Down The Rabbit Hole 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.782
Oh man wat is en blijft dit festival fantastisch. Ik maak later wel even een langere post maar dit festival heeft alles te bieden wat ik zoek. Die nieuwe Rex en Bizarre zijn ook echt gigantische verbeteringen.
 

jackparker

Nieuw lid
24 mei 2023
4
4
Ik was er alleen op de zaterdag (mee met Bumble B. Boy - overigens ook een ramvolle topshow in de Bossa Nova). Genoten van IDLES, Josef, Death Grips en Ethel Cain verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.957
2.696
Ook prachtig om hem oprecht te zien genieten van de stage en het publiek. Zijn enthousiasme en dat van het publiek was een gouden combi op de zondag avond
Inderdaad! Had er van tevoren wel zin in, al ben ik nooit gigantisch Phoenix fan geweest, maar het was nog stukken beter dan verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Cornholio

Playlistbediener
22 feb 2023
27
37
Oef alles gegeven bij Idles op zaterdag.
Om vervolgens met mijn beurse lijf even vooraan bij Bob Vylan te koekeloeren.
Wat een heerlijk geweld was dat ook weer.

En mooi dat Bob aangaf in groningen te willen wonen.
zitten ze daar weer met een verhoogde aardbevingsrisico.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: yumi en Broccoli Rob

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
354
353
Inderdaad! Had er van tevoren wel zin in, al ben ik nooit gigantisch Phoenix fan geweest, maar het was nog stukken beter dan verwacht.
Idem dito, echt van de show genoten. Na het optreden zijn we richting de auto gelopen, als het dan toch moet eindigen dan maar met Phoenix.
 
  • Leuk
Waarderingen: misjaz

Marin

Dagopener
14 apr 2021
599
470
Een van mijn meest favoriete edities tot nu toe. Ik vond vooral het publiek heel fijn dit jaar, zeker tov vorig jaar. Enkele hoogtepunten voor mij: confidence men, The Whitest boy alive Joey badass, Fred again.., Ethel Cain, IDLES, Altin Gun, Phoenix, Paolo Nutini en Shygirl(!).

Hopelijk volgend jaar wat meer alternatieve namen, maar voor een festival jaar waarin de grote namen blijkbaar schaars zijn (zie bks en Primavera) ben ik heel blij met wat er dit jaar wel stond. Tot volgend jaar😌
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.170
3.098
Mooi weekendje achter de rug. IDLES en Jacob Banks als uitschieter. Daarnaast ook flink genoten van oa Burna Boy(verrassend), Warhaus, Fred Again.., Altin Gun, Nu Genea en Death Grips.

Ondanks dat ik een super tof weekend heb gehad, weet ik niet zo goed of dit festival nog echt trek. De drukte op het terrein, grootste gedeelte van het publiek dat komt voor een feestje en daar overdag ook makkelijk drugs bij gebruikt. Mensen die gewoon continu met elkaar staan te lullen tijdens een optreden en dan niet eens ver achteraan staan...
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
354
353
Ondanks dat ik een super tof weekend heb gehad, weet ik niet zo goed of dit festival nog echt trek. De drukte op het terrein, grootste gedeelte van het publiek dat komt voor een feestje en daar overdag ook makkelijk drugs bij gebruikt. Mensen die gewoon continu met elkaar staan te lullen tijdens een optreden en dan niet eens ver achteraan staan...
Is mij ook heel erg opgevallen, mensen lijken drukker bezig te zijn met elkaar dan met de namen die er staan. Allemaal prima, mits ze dan maar ver van de stage af staan.
Drugs lijkt geen issue meer te zijn om in het openbaar te nemen inderdaad. Niks tegen dat mensen het doen, maar vaak gezien dat een sleuteltje rond ging en er vrij werd rond gedeeld. Beetje over de top in mijn ogen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.957
2.696
Nog te moe om echt een fatsoenlijk verslag te typen maar ik doe mijn best. Dit is was mijn tweede DTRH (na 2019) en net als die eerste keer beviel het uitstekend. Het publiek is er voor een iets te groot deel voor de vibes, maar als je zelf ook die houding een beetje aanneemt dan is het een fantastisch festival. Bij sommige shows wil die sfeer het juist naar ongekende hoogten brengen. Andere shows, zoals bij Ben Howard het geval was, kunnen echter aardig verpest worden door bepaalde groepen.

Het terrein is geweldig, met in elk hoekje een potentieel feestje. Rr is altijd wel wat te doen, zelfs als de lineup op een bepaald moment tegenvalt. Elk jaar denk ik weer dat BKS, DTRH en LL er echt eentje te veel is, maar op deze manier is het heel lastig er daar een van te laten vallen. The Swamp was dit jaar regelmatig ook dusdanig gezellig dat ik daar eigenlijk elk weekend wil zijn.

Top 25 (minimaal 20 minuten gezien van in totaal 36 acts):

1. Death Grips
2. Working Men's Club
3. Phoenix
4. Mulatu Astatke
5. Ben Howard
6. Tramhaus
7. Heartworms
8. Beige Banquet
9. Shygirl
10. IDLES
11. Special Interest
12. Froukje (platte kar)
13. Joey Bada$$
14. Confidence Man
15. Cowboyy
16. Ethel Cain
17. Burna Boy
18. Paolo Nutini
19. Fred Again...
20. Froukje (Hotot)
21. La Femme
22. Murder Capital
23. Djrum
24. SNAYX
25. Spoon

Toch nog even wat zeikerige (verbeter)puntjes:

- De lineup is echt weleens sterker en scherper geweest. Het feit dat alsnog het grootste gedeelte van het publiek (mijzelf inclusief) een fantastisch weekend heeft geeft me weinig vertrouwen in toekomstige lineups

- 'Grote' biertjes van 0,35l zijn heel vervelend. Ik vond de Lagunitas in de Swamp nog het meeste waar voor je geld. Iemand enig idee of er in die cocktails eigenlijk een beetje alcohol zit? Ik betrap mezelf erop deze de laatste paar festivals toch af en toe te bestellen maar ik kan me voorstellen dat dat eigenlijk afzetterij is

- Er wordt echt heel massaal gerookt 's nachts in veel tenten. De Rex is al een bedompte bedoening maar als de helft staat te roken dan is het daar echt happen naar zuurstof. Verder overigens wel een fijne tent, ondanks dat ik er niet heel veel ben geweest

- Ik ben blij dat ik geen vrouw ben want het aantal WC-hokjes leek weer bedroevend (net als vorig jaar schijnbaar al was en ook op Lowlands het geval was). Met name het feit dat je in het hele bos/veldjes gebied geen toiletblokken hebt zou me toch wel veel loopwerk zijn. Nu had ik er alleen last van als ik water wilde pakken.

Misschien vul ik later nog aan maar ik ga even verder uitbrakken en wasjes draaien.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
354
353
- Ik ben blij dat ik geen vrouw ben want het aantal WC-hokjes leek weer bedroevend (net als vorig jaar schijnbaar al was en ook op Lowlands het geval was). Met name het feit dat je in het hele bos/veldjes gebied geen toiletblokken hebt zou me toch wel veel loopwerk zijn. Nu had ik er alleen last van als ik water wilde pakken.
Ja mijn vriendin zei dit ook inderdaad, te weinig toiletgroepen. Daarentegen waren de rijen ook zo opgelost doordat er veel toiletten stonden. Denk dat het in de veldjes/bossen wat lastiger is om een grote toiletgroep neer te zetten.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
221
179
Ook wij hebben een super festival gehad. Met name het mooie terrein en de aankleding maken het tot 1 van de mooiste festival locaties.

Beste optredens van het weekend:
Tramhaus (deze gasten worden groot!)
Idles, wat een energie en kwaadheid. Pit was heerlijk!
Paulo Nutini: erg verrast, mooi intens optreden. Nieuwe stijl ligt me veel meer dan zijn 'New-shoes-periode')
Nick Mulvey:kende hem niet, maar ook hier aangenaam verrast. Leuke connectie met het publiek.
Altin Gün: paar keer eerder gezien maar blijft gewoon steengoed.
La Femme: enorm gegroeid sinds hun laatste optreden in 2019. Superleuke band
Phoenix: live steengoed

Verder veel in Bossa Nova en Fuzzy Lop geweest, mooi hoekje van het terrein

Positieve punten:
Locatie, aankleding, uitgebreid horeca aanbod, het weer (viel me 100% mee), de douches en wc's (vooraf was iedereen hier vang voor, heb bijna niets van de drukte gemerkt)

Negatieve punten:
-Het vele (openlijke) drugsgebruik
-Mensen die werkelijk geen minuut hun snavel kunnen houden onder een concert en alleen met zichzelf, hun telefoon en vrienden bezig zijn.
-Ben Howard (vooraf door velen voorspeld: verzoop in de Hottot)

Ik ben zelf de jongste niet meer (40+) en merk dat ik de aansluiting soms niet meer heb met de doelgroep. Geen punt natuurlijk, ik heb een heerlijk festival gehad, maar ik denk er serieus over na volgend jaar weer een ander festival te pakken, bijvoorbeeld een BKS dat zich toch iets meer op de muziek richt dan op sfeer en feestjes. Ook ligt de gemiddelde leeftijd hier wat hoger. Maar wie weet, weet een goede line up me weer te overtuigen;)

Iemand enig idee of de concertbeelden nog ergens worden uitgezonden?
 
Laatst bewerkt:

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Mooi discussiepunt wel: Is dtrh een Lowlands 2.0 in wording, was dit het al of zijn we daar sinds deze editie echt beland? Voor mijn gevoel was het aandeel snuif- en fuifpubliek deze editie velen malen hoger en ik herken mij in wat @mroizo schrijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
828
862
Mooi discussiepunt wel: Is dtrh een Lowlands 2.0 in wording, was dit het al of zijn we daar sinds deze editie echt beland? Voor mijn gevoel was het aandeel snuif- en fuifpubliek deze editie velen malen hoger en ik herken mij in wat @mroizo schrijft.

Ik was voor de eerste keer op DTRH en het voelde voor mij wel als een Lowlands 2.0 idd. Ik kan niet oordelen over hoe het hiervoor was, maar in type publiek zie ik amper verschil tussen LL en DTRH. Ik had ook wel een iets ouder publiek bij DTRH verwacht, maar dat kan aan mij liggen

Mijn verslag volgt later btw, nog even uitrusten :)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.957
2.696
Mooi discussiepunt wel: Is dtrh een Lowlands 2.0 in wording, was dit het al of zijn we daar sinds deze editie echt beland? Voor mijn gevoel was het aandeel snuif- en fuifpubliek deze editie velen malen hoger en ik herken mij in wat @mroizo schrijft.
Het uitgangspunt van DTRH was altijd om een intiemere tegenhanger van Lowlands te bieden toch? Dat is het absoluut, ware het niet dat de balans nog iets verder richting Lowlands gegaan is.

Voor een aantal mensen die destijds de overstap van Lowlands naar DTRH hebben gemaakt zal dat te veel zijn, maar het biedt nog wel degelijk toegevoegde waarde in dit festivallandschap denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
364
486
Ik ga naar zowel Lowlands als dtrh en hoewel er op dtrh zeker ook gebruikt wordt, vind ik de sfeer op Lowlands / in de bravo veel grimmiger in de nacht dan op dtrh.

—-

Verder mijn hoogtepunten:

1. Phoenix. Had alle ruimte vooraan en de band was zo duidelijk aan het genieten.
2. Gyedu blay ambolley
3. Fred again
4. Paolo nutini
5. Shy girl

King princess helaas gemist, was dat nog wat?

Romy was bizar slecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss en Bob105

Marin

Dagopener
14 apr 2021
599
470
Ik had vorig jaar dus ook dat ik me echt stoorde aan het publiek en het drugsgebruik op dtrh, dit jaar daarentegen helemaal geen last van gehad en had ik zelf het idee dat het dus een stuk minder was. Wel grappig dat het dus maar net is hoeveel het je op valt of wat je toevallig wel of niet ziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Afgelopen LL bij niet nader te noemen artiesten, die dit jaar ook op DTRH stonden, ook het sleuteltje zien rondgaan diep in de nacht. Het is inderdaad allemaal maar net wat je ziet, maar dat gebruik in openbare sfeer de laatste jaren meer wordt getolereerd is voor mij wel een duidelijke trend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken