Down The Rabbit Hole 2023

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
113
105
Arctic Monkeys hebben 1 juli nog wel vrij in hun agenda. Misschien nadat ze met zulke open armen zijn ontvangen tweemaal in de Ziggo Dome dat ze met hun hand over hun hart strijken en DTRH uit de brand willen helpen. Maar inderdaad, dat zal wel ijdele hoop zijn.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Als ze met een Nederlandse act aankomen is dat een dikke vinger naar als je klanten. Als één van de grootste festivals van Nederland moet je ALTIJD in scenario's werken. Dat Stromae zou uitvallen is met zijn verleden geen ondenkbaar scenario (hoe vervelend voor de man zelf ook) en ik kan mij er met mijn hoofd niet bij hoe ze met zo'n bericht durven te komen. Als ze niet met kaliber Stormzy/Rosalia (zoals hierboven genoemd) zijn ze wat mij betreft echt af.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Als ze met een Nederlandse act aankomen is dat een dikke vinger naar als je klanten. Als één van de grootste festivals van Nederland moet je ALTIJD in scenario's werken. Dat Stromae zou uitvallen is met zijn verleden geen ondenkbaar scenario (hoe vervelend voor de man zelf ook) en ik kan mij er met mijn hoofd niet bij hoe ze met zo'n bericht durven te komen. Als ze niet met kaliber Stormzy/Rosalia (zoals hierboven genoemd) zijn ze wat mij betreft echt af.
Als Rock Werchter al geen plan b of c heeft....
Ik verwacht geen grote vervanger eigenlijk. Lijkt me een vrij lastige opdracht.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
856
561
Dit denk ik dus ook. Rosalia of Stormzy zijn toch ook niet veel groter dan Stromae, in Nederland denk ik zelfs iets kleiner
Iets kleiner? Rosalía en Stormzy staan hier voor solo-optredens in AFAS Live, Stromae verkoopt met gemak meerdere keren Ziggo Dome uit. Me dunkt dat je met het gage van Stromae allebei wel kunt betalen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.277
2.211
Als ze met een Nederlandse act aankomen is dat een dikke vinger naar als je klanten. Als één van de grootste festivals van Nederland moet je ALTIJD in scenario's werken. Dat Stromae zou uitvallen is met zijn verleden geen ondenkbaar scenario (hoe vervelend voor de man zelf ook) en ik kan mij er met mijn hoofd niet bij hoe ze met zo'n bericht durven te komen. Als ze niet met kaliber Stormzy/Rosalia (zoals hierboven genoemd) zijn ze wat mij betreft echt af.
Heb je de laatste maanden de berichten gemist hoe lastig het voor festivals is om hun headliners rond te krijgen (zie bijv. bericht BKS die letterlijk een week voor de bekendmaking van het programma nog 2 headliners moesten vastleggen...)? Het is echt onzin om dan te spreken over "ze zijn af" als er geen Rosalia geboekt wordt...
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Het zal wel Goldband worden oid. Of wellicht Angele.

Al hoop ik voor de bezoekers op een grotere vis.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Heb je de laatste maanden de berichten gemist hoe lastig het voor festivals is om hun headliners rond te krijgen (zie bijv. bericht BKS die letterlijk een week voor de bekendmaking van het programma nog 2 headliners moesten vastleggen...)? Het is echt onzin om dan te spreken over "ze zijn af" als er geen Rosalia geboekt wordt...
Wellicht niet een Rosalia, maar een Nederlandse act zou schandalig zijn imo.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.367
1.822
Als ze met een Nederlandse act aankomen is dat een dikke vinger naar als je klanten. Als één van de grootste festivals van Nederland moet je ALTIJD in scenario's werken. Dat Stromae zou uitvallen is met zijn verleden geen ondenkbaar scenario (hoe vervelend voor de man zelf ook) en ik kan mij er met mijn hoofd niet bij hoe ze met zo'n bericht durven te komen. Als ze niet met kaliber Stormzy/Rosalia (zoals hierboven genoemd) zijn ze wat mij betreft echt af.
Dan ken je Mojo nog niet ….

Overigens denk ik niet dat het haalbaar is een alternatief achter de hand te houden voor het geval een act op het laatste moment cancelt. Hoe moeten ze dat organiseren? Alsof AM of Kendrick Lamar zeggen: je hebt ons niet geboekt, maar stel dat iemand afzegt, dan komen wij wel? Afzeggen is gewoon dikke vette pech waar je zo goed mogelijk mee moet zien te dealen.

En eerlijk is eerlijk: Stromae is gewoon de grote naam dit jaar. Voor iedere geopperde vervanger hier zullen er mensen zijn die teleurgesteld worden. Rosalia vind ik fantastisch, maar in mijn groep doet het nauwelijks iemand wat. Arctic Monkeys: tof maar compleet anders. Lizzo of FATM? Dat vind ik dan weer helemaal kut, en vast genoeg andere mensen ook. Het is schier onmogelijk om daar nu met een alternatief voor te komen dat zo breed gedragen wordt als Stromae.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje

James13

Playlistbediener
9 mei 2023
18
39
Gewoon samen met Werchter en andere festivals waar Stromae afhaakt Pavement iets eerder naar Europa halen, plek zat in de agenda en was gruwelijk op Primavera vorig jaar. Ja is natuurlijk veel kleiner dan Stromae, maar nog altijd 100x beter dan welke Nederlandse act die beschikbaar is en je zet jezelf als 'alternatief' festival in ieder geval niet totaal voor lul. Knal er een serieuze EDM act bij met het geld wat je overhoudt (Polo & Pan?) om ook die groep bezoekers een handreiking te doen en je bent een heel eind.
 
  • Haha
Waarderingen: Benjamin

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.623
2.119
Hopende op: Arctic Monkeys, Qotsa, Ghost
Kan mee leven: Editors, Liam Gallagher, Royksopp
Please no: Goldband, Maneskin

Weet niet in hoeverre acts die nu op BKS staan uitgesloten zijn, zeker als ze hierop uitkomen als BKS al geweest is.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Dan ken je Mojo nog niet ….

Overigens denk ik niet dat het haalbaar is een alternatief achter de hand te houden voor het geval een act op het laatste moment cancelt. Hoe moeten ze dat organiseren? Alsof AM of Kendrick Lamar zeggen: je hebt ons niet geboekt, maar stel dat iemand afzegt, dan komen wij wel? Afzeggen is gewoon dikke vette pech waar je zo goed mogelijk mee moet zien te dealen.

En eerlijk is eerlijk: Stromae is gewoon de grote naam dit jaar. Voor iedere geopperde vervanger hier zullen er mensen zijn die teleurgesteld worden. Rosalia vind ik fantastisch, maar in mijn groep doet het nauwelijks iemand wat. Arctic Monkeys: tof maar compleet anders. Lizzo of FATM? Dat vind ik dan weer helemaal kut, en vast genoeg andere mensen ook. Het is schier onmogelijk om daar nu met een alternatief voor te komen dat zo breed gedragen wordt als Stromae.
Typische mojo-actie inderdaad. Iets gelijkwaardigs is ook niet realistisch. Dat is ook volkomen logisch. Ze spelen echter in hun berichtgeving in op een nationale vervanger en dat vind ik voor 255,- absurd.

Overigens vind ik dit ook geen dikke pech. Niemand kent de exacte situatie van Stromae en daarover speculeren is niet netjes. Maar we gaan toch niet met z'n allen echt verbaasd lopen doen over deze cancel? Hij heeft er 5+ jaar uitgelegen en in zijn eerste tourjaar stond zijn agenda meer dan vol. Kans op een recidief was echt verre van klein
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.277
2.211
Moet ik hier serieus op ingaan?
Er zit wel een boeiende discussie achter, namelijk waarom er op 3 grote Nederlandse festivals een Belgische headliner staat, en waarom we dan toch moeite zouden hebben met een Nederlandse headliner als noodoplossing....

Maar dat is het punt niet. Ik denk dat je veel te gemakkelijk aanneemt dat er nog even een grote headliner te fixen is. Het zou erg knap zijn als DTRH dat voor elkaar zou krijgen. Ik verwacht echter dat ze eerder of een sub van Lowlands of NSJ (waar ze toch al een contract mee hebben) als DTRH-headliner neerzet, of dat ze een naam op het programma doorschuiven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken