Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Wat ik onthoud van de festivalpodcast is dat Ide echt wel werk wilt maken van gender-equality (maar ook los van quota) ookal is dat in grote getale afhankelijk van het aanbod. Dat er ook dit jaar weer veel vrouwelijke acts op het programma zullen staan, meer dan vorig jaar heb ik verstaan en dat de zondag net zoals afgelopen jaar ernaar uit ziet dat die veel vrouwelijke acts zal bevatten bovenin. Vorig jaar met Janelle Monae, Robyn en Rosalia. Dit jaar zie ik (als ik wat tour data bijeen sprokkel) dat gebeuren met FKA Twigs en Kacey Musgraves tot nu toe al. Als toekomstige grote naam ziet ie veel potentieel in Celeste (ik denk dat we die wel met een stiftje kunnen opschrijven).

Verder zie ik trouwens Tame Impala gewoon headlinen. No way dat ze hun gedroomde headliner mét nieuwe plaat gaan laten schieten. Bovendien zijn er naast DTRH nog een aantal festivals (Roskilde, RW, Open'er, Mad Cool) die hierbij een handje kunnen toesteken om de band voor een week of twee naar Europa te halen.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
246
363
Verder zie ik trouwens Tame Impala gewoon headlinen. No way dat ze hun gedroomde headliner mét nieuwe plaat gaan laten schieten. Bovendien zijn er naast DTRH nog een aantal festivals (Roskilde, RW, Open’er, Mad Cool) die hierbij een handje kunnen toesteken om de band voor een week of twee naar Europa te halen.

Is Tame Impala wel financieel haalbaar voor een festival als DTRH? Zou het geweldig vinden, maar ik zou zo'n soort budget niet snel verwachten bij DTRH.

Ik heb ook nog eerder in dit draadje gelezen dat mensen denken dat The Chemical Brothers een kans maken, en kijkende naar hun schema valt er een gat tussen 1 en 10 Juli. Zijn ze nog een serieuze kanshebber? Ze hebben Nederland nog niet in hun schema staan.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.826
1.738
Is Tame Impala wel financieel haalbaar voor een festival als DTRH? Zou het geweldig vinden, maar ik zou zo’n soort budget niet snel verwachten bij DTRH.

Denk dat het financieel wel haalbaar is hoor. Zeker als je andere headliners Disclosure en Tyler zijn. Keep in mind dat ze twee jaar geleden QOTSA en Nick Cave hadden. Dat zijn toch wel bands die (denk ik) hetzelfde vragen.

Wat niet financieel haalbaar is, is Tame Impala laten headlinen als ze in Europa helemaal geen festivals doen, dus we moeten dat vooral even afwachten.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.826
1.738
Ik heb ook nog eerder in dit draadje gelezen dat mensen denken dat The Chemical Brothers een kans maken, en kijkende naar hun schema valt er een gat tussen 1 en 10 Juli. Zijn ze nog een serieuze kanshebber? Ze hebben Nederland nog niet in hun schema staan.

Na de aankondiging van Disclosure is TCB eigenlijk wel uitgesloten. Dat zou een overkill zijn van dat genre en totaal niet in lijn staan met de programmering van de afgelopen jaren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Tame Impala komt met een aankondiging 20 januari. Ik gok eerder dat ze een zaalshow-tour doen in EU dan dat ze dan in een klap festivals gaan aankondigen. Meestal ligt die eer van aankondiging bij de festivals zelf, toch?



Bij deze.
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Nog steeds ruimte voor een Europese tour rond down the rabbit hole dus, Lets hope so
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik hoop het mee, zeker nu de geruchten rondom The Strokes toch weer meer naar BKS wijzen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Tyler, Disclosure en Tame Impala als headliner trio zou echt heel sick zijn imo. Sowieso tot nu toe zeer sterke line up imo. Ben benieuwd hoe dit zich verder ontpopt.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ja ik vind de line-up dus niet zo heel erg sterk. Ik verwacht toch dat er een teleurstellende naam op de derde headlinerspot komt. En HAIM en Kacey hebben echt een veel te hoge spot op de website. Vind die namen echt niks.

Tyler, Wilco , Black Puma en FKA Twigs écht beneiuwd na. Verder al veel gezien. Tame Impala ook al vaak gezien, dus ik hoop wel echt op The Strokes of The XX.
 

marcopolootje1617899899

Playlistbediener
8 mei 2018
11
0
Hallo, even een vraagje. Ik weet nog niet zeker of ik naar dtrh kan, maar als ik een ticket koopt en ik niet kan, is een ticket dan (makkelijk) door te verkopen?
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Wel een beetje de prijzen van de andere tickets in de gaten houden. Als het aanbod te hoog is, zal het moeilijk zijn om je ticket aan 100% van de aankoopprijs te kunnen doorverkopen.

Veel succes, en hopelijk ben je niet genoodzaakt je ticket te verkopen.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
49
8
Dus als we het nu onze favoriete kanshebbers op een rijtje hebben zijn dat The Strokes, Tame Impala, Lana del Rey en The XX? Van mij mogen ze alle drie komen, maar blijf net zoals velen van ons hopen op Tame Impala, magistraal zou dat zijn op DTRH setting op zaterdagavond. The Strokes / Lana del Rey zie ik eerder op BKS staan, met voor Lana een schuin oog op wat Ide zei over de gender-equality op DTRH. Stel dat Tame Impala zou komen, zie ik alsnog graag The xx komen, al weet ik niet hoe groot die kans is...

Hallo, even een vraagje. Ik weet nog niet zeker of ik naar dtrh kan, maar als ik een ticket koopt en ik niet kan, is een ticket dan (makkelijk) door te verkopen?

Heb hetzelfde probleem voor BKS, valt precies tijdens de week van mijn herkansingen voor de CE's, dus maar hopen dat ik last minute een kaartje kan scoren mocht ik die herkansing niet nodig hebben!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Ik denk dat we er zowat allemaal van overtuigd zijn dat het ofwel Tame Impala of The Killers wordt, geen idee wat The XX daar staat te doen los van dat er plannen zijn voor een nieuw album. The Strokes kan ook ja maar zullen denk ik wel op BKS staan en Lana blijft een beetje een wild card maar als we mogen afgaan op haar tourgeschiedenis dan blijft ze nooit lang in Europa (cfr. ze staat op Primavera een dikke maand voor DTRH).
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Ik denk ook dat Lana del Rey een hele kleine kans is. Mijn beste gok is ook the Killers of tame impala maar ook Alt-J. I
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Hoorde vanmorgen op Kink dat de kans groot is dat the strokes op BKS staan..... vanavond net na 17.00 uur blijkt het bekent te worden. Staat cryptisch op de site van BKS omschreven.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Nou zo cryptisch is het eigenlijk niet. Je kunt er wel vanuit gaan dat The Strokes op BKS staan.

Jammer, ben erg benieuwd waar DTRH dan nog mee komt.

Op dit moment legt DTRH het qua headliners wel stevig af tegen BKS (al heb ik zelf The National inmiddels zo vaak gezien, dat het voor mij niet per se een fijne headliner is, maar desondanks wel een hele mooie boeking). Al kan ik prima leven als de line-up in de breedte uitpuilt met mooie namen. Dan neem ik het ontbreken van topheadliners wel voor lief.
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Ik ben ook benieuwd waar down the rabbit hole mee gaat komen. BKS heeft met The Strokes, Massive Attack en Fontaines D.C dit jaar nu al een hele sterke line up staan imo. Ook benieuwd wat daar verder nog bij komt. Voor zover nog alleen een ticket voor dtrh maar ga heel waarschijnlijk toch ook wel een weekendje BKS meepakken deze zomer
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Wat waren de tijdslijnen vorig jaar wat betreft een 2e drop namen?
Lowlands komt binnen nu en 2 weken met de eerste drop. DTRH daarna?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken