Down The Rabbit Hole 2023

Lijkt mij een vrij kleine headliner (Afas, net als Fred) maar moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo bekend met haar ben.

Rosalia is toch geen headliner?
Wel in zijn voorspelling. Gok ook wel dat die hoge spots zal pakken volgend jaar. Op de Z-A Lollapaloozas (en dat zijn grotere festivals) is het in ieder geval een headliner. Heeft ook Vorst Nationaal vrij makkelijk uitverkocht, dus ze is populairder dan ik dacht na die nieuwe plaat van dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Lijkt mij een vrij kleine headliner (Afas) maar moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo bekend met haar ben.
Als Janelle kan headlinen, zij zeker. Bovendien was AFAS héél snel uitverkocht (itt Vorst hier, ookal is die een maatje groter dan AFAS en ook die is intussen helemaal uitverkocht en een duizendtal zoekers op ticketswap).

• Leuk
Als Janelle kan headlinen, zij zeker. Bovendien was AFAS héél snel uitverkocht (itt Vorst hier, ookal is die een maatje groter dan AFAS en ook die is intussen helemaal uitverkocht en een duizendtal zoekers op ticketswap).
Maar waarom is Rosalia dan wel headliner en Fred Again niet? Daar geldt hetzelfde voor toch?

• Leuk
Waarderingen: inflatiemunt
Hoorde van een vriend die in de VS in het wereldje zit ze tegenwoordig daar al 1M vangt voor een headline show (III Points). Goedkoop is ze niet, maar gages EU vs VS zullen wel een beetje verschillen, denk ik.

• Leuk
Omdat je blijkbaar de productie van de show van Rosalia nog niet hebt vergeleken met die van Fred Again.
Nee, zoals ik zei, ik vind Rosalia haar muziek niet zo bijster boeiend. Vandaar de vraag.

Maar goed, de productie dus. Van mij hoeft het iig niet zo. :)

Disclosure en Underworld hadden qua productie ook weinig om handen, maar die hebben wel echt hun discografie mee om die headline positie te rechtvaardigen. Fred Again.. niet echt, imo toch. Hij is wel sowieso een Teddy afsluiter hoor, maar headliner niet echt, vind ik.

• Leuk
Ik moet wel lachen om die stelligheid waarmee hier wordt geroepen wie wel en geen headliner kan zijn.

Ik denk ook dat Rosalia kan headlinen. Maar als ik zie wat er afgelopen jaar gebeurde op Lowlands bij Fred Again, waarom dat dan niet? En Burna Boy idem? Ook als je ziet wat die aan kaarten verkopen voor losse shows. Juist op DTRH kunnen deze drie allemaal een headlinerpositie innemen, omdat de headliners op DTRH niet het hele festival op hun schouders hoeven dragen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld pinkpop). Disclosure sluit toch ook festivals als DTRH en LL af? Voor corona stond Doe Maar nota bene als headliner. Op Lowlands Opposites. Denken jullie dat de bezoekers van DTRH tien nummers van Chemical Brothers kennen? Of vijf nummers van Underworld kunnen noemen? Ik denk het niet. Kunnen desondanks wel een toffe headliner zijn. Is ook beetje afhankelijk van wat de andere namen zijn.

Ik moet wel lachen om die stelligheid waarmee hier wordt geroepen wie wel en geen headliner kan zijn.

Ik denk ook dat Rosalia kan headlinen. Maar als ik zie wat er afgelopen jaar gebeurde op Lowlands bij Fred Again, waarom dat dan niet? En Burna Boy idem? Ook als je ziet wat die aan kaarten verkopen voor losse shows. Juist op DTRH kunnen deze drie allemaal een headlinerpositie innemen, omdat de headliners op DTRH niet het hele festival op hun schouders hoeven dragen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld pinkpop). Disclosure sluit toch ook festivals als DTRH en LL af? Voor corona stond Doe Maar nota bene als headliner. Op Lowlands Opposites. Denken jullie dat de bezoekers van DTRH tien nummers van Chemical Brothers kennen? Of vijf nummers van Underworld kunnen noemen? Ik denk het niet. Kunnen desondanks wel een toffe headliner zijn. Is ook beetje afhankelijk van wat de andere namen zijn.
Doe Maar stond tijdens corona als headliner geprogrammeerd toch? 2021.

Doe Maar stond tijdens corona als headliner geprogrammeerd toch? 2021.
Oh dat zou ook kunnen hoor. Ze stonden vrij recent als headliner geprogrammeerd. Misschien wel omdat er minder aanbod was door corona hoor. Maar toch,

En ik denk zelfs dat ze veel volk getrokken zouden hebben.

Toch maar eens tijd om te kijken wie die Fred Again is, loop ik echt zo hopeloos achter?

Faith No More en De La Soul hebben er nog nooit gestaan. En ik denk niet dat je Badu met Ozzy of JP kunt vergelijken tbh. :LOL:
Faith no More heb je inderdaad gelijk in. De La Soul heeft er wel degelijk gestaan. In 2017 om precies te zijn. En klopt Badu en Ozzy zijn niet te vergelijken, maar in de categorie oude rockers hebben Iggy Pop en Nick Cave ook mooie plekken op de line-up gehad.

Hoezo is Burna Boy geen headliner? Die verkocht afgelopen jaar de Ziggo plus de grote zaal van de Ahoy in dezelfde week uit. Dat is een flink grotere kaartverkoop dan de gemiddelde DTRH headliner.
Wow wtf. Daar verschiet ik van. Oprecht.

Users who are viewing this thread