Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Raskolnikov wrote:
En ik kan het enkel vergelijken met Pinkpop en Werchter, waar ik wel dagjesmensen heb meegemaakt (en zelf ook ben geweest): ik vind de sfeer toch echt wezenlijk anders dan. Al kan ik dat ook niet met feiten staven natuurlijk; blijft een gevoelsmatige kwestie.

De reden dat Pinkpop en Werchter sfeerloos zijn is omdat het massale renbanen/velden zijn waar zoveel mogelijk bezoekers op moeten passen. Totaal niet te vergelijken met DTRH en BKS die veel kleinschaliger zijn. Lowlands weet ik niet echt hoeveel volk daarop afkomt, ben er ook nog nooit geweest.

En how about weekendbezoekers die elke nacht in Nijmegen gaan slapen i.p.v. op de DTRH-camping? ‘Verpesten’ die de sfeer ook omdat ze van een fatsoenlijke nachtrust genieten terwijl de rest om 7:00 door de felle zon zijn tent uitbrandt? Oh, en stel je voor dat ze ook nog eens om 24:00 al weggaan en van 1 tot 9 liggen te pitten? Hoe durven ze.

Nee, vind het echt de grootst mogelijke onzin om op deze manier te verdedigen dat er alleen weekendkaarten verkocht worden. Het is gewoon een commerciële zet waarmee de organisatie hoopt dat potentiële dagjesmensen toch maar voor een weekendticket gaan. Zodra de verkoopcijfers enkele jaren op rij tegenvallen stappen ze er zo van af. Maar dat zal niet gebeuren omdat festivals over het algemeen meer om de gezelligheid draaien dan om de optredens. Zoveel DTRH-bezoekers komen een weekend naar het festival terwijl ze maar max 2 bands kennen. Juist dat verpest de sfeer voor mij. Dagjesmensen komen in elk geval om één of enkele bands te bekijken.

Zo sta ik er ook in. Ben ook liever een paar dagen op verschillende festivals. Er staat een hoop moois op DTRH dit jaar wat vermoedelijk nergens anders in de buurt staat maar wat je dus alleen kan zien als je een heel weekend gaat. Hoop dat DTRH in de toekomst ook dagkaarten gaat verkopen.

Dat die sfeer op Pinkpop er niet is ligt inderdaad denk ik niet zo zeer aan de dagkaarten maar aan het festival (en de aankleding daarvan) zelf.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Eerste namen van North Sea Jazz zijn zojuist bekend gemaakt en gezien er de afgelopen jaren nogal wat overlap tussen beide festivals was: Brittany Howard, Burna Boy, Little Simz, Michael Kiwanuka, Typhoon zijn dit jaar kanshebbers. Black Pumas staat al op beide, en zie Joy Crookes ook nog wel opduiken op NSJ.

Denk dat iets als Kokoroko / Nerija / Nubya Garcia / Shabaka & The Ancestors ook heel goed werkt op DTRH.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
https://twitter.com/Frank3FM/status/1222246799680909312

Niet te horen in het filmpje. Maar hier geeft hij het aan, daarna volgt een post:
"Celeste bevestigde het trouwens zelf vanavond bij mij."
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ik denk dat ik ook vaker naar DTRH was geweest (nu enkel vorig jaar) wanneer er dagtickets worden verkocht.

Vorig jaar was een heel aangename kennismaking met het festival en ik ga er ongetwijfeld nog wel eens heen (jammer van die kloteclash met RW die met een Kendrick, FNM, Strokes, Yorke toch m’n voorkeur krijgt). Had in 2018 heel graag de Cave en Byrne dag meegepakt. Of de PJ Harvey dag in 2016.

Het enige waar ik echt tegenop zie is dat kamperen haha. Ik haat het. Echt. Heb al veel gekampeerd op festivals, noodgedwongen, maar heb nooit kunnen genieten van slapen in een veel te klein tentje met veel te veel lawaai rond je. Sinds ik mijn weekendjes RW combineer met AirBnB geniet ik veel meer van dat festival. Dat ‘romantische’ heb ik nooit echt ervaren. En dat is toch echt een nadeel van DTRH voor mij: er is heel weinig in de buurt om te slapen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik denk dat ik ook vaker naar DTRH was geweest (nu enkel vorig jaar) wanneer er dagtickets worden verkocht.

Vorig jaar was een heel aangename kennismaking met het festival en ik ga er ongetwijfeld nog wel eens heen (jammer van die kloteclash met RW die met een Kendrick, FNM, Strokes, Yorke toch m’n voorkeur krijgt). Had in 2018 heel graag de Cave en Byrne dag meegepakt. Of de PJ Harvey dag in 2016.

Het enige waar ik echt tegenop zie is dat kamperen haha. Ik haat het. Echt. Heb al veel gekampeerd op festivals, noodgedwongen, maar heb nooit kunnen genieten van slapen in een veel te klein tentje met veel te veel lawaai rond je. Sinds ik mijn weekendjes RW combineer met AirBnB geniet ik veel meer van dat festival. Dat ‘romantische’ heb ik nooit echt ervaren. En dat is toch echt een nadeel van DTRH voor mij: er is heel weinig in de buurt om te slapen.
Wat betreft een kleine tent is het een kwestie van investeren. Ik ben diep in de 2 meter, en ik heb nog een prima tentje. Maar goed ik gebruik ook gewoon een "6 persoons" tent voor 2 man.. Vind het comfortabel dat je lekker je spullen kwijt kan, en dat je lekker makkelijk kan omkleden in je tent.

Mijn enige ergernis van camperen zijn fucking dixies/wc's. Die zijn veel te klein voor mij. Ik kan mijn knieën vaak amper kwijt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Welja, dat lag ook een beetje aan dat kleine tentje van je hè @mattman en qua lawaai lagen we echt achterin de camping waar nauwelijks wat lawaai was, vond ik. Onze buren waren bovendien ook wel oké. Ik heb op Werchter en zeker Pukkelpop al veel ergere dingen meegemaakt maar das voor iedereen anders natuurlijk.

Celeste, heerlijke boeking en stiekem ook al gehint door Die bij de podcast enkele dagen terug. Zal mooi in de Fuzzy staan volgens mij ofwel in de vroege namiddag in de Teddy.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Welja, dat lag ook een beetje aan dat kleine tentje van je hè @mattman en qua lawaai lagen we echt achterin de camping waar nauwelijks wat lawaai was, vond ik. Onze buren waren bovendien ook wel oké. Ik heb op Werchter en zeker Pukkelpop al veel ergere dingen meegemaakt maar das voor iedereen anders natuurlijk.

Celeste, heerlijke boeking en stiekem ook al gehint door Die bij de podcast enkele dagen terug. Zal mooi in de Fuzzy staan volgens mij ofwel in de vroege namiddag in de Teddy.
Je kan ook pech hebben. Op Graspop heb ik bijna een keer een paar vervelende Duitsers neer gehoekt. Die kwamen continu in de tent kijken of alcohol te verkrijgen was (ook bij andere tenten), en liepen continu overal rond te kotsen en tegen tenten te zeiken. Dat waren echt ranzige figuren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Denk dat iets als Kokoroko / Nerija / Nubya Garcia / Shabaka & The Ancestors ook heel goed werkt op DTRH.
Er kunnen inderdaad veel van die namen overkomen van NSJ, ik zie zelfs Little Simz of een Brittany Howard ook wel overkomen. Shabaka mag van mij ieder jaar komen, was afgelopen jaar een van de beste optredens van het festival.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Welja, dat lag ook een beetje aan dat kleine tentje van je hè @mattman.

Goede opmerking haha. Moest even luidop lachen. 2 persoonstent they said. ? Op zich viel het wel goed mee waar we lagen idd, maar wou even zeggen dat slapen op een camping met toch altijd wat tegenhoudt, in het kader van deze discussie.

En Celeste: leuk!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Celeste is inderdaad hele fijne toevoeging.

Met Little Simz zou ik helemaal in mijn nopjes zijn, laat maar doorkomen!
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Ik zie dat Zebra Katz op Melt staat. Die zou ik ook heel graag zien op dtrh
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Woodkid heeft nog geen NL-show. Helaas is dit ook niet meer mogelijk voor DTRH, ze hebben op 4,5 en 7 juli al een show staan dus die kunnen we eigenlijk wel afschrijven. Voor Lowlands wel direct een grote kanshebber dan. Of een ander festival die ik over het hoofd zie, ergens eind juli?
 

eggy

Playlistbediener
13 feb 2015
39
14
Placebo:
JULY 5 - BELGIUM - ROCK WERCHTER

4 juli is er nog ruimte, maar had al wel aangekondigd geweest denk, dus ben bang dat we dit af kunnen schrijven? :(
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Placebo:
JULY 5 – BELGIUM – ROCK WERCHTER

4 juli is er nog ruimte, maar had al wel aangekondigd geweest denk, dus ben bang dat we dit af kunnen schrijven? ?

Twijfel een beetje of Placebo echt een droomband is voor de organisatie van DTRH, maar juist op die zaterdag kan zoals het nu lijkt wel een grote naam terecht. En de line-up kan sowieso wel wat (indie-) rock gebruiken.

Zie Placebo daarom wel gebeuren, ook qua aankondigingen: vorig jaar kwamen Vampire Weekend en Janelle Monae ook pas in een later stadium uit de hoge hoed.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
eggy wrote:
Placebo:
JULY 5 – BELGIUM – ROCK WERCHTER

4 juli is er nog ruimte, maar had al wel aangekondigd geweest denk, dus ben bang dat we dit af kunnen schrijven?
1f641.svg


Twijfel een beetje of Placebo echt een droomband is voor de organisatie van DTRH, maar juist op die zaterdag kan zoals het nu lijkt wel een grote naam terecht. En de line-up kan sowieso wel wat (indie-) rock gebruiken.

Zie Placebo daarom wel gebeuren, ook qua aankondigingen: vorig jaar kwamen Vampire Weekend en Janelle Monae ook pas in een later stadium uit de hoge hoed.

Zal toch wel niet als headliner, anno 2020? Ik bedoel, prima band hoor maar die status lijken ze me toch niet meer te hebben.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Michael Kiwanuka mag uit dat lijstje namen van Rock Werchter ook wel eens naar DTRH komen wat mij betreft!
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
379
129
Liam Gallagher lijkt mij ook wel een optie voor DTRH. Speelt op de vrijdag op Werchter. Lowlands zou uiteraard ook al kunnen, maar die week speelt hij ook al in Ierland en Frankrijk. Daarnaast is hij ook vrijwel zeker voor Pukkelpop. Ik weet dat Liam qua stemproblemen niet al teveel shows achter elkaar wilt spelen. Lowlands is zeker nog mogelijk, maar DTRH lijkt mij nu ook een serieuze kanshebber
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken