Zo! Laat ik ook maar eens wat opschrijven!
Donderdag rond 10:30 in de rij. Naar mijn idee gingen de deuren rond 11:30 open en om 12:30 stond de tent. Ideaal, nog net op camping Roze. Veel plekken daar waren al vergeven aan vrijwilligers, stonden ook naast een grote groep met blauwe Service shirtjes. Vlak na die tijd is volgens mij Roze snel als 'vol' betiteld. Gek genoeg waren er nog zat plekjes omdat de vrijwilligers best ruim hun tentjes hadden opgezet. Puntje van feedback wmb. Qua badhuizen leek het idd ook karig over het hele terrein na een rondje over de campings. Maar wij stonden als het ware tussen het badhuis en de ingang dus voor mij persoonlijk prima te doen. Even het strandje bekeken, maar daar lag nog best wat poep! Viel me echt op dat daar niet even opgeruimd was. Zwemmen heb ik dus even achterwege gelaten. Eerste act: de sychroonzwemmers van De Dolfijn was tof!
Aantal stappen op donderdag: 8.818.
Vrijdag!
Froukje op de platte kar voorbij zien komen, Stukje
Palace gezien, vond het niet heel indrukwekkend. Stukje gezien van
Froukje op de Hotot, wel tof, maar ook niet super indrukwekkend. Snel door naar
The Muder Capital waar ik vooraan wilde staan. Dat is gelukt, maar wat viel deze show enorm tegen. Had ze nog niet eerder gezien, maar had er oprecht meer van verwacht. Misschien nog een herkansing als ze een keer in NL weer optreden in een zaaltje. Ik denk dat ik daarin niet echt de enige was. Wel de plaat op de kop getikt later dit weekend. Gesigneerd en al.
Confidence Man was daarna. Leuk, maar een beetje allemaal hetzelfde 13 in het dozijn muziek. Na een paar nummers weggegaan voor
Jacob Banks. Vooraan gestaan. Wat een dijk van een stem heeft hij toch! Geweldig genoten.
Tramhaus daarna gemist, want even bijkomen. Wel het hele optreden van
The Whitest Boy Alive meegekregen vanaf de heuvel. Ondanks zoals hier besproken ook al, dezelfde setlist al 3 jaar lang, maar wel heel tof. De band had er ook ontzettend zin in had ik het idee en idd de toetsenist die zijn vrij gewichtige synth optilde voor zijn solo was echt een hoogtepunt.
Fred Again, even kijken waar de hype voor was. Immers verkoop je niet zomaar 2x de Ziggo Dome uit. Wilde een paar nummers pakken, maar uiteindelijk het hele optreden gebleven. Hele vette set waar het hele veld op los ging! Afgesloten in het Bierlokaal en The Steamer Club ernaast. Heel toffe post-punk 80s Goth Disco:
Gatorland. Daar in elk geval bijna elke avond geëindigd.
Romy wel gemist, maar ik lees dat het heel prima tegenviel dus geen spijt nu achteraf.
Aantal stappen op vrijdag: 14.723
Zaterdag! Het weer bepaalde tot op zekere hoogte wel het programma. De buitjes die er waren, kwamen net k*t uit. ANYWAY! Op tijd in elk geval uit de veren voor
Kids With Buns. Het is altijd mooi als de band er zin in heb! Volgens mij was het voor Kids With Buns wat onverwacht dat de tent zo vol stond. Toffe set en hier kom ik zeker nog een keer voor terug naar een zaaltje. Beetje Alt-J vibes. Vooral met 'Bad Grades'. Vanwege het weer
Nick Mulvey gemist, dat vind ik dan wel weer jammer.
Sticks een stukje gezien op het scherm, maar ook vanwege de regen geschuild ff. Ik wist niet wat ik van
Spoon moest verwachten vooraf, maar al met al een heel vermakelijk optreden ondanks dat ik maar 1 nummer echt kende. Na Spoon heb ik echt even een ontzettende mentale dip gehad, dus vandaar ook de Festileaks meetup gemist. Ik moest even naar m'n tent en opladen. Volgende keer ga ik m'n best doen, maar het was echt even zo'n dip dat ik voor niemand leuk was geweest. Daarna een hoedje/kroon gemaakt bij
Pretvormer! Daardoor wel
Sticky Fingers,
Selah Sue en
070 Shake gemist. Even weglaten blazen bij
Death Grips dan maar. Voor en ander in de tent mosh pits dus helemaal top weer!
IDLES zorgde er wel voor dat ik weer even werd weggeblazen, dat was de energie die ik nodig had om weer wat bij te komen! Super optreden en ik snap de hype helemaal.
Overmono mezelf nog even in de tent gewurmd, maar vond het echt te druk. Buiten de tent leek het geluid echt bout, dus na een half uurtje hem weer gepeert. Bierlokaal > Gatorland > bedje!
Aantal stappen op zaterdag: 16.223.
Zondag! Weer op tijd uit de tent kruipen voor
Elephant. Super om de dag zo chill en relaxt te beginnen. Kan me voor nu geen beter tijdslot bedenken voor ze. Als ze doorzetten kan dit over een tijdje een prachtige sunsetslot band worden! Daarna
Larkin Poe, heel dikke set. Echt voor mij een ontdekking! Ga ik zeker nog even naluisteren deze week. Via
Sofi Tukker, naar
Shygirl, had alleen even een de app gekeken wat het zou zijn en achteraf blij met m'n keuze. Toffe chick met lekkere beats! Iets eerder weggegaan want wilde vooraan bij
Ben Howard, dat is, op 3 rijen na, wel gelukt. Fijn optreden, maar ook wel een boel mensen gehoord die het 'jammer' vonden dat hij z'n hitjes niet speelde. Lijkt me dat je dat van te voren had kunnen weten, maar goed. Hij had er duidelijk zin in en de nieuwe muziek was heel fijn om op te dansen of in elk geval een beetje heen en weer te wiebelen. Voetjes waren een beetje overleden na 1,5 uur staan, dus
King Princess gemist, maar even zitten en vanaf de friet/stoof kraam naar
Phoenix kijken. WAUW! Wat was dat een super optreden! Echt mijn hoogtepunt van het weekend. Alleen maar hits naar mijn idee en vanaf moment 1 knallen. Geen enkel persoon gezien links (halverwege) voor die niet danste. Zoals gezegd, altijd fijn als de band er zelf ook zin in heeft en de crowdsurfende leadzanger was echt een hoogtepunt. Ook dat hij iedereen in de buurt persoonlijk een handje kwam geven was een kers op de taart. Na het laatste nummer terug op het podium leken ze oprecht ook allemaal vrij emotioneel (?) op positieve wijze natuurlijk. Zal wel iets Frans zijn.
Daarna
Paolo Nutini vanaf de heuvel achter en nog even lekker gejankt op Candy en Shine A Light, twee nummers die me door een best kutte tijd begin dit jaar hebben getrokken. Hele leuke set in elk geval. Vanwege dat mijn BOB slecht geslapen had zijn we toch als skeer kantoorvolk (red. 3voor12 woorden) daarna naar huis gegaan. We lagen pal naast de Rex ook met de tentjes.
Had graag nog de 3x Gatorland vol gemaakt, maar op zo'n moment ben je toch afhankelijk van je taxi naar huis.
Aantal stappen op zondag: 20.968.
Voor mijn eerste keer DTRH heb ik een prima ervaring verder gehad! Eten was top en van goede kwaliteit. Vega, vlees, vis, vegan, heb het allemaal gehad en oprecht niets vies te eten gehad. Vegan Spicy chicken (op een zwart bolletje) was denk ik het lekkerste naast natuurlijk Hans Worst! Taco's waren wat vettig, maar wel lekker als late night snack daardoor. Loopafstanden prima te doen en faciliteiten heb ik in het begin al genoemd. Als je niet vies bent van een stukje lopen is er altijd wel een vrij snelle en goede plee te vinden. In elk geval geen natte pleerollen (Persoonlijk Jera trauma) en maar 1x gehad dat er geen pleerol was. 1x gedoucht en dat was rustig en schoon. Dat was dan ook rond 7 uur, na 3 uur slaap, toch maar ff afspoelen. In het bos hadden wel wat meer damestoiletten kunnen zijn naar mijn idee. Lever een setje urinoirs in voor een paar dixies of spoeltoiletten en je kunt heel wat afvangen, maar heb ook het idee dat dat misschien niet past op het terrein. Zzz slaapmatje was ok, maar klonk een beetje alsof je op een vuilniszak sliep, ook gleed dat matje een beetje door m'n tent heen en elke nacht wel weer 1 of 2 luchtpockets leeg. Die feedback ook gedeeld met de mensen daar en ze waardeerden het wel, dus wellicht voor de toekomst nog wat! Al met al heb ik een vrij goede ervaring gehad en wellicht tot volgend jaar!