Down The Rabbit Hole 2023

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.360
1.813
Zou me ergens ook niet verbazen als Florence - AM - Chemical Brothers ook gewoon de drie headliners van DTRH gaan worden. Of misschien Stromae als AM alleen een zaalshow speelt hier.
Stromae / CB / iets uit rijtje Bon Iver, Arcade Fire, FATM zie ik wel gebeuren ja. Al vrees ik tevens dat Stromae te groot is.....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Arctic Monkeys zie ik dit jaar niet zo snel op Pinkpop verschijnen, met Pink en Robbie Williams als de andere headliners. Zeker niet met hun nieuwste album.

Verwacht op Pinkpop eerder iets met steviger werk.
Ik denk dat met die grote popheadliners dat de derde headliner iets kleiner zou kunnen zijn. AM past dan prima in dat profiel imo. Zou ook kunnen dat het Foo's wordt als vervanger voor RATM natuurlijk.. Bovendien vind ik het rijtje AM - Flo - Chem Bros echt belachelijk duur voor DTRH. Het festival heeft normaal gezien headliners die een trede kleiner zijn, of toch één of twee headliners (zie bv. dit jaar met TWOD en Disclosure en dan Gorillaz als klepper). In 2019 had je zelfs geen grote, dure headliners met Editors, Underworld en Janelle. Enkel in 2018 was dat met Nick Cave en QOTSA enigszins het geval.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
AM is niet echt een headliner voor Pinkpop imo. Helemaal niet met die nieuwe plaat. Zal eerder een GnR, Foo Fighters of RHCP oid worden.

Misschien is de Ziggo ook wel de enige plek waar ze spelen in NL in 2023.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.330
1.346
Ik denk nogsteeds niet dat AM en Stromae headliners gaan worden hier hoor. Die hebben al genoeg shows in NL in 2023. Mja, we zullen zien.

Chem brothers en F&TM wel ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.360
1.813
Ik denk dat met die grote popheadliners dat de derde headliner iets kleiner zou kunnen zijn. AM past dan prima in dat profiel imo. Zou ook kunnen dat het Foo's wordt als vervanger voor RATM natuurlijk.. Bovendien vind ik het rijtje AM - Flo - Chem Bros echt belachelijk duur voor DTRH. Het festival heeft normaal gezien headliners die een trede kleiner zijn, of toch één of twee headliners (zie bv. dit jaar met TWOD en Disclosure en dan Gorillaz als klepper). In 2019 had je zelfs geen grote, dure headliners met Editors, Underworld en Janelle. Enkel in 2018 was dat met Nick Cave en QOTSA enigszins het geval.
Ja je hebt zeker een punt, qua prijzen. Daarom twijfel ik ook over Stromae. Maar zou CB zo absurd veel duurder zijn dan bijvoorbeeld Disclosure? Beiden sloten Lowlands af in de recente geschiedenis. Zal qua kosten toch wel in elkaars verlengde liggen lijkt me. Underworld zal toch ook niet bizar veel goedkoper zijn? En FATM, is dat veel duurder dan TWOD? Gewoon serieuze vraag, ik kan het echt niet zo goed inschatten.

Overigens denk ik dat DTRH budgetair inmiddels aardig wat slagkracht heeft hoor. 45.000 bezoekers, en de ticketprijzen zijn allang niet meer de stuntprijzen van de eerste jaren. Al zullen de gages tegenwoordig ook niet echt minder zijn.....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
@jimmywe heeft daar vast een beter idee van als mij, maar ik vermoed dat een Underworld en Disclosure toch wel een pak minder kosten (de helft?) van een Chemical Brothers. Arctic Monkeys zal wel dicht tegen, of al over het miljoen gaan hangen en dat terwijl Gorillaz al hun duurste act ooit was (zegt ook wat over de gages van Cave en QOTSA in 2018). Ik schat dat Florence in een zelfde vaarwater als Editors, TWOD en QOTSA qua prijs zal verkeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
@jimmywe heeft daar vast een beter idee van als mij, maar ik vermoed dat een Underworld en Disclosure toch wel een pak minder kosten (de helft?) van een Chemical Brothers. Arctic Monkeys zal wel dicht tegen, of al over het miljoen gaan hangen en dat terwijl Gorillaz al hun duurste act ooit was (zegt ook wat over de gages van Cave en QOTSA in 2018). Ik schat dat Florence in een zelfde vaarwater als Editors, TWOD en QOTSA qua prijs zal verkeren.

Chemical Brothers hebben ook een dure productie en veel crew bij. Scheelt veel. Maar hun marktwaarde is wel gedaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Schrijf The Chem Bros maar op hoor met die Bilbao BBK datum.
Die touren letterlijk elke zomer. We hadden ze voor dit jaar ook kunnen opschrijven. Of in 2019. Of in 2018.

Maar door die krampachtige drang om per se iets dansbaars te laten headlinen, zou het wel kunnen ja…
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.330
1.346
The Blaze is ook zo'n DTRH/LL naam, die zal ook ongetwijfeld komen.

Denk écht dat we de drie headliners niet delen met Bilbao. Niet dat nu een idee heb van wat er wel ipv AM/Stromae komt maar ik denk dat er nog wel een nieuwe in de pijplijn zit. Kan mij gewoon niet voorstellen dat de organisatie wéér 1 van die twee op haar festival laat afsluiten t.o.v. Lowlands + verzadeging in NL in 2023.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Die touren letterlijk elke zomer. We hadden ze voor dit jaar ook kunnen opschrijven. Of in 2019. Of in 2018.

Maar door die krampachtige drang om per se iets dansbaars te laten headlinen, zou het wel kunnen ja…
Dan had je respectievelijk Disclosure, Underworld en ODESZA hè haha.
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.330
1.346
Ook al eens geopperd, maar werd te groot bevonden volgens menig lid hier. Denk zelf dat het prima kan overigens. Zie Blur het liefst van alles qua headliners wat nu straks tourt.
Blur dus juli op een festival. Ook iets voor DTRH?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Ik denk dat alle headliners voor DTRH nu al wel geboekt zijn en dat Beauregard en andere festivals die hun shit nog niet rond hebben makkelijk kunnen gebruik maken van het last minute aanbod.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Ik denk dat alle headliners voor DTRH nu al wel geboekt zijn en dat Beauregard en andere festivals die hun shit nog niet rond hebben makkelijk kunnen gebruik maken van het last minute aanbod.
Die ene insider loopt al redelijk lang te roepen dat Blur een comeback maakt hoor. Dus heel laat minute zal hun tour toch niet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Die ene insider loopt al redelijk lang te roepen dat Blur een comeback maakt hoor. Dus heel laat minute zal hun tour toch niet zijn.
Klopt, maar misschien is het aanbod gewijzigd sindsdien. Waarom staan ze op een festival als Beauregard en niet Main Quare of Rock En Seine. Is toch maar een klein festival met een veronderstel ik toch niet zo'n gigantisch budget als je ziet wat er daar al eerder stond.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Klopt, maar misschien is het aanbod gewijzigd sindsdien. Waarom staan ze op een festival als Beauregard en niet Main Quare of Rock En Seine. Is toch maar een klein festival met een veronderstel ik toch niet zo'n gigantisch budget als je ziet wat er daar al eerder stond.

Ja dat ze op dat festival (kunnen) staan, is goed nieuws.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken