Down The Rabbit Hole 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.286
Productioneel is het inderdaad heel sterk. Muzikaal gezien kan je nog over discussiëren imo. Maar bij popmuziek draait het allang niet meer zang.
 
  • Haha
Waarderingen: werchter12

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Productioneel is het inderdaad heel sterk. Muzikaal gezien kan je nog over discussiëren imo. Maar bij popmuziek draait het allang niet meer zang.
Muzikaal kun je bij elke act over discussiëren. En wie zegt dat het bij popmuziek om zang moet draaien? Of dat dat het enige is wat DTRH moet boeken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Ik heb Stromae ooit met deze show Werchter zien afsluiten

Als DTRH nee zegt tegen zo'n act, zijn ze gek imo. En ja, z'n huidige show is van vergelijkbaar niveau. Heb m al gezien op Werchter Boutique dit jaar, en zou het graag nog eens meemaken.
Och och, wat was dat toch goed, misschien nog wel beter dan z'n show nu, ook wel om de verrassingsfactor toen veel groter was voor mij! En ik toevalligerwijs helemaal vooraan terecht kwam nadat we ook al bij Franz Ferdinand en Kings of Leon in het voorvak stonden.

Wat een feest!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Muzikaal vind ik het ook te gek. Nieuwe album was ook weer een parel.

Grote popact met sterke liveact die veel kaarten verschuift lijkt me voor DTRH een nobrainer.
Same trouwens ja, dat de top 40 huisvrouwen sommige nummers van hem ook kunnen waarderen betekent niet dat de muziek verder niks te bieden heeft. In tegendeel. Wat een artiest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.286
Muzikaal kun je bij elke act over discussiëren. En wie zegt dat het bij popmuziek om zang moet draaien? Of dat dat het enige is wat DTRH moet boeken?

Dat heb ik ook niet gezegd. Ik vind het prima hoe de popcultuur in ontwikkeling is, maar voor mij is de basis wel een fijn strotje. Met hiphop niet anders trouwens. Ik kan er vrij snel uitraken als het vals of autotune is.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.286
Mja. Blijkbaar wil het meerendeel hier wel Stromae blijkbaar. Benieuwd wat het festival gaat doen, volgende week zal het wel bekend worden. Als ik even terugkijk, dan gooit het festival meestal wel de grootste namen in één batch.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik vind het prima hoe de popcultuur in ontwikkeling is, maar voor mij is de basis wel een fijn strotje. Met hiphop niet anders trouwens. Ik kan er vrij snel uitraken als het vals of autotune is.
Ik snap nog steeds niet wat je hiermee wilt zeggen, want Stromae zingt zelden vals en gebruikt bij mijn weten ook geen autotune?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Was zuiver toen ik hem in Afas zag vorig jaar en van wat ik me herinner zonder autotune.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.286
Ik heb hem niet live gezien, maar nu een aantal nummer van dat filmpje(ja ja, ik probeer het echt jongens) zat hij er flink naast. Moet ik wel een beetje nuanceren dat dit live waarschijnlijk niet te horen is maar omdat deze opname rechtstreeks vanuit de microfoon wordt opgenomen, hoor je dat al veel sneller.
Geen autotune bij Stromae trouwens hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik heb hem niet live gezien, maar nu een aantal nummer van dat filmpje(ja ja, ik probeer het echt jongens) zat hij er flink naast. Moet ik wel een beetje nuanceren dat dit live waarschijnlijk niet te horen is maar omdat deze opname rechtstreeks vanuit de microfoon wordt opgenomen, hoor je dat al veel sneller.
Geen autotune bij Stromae trouwens hoor.
Hey, tof dat je het in ieder geval kijkt.

Ik heb mij nog nooit aan een valse noot gestoord bij hem. Maar dat kan inderdaad aan de live setting liggen. Dan kijk je vaak toch door een roze bril, in de sfeer die het op dat moment heeft.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.316
1.748
Lijkt mij dat DTRH toch wel wat meer smoel heeft dan boeken waar 'veel vraag naar is van dagjes publiek'. AM kan ik nog ergens in vinden omdat dit nog wel een beetje tegen de alternative muziek aan schuurt, maar Stromae wordt inmiddels ook in armen gesloten door de huismoeders van tegenwoordig. Zou het oprecht een hele hele zwakke boeking voor DTRH vinden.

Iedereen die Stromae wil zien, heeft zijn/haar kans allang gepakt of tickets voor één van zijn komende 50 shows ergens in de Benelux. Nee. Het zou echt niet een goede zet zijn om hem te boeken. RockWerchter vind ik het ook een slappe boeking ja, maar daar is misschien nog iets beter te verdedigen omdat hij daar vandaan komt.
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Aan de andere kant is het echt niet zo dat DTRH altijd enkel spannende headliners boekt. Als je bedenkt dat de afgelopen recente jaren ook Editors, Disclosure, Underworld Oscar and the Wolf en in de afgelaste editie ook Doe Maar als headliners werden neergezet, dan vind ik Stromae toch veel beter te verdedigen. Ik denk dat het serieus goed zal aanslaan, en dat is niet per se het zelfde als neerzetten wat het volk wilt.

Uiteraard hoop ik zelf ieder jaar op een headliner als Janelle Monae of Tyler of Gorillaz, maar ik zou Stromae in combinatie met bijvoorbeeld Arcade Fire en Blur echt waanzinnig vinden. Al is dat financieel gezien natuurlijk wishful thinking. Vooruit Rosalia dan erbij, of Fred Again in plaats van Blur. Dat zal beter passen qua kosten.

“Gewoon” ieder jaar een magistrale naam bovenaan en dan mogen ze van mij die andere twee headliners wat makkelijker maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.316
1.748
Waarbij ik overigens niet bedoel dat Stromae een makkelijke headliner is.

Hooguit wat meer voor de hand liggend.

Maar vooral erg goed.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik heb Stromae ooit met deze show Werchter zien afsluiten

Als DTRH nee zegt tegen zo'n act, zijn ze gek imo. En ja, z'n huidige show is van vergelijkbaar niveau. Heb m al gezien op Werchter Boutique dit jaar, en zou het graag nog eens meemaken.
Persoonlijk vind ik die Racine Carre-tournee indrukwekkender dan de technische snufjes en productie dan die van nu..
 

Geert

Playlistbediener
9 apr 2014
39
28
Damien Rice komt komende vrijdag met nieuwe muziek en nieuws over een tour. Zou ook best eens op DTRH kunnen staan. Wellicht als sub-headliner? Stond als headliner in het 2e jaar geloof ik, maar inmiddels is het festival een heel stuk gegroeid.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: StevieU2 en MarkD

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Laatste pronostiek voor we volgende week ongetwijfeld de lineup krijgen:

Stromae - FATM - Blur
The 1975 - Fred Again.. - Paolo Nutini - iets dat in het rijtje The Smile/Beck ligt

Oh en 100 keer lever Blur dan zo’n Arctic Monkeys.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik gok op headliners:

Stromae - FATM - Arctic Monkeys

Met Goldband als wildcard headliner als Stromae en FATM heel duur zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken