Down The Rabbit Hole 2023

12 nov 2016
650
389
Ja maar dat is niet echt een antwoord op het feit dat veel mensen al voor de zondagheadliner het aftrappen. Denk dat je dat alleen echt kan oplossen door de grootste headliner op zondag te plaatsen. En je zoals op BKS met Radiohead of Nick Cave je weekend afsluit met een hoogtepunt.
Mits er mensen dan speciaal kaarten kopen voor de laatste headliner, kan het wel ja.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
The War on Drugs als afsluiter vind ik dan gevaarlijker. Daar was het ook erg rustig; bij de laatste grote act van het festival is dat ronduit jammer.
Ik vond het veld er vrij vol uitzien. Niet Goldband-vol, wel gewoon prima gevuld. Ik heb de indruk dat de Hotot hoe langer hoe meer een hekel punt wordt 'in' de programmering van het festival. Acts als Gang Of Youths, Celeste, The Smile of Phoebe Bridgers trokken nog geen half veld terwijl dingen als Polo & Pan, Goldband en Jungle By Night dat gemakkelijk wél deden. Opnieuw een gevolg van de meer dancey-programmatie dit jaar? DTRH trekt, heb ik de indruk, een heel ander publiek dan in z'n beginjaren. Niet dat daar iets mis mee is, maar het zorgt er wel voor dat er wat aan de alternatieve identiteit (zie ook dingen als Wilco, St. Vincent, girl in red etc.) wordt geknauwd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Sowieso vind ik het altijd opvallend hoe rustig het doorgaans is bij de afsluiter op zondag (Nick Cave uitgezonderd uiteraard). Bij Janelle Monae was dat ook al.

Het zal de komende jaren lastig genoeg worden om acts te boeken die groot genoeg zijn om dat veld te vullen. Ook bij acts als Arcade Fire vraag ik me dat sterk af. Massive Attack? Idem.
Het verschil is een dag minder congé nemen en de nacht in je eigen bed kunnen slapen. Komt er ook een beetje van als je de headliner al laat afsluiten om elf uur. Op Rock Werchter is dat half één en op Pinkpop twaalf uur. Het verschil mag dan wel klein zijn, het zorgt blijkbaar voor veel mensen wel voor om de laatste ochtend al in te pakken, nog een halve dag festival mee te pikken zodat men om tien alweer voor de buis kan hangen. Het boeken van dé headliner van het weekend op zondag is logistiek niet altijd even gemakkelijk in één van de drukste weekends van de zomer. Je hebt immers naast DTRH ook nog RW, Roskilde, Open'er etc.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik vond het veld er vrij vol uitzien. Niet Goldband-vol, wel gewoon prima gevuld. Ik heb de indruk dat de Hotot hoe langer hoe meer een hekel punt wordt 'in' de programmering van het festival. Acts als Gang Of Youths, Celeste, The Smile of Phoebe Bridgers trokken nog geen half veld terwijl dingen als Polo & Pan, Goldband en Jungle By Night dat gemakkelijk wél deden. Opnieuw een gevolg van de meer dancey-programmatie dit jaar? DTRH trekt, heb ik de indruk, een heel ander publiek dan in z'n beginjaren. Niet dat daar iets mis mee is, maar het zorgt er wel voor dat er wat aan de alternatieve identiteit (zie ook dingen als Wilco, St. Vincent, girl in red etc.) wordt geknauwd.
Ben het wel met je eens hier. Ik denk ook dat het een beetje tussen BKS en Lowlands in wil vallen, en van beide walletjes wil snoepen. Waar Lowlands steeds meer naar de mainstream commerciële tour gaat, wil BKS juist de muzieksnobs ontvangen.

50/50 was het dit jaar zeker niet nee, en dat komt denk ik door de knaldrang van 2 jaar afwezigheid. Het feestje heeft de overhand tov de programmering. Ik weet niet hoe het veld bij de hotot andere jaren stond,l eigenlijk?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Acts als Gang Of Youths, Celeste, The Smile of Phoebe Bridgers trokken nog geen half veld terwijl dingen als Polo & Pan, Goldband en Jungle By Night dat gemakkelijk wél deden.
Oef.

En wetende dat ik nog nooit van dat Polo Pan ding gehoord heb hiervoor.

Hopelijk is dat volgend jaar een beetje meer in evenwicht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dat 'Polo Pan ding' was gewoon best prima hoor, Matt. Zeker in die context paste dat plaatje volledig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Dat 'Polo Pan ding' was gewoon best prima hoor, Matt. Zeker in die context paste dat plaatje volledig.
Was niet denigrerend bedoeld hoor. Kende het gewoon oprecht niet, waardoor het extra gek is te horen dat het veld er zo vol stond. Dacht dan even dat dit een NL act is, wat dat zou verklaren, maar dat ook niet. En luisterend naar de muziek (die prima klinkt met dit weertje) ook niets waarvoor ik een ticket zou kopen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Oef.

En wetende dat ik nog nooit van dat Polo Pan ding gehoord heb hiervoor.

Hopelijk is dat volgend jaar een beetje meer in evenwicht.
Ja die constatering vind ik best sneu. Hierdoor is dit geen festival die stijgt in mijn lijstje om eens heen te gaan. En ook bks is al aan het zakken. Wordt een leeg lijsjte zo :(
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Waarom BKS? Want dat is niet zo'n 'feestje feestje' publiek als blijkbaar op DTRH en LL.
Oké, maar like. Het is niet omdat veel mensen naar dansbare acts gaan kijken dat ze ook cliché lullo's zijn die door ieder ander concert heen praten. Geen enkele keer mee gemaakt. Sterker nog. Het publiek was naar mijn aanvoelen een pak beter en bovenal aandachtiger dan in 2019. Heb me slechts één keer verplaatst, tijdens Phoebe Bridgers omdat een stel Britten (heb je ze weer) hun bek niet konden houden.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Oké, maar like. Het is niet omdat veel mensen naar dansbare acts gaan kijken dat ze ook cliché lullo's zijn die door ieder ander concert heen praten. Geen enkele keer mee gemaakt. Sterker nog. Het publiek was naar mijn aanvoelen een pak beter en bovenal aandachtiger dan in 2019. Heb me slechts één keer verplaatst, tijdens Phoebe Bridgers omdat een stel Britten (heb je ze weer) hun bek niet konden houden.
Eens met Yannick. Het publiek was heel prettig. Uitgelaten wanneer het kon, grotendeels aandachtig en stil wanneer dat nodig was.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Begint het wel heen te gaan met een paar onzin stages op het terrein. Daar doelt Jos op denk ik.
Tja, op die 'onzin stages' stond bijna niemand (op The Floor in de nacht na, wat overigens ook niet echt nieuw was, maar meer een samensmelting van de THREE en FOUR). Verder was het festival gewoon weer exact zoals het was voor corona. Met als bonus dus dat je in de nacht nog wat extra gezelligheid had.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Tja, op die 'onzin stages' stond bijna niemand (op The Floor in de nacht na, wat overigens ook niet echt nieuw was, maar meer een samensmelting van de THREE en FOUR). Verder was het festival gewoon weer exact zoals het was voor corona. Met als bonus dus dat je in de nacht nog wat extra gezelligheid had.
Niet eens. De Four was nooit hinderlijk, The Floor was dat wel. Draaide door Nick Cave heen, toen brak mijn BKS-hart wel even hoor.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Niet eens. De Four was nooit hinderlijk, The Floor was dat wel. Draaide door Nick Cave heen, toen brak mijn BKS-hart wel even hoor.
Really? Ok, dat is de eerste keer dat ik dit hoor, maar dat is wel kwalijk... Heb zelf bij de optredens op ONE geen enkele keer last gehad van The Floor.

Edit: maar ik was dus niet bij Cave, dus kan daar niet over oordelen.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ik vond the Bizar een bizare stoorzender die hoorde je steeds overal doorheen. Al stoor ik me nooit zo erg aan geluidslekken op een festival. Dat hoort er bij. Voor de rest een goed publiek op DTRH, nooit gestoord aan pratende en voordringende gasten. Wel een veel jonger publiek dan op BKS.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Met de release van Orbital's "30 Something" vandaag, zouden zij DTRH kunnen headlinen?

Ze zijn misschien niet zo populair als bijvoorbeeld Underworld, maar verkochten de vorige keer dat ze in Nederland waren toch 2x Paradiso uit (net als Janelle Monáe een jaar voor haar headlinespot) en kunnen ook het Pola & Pan-publiek naar de Hotot trekken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken