Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Graag Jorja Smith, Brittany Howard en Michael Kiwanuka nog dabei! Zie die drie ook zeer veel kans maken om er te staan ook. Artiesten als Kacey Musgraves, Big Thief, HAIM en natuurlijk Disclosure waren reeds aangekondigd dusja.. Dat verandert er allemaal maar weinig aan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Graag Jorja Smith, Brittany Howard en Michael Kiwanuka nog dabei! Zie die drie ook zeer veel kans maken om er te staan ook. Artiesten als Kacey Musgraves, Big Thief, HAIM en natuurlijk Disclosure waren reeds aangekondigd dusja.. Dat verandert er allemaal maar weinig aan.
Kiwanuka tourt ook in augustus toch? Lowlands heeft ook nog een lineup nodig...
 

thelegendofvincent

Playlistbediener
18 dec 2019
11
0
Ik hoop nog op The Killers als headliner en Liam Gallagher als sub. En het liefst nog Sam Fender erbij, and I'm happy
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Is er nog een kans op Tame Impala?

Ik hoop op een return van Nick Cave, al dan niet met Grinderman.

Een herkansing voor Beirut zou ook leuk zijn.

Spinvis zou goed passen (al eens geweest in Beuningen?) en ik zie Georgia en Meetsysteem erg graag komen.

Paar leuke dj's voor in de nacht, Antal, Afra, Vunk (past mooi in het rijtje met Ki/ki)... dat soort werk en de programmering is voor mij compleet.

Ik ben ook heel benieuwd wat ze dit jaar doen met de future fuzzy field. Daar hebben wij vorig jaar enkele onverwacht goede acts gezien.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
391
134
Is er nog een kans op Tame Impala?

Op dit moment niet. Los van hun show eind mei op All Points East (UK) hebben ze nog geen enkel andere Europese show aangekondigd. Er is in hun tourschema wel een periode van aan aantal weken waar ze mooi een aantal Europese festivals mee kunnen pakken (waaronder DTRH), maar ik heb het gevoel dat ze de festivals dit jaar overslaan.
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Ik zou (wat lager op de poster) nog wel graag iets in de richting van Jaya the cat, Traudes, Splendit of Riland and the bombardiers willen zien. Daarnaast zou ik erg blij zijn met Placebo :cool:
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Blij dat ik dit jaar voor DTRH en BKS heb gekozen ipv Lowlands. In tegenstelling tot vorig jaar heel weinig acts waarvan ik het jammer vind dat ze niet op DTRH staan. Ben benieuwd wat er nog bij gaat komen. Hoop heel erg op Roisin Murphy, Woodkid en Zebra Katz die op Melt staan. Verder zou ik Omar Souleyman graag zien. Ook benieuwd naar de derde headliner, toch tame Impala of the Killers?
 

will

Campingartiest
1 okt 2019
57
16
Zie namen zoals Liam Gallagher voorbij komen, maar alsjeblieft niet. Die man heeft zeker een geweldige reputatie maar het mist in mijn ogen gewoonweg pit, en is niet de "zaterdag" optie in mijn ogen. Placebo heb ik eens naar geluisterd en heeft prachtige nummers, maar tis niet mijn smaak dus zou er persoonlijk niet heel erg voor warm lopen als ze zouden komen, maar zie wel hoe andere dat geweldig zouden vinden. The Killers vind ik dan nog het meest realistisch van de genoemde namen, helaas. Leuke live set maar daar houdt t een beetje op voor mij, al lijkt het me wel een geweldige sfeer hebben. Daarnaast zou ik wel erg fan zijn van Jorja Smith, past goed en klinkt geweldig. Dermot Kennedy, Sam Fender, Beirut en Traudes mogen van mij sws er nog bij, is gewoon leuk. Spinvis als ambassador misschien?

Hoop stiekem nog steeds op Tame Impala (dromen kan altijd) maar realistisch gezien gaat dat niet gebeuren. Ben dan wel erg benieuwd waar DTRH meekomt, gezien de grote namen van de concurrenten (The Strokes, The National, Massive Attack, Liam Gallagher, T.O.P, Kendrick Lamar). Alhoewel het gross van de namen niet bij DTRH past en misschien niet favorieten zijn van iedereen hier zijn het wel sterke namen. Iemand enig idee wanneer we de tweede drop kunnen verwachten van DTRH?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zou Bad Bunny iets zijn voor DTRH na het succes van Rosalía vorig jaar?
Is in de buurt en heeft al mooie plekken op Primavera, We Love Green & Les Ardentes te pakken.
Kan uiteraard ook nog naar Woo-Hah.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Iemand enig idee wanneer we de tweede drop kunnen verwachten van DTRH?

Ik verwacht half februari wel weer ergens nieuwe namen eigenlijk. Tussen 15 en 22 februari zou ik denken.
 

vinyl

Playlistbediener
5 feb 2020
10
3
Archive op zaterdag alsjeblieft, staan vrijdag op Rockwerchter en zou een perfecte afsluiter zijn voor de tent.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik denk dat ik ook vaker naar DTRH was geweest (nu enkel vorig jaar) wanneer er dagtickets worden verkocht.

Vorig jaar was een heel aangename kennismaking met het festival en ik ga er ongetwijfeld nog wel eens heen (jammer van die kloteclash met RW die met een Kendrick, FNM, Strokes, Yorke toch m’n voorkeur krijgt). Had in 2018 heel graag de Cave en Byrne dag meegepakt. Of de PJ Harvey dag in 2016.

Het enige waar ik echt tegenop zie is dat kamperen haha. Ik haat het. Echt. Heb al veel gekampeerd op festivals, noodgedwongen, maar heb nooit kunnen genieten van slapen in een veel te klein tentje met veel te veel lawaai rond je. Sinds ik mijn weekendjes RW combineer met AirBnB geniet ik veel meer van dat festival. Dat ‘romantische’ heb ik nooit echt ervaren. En dat is toch echt een nadeel van DTRH voor mij: er is heel weinig in de buurt om te slapen.

I hear you! Kamperen is echt kut. Mijn vrouw vind het wel oprecht leuk en bij BKS is de omgeving zo mooi dat ik me eens paar jaa voor de liefde over mijn weerzin heen weet te zetten. Maa kut blijft kut. De romatike ervan ontgaat mij ook volledig. De keeen dat ik op RW was sliepen we altijd in Leuven. Kreeg je er meteen een soort mini city trip bij. Was leuke combi.
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Ok, help me out here.

Laatste 3 jr Lowlands gedaan en wacht na uitbrakken elke x weer op volgend jaar, voorpret aankondigingen, alles. Ben er dan van donderdag middag tot ik maandag brak en zowat overleden thuis land eind vd middag. Hou van de sfeer en de 'bubbel' van de eigen wereld waarin je je bevindt met je mede festival gangers. Nachtprogramma (en dan vooral de Bravo en niet die piratenverkleedgekkigheid partijtjes ;) is een dikke dikke pro.

Dit jaar valt LL qua prive planning k.u.t .
Schoolvakantie afgelopen, kind jarig op vrijdag, genoeg ethische en morele redenen om als ouder niet te kunnen schitteren van afwezigheid.

Dus nadat data bekend werden van LL'20 al bedacht: misschien is DTRH een mooi alternatief wat qua planning prachtig uitkomt en qua festival te vergelijken is??
Ben huiverig dat ik dikke spijt krijg en toch niet met heel veel geplan en geregel en geschuif wèl beter naar LL had kunnen gaan.

Qua namen hebben beiden genoeg te bieden, maar help me out, kan ik me op DTRH net zo vermaken als op LL ???
 

Lingerson

Playlistbediener
24 apr 2016
8
0
Ik heb er inmiddels 15 Lowlandsbezoekers opzitten. Vorig jaar tweede keer naar DTRH en geen lowlands. Ik vond het super! Beetje dezelfde sfeer die je 10 jaar geleden op LL had. Dus wat relaxter dan nu. Er is geen 24uurs terrein maar op de campings wordt menig feestje gehouden. En de verborgen plekken op dtrh zijn heel gaaf!
Wij gaan met mannetje of twaalf dus dat scheelt ook. Het gros is eind veertig????
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Sluit me aan bij Lingerson. Na 12x lowlands miste ik de magie. Nu wordt het mijn 3e keer DTRH en vermaak me er prima. Goede sfeer, lekker zwemmen in t meer als t erg warm is, super gave aankleding en idd toffe verborgen plekjes. De eerste keer werd ik wat overdonderd door de rust. Op LL wilde ik altijd zoveel zien dat het vaak bijna rennen en vliegen werd van tent naar tent. Hier is de programmering minder groot (minder tenten) en dus veel ontspannener. Ik schaar me nog in de begin 40-erg en zie veel metgezellen :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Hey Ide, fix Parcels opnieuw dit jaar. De Teddy ging uit z'n dak afgelopen jaar en dat zo vroeg op de allerlaatste dag.
 

sanderie3

Playlistbediener
12 jan 2020
12
5
Eventjes berekening gemaakt, want ik heb te veel tijd over.

DTRH 2019: 71/76 dagen voor nieuwe namen.
-1ste set namen (28) - 12/12/2018, Editors & Underworld
-2e set namen (26) - 21/02/2019, Janelle Monae
-3e set namen (23) - 08/05/2019, Avondprogramma

DTRH 2020:
-1ste set namen (34) - 17/12/2019, Disclosure & Tyler, The Creator
-2e set namen (20) - 26/02/2020, <3e Headliner>
-3e set namen (23) - 12/05/2020, Avondprogramma?
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Sluit me aan bij Lingerson. Na 12x lowlands miste ik de magie. Nu wordt het mijn 3e keer DTRH en vermaak me er prima. Goede sfeer, lekker zwemmen in t meer als t erg warm is, super gave aankleding en idd toffe verborgen plekjes. De eerste keer werd ik wat overdonderd door de rust. Op LL wilde ik altijd zoveel zien dat het vaak bijna rennen en vliegen werd van tent naar tent. Hier is de programmering minder groot (minder tenten) en dus veel ontspannener. Ik schaar me nog in de begin 40-erg en zie veel metgezellen ?

Thx, stelt me wel n beetje gerust. Mijn eerste LL was 2001 en ik was compleet overdonderd door het hele festivalgebeuren. Heb op zaterdag de pendelbus gepakt. Toen ik jaren later de line up checkte kon ik wel janken (nu nog stiekem haha)
Jaren lang daarna dagfestivals en veeeeel concerten bezocht en sinds 2017 verliefd op LL.

Ik ga nog lekker een paar weken twijfelen en stressen dat ik niet net te laat ben ivm uitverkopen l, waarschijnlijk wordt t wel DTRH. Volgend jaar gewoon weer weer LL als backup en wie weet wint DTRH wel inderdaad, want de magische 40 grens wordt hier dit jaar geraakt, partner zit nog n decade verder dus qua leeftijd voelen we ons vast niet uit de boot vallen????

?
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik moet zeggen dat ik op LL meer het gevoel heb dat ik een weekend compleet in een andere wereld zit.
DTRH is heel relaxt, maar het ultieme LL gevoel ontbreekt er mijn inziens een beetje. Ik voel me op een DTRH meer 'in de bewoonde wereld' als ik het zo kan zeggen. Ook het nachtprogramma is niet zo extreem als LL (wat ik overigens niet als een probleem ervaar, kom toch meer voor het dagprogramma)

Het meest fijne vind ik de kleinere afstanden waardoor je even snel terug naar je tent kunt om wat te pakken, en snel tussen de verschillende stages kunt switchen. Om van de Alpha naar de India te lopen ben je zo een half uur kwijt...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ok, help me out here.

Laatste 3 jr Lowlands gedaan en wacht na uitbrakken elke x weer op volgend jaar, voorpret aankondigingen, alles. Ben er dan van donderdag middag tot ik maandag brak en zowat overleden thuis land eind vd middag. Hou van de sfeer en de ‘bubbel’ van de eigen wereld waarin je je bevindt met je mede festival gangers. Nachtprogramma (en dan vooral de Bravo en niet die piratenverkleedgekkigheid partijtjes
1f609.svg
is een dikke dikke pro.

Dit jaar valt LL qua prive planning k.u.t .
Schoolvakantie afgelopen, kind jarig op vrijdag, genoeg ethische en morele redenen om als ouder niet te kunnen schitteren van afwezigheid.

Dus nadat data bekend werden van LL’20 al bedacht: misschien is DTRH een mooi alternatief wat qua planning prachtig uitkomt en qua festival te vergelijken is??
Ben huiverig dat ik dikke spijt krijg en toch niet met heel veel geplan en geregel en geschuif wèl beter naar LL had kunnen gaan.

Qua namen hebben beiden genoeg te bieden, maar help me out, kan ik me op DTRH net zo vermaken als op LL ???

Ik ga elk jaar naar Lowlands en ik snap precies wat je bedoeld. Het zou mij ook pijn doen om een jaar te moeten missen.

Echter vorig jaar op LL en DTRH geweest. DTRH is echt het kleine broertje van LL. Zat leuke hoekjes om even te chillen. Zelfde relaxe entree elke dag als op LL, Super relax publiek, ik schat het iets ouder dan op LL. De omgeving van DTRH vind ik zelfs iets mooier. En het is in alles gewoon net iets kleiner (aankleding, artiesten, oppervlak, tenten)

Lowlands voelt voor mij alleen iets meer als thuiskomen. Maar dat krijg je als je er elk jaar opnieuw weer heen gaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken