Bekertjes vond ik eigenlijk nog wel meevallen. Het zijn vooral die kartonnen beker houders waarmee ze wat mij betreft mee mogen stoppen. Iedereen gebruikt die dingen maar voor een paar seconden.
Ik ga vast weinig bijval krijgen, maar ik vond het behoorlijk onbeschoft om haar zomaar af te kappen. Natuurlijk, ze was te laat. Maar Erykah Badu is een zangeres van formaat en op z'n minst had je haar kunnen vertellen dat ze nog maar één nummer mocht spelen. Als ze dan nog niet zou luisteren mag je haar afkappen. Nu was het zonder waarschuwing. Maar had het idee dat de sfeer achter de schermen al zo verziekt was dat het punt van praten gepasseerd was. Of dat aan Erykah lag of de soundcrew zal wellicht nooit duidelijk worden, maar ben erg benieuwd wat zich daar afspeelde. Hoewel de eerste instrumentale nummers vrij mwah waren, vond ik het half uurtje Erykah zelf super goed (wat een stem heeft ze!). Als ze gewoon direct samen met de band om 19:40 op het podium was gekomen was er volgens mij al veel minder aan de hand geweest.
En de podiumhost vond ik juist vreselijk. Met zijn passief aggresieve houding vond hij het op dat moment een goed idee de soundcrew te roemen, wat hij ook bij ieder ander concert had kunnen doen. Dit was olie op het vuur gooien, want veel Erykah fans waren erg boos merkte ik om me heen. Sowieso mogen ze die podiumhosts volgend jaar wel wegblijven. Ik vond ze vooral nep en ongemakkelijk.
En soms hekel ik ook wel die Nederlandse precisie. Blijkbaar wordt het zo volgepland dat er geen minuut speelruimte is (ze kapten haar stips om 20:30 af), een voorval als dit zou op een festival als Primavera echt niet gebeuren.
Iemand haar dj-set nog gezien? Ben benieuwd of ze daar nog e.e.a. goedmaakte.
Ik heb hier weinig van meegekregen en olie op het vuur / een trap na geven is sowieso nergens voor nodig, maar feit is dat er ontzettend weinig speelruimte in zo’n blokkenschema zit. Een uur om af te bouwen, op te bouwen en te soundchecken is echt heel erg weinig. ‘s Avonds wat langer doorgaan om de tijd in te halen kan in Nederland meestal ook niet, omdat de geluidsvergunningen maar X dB tot een bepaalde tijd toestaan. Kortom: door haar meer tijd te geven zou een andere artiest later in het schema daar waarschijnlijk last van krijgen. Of allemaal.Ik ga vast weinig bijval krijgen, maar ik vond het behoorlijk onbeschoft om haar zomaar af te kappen. Natuurlijk, ze was te laat. Maar Erykah Badu is een zangeres van formaat en op z'n minst had je haar kunnen vertellen dat ze nog maar één nummer mocht spelen. Als ze dan nog niet zou luisteren mag je haar afkappen. Nu was het zonder waarschuwing. Maar had het idee dat de sfeer achter de schermen al zo verziekt was dat het punt van praten gepasseerd was. Of dat aan Erykah lag of de soundcrew zal wellicht nooit duidelijk worden, maar ben erg benieuwd wat zich daar afspeelde. Hoewel de eerste instrumentale nummers vrij mwah waren, vond ik het half uurtje Erykah zelf super goed (wat een stem heeft ze!). Als ze gewoon direct samen met de band om 19:40 op het podium was gekomen was er volgens mij al veel minder aan de hand geweest.
En de podiumhost vond ik juist vreselijk. Met zijn passief aggresieve houding vond hij het op dat moment een goed idee de soundcrew te roemen, wat hij ook bij ieder ander concert had kunnen doen. Dit was olie op het vuur gooien, want veel Erykah fans waren erg boos merkte ik om me heen. Sowieso mogen ze die podiumhosts volgend jaar wel wegblijven. Ik vond ze vooral nep en ongemakkelijk.
En soms hekel ik ook wel die Nederlandse precisie. Blijkbaar wordt het zo volgepland dat er geen minuut speelruimte is (ze kapten haar stips om 20:30 af), een voorval als dit zou op een festival als Primavera echt niet gebeuren.
Iemand haar dj-set nog gezien? Ben benieuwd of ze daar nog e.e.a. goedmaakte.
Blijkbaar was die dj-set echt gruwelijk kut haha.Oh, denk dat veel mensen het ook met jou eens zijn hoor. Maar blijkbaar is dit ook geen unicum van haar. Mensen waar ik mee was zeiden vooraf al "die komt altijd veel te laat en is meestal dronken". Ze klonk verder uitstekend, dus ladderzat zal ze niet zijn geweest.
Ik krijg dan al heel gauw het gevoel van een diva die denkt dat gemaakte afspraken voor iedereen gelden behalve voor haar.
Ik hoorde van anderen trouwens dat de DJ-set tof was! (Al begon die ook weer later haha)
Dit was inderdaad echt heel naar. Eefje de Visser die echt een mega sterke en emotionele show neerzet en hij die dan opkomt met "ALS IK ZEG EEFJE, ZEGGEN JULLIE DE VISSER!" maar ook gewoon minstens 10x roepen alsof hij z'n eigen showtje wilt maken haha. Was echt een beetje ongemakkelijk zelfs.
- De MC in de Teddy. Man man man wat een geschreeuw. Beetje opzwepen is z’n taak natuurlijk, maar probeer ten minste de sfeer aan te voelen. Sta je een heerlijk uur half gaar en met een bakkie koffie te dromen bij Spinvis… “RAAAAAAAABBIIIIIIIIIIIIITS ALS IK ZEG SPIN DAN ZEGGEN JULLIE VIS!!!”. Ga. Weg.
Haha, ik liep erlangs toen Klangstof net voorbij was, en toen was het "als ik zeg klang... ". En hoe irritant dat al is, dan ook nog een aantal keer te vaak.Dit was inderdaad echt heel naar. Eefje de Visser die echt een mega sterke en emotionele show neerzet en hij die dan opkomt met "ALS IK ZEG EEFJE, ZEGGEN JULLIE DE VISSER!" maar ook gewoon minstens 10x roepen alsof hij z'n eigen showtje wilt maken haha. Was echt een beetje ongemakkelijk zelfs.