Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
De setting van DTRH is ook juist heel mooi en rustiek, zo aan het water bij de Groene Heuvels. Desondanks maakt de aankleding van het terrein het helemaal af, wat mij betreft.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De setting van DTRH is ook juist heel mooi en rustiek, zo aan het water bij de Groene Heuvels. Desondanks maakt de aankleding van het terrein het helemaal af, wat mij betreft.

Ben alleen de eerste keer geweest, dus weet niet hoe het nu is, maar bij kij is het bijgebleven als een aangeklede zandafgraving. T.o.v. het BKS bos vond ik het zonder de aankleding kaal en sfeerloos.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
De setting van DTRH is ook juist heel mooi en rustiek, zo aan het water bij de Groene Heuvels. Desondanks maakt de aankleding van het terrein het helemaal af, wat mij betreft.
Ik vind eigenlijk dat er helemaal niet zoveel verschil zit in de aankleding tussen beide. Aan het water heb je weinig aankleding nodig vanwege de setting en dat doen ze dus beide ook niet. Bij DTRH gebeurt er simpelweg nog veel meer daarachter dan bij BKS (waar 4 van de areas bij het water liggen), maar beide zorgen op die plekken in de 'bossen' voor de nodige aankleding.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Ik vind eigenlijk dat er helemaal niet zoveel verschil zit in de aankleding tussen beide. Aan het water heb je weinig aankleding nodig vanwege de setting en dat doen ze dus beide ook niet. Bij DTRH gebeurt er simpelweg nog veel meer daarachter dan bij BKS (waar 4 van de areas bij het water liggen), maar beide zorgen op die plekken in de ‘bossen’ voor de nodige aankleding.

Ik doel bij DTRH ook niet zozeer op de situatie aan het water, maar meer aan de rest van het terrein. Die is werkelijk prachtig aangekleed, met overal graszoden tegen de hekken bijvoorbeeld. Maar ik kan het niet vergelijken met BKS, want nooit daar geweest.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Het is jammer dat er voor dit festival geen dagkaarten zijn. Wat is eigenlijk de reden hiervan?

Persoonlijk vind ik dat erg jammer. Ik zou liever een dagje DTRH, BKS en RW pakken (om maar wat te noemen) waarvan ik de dagline-ups erg goed vind dan er ééntje uitkiezen voor een heel weekend. Drie dagen over zo'n festival banjeren trek ik bovendien een stuk moeilijker dan 5 jaar geleden en zo oud ben ik nog niet eens, hell ik voel me al slecht als ik één avond laat (na 1u zeg maar) slaap zoals met oud&nieuw dus een tijdje terug.

Hoe dan ook, ongetwijfeld gaan er meer mensen graag één dagje in plaats van een heel weekend om allerlei redenen (tijd, geld, interesse in de artiesten, whatever). Vind het ook een heel raar principe. Als je voor een vakantie een hotel boekt voor één nacht dan gaat de receptie je ook niet vertellen dat je toch eigenlijk echt wel drie nachten in deze stad moet blijven.

Wel jammer, DTRH vind ik een leuk festival maar hierdoor ben ik er al lang niet meer geweest en zal ik er ook niet snel weer komen. In 2018 wilde ik bijvoorbeeld graag naar de David Byrne-dag gaan en heb ik nog bijna last minute een weekendkaartje gekocht om enkel die dag te gaan, maar op Ticketswap kwamen de prijzen niet onder de 120 en dat is toch prijzig voor één dag.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dat er een andere sfeer heerst op een festival waar ze geen dagkaarten verkopen door het met z'n allen naar de kloten gaan heeft me, als argument, altijd een beetje bevreemd. Als er op Lowlands/DTRH dagkaarten zouden zijn en op BKS alleen weekendkaarten dan zou de sfeer precies hetzelfde zijn als in de huidige situatie. Er komt gewoon een ander publiek op af omdat op eerstgenoemde festivals, naast serieuze muziek, er ook ruimte wordt gemaakt voor een feestje. Dat lijkt me veel meer bepalend dan dat weekend gevoel. Of dacht er werkelijk iemand dat het het hele weekend polonaise lopen zou zijn op BKS met alleen weekendkaarten?
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
Het feit dat er geen dagtickets zijn is voor mij één van de hoofdredenen om jaarlijks naar DTRH en LL te gaan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Dat er een andere sfeer heerst op een festival waar ze geen dagkaarten verkopen door het met z’n allen naar de kloten gaan heeft me, als argument, altijd een beetje bevreemd. Als er op Lowlands/DTRH dagkaarten zouden zijn en op BKS alleen weekendkaarten dan zou de sfeer precies hetzelfde zijn als in de huidige situatie. Er komt gewoon een ander publiek op af omdat op eerstgenoemde festivals, naast serieuze muziek, er ook ruimte wordt gemaakt voor een feestje. Dat lijkt me veel meer bepalend dan dat weekend gevoel. Of dacht er werkelijk iemand dat het het hele weekend polonaise lopen zou zijn op BKS met alleen weekendkaarten?

Hmm, ik denk toch wel dat het verschil maakt. En dan heb ik het niet over feestjes en polonaises. Maar het gevoel dat je er drie dagen met zijn allen inzit, vind ik toch wel redelijk magisch iedere keer. Onvergelijkbaar met een dagje een festival bezoeken.

En ik kan het enkel vergelijken met Pinkpop en Werchter, waar ik wel dagjesmensen heb meegemaakt (en zelf ook ben geweest): ik vind de sfeer toch echt wezenlijk anders dan. Al kan ik dat ook niet met feiten staven natuurlijk; blijft een gevoelsmatige kwestie.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
En ik kan het enkel vergelijken met Pinkpop en Werchter, waar ik wel dagjesmensen heb meegemaakt (en zelf ook ben geweest): ik vind de sfeer toch echt wezenlijk anders dan. Al kan ik dat ook niet met feiten staven natuurlijk; blijft een gevoelsmatige kwestie.

De reden dat Pinkpop en Werchter sfeerloos zijn is omdat het massale renbanen/velden zijn waar zoveel mogelijk bezoekers op moeten passen. Totaal niet te vergelijken met DTRH en BKS die veel kleinschaliger zijn. Lowlands weet ik niet echt hoeveel volk daarop afkomt, ben er ook nog nooit geweest.

En how about weekendbezoekers die elke nacht in Nijmegen gaan slapen i.p.v. op de DTRH-camping? 'Verpesten' die de sfeer ook omdat ze van een fatsoenlijke nachtrust genieten terwijl de rest om 7:00 door de felle zon zijn tent uitbrandt? Oh, en stel je voor dat ze ook nog eens om 24:00 al weggaan en van 1 tot 9 liggen te pitten? Hoe durven ze.

Nee, vind het echt de grootst mogelijke onzin om op deze manier te verdedigen dat er alleen weekendkaarten verkocht worden. Het is gewoon een commerciële zet waarmee de organisatie hoopt dat potentiële dagjesmensen toch maar voor een weekendticket gaan. Zodra de verkoopcijfers enkele jaren op rij tegenvallen stappen ze er zo van af. Maar dat zal niet gebeuren omdat festivals over het algemeen meer om de gezelligheid draaien dan om de optredens. Zoveel DTRH-bezoekers komen een weekend naar het festival terwijl ze maar max 2 bands kennen. Juist dat verpest de sfeer voor mij. Dagjesmensen komen in elk geval om één of enkele bands te bekijken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Om commerciële redenen zouden dagkaarten veel meer opleveren dan weekend kaarten hoor Black Lies.

Edit: oh ik zag de laatste post niet..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
De reden dat Pinkpop en Werchter sfeerloos zijn is omdat het massale renbanen/velden zijn waar zoveel mogelijk bezoekers op moeten passen. Totaal niet te vergelijken met DTRH en BKS die veel kleinschaliger zijn. Lowlands weet ik niet echt hoeveel volk daarop afkomt, ben er ook nog nooit geweest.

Lowlands zit op 60.000 bezoekers, dus qua aantallen vergelijkbaar met Pinkpop in ieder geval.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Wat ik zelf heel chill vind aan Down the Rabbit Hole, wat volgens mij voornamelijk dankzij de verkoop van enkel weekend-tickets is, is dat je heel gemakkelijk tussen acts door naar de camping kunt om even snel iets warms te pakken, wat te eten, uit te rusten of iets dergelijks. Bij Rock Werchter en Pukkelpop (enige referentiekader dat ik heb) staat er altijd een vrij lange rij (al ligt dat ook gedeeltelijk aan het tijdstip), omdat er ook nog mensen met dagtickets en degelijke moeten aankomen en dat daarom ook iedereen weer door de beveiliging moet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Zoveel DTRH-bezoekers komen een weekend naar het festival terwijl ze maar max 2 bands kennen. Juist dat verpest de sfeer voor mij. Dagjesmensen komen in elk geval om één of enkele bands te bekijken.

Ik zou mijn dag niet laten verpesten door mensen die te weinig bands kennen. Die mensen heb je ook op festivals met dagtickers (bijvoorbeeld mensen die alleen voor de headliner komen). Voor mijn gevoel heb ik daar ook echt nul last van, wat boeit het mij nu of de andere bezoekers 2 of 10 acts kennen? Zolang ze optredens niet verstoren?

Zoals ik ook geen last heb van dagjesmensen, voor alle duidelijkheid. Maar het gevoel met zijn allen drie dagen op te gaan in een festival, dat vind ik heel prettig. Dus ik beschouw dat als iets positiefs. Zonder meteen iets negatiefs te vinden van dagjesmensen op festivals. Mijn voorkeur ligt gewoon bij een meerdaags festival.

 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Faith No More naar AFAS… in het DTRH- weekend.

Yeahhhhh!! Dat wordt zeker weten een kaartje kopen. Ze zouden alleen nog zondag kunnen komen want op zaterdag staan ze op Werchter.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Vind alleen weekendtickets de sfeer ten goede komen, vooral dat er daardoor in de nacht meer mensen op het terrein zijn en er daardoor meer mensen blijven hangen op het terrein. Op een rustig(er) terrein zijn bezoekers eerder geneigd zijn te vertrekken of slapen. Helpt natuurlijk mee dat er bij DTRH meerdere wat verborgen plekken zijn waar zich van alles afspeelt. Heb na afloop van 2019 hier veel over Wapperman gelezen maar deze zelf niet gezien, terwijl ik elke nacht tot het einde op het terrein was.

Maar ook eens met wat visdavid34 over latere dagen zegt: het heeft een soort gevoel van een jeugdkamp, alleen dan voor volwassenen. Speelt voor mij absoluut mee , van mij mogen meer festivals alleen weekendkaarten verkopen.

Die levendigheid en sfeer is ook meteen het grootste verschil - naast de programmering - tussen BKS en DTRH. Beide zijn top, hebben een terrein met veel meer plussen dan minnen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Black Lies wrote:
Zoveel DTRH-bezoekers komen een weekend naar het festival terwijl ze maar max 2 bands kennen. Juist dat verpest de sfeer voor mij. Dagjesmensen komen in elk geval om één of enkele bands te bekijken.

Ik zou mijn dag niet laten verpesten door mensen die te weinig bands kennen. Die mensen heb je ook op festivals met dagtickers (bijvoorbeeld mensen die alleen voor de headliner komen). Voor mijn gevoel heb ik daar ook echt nul last van, wat boeit het mij nu of de andere bezoekers 2 of 10 acts kennen? Zolang ze optredens niet verstoren?

Zoals ik ook geen last heb van dagjesmensen, voor alle duidelijkheid. Maar het gevoel met zijn allen drie dagen op te gaan in een festival, dat vind ik heel prettig. Dus ik beschouw dat als iets positiefs. Zonder meteen iets negatiefs te vinden van dagjesmensen op festivals. Mijn voorkeur ligt gewoon bij een meerdaags festival.

Ook al zou er op festival met dagkaarten een betere line-up staan?
Verder kan ik me eenvoudig weg niet verplaatsen in een 'gevoel' dat zo waardevol en speciaal is doordat je drie dagen lang met dezelfde 35.000 of 60.000 mensen opgescheept zit. Maar goed, ieder zijn eigen beleving natuurlijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Ook al zou er op festival met dagkaarten een betere line-up staan?
Verder kan ik me eenvoudig weg niet verplaatsen in een ‘gevoel’ dat zo waardevol en speciaal is doordat je drie dagen lang met dezelfde 35.000 of 60.000 mensen opgescheept zit. Maar goed, ieder zijn eigen beleving natuurlijk.

Het is inderdaad een gevoel. Zoals ik al zei: mijn punt is niet door feiten gestaafd. Dit is mijn ervaring. Als je dat gevoel inderdaad niet hebt, snap ik dat je er niets mee kunt.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Leuke discussie. Ik denk ook dat weekendkaarten voor een groter 'saamhorigheids-gevoel' zorgen dan wanneer er elke dag een zwik nieuwe bezoekers komt. 1x op Pinkpop geweest. Leuk, maar de sfeer is er in vergelijking tot LL of DTRH echt ruk (al komt dat ook door de lelijke locatie)
Op een LL ben je een weekend lang, met z'n allen, compleet van de wereld. Wanneer je dan op maandag weer buiten de poorten staat moet ik echt even acclimatiseren. Op een DTRH heb ik dat ook, alhoewel in iets mindere mate. Op DTRH komen voor mijn gevoel heel veel locals die 'gewoon' thuis slapen.Terwijl dat 1 van de dingen is die ik zo waardeer aan een festival; letterlijk even de dagelijkse sleur ontvluchten. De campiung vind ik persoonlijk echt heerlijk! Lekker uitbrakken in je stoeltje met je gebakken eitje met spek, om 10 uur je eerste biertje alweer opentrekken, even lullen met de buren, in de rij voor de wc's... Een jeugdkamp, maar dan voor volwassenen (mooie omschrijving van iemand hier boven)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken