont lop en. Uitstekend eten en prima randprogramma. Bizarre en Rex zijn erg verbeterd. WC's en douches beter dan vorig jaar maar alsnog een verbeterpunt.

Tot volgend jaar!
 

thoom

Playlistbediener
12 mrt 2023
11
17
Zijn er nog meer top 3 lijstjes die we mee mogen nemen in de Festileaks Top 25 van Down the Rabbit Hole 2023? Shoot!! :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken