Down The Rabbit Hole 2023

James13

Playlistbediener
9 mei 2023
18
39
Er zit wel een boeiende discussie achter, namelijk waarom er op 3 grote Nederlandse festivals een Belgische headliner staat, en waarom we dan toch moeite zouden hebben met een Nederlandse headliner als noodoplossing....

Maar dat is het punt niet. Ik denk dat je veel te gemakkelijk aanneemt dat er nog even een grote headliner te fixen is. Het zou erg knap zijn als DTRH dat voor elkaar zou krijgen. Ik verwacht echter dat ze eerder of een sub van Lowlands of NSJ (waar ze toch al een contract mee hebben) als DTRH-headliner neerzet, of dat ze een naam op het programma doorschuiven.
Totaal mee oneens, je bezoekers betalen een vermogen voor een festival waar 1 daadwerkelijk grote naam op het affiche staat (lees: kan 1 of zelfs meerdere Ziggo's vullen). Als deze wegvalt, is het gewoon geen excuus om met een Nederlandse act op de proppen te komen. Hij valt ook op meerdere grote festivals weg dus je kan ook collectief iets proberen te regelen. We hebben het hier niet over een subheadliner die de dag van te voren wegvalt, maar over letterlijk de enige echt grote naam op het hele affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en mattman

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Hopende op: Arctic Monkeys, Qotsa, Ghost
Kan mee leven: Editors, Liam Gallagher, Royksopp
Please no: Goldband, Maneskin

Weet niet in hoeverre acts die nu op BKS staan uitgesloten zijn, zeker als ze hierop uitkomen als BKS

Er zit wel een boeiende discussie achter, namelijk waarom er op 3 grote Nederlandse festivals een Belgische headliner staat, en waarom we dan toch moeite zouden hebben met een Nederlandse headliner als noodoplossing....

Maar dat is het punt niet. Ik denk dat je veel te gemakkelijk aanneemt dat er nog even een grote headliner te fixen is. Het zou erg knap zijn als DTRH dat voor elkaar zou krijgen. Ik verwacht echter dat ze eerder of een sub van Lowlands of NSJ (waar ze toch al een contract mee hebben) als DTRH-headliner neerzet, of dat ze een naam op het programma doorschuiven.
Dat is toch helemaal geen boeiende discussie? Er is geen 1 Nederlandse act die in de buurt komt van de internationale bekendheid van Stromae (wellicht Golden Earring in bepaalde leeftijdsgroepen), en dat maakt voor mij een Nederlandse naam neerzetten die je 10x per jaar kan zien schandalig. Vooral als je weet bij welke namen je uitkomt...dtrh onwaardig. Maar we wachten rustig af. Wie weet waarmee ze aankomen zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
409
427
Wat staat er op NSJ dat overlap heeft met het DTRH publiek?
Stormzy
Janelle Monae
Typhoon
Lizzo
Little Simz
Loyle Carner
Zwangere Guy
Benny Sings
Yussuf Dayes

Stormzy zou een goede vervanger zijn denk ik. Al moet hij wel willen.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Het is vermoedelijk echt niet zo makkelijk als je hier schetst Bob. Een internationale plan b of c lijkt me sowieso onmogelijk, helemaal dit jaar.
Ik maak mijn punt enigszins verwarrend door in mijn eerste bericht Stormzy en Rosalia te noemen, maar een internationale naam minstens gelijkwaardig aan Idles moet toch haalbaar zijn. Je maakt je als festival er anders zo makkelijk van af ....

Waarvan je kan zeggen dat een pak 'm beet The Opposites voor veel meer tevredenheid onder je publiek zal zorgen dan een kleine internationale naam, maar dat is toch niet de richting die je op wilt als dtrh zijnde?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.018
Wat staat er op NSJ dat overlap heeft met het DTRH publiek?
Stormzy
Janelle Monae
Typhoon
Lizzo
Little Simz
Loyle Carner
Zwangere Guy
Benny Sings
Yussuf Dayes

Stormzy zou een goede vervanger zijn denk ik. Al moet hij wel willen.
Als het Stormzy wordt, klap ik wel in mijn handjes. Maar of iedereen daar razend enthousiast van wordt?

Aan de andere kant heeft die man ook gewoon headliner gestaan op Glastonbury (en ik weet dat niet iedere Glastonbury headliner hier ook meteen headliner is, hallo Kasabian).
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
En als je leest wat ze over mogelijke vervanging zeggen, dan weet je al dat we niet veel hoeven te verwachten. Zoals ook al te verwachten viel...
Dat voorspelt idd weinig goeds. Anderzijds.. Dit nieuws moet achter de schermen echt al láng de ronde hebben gedaan dus mja.. Idk wat ik ervan moet vinden. Zal uiteraard wel moeilijk zijn om een internationaal grote naam nog bij te boeken. Ik kijk wel gewoon weer richting NSJ die in het verleden al acts met DTRH deelden tho. En als Stromae veruit hun duurste vis was, mag het wel wat zijn vind ik. Zeker als je kijkt naar de rest van deze line-up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
Als het Stormzy wordt, klap ik wel in mijn handjes. Maar of iedereen daar razend enthousiast van wordt?

Aan de andere kant heeft die man ook gewoon headliner gestaan op Glastonbury (en ik weet dat niet iedere Glastonbury headliner hier ook meteen headliner is, hallo Kasabian).
Stormzy zie ik wel voor me tbh.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.535
2.677
Ik maak mijn punt enigszins verwarrend door in mijn eerste bericht Stormzy en Rosalia te noemen, maar een internationale naam minstens gelijkwaardig aan Idles moet toch haalbaar zijn. Je maakt je als festival er anders zo makkelijk van af ....

Waarvan je kan zeggen dat een pak 'm beet The Opposites voor veel meer tevredenheid onder je publiek zal zorgen dan een kleine internationale naam, maar dat is toch niet de richting die je op wilt als dtrh zijnde?
Bij Lowlands zou Mojo de hand niet omdraaien om the Opposities, de Staat of Typhoon als (vervangend) headliner neer te zetten. Maar dan moet het wel een unieke one off-show zijn. Ook dat wordt lastig genoeg voor hen om goed te organiseren.

De stap van Stomae naar Idles is trouwens wel een heel grote...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
Heb je de laatste maanden de berichten gemist hoe lastig het voor festivals is om hun headliners rond te krijgen (zie bijv. bericht BKS die letterlijk een week voor de bekendmaking van het programma nog 2 headliners moesten vastleggen...)? Het is echt onzin om dan te spreken over "ze zijn af" als er geen Rosalia geboekt wordt...
Laten we ook niet te veel eieren leggen onder BKS. Als je voor december nog steeds maar één headliner rond hebt, dan schort er ook wat en dat ligt dan niet alleen aan de artiesten of bands..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
Totaal mee oneens, je bezoekers betalen een vermogen voor een festival waar 1 daadwerkelijk grote naam op het affiche staat (lees: kan 1 of zelfs meerdere Ziggo's vullen). Als deze wegvalt, is het gewoon geen excuus om met een Nederlandse act op de proppen te komen. Hij valt ook op meerdere grote festivals weg dus je kan ook collectief iets proberen te regelen. We hebben het hier niet over een subheadliner die de dag van te voren wegvalt, maar over letterlijk de enige echt grote naam op het hele affiche.
Sorry, maar hoe lullig ook; een line-up is altijd subject to change. Headliner, sub of kleinere acts. Er kan altijd iets tussen komen. Dat een organisatie dan maar moet beginnen toveren, ben ik het niet mee eens. Anderzijds heb je wel een punt, organisaties kúnnen inderdaad de handen in elkaar slaan om last minute een act nog aan te trekken. Anderzijds, sommige acts vallen niet één op één te vervangen. Stormzy staat zo bv. al op Werchter, maar zou wel op DTRH kunnen inspringen terwijl Werchter dan misschien met iemand als Lizzo moet komen als vervanger..
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.535
2.677
Laten we ook niet te veel eieren leggen onder BKS. Als je voor december nog steeds maar één headliner rond hebt, dan schort er ook wat en dat ligt dan niet alleen aan de artiesten of bands..
Daar hebben ze een halve podcast mee gevuld... Maar om dan dichterbij te blijven: als Stromae de enige echte dure headliner op DTRH is dan zegt dat ook iets over de vijver waarin DTRH heeft moeten vissen. Die is dit jaar gewoon niet zo groot.

En als er dan een Stromae wegvalt vanwege ziekte, grote festivalnamen als Arcade Fire of RATM wegvallen, en er geen Nederlands festival in weet te slagen om Blur te boeken dan wordt de spoeling erg dun...

Het wegvallen van zo'n headliner is supervervelend, maar dit jaar nog meer dan andere jaren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
En als er dan een Stromae wegvalt vanwege ziekte, grote festivalnamen als Arcade Fire of RATM wegvallen, en er geen Nederlands festival in weet te slagen om Blur te boeken dan wordt de spoeling erg dun...
Niemand kon Blur boeken, of niemand moest hen hebben? Werchter bedankte ook vriendelijk precies.

DTRH is ook gewoon het type festival waar je kleinere namen kunt pushen als headliner zoals een .Paak of Janelle in het verleden. Zoveel in je mandje leggen om één act, is gewoon niet zo gezond - mijn mening dan. Het gat tussen die headliner is dan zo groot dat je het niet opgevuld krijgt - zelfde met bv. Gorillaz afgelopen jaar. Stel dat die hadden gecanceld, hoe vul je zo'n grote, dure naam op? Moeilijk. Terwijl een act als Fred Again, Janelle, Disclosure, Underworld zich owv de grote makkelijker vervangbaar lijkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en dfrvanloon

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.003
1.164
Wel leuk verschil op de socials. Op Insta worden veel vervangende namen genoemd die hier ook worden genoemd: Rosalia, Janelle, Anderson Paak, Stormzy en verrassend vaak Editors..

Op Facebook zie ik voornamelijk DJVT en Goldband voorbij komen. De horror.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.172
3.103
Wel leuk verschil op de socials. Op Insta worden veel vervangende namen genoemd die hier ook worden genoemd: Rosalia, Janelle, Anderson Paak, Stormzy en verrassend vaak Editors..

Op Facebook zie ik voornamelijk DJVT en Goldband voorbij komen. De horror.
Los van verschil in muzieksmaak, zijn mensen die dit voorstellen de ondergang van festivals als DTRH en Lowlands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken