Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.097
322
Wat waren de tijdslijnen vorig jaar wat betreft een 2e drop namen?
Lowlands komt binnen nu en 2 weken met de eerste drop. DTRH daarna?

Vorig jaar op 21 februari een worp van 26 met onder meer Janelle Monae en Vampire Weekend.

Denk dat we niet voor half februari nieuwe namen hoeven te verwachten.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Wanneer de derde headliner tegenvalt (lees: geen Tame Impala is) neem ik de serieuze overweging om naar BKS te gaan dit jaar (ondanks de tegenvallende verhalen over dit festival)
The Strokes zijn echt een lang gekoesterde wens, BKS heeft ze gewoon weten te strikken.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wanneer de derde headliner tegenvalt (lees: geen Tame Impala is) neem ik de serieuze overweging om naar BKS te gaan dit jaar (ondanks de tegenvallende verhalen over dit festival)
The Strokes zijn echt een lang gekoesterde wens, BKS heeft ze gewoon weten te strikken.

Wat voor tegenvallende verhalen heb je over Best Kept Secret gehoord dan?
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
mroizo wrote:
Wanneer de derde headliner tegenvalt (lees: geen Tame Impala is) neem ik de serieuze overweging om naar BKS te gaan dit jaar (ondanks de tegenvallende verhalen over dit festival)
The Strokes zijn echt een lang gekoesterde wens, BKS heeft ze gewoon weten te strikken.

Wat voor tegenvallende verhalen heb je over Best Kept Secret gehoord dan?

Qua sfeer en aankleding lopen ze schijnbaar nogal achter. Ook het nachtprogramma is zeer beperkt. Pin me er niet op vast, ik heb dit ook maar gehoord ;)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

mroizo wrote:
Wanneer de derde headliner tegenvalt (lees: geen Tame Impala is) neem ik de serieuze overweging om naar BKS te gaan dit jaar (ondanks de tegenvallende verhalen over dit festival)
The Strokes zijn echt een lang gekoesterde wens, BKS heeft ze gewoon weten te strikken.


Wat voor tegenvallende verhalen heb je over Best Kept Secret gehoord dan?

Qua sfeer en aankleding lopen ze schijnbaar nogal achter. Ook het nachtprogramma is zeer beperkt. Pin me er niet op vast, ik heb dit ook maar gehoord ?

Kom zelf op beide festivals maar vind zeker niet dat er een slechte sfeer hangt op BKS. De sfeer op DTRH is weliswaar iets meer uitgelaten, zijn ook wat meer jongeren. De vibe op BKS is echter altijd prima. Aankleding is inderdaad minimaal maar zelf stoor ik me hier niet aan op festivals, gaat me vooral om de muziek. Je hebt wel wat leuke chillspots op BKS trouwens, maar inderdaad minder uitgebreid dan op DTRH.
Nachtprogramma is inderdaad wel wat minder, al moet ik zeggen dat het nachtprogramma op DTRH ook niet geweldig is (naar mijn mening).
Beiden festivals hebben zo hun voordelen, maar zou vooral naar de line ups kijken, je hebt sowieso een tof weekend! :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik ben vorig jaar voor het eerst naar DTRH geweest en van BKS alle edities. DTRH is misschien mooier aangekleed, en er zijn meer "feestjes". BKS heeft toch net wat mooiere setting vind ik. En de sfeer is iets meer introvert waar ik wel van houd (niet van die schijtlollige feestbeesten overal).
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Het was eigenlijk niet het idee een discussie starten over welk festival 'beter' is. Beide festivals zullen hun fijne en minder fijne kanten hebben.
Ik ben het eens dat het nachtprogramma van DTRH in vergelijking met een Lowlands ook maar matjes is, al kom ik grotendeels voor het dagprogramma op een festival, dus dit vind ik niet zo'n punt.
Feit is dat DTRH een hele fijne vibe heeft als je het mij vraagt. Het publiek is wat meer gemelleerd dan Lowlands, waar de nadruk de laatste jaren toch meer en meer op de nachtprogrammering ligt.

Maar al met al ben ik gewoon fucking jaloers op BKS met The Strokes.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
536
Feit is dat DTRH een hele fijne vibe heeft als je het mij vraagt. Het publiek is wat meer gemelleerd dan Lowlands, waar de nadruk de laatste jaren toch meer en meer op de nachtprogrammering ligt.
Ik denk dat je het op BKS dan ook fijn zou hebben. Publiek is ook gemêleerd (gemiddeld iets ouder dan DTRH denk ik), maar ook een hele fijne vibe. Aankleding vind ik ook prima hoor, maar net als het publiek, gewoon iets minder uitbundig. Dat pad in het bos met al die kleine standjes en het stuk van FOUR naar TWO geeft altijd veel sfeer vind ik. En als je hoofdpodium op het strand staat, wat heb je dan nog voor aankleding nodig? ?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Zo. Kaartje is binnen. Dat maakt de voorpret vaak toch net wat leuker. BKS en Lowlands ga ik ook nog voor. Dan denk ik dat ik genoeg prachtige optredens kan zien in 2020 :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik zat ook een beetje met spanning te wachten op de nieuwe Werchternamen (want per definitie daarmee meteen kanshebber voor DTRH), maar dat rijtje van vrijdag werd ik niet vrolijk van.... Beck en Black Pumas staan er al en vind ik prima, Anderson.Paak zal wel niet aangezien hij er twee jaar geleden al stond als headliner.

Maar van Volbeat, Lumineers, Rag N Bone Man, Keane en Sum 41 word ik bepaald niet vrolijk... Hopelijk zitten er nog andere smaken in het vat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Ik zat ook een beetje met spanning te wachten op de nieuwe Werchternamen (want per definitie daarmee meteen kanshebber voor DTRH), maar dat rijtje van vrijdag werd ik niet vrolijk van…. Beck en Black Pumas staan er al en vind ik prima, Anderson.Paak zal wel niet aangezien hij er twee jaar geleden al stond als headliner.

Maar van Volbeat, Lumineers, Rag N Bone Man, Keane en Sum 41 word ik bepaald niet vrolijk… Hopelijk zitten er nog andere smaken in het vat.

Ik denk dat RW bewust de 'Pinkpopnamen' allemaal in een pakket gezet geeft. Zijn we daar meteen vanaf. Gok dat de volgende drop vrijdag een stuk interessanter zal zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Raskolnikov wrote:
Ik zat ook een beetje met spanning te wachten op de nieuwe Werchternamen (want per definitie daarmee meteen kanshebber voor DTRH), maar dat rijtje van vrijdag werd ik niet vrolijk van…. Beck en Black Pumas staan er al en vind ik prima, Anderson.Paak zal wel niet aangezien hij er twee jaar geleden al stond als headliner.

Maar van Volbeat, Lumineers, Rag N Bone Man, Keane en Sum 41 word ik bepaald niet vrolijk… Hopelijk zitten er nog andere smaken in het vat.

Ik denk dat RW bewust de ‘Pinkpopnamen’ allemaal in een pakket gezet geeft. Zijn we daar meteen vanaf. Gok dat de volgende drop vrijdag een stuk interessanter zal zijn.

Ik hoop met je mee ;-)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Het is jammer dat er voor dit festival geen dagkaarten zijn. Wat is eigenlijk de reden hiervan?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Het is jammer dat er voor dit festival geen dagkaarten zijn. Wat is eigenlijk de reden hiervan?
Zelfde als Lowlands denk ik, dan komen mensen meer voor de gehele festivalbeleving ipv een dagje wat optredens bezoeken.

Vind het ook wel jammer. Zou voor DTRH niet verkeerd zijn denk ik (bij Lowlands is daar net iets minder behoefte aan denk ik).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Het is jammer dat er voor dit festival geen dagkaarten zijn. Wat is eigenlijk de reden hiervan?

Zelfde reden als bij Lowlands: het gevoel kweken van drie dagen met zijn allen een soort van community te vormen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ben er juist wel voorstander van, zet een hele andere sfeer neer. Kijk naar festivals als Werchter/Pinkpop tegenover Lowlands/DTRH; wereld van verschil, in positieve zin.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De setting van BKS is zo mooi en rustiek dat LL/DTRH achtige aankleding de m.i. sfeer m.i. vooral zou aantasten. Een lege polder heeft daarentegen wel zo'n oppeppertje nodig.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
536
Ben er juist wel voorstander van, zet een hele andere sfeer neer. Kijk naar festivals als Werchter/Pinkpop tegenover Lowlands/DTRH; wereld van verschil, in positieve zin.
Ik ben het ermee eens dat dit een meerwaarde en USP is voor deze festivals. De sfeer is inderdaad anders als op dag 3 iedereen er net iets vermoeider en brakker bij loopt dan de eerste dag. All in it together. Dat in vergelijking met een RW, waar je op dag 4 helemaal kapot kan zijn, maar waar ineens weer volledig frisse dagjesmensen opduiken.

Zo lang ze met dit concept goed blijven verkopen, denk ik dat ze hier ook zeker niet vanaf zullen stappen. En terecht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken